ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله کنکور توصیه های عالی برای تغذیه کنکوری ها و کاهش استرس کنکور

توصیه های عالی برای تغذیه کنکوری ها و کاهش استرس کنکور

به اشتراک گذاری

 5 خوراکی که از استرس کنکوری های قبل کنکور کم می کند در این بخش معرفی شده است. توصیه های عالی برای تغذیه کنکوری ها و کاهش استرس کنکور در این مقاله ارائه شده است. خوردن عسل، ماهی، کلم بروکلی، موز و شیر بسیار می تواند به عنوان تغذیه عالی کنکوری مفید باشد.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل معلم های خصوصی کنکور


-1  کنکوری ها عسل، خرما و پنیر صبحانه ای مناسب بخورید.


یك فوق تخصص تغذیه نیز با بیان این كه داوطلبان بهتر است در شب كنكور غذای سبكی بخورند، گفت: عسل، خرما و پنیر مواد غذایی بسیار خوبی هستند كه داوطلبان می توانند در صبح آزمون كنكور استفاده كنند. احمد خداداد با اشاره به این كه بهتر است تغذیه روزانه به جای 3 وعده در روز به  5 وعده افزایش یابد، افزود: توصیه می شود داوطلبان آب زیاد بنوشند چرا كه مصرف آب سبب كاهش افسردگی و خستگی داوطلبان می شود. وی با تاكید بر این كه افزایش وعده های غذایی سبب كاهش كلسترول خون می شود، گفت: افزایش وعده های غذایی سبب می شود كه قند خون در سطح مناسبی قرار بگیرد.


مطالعه کنید: مصاحبه با رتبه های 2 و 3 کنکور تجربی، تعداد ساعت مطالعه و رشته انتخابی رتبه 2 و 3 کنکور تجربی


-2  کنکوری ها ماهی بخورید.



رئیس انجمن تغذیه ایران به كنكوری ها تاكید می كند غذاهایی بخورند كه دربردارنده اسیدهای چرب امگا 3 باشد، سیدضیاءالدین مظهری گفت: مغز با اسیدهای چرب امگا 3 بهتر و عمیق تر عمل می كند و این اسیدها در ماهی و آبزیان به وفور دیده می شود.


وی افزود: در زمان امتحان كه استرس و نگرانی بیشتر است نیازهای تغذیه ای فرق می كند و باید موادی استفاده شود كه نیازهای مغز به اكسیژن، ویتامین و انرژی بدن را تامین كند.


 حتما بخوانید: درصدها، ساعت مطالعه و رمز موفقیت رتبه های 1 تا 3 کنکور تجربی


-3  کنکوری ها کلم بروکلی بخورید


پکلم بروکلی یکی دیگر از خوردنی های مفید برای مقابله با استرس است که وقتی به پاستا، برنج و یا سالاد افزوده می شود، تاثیر معجزه آسایی در ایجاد شادی در شما اعمال می کند.  کلم بروکلی هم سرشار از ویتامین های گروه B که به کاهش ترس اضطراب ،نگرانی ، استرس و حتی افسردگی کمک می کند.


مطالعه نمائید: درصدها، ساعت مطالعه و عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور 1400 از زبان خودشان


-4  کنکوری ها موز بخورید


برای صبحانه، یک عدد موز بخورید ، چرا که موز منبع غنی ویتامین B6 است که برای سوخت وساز لازم است.به خصوص زمانی که سوخت و ساز بدن مانند مواقع استرس سریع است.توجه کنید که مصرف مکمل های اضافی ویتامین لازم نیست، چون ممکن است استرس اضافی به بدن تحمیل کند.


مطالعه این مقاله هم مفید است: راهکارهایی برای تست زنی موفقیت آمیز در کنکور و برنامه ریزی صحیح کنکور


-5  کنکوری ها شیر بخورید.


یکی دیگر از راه های کاهش استرس، خوردن یک لیوان شیر ولرم قبل از خواب است. محققان می گویند کلسیم موجود در شیر می تواند گرفتگی های عضلانی را کاهش دهد و باعث تسکین تنش شود.



آمار بازدید: 705 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image