ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله کنکور 7 راز موفقیت در کنکور

7 راز موفقیت در کنکور

به اشتراک گذاری

در این مقاله 7 راز موفقیت در کنکور توضیح داده شده و مهمترین عوامل موفق شدن در کنکور تجربی، انسانی، ریاضی، زبان، هنر و .... توضیح داده خواهد شد. اگر می خواهید در کنکور موفق شوید و یکی از برترین رتبه های کنکور باشید ادامه این مطلب را بخوانید.

برای مشاهده لیست اساتید و مدرسین مجرب کنکور بر روی عبارت تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید. مطالعه 20 توصیه ی کلیدی برای موفقیت در کنکور هم مفید است.

1- زودتر مطالعه برای کنکور را شروع کنید

یکی از مهمترین رموز و رازهای موفقیت در کنکور این است که زودتر مطالعه برای موفقیت در کنکور را شروع نمائید. رتبه های برتر معمولا از چند سال قبل برای موفق شدن در آزمون سراسری برنامه ریزی می کنند و درس می خوانند. به هر میزان زمان بیشتری در اختیار داشته باشید و با برنامه ریزی درست درس بخوانید در نهایت موفق تر خواهید شد. وقتی زودتر مطالعه برای کنکور را شروع می کنید وقت دارید تا درس ها را مفهومی بخوانید و تمرینات بیشتری را حل کنید. برای بسیاری از دروس بهتر است ابتدا تمرین و مسئله حل شود و بعد سراغ تست زنی بروید. افرادی که دقیقه نودی هستند معمولا چون زمان کمی در اختیار دارند مستقیم سراغ تست زنی می روند و این روش اصلا روش خوب و درستی نیست. اگر دنبال راز موفقیت در کنکور ریاضی، تجربی، انسانی و یا هر رشته دیگری هستید، مهمترین راز همین است. زودتر به فکر باشید و شروع کنید. به هر حال کنکور حالت رقابتی دارد و اگر شما زودتر شروع کنید دهها کیلومتر جلوتر خواهید بود. اگر خودتان هم تا به حال راز موفقیت در کنکور از زبان رتبه های برتر را مطالعه کرده باشید که مثلا در مقاله
مهمترین عوامل موفقیت در کنکور رتبه های برتر کنکور 97 از زبان خودشان و رتبه های برتر کنکور 98، دلایل موفقیت و رشته و دانشگاه انتخابی در همین سایت ایران مدرس ارائه شده است، متوجه خواهید شد که برترین رتبه ها زودتر از دیگران درس خواندن و تلاش را شروع کرده اند.



2- درس ها را مفهومی و عمقی بخوانید

اگر در جستجوی اقدامات لازم برای موفقیت در کنکور هستید یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که درس ها را مفهومی و عمقی بخوانید. سعی کنید کتاب درسی را شخم بزنید. حتی پاورقی ها را بخوانید. برای دروسی مانند زیست و شیمی کنکور بسیار مهم است که با جزئیات کامل کتاب درسی را بخوانید. در ضمن، سعی کنید مطالب را متوجه شوید و نه اینکه فقط بخواهید آنها را حفظ کنید. البته نکته مهم دیگری را هم به خاطر داشته باشید. شما باید بین سرعت و دقت یک تعادلی را برقرار نمائید. درست است که باید با جزئیات کامل و با دقت بالا درس بخوانید اما در نظر داشته باشید که زمان شما برای درس خواندن محدود است و باید سرعت مطالعه خودتان را هم افزایش دهید. اینجا است که اهمیت نکته گفته شده قبلی خودش را نشان می دهد. اگر زودتر مطالعه برای کنکور را شروع کنید زمان کافی برای موفقیت در کنکور در اختیار دارید و می توانید با دقت بالا و با سرعت مناسب دروس را مطالعه نمائید. از جمله فاکتورهای موفقیت در کنکور که اهمیت بالایی دارد این است که درس ها را مفهومی و عمقی بخوانید و مطالب را خوب درک کنید. تا درس را یاد نگرفته اید سراغ تست زنی نروید.


حتما بخوانید: دانلود رایگان کتاب کوچک راهکارها و فنون تست زنی صحیح در کنکور

3- روی افکار و باورهای خودتان کار کنید

این نکته ای که در این بخش توضیح داده می شود ممکن است در هیچ سایت دیگری توضیح داده نشده باشد. شما برای موفق شدن در کنکور علاوه بر تلاشی که به صورت فیزیکی انجام می دهید به افکار و باورهای درست و به ذهنیت درست هم نیاز دارید. تمام موفقیت های بزرگ را افرادی رقم می زنند که به خودشان باور دارند و روی هدف خودشان متمرکز هستند. سعی کنید با تلقین های مثبت باورهای خودتان را تقویت کنید و موفقیت خودتان را حتمی بدانید. هر پیشرفت کوچکی که داشتید ان را تحسین کنید و به خودتان جایزه بدهید. از قدرت های ذهنی و متافیزیکی خودتان استفاده کنید. شب قبل از خواب و صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن برای چند دقیقه هم که شده تجسم کنید که نتایج کنکور مشخص شده است و شما رتبه بسیار خوبی را بدست آورده اید و همه در حال تشویق کردن و تحسین کردن شما هستند. از این تجسم عالی لذت ببرید و به احساس خوب برسید. الگوهای خوبی برای خودتان پیدا کنید و نحوه موفقیت آنها را مطالعه کرده و این رتبه های برتر را تحسین کنید. حتی بهتر است رتبه خودتان را مشخص کنید و روی دیوار بزنید. موفقیت های قبلی خودتان را به خودتان یاداوری کنید و به خودتان بگوئید که همانطور که قبلا در فلان کار موفق شدم در کنکور هم موفق خواهم شد. این موارد بسیار مهم هستند و جزو بزرگترین رازهای موفقیت در کنکور است که شاید کسی به شما نگفته باشد.




مطالعه رمز موفقیت نفر دوم کنکور سراسری هم مفید است.

4- با برنامه ریزی پیش بروید

رمز بسیار مهم دیگری که برای موفق شدن در کنکور یا هر کار دیگری وجود دارد این است که برنامه ریزی داشته باشید. داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. برای ساعت خواب و بیداری خودتان برنامه داشته باشید. مثلا در نظر بگیرید که هر روز ساعت 7 از خواب بیدار شوید و ساعت 12 شب بخوابید. در ایام کنکور زمان اهمیت بسیار زیادی دارد (البته زمان همیشه مهم است اما در ایام کنکور مهم تر هم می شود) و بهتر است با یک برنامه ریزی خوب از زمان خودتان بهترین استفاده را ببرید. وقتی ساعت مشخصی را برای بیداری خودتان در نظر می گیرید اینطور نخواهد شد که هر ساعتی که خواستید بیدار شوید و زمان مفید صبح برای مطالعه را از دست نخواهید داد. البته در برنامه ریزی خودتان عادت های خودتان را هم در نظر بگیرید. می توانید از برنامه ریزی دیگران الگو بگیرید ولی آن را به گونه ای تغییر دهید که متناسب با عادت های خودتان باشد. مثلا اگر بازدهی شما برای مطالعه آخر شب بیشتر است می توانید ساعت 2 بخوابید و صبح ساعت 8 و نیم بیدار شوید. در هر صورت، بدون برنامه درس نخوانید. اگر بخشی از برنامه شما اجرا نشد نا امید نشوید و آن را کنار نگذارید. برنامه را اصلاح کنید و ادامه دهید. با داشتن یک برنامه ریزی خوب روی زمان خودتان کنترل بیشتری دارید و استفاده مفیدتری از زمان خواهید داشت.

در زمینه برنامه ریزی خوب برای کنکور مقاله
نحوه مطالعه و برنامه ریزی و انتخاب رشته رتبه های برتر کنکور 98 - قسمت دوم و برنامه ریزی برای کنکور را بخوانید.

کلیک کنید: مشاهده لیست معلم های خصوصی کنکور

5- روش های تست زنی درست در کنکور را یاد بگیرید

تمام مواردی که گفته شد را باید خوب انجام دهید اما در نظر داشته باشید که در نهایت قرار است شما در کنکور تست بزنید. به جای اینکه در جستجوی موفقیت در کنکور در زمان کم و راههای میانبر باشید سعی کنید درست عمل کنید و تست زنی صحیح را یاد بگیرید تا از موفقیت خودتان مطمئن باشید. راز موفقیت در قبولی پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، رشته های خوب مهندسی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک و یا هر رشته خوب دیگری در دانشگاههای معتبر این است که درس ها را بسیار خوب بخوانید و درست تست زدن را هم بسیار خوب یاد بگیرید و در جلسه کنکور اجرا کنید. بسیاری از دانش آموزان که شاید خودتان هم چند نفر از آنها را بشناسید در امتحانات مدسه عالی عمل می کنند و همیشه رتبه اول و دوم کلاس هستند اما در کنکور نمی توانند موفق شوند. این افراد دروس را خوب یاد می گیرند ولی درست تست زدن را خوب یاد نگرفته اند و یا در جلسه کنکور مثلا به دلیل استرس درست اجرا نمی کنند. در همین سایت ایران مدرس مطالب بسیار خوبی در زمینه نحوه تست زنی درست ارائه شده است. به عنوان مثال مقاله
7 مرحله کلیدی برای تست زنی صحیح در کنکور یا روشهای صحیح و اصولی تست زدن در کنکور را بخوانید. بزرگترین رمز درست تست زنی این است که تستی که بلد نیستید را نزنید. تست های اشتباه نمره منفی دارد و اثر تست های درست را هم از بین می برد.



اگر در زمینه نحوه محاسبه درصد تست سوال دارید این مقاله را بخوانید: نحوه محاسبه درصد تست کنکور با مثال با و بدون نمره منفی و فرمول درصد گیری کنکور

6- خلاصه برداری کنید و تست های مهم را علامت بزنید

راز بعدی برای رتبه برتر شدن در کنکور تجربی یا هر رشته دیگری این است که در ایامی که در حال مطالعه برای کنکور هستید وقتی تست می زنید و یا درس می خوانید مهمترین نکات را یادداشت نمائید. شاید برای بسیاری از افراد این سوال وجود داشته باشد که برای موفقیت در کنکور چه باید کرد؟ یک پاسخ بسیار مناسب این است که در طول ایام کنکور مهمترین نکات را یادداشت نمائید و در ایام جمع بندی این موارد را دوباره بخوانید. یک ماه مانده به کنکور شما زمان زیادی برای مطالعه دوباره تمام دروس و کار کردن تمام تست ها ندارید. این جزوه های خلاصه ای که یادداشت کرده اید در این ایام می تواند بسیار مفید باشد. سوال دیگری که شاید برای شما مطرح باشد این است که رتبه های برتر کنکور از چه زمانی شروع کردند؟ همانطور که گفته شد موفق ترین افراد در کنکور دو یا سه سال قبل از کنکور مطالعه را شروع نموده اند و این مواردی که گفته شد را رعایت کرده اند. شاید در اینترنت و سایت های مختلف دیده باشید که رتبه های برتر بعد از کنکور جزوات خودشان را به فروش می رسانند. این افراد حین درس خواندن و تست زنی یادداشت برمی دارند و در ایام جمع بندی دوباره مطالعه و مرور می نمایند. البته باز هم باید سعی کنید سرعت خوبی داشته باشید و به بهانه یادداشت جزوه زمان خیلی زیادی را از دست ندهید.

مطالعه
برای موفقیت در کنکور چند ساعت مطالعه لازم است؟ هم مفید است.

7- کتاب درسی و منابع معتبر را مطالعه نمائید

یکی از مهمترین دلایل و اصول موفقیت در کنکور این است که منابع و کتاب های معتبر را مطالعه کنید و تست های استاندارد هم بزنید. در مرحله اول کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. بهترین منبعی که برای مطالعه در اختیار دارید همان کتاب درسی است. فکر نکنید صرفا با پرداخت هزینه زیاد و با خرید کتاب های کمک آموزشی متعدد موفق تر خواهید شد. شما زمان خیلی زیادی برای مطالعه کتاب های مختلف در اختیار ندارید. باید کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید، متوجه شوید و درک کنید. در کنار آن یک کتاب کمک آموزشی معتبر هم داشته باشید بسیار خوب است. باید بر کتاب درسی 100 درصد مسلط باشید. اگر موارد قبلی را در نظر گرفته باشید و زودتر شروع کنید زمان کافی برای این کار در اختیار خواهید داشت. رمز بزرگ دیگری که برای کسب رتبه عالی در کنکور وجود دارد این است که تست استاندارد بزنید. اینکه بخواهید تست های تالیفی بسیار سخت که در بعضی از کتاب های کنکور وجود دارد را بزنید و زمان زیادی برای آن در نظر بگیرید کمک زیادی به شما نمی کند. باید تست های کنکور سال های قبل را بزنید که هم سطح سختی و دشواری قابل قبولی دارند و هم در زمان مناسب می توانید به آنها پاسخ دهید. هر کتابی را نخوانید و هر تستی را نزنید. روی زمان خودتان حساس باشید و درست عمل کنید.

حتما بخوانید:
دانلود راهبردهای موفقیت در کنکور

برای موفق شدن در کنکور این 7 راز مهم را در نظر داشته باشید و به آنها عمل کنید و مطمئنا اگر این موارد را رعایت نمائید نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت و یکی از رتبه های برتر کنکور خواهید شد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 16476 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image