ارتباط مستقیم با 30669 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله کنکور رتبه 1 در رشته مهندسی مکانيک کنکور کارشناسی ارشد 92

رتبه 1 در رشته مهندسی مکانيک کنکور کارشناسی ارشد 92

به اشتراک گذاری

مصاحبه و گفتگو با رتبه 1 در رشته مهندسی مکانيک کنکور کارشناسی ارشد 92 در این بخش ارائه شده است. با سلام لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و بفرمایید در کنکور کارشناسی ارشد چه رتبه ای را کسب نموده اید?

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد مکانیک شدم؟

به نام خدا امیر عباس تورانی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک با معدل 17.20 از دانشگاه شریف که توانستم در کنکور کارشناسی ارشد سال 92 رتبه 1 سهمیه را کسب کنم.

جناب آقای مهندس به طور کلی چرا تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع ارشد گرفتید؟

بدلیل اینکه در دوره کارشناسی دوسال اول دروس عمومی رو میگذرونیم و دروس اختصاصی هم که میخونیم تنها زمینه ای است برای ورود به دنیای مهندسی یعنی مهندسی که با کارشناسی وارد دنیای صنعت بشود خیلی تفاوتی با یک تکنسین ندارد ولی خوب شما وقتی که وارد ارشد می شوید اون دید مهندسی که باید داشته باشید رو بهش دست پیدا می کنید و همچنین میتوانید با علوم جدید در رشته خودتون آشنا شوید و می توانید تحقیقات بیشتری انجام دهید و من خودم اگر بتونم می خواهم تا دکترا ادامه تحصیل بدهم

چرا برای ادامه تحصیل در خارج اقدام نکردید و تصمیم به شرکت در کنکور ارشد گرفتید؟


من نظر شخصیم این بود که وقتی چندین سال در کشورم با استفاده از منابع کشورم درس خوندم قطعا باید یک بازخورد و یک نتیجه ای برای کشورم داشته باشم ولی اگر علمی باشد که در ایران نباشد و ما بخواهیم برویم اون علم رو کسب کنیم خوب اشکالی ندارد و حتما می روم و بعد هم حتما به ایران بر می گردم و درحال حاضر در این مقطع هم من دیدم که علمی که در خارج است چیزی نیست که درکشورم نباشد بنابر این در این مقطع تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه های داخل گرفتم ولی در کل اگر برای ادامه تحصیل به خارج از کشورم سفر کنم حتما به ایران برای خدمت به هموطنان و کشورم بر می گردم چون به نوعی من خودم رو مدیون کشورم می دونم.

از چه زمانی تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع ارشد کردید؟و از چه زمانی شروع به درس خواندن برای این کنکور کردید؟

من از همون سال اولی که کنکور کارشناسی شرکت کردم برای دکترا هدف گذاری کرده بودم

و شروع درس خواندنم برای کنکور کارشناسی ارشد هم از تابستان تقریبا اوایل شهریور بود که به طور خاص شروع کردم به خواندن برای کنکور البته اوایل کمتر می خوندم که با گذشت زمان بیشتر و بیشتر شد.

اوایل شهریور ریاضی 1 رو شروع کردم خوندم ولی دیدم که کمی برایم سخت است، دروس اختصاصی رو کمی برایم راحتتر بود

نحوه آشنایی شما با موسسه نصیر چگونه بود؟

من از یکی از بستگانم مشورت گرفتم که کلاسهای استاد اقاسی رو شرکت کرده بودن و من دنبال کلاسهای این استاد بودم و در پی جستجوهایم با موسسه نصیر آشنا شدم.

پیشنهاد می شود مقاله آشنایی با کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک را هم بخوانید.

آیا برای طی کردن این مسیر با کسی مشورت کردید؟

بله با یکی از آشنایانمون که رتبه 60 پارسال شده بودند مشورت کردم که بتونم منابع خوبی تهیه کنم.

در طول ترم پاییز چهار روز هم کلاس می رفتم و وقتی کلاس استاد اقاسی رو شرکت میکردم دیگر وقت نمی کردم خیلی دوره کنم و اگر شاید دوره می کردم درصد خیلی بهتری می زدم .

کلاس هایی که شرکت می کردید در چه سطحی بودند؟

کلاسهای استاد آقاسی خیلی خوب بودن و روند خوبی در سر کلاس طی می شد و خیلی قانونمند بودن در ارائه مطالب به نحوی که جزوه ای که من در سر کلاس ایشون تهیه کردم جزوه بسیار ارزشمندی برای خودم شد که نگهش داشتم کلاسهای آقای محمود کریمی هم به خصوص کلاس معادلات ایشون بسیار خوب بود بدلیل روشهای حلی که ایشون ارائه می کردند.

شرکت در این کلاسها چه تاثیری در کسب موفقیت شما داشت؟

قطعا تاثیر داشتند چون من اصلا ریاضیات رو خودم وقت نمی کردم بخونم و پایه قوی هم نداشتم در این درس که با شرکت در این کلاسها این نقیصه جبران شد.

در آن ایام خلاصه نویسی هم می کردید؟

من موقعی که درس می خواندم همون لحظه خلاصه نویسی می کردم این خلاصه نویسی خیلی خیلی مهم است چون یک ماه مانده به کنکور دیگر فرصت این نیست که شما کتابها رو یک به یک بخونید من یک دفتر داشتم که تمام دروس رو در اون تقسیم بندی کرده بودم و یک به یک خلاصه نویسی می کردم بعد یک ماه مانده به کنکور که تقریبا همه ی دروس تمام شده بودند از آنجا به بعد فقط خلاصه ها و نکات تستی رو مطالعه می کردم و دوهفته مانده به کنکور خود خلاصه هامم خلاصه برداری کرده بودم و تو اون مدت هم اونا رو میخوندم چون دیگه شما به نقطه ای میرسید که تشخیص می دهید حتی کدام نکات مهمتر هستند و بیشتر احتمال طرح سوال از آنها است.

آیا حذف کردن درسی را به داوطلبان امسال پیشنهاد می کنید؟

به نظر من حذف کردن درسی کاملا اشتباه است به طور مثال درس مقاومت مصالح و استاتیک و طراحی اجزا که برای مکانیک ضریبشون 4 هست خیلی از مطالبشون حفظی هستند و حتی با نگاه به مطالب هم شاید بتوان تستی را زد و اگر شما درس را حذف کرده باشید نمی تونید سئوالات آسان رو تست بزنید.

برنامه درسی شما در آن ایام چگونه بود؟به طور میانگین روزانه چند ساعت مطالعه می کردید؟

هفته های منتهی به کنکور از هشت صبح تا ده شب درس میخوندم و در طول ترم هم با وجود کلاسهای دانشگاه به طور میانگین روزانه 7 یا 8 ساعت درس میخوندم

آیا درآن ایام تفریح و یا ورزش هم می کردید؟

بله من اصلا خودم طوری برنامه ریزی کرده بودم که تربیت بدنی 2 رو در ترم آخر که میخواهم کنکور بدهم وردارم چون اگر اجباری در کار نبود شاید ورزش رو میگذاشتم کنار دراین ایام ولی خودم این برنامه رو ریختم تا مجبور به ورزش کردن باشم همچنین استخر دانشگاه هم با دوستانم میرفتیم اگه ورزش نکنم بعد یه کم احساس می کنم که سنگین می شم و ذهنم سنگین می شود.

آیا در آن ایام از درس خواندن خسته هم می شدید؟

بله حتما می شد ولی وقتی هدفی مشخص داشته باشیم دوباره برای رسیدن به اون هدف انرژی می گرفتم هدف من رتبه کسب کردن نبود بلکه رتبه وسیله ای برای رسیدن به اون هدف بود

مطالعه این مقاله هم مفید است:
معرفی رشته مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی - مقطع کارشناسی ارشد

از تاثیر آزمونهای آزمایشی برایمان بیشتر بگویید.

مهمترین تاثیر و مزیت آزمون برنامه زمانبدی است که برای خواندن دروس انجام می دهد و از نظر من این فایده خوب را دارد که داوطلب را مکلف می کند تا سر موعد مقرری حجم معینی از مطالب را بخواند و دوره کند. و همچنین شبیه سازی شرایط کنکور اصلی برای کاهش استرس در سرجلسه کنکور اصلی و مزیت دیگر اینکه زمابندی تست زدن در سر جلسه کنکور رو تمرین می کنیم که خیلی در سرجلسه کنکور اصلی کمک می کند.

برنامه شما در ماه پایانی چگونه بود؟

دوهفته آخر فقط زدن تستهای سالهای گذشته یعنی کنکورهای سال گذشته از سال 84 تا 91 رو می زدیم با دوستانم و بعد از هر آزمون هم با دوستانم به تحلیل هر کنکوری که داده بودیم می پرداختیم دو روز وقت می گذاشتیم تا تحلیل هم بکنیم. این کار خیلی خوب بود و در کنکور تستهای مشابه سالهای گذشته خیلی اومده بود و با این کار سطح سئوالات دست داوطلب می آید. خلاصه برداری ها رو هم دواین دوهفته دوره می کردم

روز آخر هم درس خواندید؟

خیر روز آخر صبح با دوستان کنکوری رفتیم زیارت و عصر هم رفتیم استخر که خسته بشویم تا شب براحتی خوابمان ببرد

آیا سر جلسه کنکور استرس گرفتید؟از حال و هوای روز آزمون برایمان بگویید.

سر جلسه کنکور هم ابتدا کمی استرس گرفتم چون شرایط حوزه امتحانی هم اصلا از نظر سکوت خوب نبود ولی خوب این یک مسابقه است که باید تا اخرین لحظه از این مسابقه به مبارزه ادامه دهید و هرگز دست از تلاش بر ندارید تا در میان هزاران شرکت کننده عقب نیفتید و من هم تا اخرین لحظه تمام تلاش خودمو کردم.

پیشنهاد می کنیم مقاله
تحلیل سوالات آزمون زبان کارشناسی ارشد را هم مطالعه کنید.

آیا بعد از جلسه کنکور تصور کسب چنین رتبه ای را می کردید؟

نه من اصلا کنکور رو تحلیل نکردم و درصدهای کنکور رو محاسبه نکردم و فقط استراحت کردم سعی کردم هیچ ذهنیتی راجه رتبم نداشتم.

از حال و هوای روز اعلان نتایج برایمان بگوئید.

من دانشگاه بودم که بچه ها گفتن جوابها اعلام شده ولی من توجهی نکردم و رفتم ورزش کردم و نزدیک ساعت 1 بود که رتبه ام را دیدم و از اینکه خانواده ام خوشحال می شوند من هم خوشحال شدم.

چه توصیه نهایی به داوطلبان امسال کنکور کارشناسی ارشد دارید؟

اگر واقعا دنبال این هستند که رتبه خوبی کسب کنند باید از تابستان شروع کنند الان هم هرداوطلبی از من راجه کنکور مشورت می گیرد من پیشنهاد می کنم که از تابستان شروع کنند و بعد نکته بعدی اینکه صدر همه امور توکل به خدا می باشد به همراه تلاش که اونوقت شک نکنند که نتیجه می گیرند. و کسانی هم که احیانا خدای نکرده قبول نشدند هرگز ناامید نشوند مطمین باشند که سال دیگر رتبه بهتری کسب می کنند چون کنکور ارشد به نحوی است که اگر شما 6 ماه زمان بگذارید براحتی قبول می شوید و من خودم اگر قبول نمی شدم حتما سال دیگر کنکور می دادم.

عوامل موفقیتتان را در چه چیزهایی می دانید؟

برای درس خوندن هدف خیلی مهم است و توکل به خدا همچنین جو درسی که با دوستانم ایجاد شده بود خیلی تاثیر داشت وقتی با همدیگر رقابت داشتیم خیلی خوب بود یک عقیده ای که خودم دارم اینست که به طور مثال شما می توانید بهترین عضو یک گروه ضعیف باشید و یا ضعیف ترین عضو یک گروه قوی به نظر شما کدامیک بهتر است؟ مطمئینن مورد دوم بهتر است بدلیل اینکه تو گروه قوی مدام رشد می کنید بنابر این در این ایام سعی کنید با افراد قوی تر از نظر علمی همراه باشید تا بتوانید شما هم سطح علمیتان را افزایش دهید.همراهی خانواده ام هم خیلی مهم بود ،خواهرم به تنهایی خیلی تشویقم می کردند

در پایان ضمن تشکر از حضور شما اگر صحبت پایانی دارید بفرمائید.



دانلود جزوه آموزشی طراحی در مهندسی مکانیک

در پایان از خدا به خاطر تمام چیزهایی که با ما داد تا خوب درس بخونیم مثل عقل سالم و خانواده ی خوب و تمام نعمات دیگرش تشکر می کنم بعد از خانواده ام تشکر میکنم و همچنین از دوستانم و همچنین برای همه داوطلبان امسال هم آرزوی قبولی دارم.

منبع: وب سایت موسسه نصیر

کلمات کلیدی: گفتگو با رتبه های برتر کنکور، رتبه های برتر کنکور، رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد، مصاحبه با رتبه برتر کنکور، عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور، موفق شدن در کنکور ارشد، رشته مهندسی مکانيک، رتبه برتر کنکور ارشد رشته مهندسی مکانيک


آمار بازدید: 2710 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image