ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله کنکور كسب موفقیت در كنكور و دانشگاه

كسب موفقیت در كنكور و دانشگاه

به اشتراک گذاری

كسب موفقیت در كنكور و دانشگاه در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. 10 راه كسب موفقیت در كنكور و دانشگاه به صورت زیر است.

1ــ محیط، ...

اگر درس خواندن شما جدی باشد مطمئن باشید كه محلی دور از حواس پرتی و آرام می یابید. با هم اتاقی های خود صحبت كنید تا اوقاتی در سكوت و آرامش داشته باشید یا از كتابخانه، اتاق مطالعه و یا از یك كلاس خالی و آرام استفاده كنید.

2ــ عادت كنید كه هر روز مطالعه كنید

از نشستهایی كه هر شب وقتتان را پر می كند و مهمانی هایی كه سعی می كنید اخبار و اطلاعات بی ثمر زیادی را به خاطر بسپارید، اجتناب كنید. هر روز زمانی را صرف مطالعه كنید و می توانید در اوج مطالعه، زمانی نیز برای شوخی داشته باشید.

3ــ به خودتان كمك كنید! در خارج از محدوده تحقیق كنید و الویت بندی تان را اصلاح كنید


چه شما دانش آموز آ و چه دانش آموز ب باشید، می توانید مهارتهای یادگیری تان را تقویت كنید. مهارتهای یادگیری خود را با مهارتهای یادگیری دانشگاهی تطبیق دهید. سعی كنید استادان و دستیاران آنها را بشناسید. در مورد رشته تان بررسی كنید، آیا راهنمای مطالعه یا مركزی برای كمك به انتخاب رشته وجود دارد؟ آیا وب سایتی برای موضوع رشته تان وجود دارد؟ این همچنین روشی برای انتخاب حرفه و شغل مناسب آینده به سبك علمی است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 3 عامل مهم برای موفقیت در کنکور



4ــ یادداشت كردن

تاریخهای مهم را به خاطر آورید. تاریخهای معین شده برای امتحان یا مأموریت را به خاطر آورید. برنامه ریزی روزانه سبب سازماندهی زندگی می شود. یك پیشنهاد خوب این است كه تقویم دیواری دارای تاریخهای مهم را داشته باشیم.

5ــ كسب انرژی با خوردن، ورزش و خواب كافی

نفهمیدید؟ به زحمت بیاد می آورید؟ فهم و حافظه تان تحت فشار استرس و خستگی است؟

زمانی كه گرسنه، عصبی یا مغزتان خسته است، نمی توانید با انرژی كافی كار كنید.

درست خوردن، ورزش و خواب كافی در طی امتحان بسیار مهم است.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه به موفقیت در کنکور دست پیدا کنیم؟ را هم بخوانید.

6ــ تیز و زیرك باشید، آماده كردن و خوب انجام دادن تكالیف درسی

به كلاس نرفتن و یا اصطلاحاً از كلاس خود زدن، عادت نكنید. نوشته های دیگری را چون محتوای خوبی دارد، بعنوان كنفرانس خود ارائه ندهید. در كلاس، به نكات مهم و مثالها بیشتر دقت كنید. از اول تا آخر مطلب در كلاس بمانید این كار مطمئناً در زمان امتحان كمك زیادی به شما می كند. بعد از كنفرانس دیگران، سؤال كنید. ساعتی را به دفتر استادان یا دستیاران آنها بروید و برای درك بهتر مطالب یادگرفته قبلی، كمك بخواهید. بهتر است شب قبل از امتحان به جای اینكه صرفاً مطالب را بخوانید از استاد خود كمك بگیرید.

7ــ كنفرانسها و كمك درسیها: اصطلاح تصویر بزرگ چیست؟

برخی از دانشجویان ناموفق روش «از بر كردن مطالب» را برمی گزینند. یادگیری در دانشگاه مستلزم این است كه درك كنیم چگونه كلیه اطلاعات بصورت تصویر بزرگ بهمدیگر مرتبط است. از خلاصه مطالب، جداول متن، سرفصلها و عناوین ریزتر برای سازماندهی اطلاعات هر یك از دروس استفاده كنید. هر روز از خود سؤال كنید «هدف از خواندن جزئیات و تفاصیل چیست؟» و «جزئیات در كجای تصویر بزرگ جای دارد؟»

مطالعه این مقاله هم مفید است:
3 مهارت ساده برای موفقیت در دانشگاه

8ــ نكات و مطالبی را مد نظر داشته باشید

تا توسط آنها اطلاعات كلیدی و مهم را به خاطر آورید

با روشی مشخص فهم مطالب و آموزه ها را به تسخیر خود درآورید. ساختن مثال، ایجاد مقایسه های منطقی، تهیه خلاصه از متن، شناختن كلمات كلیدی، مشخص كردن موضوعهای اصلی و یا اضافه كردن اطلاعات حاشیه ای از جمله روشهای به تسخیر گرفتن مطالب در حافظه و به یاد آوردن آنها در امتحان است. خلاق باشید و منظور سؤال را آنچه فهمیده اید بیان كنید. بدانید كه در سر جلسه امتحان شما هم مانند بقیه هستید و دلیلی ندارد كه از آن وحشت داشته باشید.

9ــ فكر می كنید آیا نكات كلیدی را در هنگام امتحان به خاطر خواهید آورد؟ پس ثابت كنید

مهم نیست كه قبل از امتحان چگونه و چه مقدار مطالبی را خوب فهمیده اید، صرفنظر از برخی مطالب كه گاهی فراموش می شود، مهم این است كه مطمئن باشید می توانید اطلاعات را به خوبی بیاد آورید. برای حصول اطمینان بیشتر، اگر امكان دارد از قبل امتحانی را بدون نگاه به عناوین كتاب برای خود ترتیب دهید تا امتحان دادن را تمرین كنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله
مهمترین عوامل موفقیت در کنکور رتبه های برتر کنکور 97 از زبان خودشان را هم مطالعه کنید.

10ــ باهوش و زرنگ باشید

نمرات خوب را به خاطر اشتباهات نوشتاری مثل بدتعبیر كردن سؤال یا كم آوردن وقت امتحان از دست ندهید.از ترفندهای ویژه استفاده كنید تا از عهده انواع متفاوت امتحان برآیید. همچنین نكات و راهنمایی های سؤالات را به دقت بخوانید، ابتدا به سراغ سؤالات ساده تر روید و برای سؤالات مشكل وقت كمتری صرف كنید تا نمره بیشتری كسب كنید و اعتماد به نفس شما كم نشود.

کلمات کلیدی: موفقیت در کنکور، موفقیت در دانشگاه، رتبه خوب در کنکور، موفق شدن در دانشگاه، مطالعه درست، یادداشن برداری، موفقیت در کنکور-قبولی در دانشگاه-موفقیت در تحصیل-راههای موفقیت در کنکور-موفقیت-قبولی در امتحان

منبع: مجله موفقیت (مجله زندگی مثبت)



برای مشاهده لیست مدرسین کنکور کلیک کنید: تدریس خصوصی کنکور



برای مشاهده مدرسین خصوصی دانشگاهی کلیک کنید: تدریس خصوصی دروس دانشگاهی


آمار بازدید: 1472 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image