ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب علمی آموزش برق صنعتی - ویژگی های ساعت کار و تایمرهای شیوا امواج

آموزش برق صنعتی - ویژگی های ساعت کار و تایمرهای شیوا امواج

به اشتراک گذاری

در این مقاله که مرتبط با آموزش برق صنعتی است در رابطه با ویژگی های ساعت کار و تایمرهای شیوا امواج، تایمر استارت مجدد، تایمر راه پله، تایمر دقیقه و ثانیه، مولتی تایمر دیجیتال شیوا امواج و ویژگی های آن و .... توضیح داده شده است.

برای مشاهده لیست کامل اساتید مهندسی برق و برق صنعتی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی مهندسی برق کلیک کنید. مطالعه معرفی انواع اجزای برق صنعتی شیوا امواج هم مفید است.



ساعت کار شیوا امواج:

ساعت کار شیوا امواج وسیله ای مناسب و ضروری برای کلیه دستگاه های صنعتی و خانگی می باشد. با نصب یک دستگاه ساعت کار روی دستگاه مورد نظر شما، مقدار ساعتی که با آن کار کرده اید به صورت کاملا دقیق ثبت و نمایش داده خواهد شد و هرگز مقدار ثبت شده در اثر قطع طولانی مدت برق از حافظه آن پاک نخواهد شد. ظرفیت اندازه گیری ساعت کار حداکثر 99999 ساعت ( بیش از 11 سال، در صورت کارکرد 24 ساعته) می باشد که بعد از گذشت این مدت زمان، سیستم مجددا از صفر شمارش را شروع خواهد کرد.

کلمات کلیدی: ساعت، کار، ساعت کار، ثبت و نمایش، حافظه، ظرفیت، شمارش.

ویژگی های ساعت کار شیوا امواج:


1_ اندازه گیری زمان با دقت بالا 2_ نمایشگر بزرگ: ساعت، کوچک: دقیقه 3_ دارای 3 عدد نشانگر برای اعلام ( T: زمان کل، A: زمان تنظیم شده برای وصل رله، R: زمان باقی مانده تا وصل رله) 4_ قابلیت تنظیم زمان برای وصل رله 5_ شروع زمان گیری با اتصال ترمینال START به فاز 6_ عدم امکان صفر نمودن زمان کارکرد کلی دستگاه 7_ ذخیره زمان های محاسبه شده در هنگام قطع برق.

کلمات کلیدی: اندازه گیری، دقت بالا، نمایشگر، اعلام، زمان کل، زمان باقی مانده، زمان تنظیم شده، وصل رله، START، ذخیره.  

تایمر چپ گرد، راستگرد شیوا امواج و ویژگی های آن:

با استفاده از تایمر چپ گرد، راستگرد شیوا امواج این امکان وجود دارد که در مدت زمان مشخصی موتور مورد نظر در یک جهت کار نموده و سپس با یک زمان تاخیر قابل تنظیم، موتور در جهت مخالف حرکت کند و این عمل پی در پی ادامه پیدا کند. از ویژگی های فنی تایمر چپ گرد، راست گرد می توان 1_ سه عدد نشانگر برای اعلام استراحت، وصل رله، قطع رله 2_ قابلیت تنظیم زمان های چپ گرد، استراحت، راست گرد 3_ چهار مدل متفاوت زمانی ( ثانیه- ثانیه- ثانیه)، (دقیقه- ثانیه- دقیقه)، (دقیقه- دقیقه- دقیقه)، ( ساعت- دقیقه- ساعت) 4_ عدم تغییر زمان تنظیم شده در اثر ضربات کنتاکتور تابلو.

مطالعه کنید: آموزش برق صنعتی - تست سیم پیچ، بوبین، چوک و ترانس روی مدار



تایمر استارت مجدد شیوا امواج:

تایمر استارت مجدد شیوا امواج دستگاهی مطمئن برای محافظت و ایمنی در هنگام وصل مجدد برق می باشد. رله خروجی این دستگاه با وصل برق ورودی با تاخیر قابل تنظیم از 5 ثانیه تا 5 دقیقه به مدت 1 ثانیه وصل می شود. کنتاکت باز این رله در مسیر فرمان کنتاکتور اصلی ( توزیع) که دارای مدار خودنگه دار می باشد قرار می گیرد.





کلمات کلیدی: تایمر، دستگاه، محافظت، ایمنی، رله خروجی، قابل تنظیم، کنتاکتور، توزیع، خودنگه دار.

ویژگی های تایمر استارت مجدد شیوا امواج:

1_ آلارم با صدای مخصوص قبل از وصل رله 2_ دو عدد نشانگر برای اعلام برق شبکه، وصل رله 3_ فعال و غیر فعال کردن دستگاه با کلید on/off 4_ دارای پیچ تنظیم زمان 5_ عدم تغییر زمان تنظیم شده در اثر ضربات کنتاکتور تابلو.

کلمات کلیدی: آلارم، وصل رله، نشانگر، اعلام برق، پیچ تنظیم، کنتاکتور، تابلو.

حتما بخوانید:
انواع نیروگاهها در صنعت برق و برق صنعتی

تایمر راه پله شیوا امواج و ویژگی های آن:

با بکارگیری تایمر راه پله شیوا امواج می توان روشنایی راه پله ها، پارکینگ، حیاط، انبارهای کوچک و به طور کلی مکان هایی که نیاز به روشنایی دائم ندارند را کنترل کرد و در مصرف انرژی صرفه جویی نمود. از ویژگی های این نوع تایمر 1_ صرفه جویی در مصرف برق و افزایش عمر مفید لامپ ها 2_ دقت در تکرار زمان 3_ دو عدد نشانگر برای اعلام برق شبکه، وصل رله 4_ دارای کلید حالت دستی و اتوماتیک و پیچ تنظیم زمان 5_ قابلیت نصب شاسی های نامحدود، پلمپ شدن پانل دستگاه، نصب ساده و آسان روی ریل و سطوح دیگر 6_ ابعاد کوچک.

کلمات کلیدی: راه پله، تایمر راه پله، روشنایی، کنترل، مصرف انرژی، برق شبکه، حالت دستی، حالت اتوماتیک.

تایمر دقیقه شیوا امواج و ویژگی های آن

تایمر دقیقه شیوا امواج در حجم کوچک با دقت و ثبات در تکرار و قابلیت پلمپ شدن پانل ( جهت عدم دسترسی و تغییرات توسط افراد متفرقه) طراحی و ساخته شده است. کارآیی این دستگاه به صورت تایمر تاخیر در وصل می باشد. مراکز تجاری، صنعتی و مسکونی از جمله مکان هایی هستند که می توان از این تایمر استفاده نمود.

کلمات کلیدی: تایمر، حجم کوچک، پانل، تاخیر در وصل، دستگاه.

مطالعه
انواع کلیدهای مورد استفاده در صنعت برق و کارکرد و کاربرد آنها پیشنهاد می شود.

ویژگی های تایمر دقیقه شیوا امواج:

1_ دقت و ثبات در تکرار 2_ نمایشگر با 3 وضعیت مختلف خاموش: قطع برق، چشمک زن: در حال زمان گیری، روشن دائم: وصل رله 3_ قابلیت تنظیم زمان، پلمپ شدن پانل دستگاه، نصب آسان و ساده روی ریل و سطوح دیگر 4_ دارای ترمینال های آسانسوری و استاندارد 5_ عدم تغییر زمان تنظیم شده در اثر ضربات کنتاکتور تابلو.

کلمات کلیدی: دقت و ثبات، نمایشگر، چشمک زن، وصل رله، پانل دستگاه، ترمینال، کنتاکتور، تابلو.

تایمر ثانیه شیوا امواج و ویژگی های آن

تایمر ثانیه شیوا امواج در حجم کوچک با دقت و ثبات در تکرار و قابلیت پلمپ شدن پانل ( جهت عدم دسترسی و تغییرات توسط افراد متفرقه) طراحی و ساخته شده است. کارآیی این دستگاه به صورت تایمر تاخیر در وصل می باشد. مراکز تجاری، صنعتی و مسکونی از جمله مکان هایی هستند که می توان از این تایمر استفاده نمود.

کلمات کلیدی: تایمر، پانل، پلمپ شدن، تاخیر در وصل، ثانیه، تایمر ثانیه.

ویژگی های تایمر ثانیه شیوا امواج:

1_ دقت و ثبات در تکرار 2_ نشانگر با 3 وضعیت مختلف خاموش: قطع برق، چشمک زن: در حال زمان  گیری، روشن دائم، وصل رله 3_ قابلیت تنظیم زمان، پلمپ شدن پانل دستگاه، نصب ساده و آسان روی ریل و سطوح دیگر 4_ دارای ترمینال های آسانسوری و استاندارد 5_ عدم تغییر زمان تنظیم شده در اثر ضربات کنتاکتور تابلو.

 مولتی تایمر دیجیتال شیوا امواج و ویژگی های آن

مولتی تایمر دیجیتال شیوا امواج، تایمری با کارایی فوق العاده و با دقت زمانی صدم ثانیه می باشد. این دستگاه با دو رله مجزا قابلیت کاربری های متفاوت در چهار گروه زیر را دارد. A: تایمر تاخیر در قطع و یا تاخیر در وصل B: کنترل موتورهای چپگرد و راستگرد C: عملکرد فلاشری در زمان های مختلف D: عملکرد ترکیبی فلاشری.

کلمات کلیدی: مولتی تایمر، دیجیتال، رله، تاخیر در قطع، تاخیر در وصل، کنترل، موتور، چپگرد، راستگرد، فلاشر.

حتما بخوانید:
معرفی رشته مهندسی برق

ویژگی های مولتی تایمر دیجیتال شیوا امواج:

1_ سیستم میکروپروسسوری با دقت بالا    01/0 ثانیه 2_ 15 برنامه کاری شامل انواع تایمر، فلاشر، تایمر چپگرد وراستگرد 3_ دارای نمایشگر زمان، حالت کاری، برق شبکه، وصل رله  A، وصل رله B 4_ انتخاب نوع استارت دستگاه به صورت نرم افزاری 5_ شروع به کار مجدد RESET 6_ قابلیت تعیین وضعیت رله بعد از استارت 7_ قابلیت ذخیره زمان تایم گیری شده در هنگام قطع برق.

کلمات کلیدی: سیستم، مولتی متر، تایمر، فلاشر، نمایشگر، برق شبکه، رله، استارت، ذخیره زمان.

چگونگی رفع عیب تابلوهای برق صنعتی

اولین اقدامی که بعد از بازدید یک تابلو برق باید رعایت شود تجهیز کردن خود به وسایل ایمنی از جمله دستکش ایمنی، ابزار کار عایق و کفش ایمنی می باشد تا از خطرات احتمالی برق گرفتگی جلوگیری شود. در مرحله بعد برای رفع عیب تابلو ابتدا سه فاز شبکه را مورد تست قرار داده ( در صورت سه فاز بودن) و از سالم بودن هریک از فازها  اطمینان حاصل می کنیم چون در صورت نبود یک فاز کنترل فاز عمل کرده و از وصل مدار فرمان جلوگیری می کند ( در صورت وجود کنترل فاز). در مرحله بعد وقتی که مطمئن شدیم برق شبکه بدون مشکل است مسیر مدار فرمان و قدرت را بررسی کرده تا از قطع شدگی و شل بودن آنها اطمینان پیدا کنیم. در مرحله بعد تک تک قطعات برقی را مورد تست قرار داده و از سالم بودن آنها اطمینیان حاصل می کنیم قطعات شامل( کنتاکتورها، فیوزها، تایمرها، رله ها، استارت استوپ ها و کلیه قطعات برق).

کلمات کلیدی: تابلو برق، وسایل ایمنی، دستکش ایمنی، ابزار کار، برق گرفتگی، کنترل فاز، مدار فرمان، مدار قدرت، کنتاکتور، فیوز، استارت استوپ.

مطالعه
نمونه سوال مبانی مهندسی برق 2 - شماره3 هم مفید است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1428 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image