ارتباط مستقیم با 30566 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور

نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور

به اشتراک گذاری

درس شیمی از ارزش بالایی در کنکور برخوردار است به خصوص در رشته تجربی و در قبولی رشته پزشکی بعد از زیست نقش بسیار مهمی دارد و ضریب آن نیز 3 است.

در مطالعه درس شیمی پایه درس خیلی مهم است در شیمی یک سری مطالب مهم پایه‌ای وجود دارد که مهترین این مطالب می‌توان به فلزات، نا فلزات، ظزفیت‌های آنها، بنیانهای اسیدی و بازی و... . اشاره کرد و این مطالب را باید حفظ کرد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بهترین روش خواندن شیمی برای کنکور



توجه داشته باشید که بهترین روش حفظ کردن برای موارد بالا فیش برداری است در این روش باید ضرایب و ظرفیت‌ها را در کاغذهای کوچک کارتی نوشته و همراه داشته باشید و مرتب آنها را مرور کنید سعی کنید مرور را هر مرتبه از ابتدا شروع کنید.

برنامه درس شیمی در مدارس طوری طراحی شده که دانش‌آموز ابتدا یک سری مفاهیم پایه و اساسی، فرمول و تعاریف اولیه را باید با مرورهای مکرر به حافظه خود بسپارد و آن وقت می‌تواند وارد مباحث پیشرفته تر شود.

مثلاً در اولین حرکت ما باید در ابتدا مفاهیم اولیه مانند اتم و مولکول را خوب یاد بگیریم زیرا این تعاریف خود زیربنا و پایه درس شیمی است.


سعی کنید علامت اختصاری عناصر فرمولها و مطالب مهم را در فیش‌ها یادداشت کنید و همراه خود داشته باشید و در فرصت‌های به دست آمده آنها را مرور کنید.

پیشنهاد می شود مشاهده کنید: دانلود جزوه آموزشی «ساختارهای مهم شیمی کنکور»

توجه: برای یادگیری درس شیمی می‌توانید از روش قلاب یادگیری استفاده کنید بدین منظور”حروف اول لغات را کنار هم بگذارید و لغت جدیدی بسازید».

جدول تناوبی

به منظور تسلط بر این جدول شما می‌توانید همانند جدول ضرب با تکرار زیاد آنرا یاد بگیرید و با چند بار نوشتن آن، این مهارت را در خود ایجاد کنید و سعی کنید کتاب درسی خود را کلمه به کلمه بخوانید و از جزوات کمک آموزشی هم راهنمایی بگیرید و نهایت استفاده و دقت را در حین مطالعه این درس داشته باشید و از آن خلاصه برداری کنید. تکرار و مرور درس شیمی بسیار مهم است یقین داشته باشید با تکرار و مرور این درس به تنتیجه خواهید رسید.

مطالعه مقاله
چگونه در شیمی کنکور موفق باشیم و درصد بالایی بزنیم؟ هم مفید است.

منبع: entrance.ir

کلمات کلیدی: نحوه مطالعه درس شیمی، نحوه مطالعه درس شیمی کنکور، برای کنکور چگونه شیمی بخوانیم، روش صحیح مطالعه شیمی کنکور، شیمی در کنکور، تاثیر شیمی در قبولی پزشکی، چقدر شیمی بخوانیم برای کنکور، تاثیر شیمی در موفقیت در کنکور

برای مشاهده لیست مدرسین شیمی بر روی لینک های زیر کلیک کنید:


تدریس خصوصی شیمی

تدریس خصوصی شیمی دهم


آمار بازدید: 5481 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image