ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه شیمی بخوانیم

چگونه شیمی بخوانیم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه درس شیمی و در جواب به سوال چگونه شیمی بخوانیم مطالبی ارائه می شود. یکی از دروس مهم در مقطع متوسطه و یکی از دروس مهم در کنکور درس شیمی است. اگر می خواهید در درس شیمی موفق باشید مطالعه ادامه این مطلب می تواند مفید باشد. البته در مقطع دانشگاه هم بسیاری از رشته ها شیمی عمومی 1 و 2 را دارند و آزمایشگاه شیمی هم در دوره متوسطه و دانشگاه بعضا برگزار می گردد. با توجه به این موارد شیمی یکی از دروس مهم است و مطالعه صحیح آن و گرفتن نمره خوب در این درس می تواند به موفقیت در تحصیل و افزایش معدل و همچنین به دستیابی به رتبه بهتر در کنکور کمک زیادی بکند.

پیشنهاد ایران مدرس: چگونه در آموزش و یادگیری درس شیمی موفق باشیم و در امتحان و کنکور عالی عمل کنیم؟

برای اینکه بتوانید حین مطالعه درس شیمی مطالب را خوب متوجه شوید و شیمی را درست و اصولی بخوانید در مرحله اول باید در کلاس های شیمی به صورت کامل حاضر باشید و حضور شما هم حضور فعال و خوبی باشد. در کلاس خوب گوش دهید. اینطور نباشد که فقط جسم شما در کلاس باشد و خودتان جای دیگری باشید. سوال بپرسید و به سوالاتی که پرسیده می شود خوب گوش دهید. شیمی دو نوع مطلب دارد. بعضی از مطالب آن توضیح دادنی و فهمیدنی است و باید به توضیحات معلم شیمی خوب گوش دهید و مهمترین نکات را بنویسید. بخشی از درس هم به صورت حل تمرین و مسئله است. در این حالت باید به روند حل مسائل و اینکه معلم یا استاد شما چگونه با تمرینات برخورد می کند دقت نمائید. پس اگر در جستجوی این هستید که چگونه شیمی را بخوانید و خوب یاد بگیرید در مرحله اول تلاش کنید از کلاس های خودتان بهترین استفاده را داشته باشید. اگر در کلاس مطلب را یاد بگیرید بعدا کار شما راحت تر خواهد شد. اگر در کلاس به مطالب خوب توجه نکرده باشید هر مطلبی را که در کتاب می بینید جدید به نظر می رسد و خواندن و مطالعه ان وقت بسیار بیشتری از شما خواهد گرفت.

پیشنهاد می شود مقاله
7 راهکار برای کسب نمره عالی در درس شیمی را هم بخوانید.

بنباراین، با توجه به مطالبی که گفته شد، نباید فقط در جستجوی این باشید که خودتان چگونه درس را بفهمید. چرا کار راحت تر را انتخاب نکنید. وقتی مدرس شیمی در کلاس مطالب را ارائه می کند و با تجربه ای که دارد سعی می کند تمرینات و مفاهیم را برای شما خوب توضیح دهد چرا بهترین استفاده را از آن نداشته باشید؟! پس در کلاس خوب گوش دهید. بعد از کلاس هم درس را مرور نمائید. اگر در کلاس تدریس شیمی جزوه خوبی نوشته باشید بعدا حین مرور درس هم کار شما راحت تر خواهد بود. پس این نکته را هم در نظر داشته باشید که جزوه خوبی بنویسید. حتما خودتان هم دقت کرده اید که وقتی جزوه می نویسید حواستان جمع تر است و مطالب را هم بهتر متوجه می شوید. در ضمن بعدا هم یک منبع خوب و خلاصه شده برای مطالعه دارید. مرور شیمی بعد از کلاس بسیار موثر است. شیمی یکی از درس هایی است که برای موفقیت در آن حضور ذهن لازم است. پس به صورت مداوم درس را مرور نمائید.

مطالعه مقاله
نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور هم مفید است.


برای اینکه در امتحان و کنکور شیمی موفق باشید سعی کنید علاوه بر شرکت منظم و فعال در کلاس ها و علاوه بر مرور مداوم درس در طول ترم، متن کتاب درسی را هم خوب بخوانید. تمتما سوالات امتحان از همان کتاب درسی است. وقت خودتان را با کتاب های کمک اموزشی متعدد تلف نکنید. کتاب درسی در کنار جزوه کلاسی بهترین منبع برای مطالعه است. حتی در کنکور هم این دو منبع بسیار مهم هستند. البته برای موفقیت در کنکور باید تست هم کار کنید و برای موفقیت در امتحان شیمی هم نمونه سوال امتحانی حل کردن بسیار خوب است. به هر حال متن کتاب درسی را خوب بخوانید و اشکالات و سوالات خودتان را یادداشت نمائید. این موارد را بعدا از استاد شیمی و یا معلم تدریس خصوصی شیمی خودتان می توانید بپرسید (مشاهده لیست مدرسین خصوصی شیمی). تمرینات حل شده متن کتاب درسی را یک بار دیگر بخوانید. روی تمرینات حل نشده فکر کنید و سعی کنید راه حلی ارائه بدهید. بسیار مهم است شیمی را در طول ترم بخوانید. وقتی در طول ترم درس را می خوانید در ایام امتحانات یک مرور کافی خواهد بود و می توانید سوالات امتحانی هم حل کنید. پس در طول ترم درس بخوانید. در ضمن با مطالعه درس در ططول ترم می توانید سوالاتی که دارید را از معلم خودتان بپرسید و از کلاس عقب نمی مانید. بنابراین، شرکت منظم و فعال در کلاس های شیمی، مرور درس و مطالعه کتاب درسی در طول ترم و برنامه ریزی و نظم می تواند شما را به موفقیت برساند. - مطالعه کنید: بهترین روش خواندن شیمی برای کنکور

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2629 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image