ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تدریس خصوصی ریاضی و یادگیری بهتر و رفع اشکال ریاضی

تدریس خصوصی ریاضی و یادگیری بهتر و رفع اشکال ریاضی

به اشتراک گذاری

با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید این درس مهم را بهتر یاد بگیرید و علاوه بر یادگیری عمقی و مفهومی آن، هر اشکالی که دارید را برطرف کنید. باقی ماندن اشکالات در درس ریاضی باعث می شود در امتحان ریاضی آن جوری که شاید و باید عملکرد خوبی نداشته باشید. ریاضی درس مهمی است و آموزش و یادگیری عمقی آن به موفقیت در تحصیل و موفق شدن در کنکور کمک زیادی می کند.

برای موفق شدن در درس ریاضی و آموزش عمقی، مفهومی و پایه ای آن راهکارهای زیادی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم مفید بودن تدریس خصوصی و آموزش در منزل را برای یادگیری بهتر درس ریاضی مورد بررسی قرار دهیم. البته نمی توان گفت که دانشجو و دانش آموز در کل ترم هیچ کار دیگری انجام ندهد و فقط با شرکت در جلسات تدریس خصوصی ریاضی می تواند در این درس موفق شود. نه تنها برای درس ریاضی بلکه برای هیچ درس دیگری اینطور نیست. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می تواند واقعا کمک کنند و مفید باشد ولی در کنار آن کارهای دیگری هم باید انجام داد. برای مشاهده لیست مدرسین، معلمان و دبیران رسمی و حق التدریس، اساتید دانشگاهی و مدرسین ریاضی که در زمینه آموزش خصوصی ریاضی فعالیت دارند بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. اگر می خواهید در درس ریاضی موفق شوید و به صورت پایه ای این درس مهم را آموزش ببینید. در مرحله اول باید این ذهنیت را داشته باشید که یادگیری ریاضی زمان می خواهد. ریاضی درسی نیست که بخواهید در طول یکی دو روز در ایام امتحانات و یا در طول یک هفته آن را بخوانید. درس ریاضی برای یادگیری و آموزش به زمان نیاز دارد. اینکه می گوییم از کلاسهای خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر و آموزش ریاضی و رفع اشکال می توان استفاده کرد منظور این نیست که کلاسهای خصوصی معجزه می کنند و در عرض چند جلسه می توان ریاضی را آموزش دید. بلکه کلاسهای خصوصی ریاضی در کنار تلاش و کوشش خودتان می تواند مفید و موثر باشد. بنابراین برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید وقت بذارید. در دبیرستان و متوسطه اگر رشته ریاضی یا تجربی هستید درس ریاضی مهمترین درس و یا یکی از مهمترین دروس برای شما است (خصوصا در رشته ریاضی فیزیک). بنابراین آموزش مفهومی آن مهم است. اگر فقط قبولی در ریاضی ملاک شما نیست و می خواهید هم یاد بگیرید و هم نمره خوبی بگیرید در طول ترم ریاضی بخوانید.



حتما بخوانید: چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم

با توجه به مطالب گفته شده، اگر موافق هستید که برای یادگیری ریاضی باید در طول ترم زمان گذاشت، حال باید بدانیم در زمانی که برای آموزش بهتر این درس می خواهیم در نظر بگیریم چه کارهایی باید انجام دهیم. همانطور که می دانید ریاضی یک درس پیوسته است. مثلا اگر مبحث حد و مشتق (رایگان دانلود کنید: دانلود روابط و فرمولهای پایه ای مشتق) را خوب آموزش ندیده باشید در مقاطع بالاتر به مشکل برخورد خواهید کرد. این دقیقا همان مشکل خواندن ریاضی در ایام امتحانات است. دانشجو یا دانش آموزی که فقط با مطالعه ریاضی در ایام فرجه ها و یا در شب امتحان و با تقلب قبول می شود، در همان ترم ظاهرا درس را پاس کرده است و خوشحال است که با وجود اینکه تلاش زیادی نکرده ام چون باهوش هستم !!! درس را قبول شدم. ولی این دانشجو یا دانش آموز در ترمهای بعد مشکل خواهد داشت. از ایشان انتظار می رود مطالبی را بلد باشد و بر مبنای این انتظار مطالب دیگری ارائه می گردد. ولی چون بلد نیستند، مطالب جدید ریاضی را هم متوجه نخواهند شد و این مشکل تا فارغ التحصیلی ادامه پیدا خواهد کرد. البته این مشکل در کلاسهای خصوصی ریاضی قابل رفع است. دانش آموز یا دانشجویی که ریاضی را خوب بلد نیست، اگر به موفقیت در درس و تحصیل علاقه داشته باشد، با شرکت در کلاسهای تدریس حصوصی ریاضی می تواند اشکالات ترمهای قبل را هم برطرف نموده و مطالب ترم حاضر را هم آموزش ببیند. جلسات خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر این درس و رفع اشکال می تواند بسیار مفید باشد به شرطی که دانشجویان و دانش اموزان در طول ترم از این کلاسهای استفاده کنند و برگزاری کلاسها را به ایام امتحانات موکول ننمایند. البته اگر در طول ترم خودتان درس را خوب خوانده باشید و یا در طول ترم کلاسهای خصوصی را شرکت کرده باشید و فقط اشکالات جزئی برایتان باقی مانده باشد، در ایام امتحانات هم برای جمع بندی و رفع اشکال می توان از جلسات خصوصی ریاضی استفاده کرد.



دانلود رایگان: دانلود کل فرمولهای پایه انتگرال گیری و مشتق گیری

همانطور که گفته شد، در طول ترم برای یادگیری ریاضی باید وقت گذاشت. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید کلاسهای خصوصی خوب است ولی موارد مهم دیگری هم وجود دارد. در مرحله اول سعی کنید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید. البته اگر به هر دلیلی نتوانستید چند جلسه در کلاسهای حاضر شوید و غیبت کردید از کلاسهای خصوصی ریاضی برای جبران می توانید استفاده نمائید. ولی تا جایی که ممکن است در کلاسهای ریاضی حاضر باشید. چون، علاوه بر یادگیری بهتر درس، در نهایت امتحان ریاضی از همین مباحثی که در کلاس اصلی خود شما تدریس می گردد گرفته خواهد شد. در کلاس ریاضی فعال باشید. اینکه فقط در کلاس شرکت داشته باشید دردی را دوا نمی کند. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان واقعا در کلاس هیچ جیزی یاد نمی گیرند و فقط حضور فیزیکی دارند. به این ترتیب اصلا فایده ندارد. این افراد با مطالب ارائه شده درگیری نمی شوند و چون خودشان در طول ترم ریاضی را نمی خوانند سر رشته مطلب از دستشان در می رود و در نتیجه به کلی از یادگیری قطع امید می کنند. شما باید در طول ترم در کلاسها حاضر باشید و حضور فعالی داشته باشید. همانطور که گفته شده وقت شما مهمتر از آن است که فقط برای حضور غیاب در کلاس باشید. در کلاس ریاضی سوال بپرسید. جزوه یادداشت کنید (این مورد خیلی مهم است. وقتی جزوه یادداشت می کنید حواستان جمع تر است). به سوالات دیگران گوش دهید و یاد بگیرید. بعد از کلاسهای تدریس ریاضی همان روز درس را مرور کنید. 10 دقیقه تا یک ربع کافی است. اگر اشکالی دارید جلسه بعد از مدرس ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. کتاب درسی ریاضی را برای مطالعه در اولویت قرار دهید و تمرین و مسئله حل کنید. شاید شنیده باشید که تمرین مادر یادگیری است. برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی هر چه بیشتر تمرین حل کنید و اشکالات خودتان را در کلاس ریاضی و یا جلسات خصوصی ریاضی رفع نمائید.


با توجه به مطالب ارائه شده، با شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید ریاضی را بهتر یاد بگیرید و اشکالاتی که در این درس دارید را برطرف نمائید. البته باید خودتان هم در طول ترم درس بخوانید و در کلاسهای اصلی خودتان هم شرکت نمائید. در نهایت حل تمرین و مسئله برای یادگیری و آموزش ریاضی مهم و حیاتی است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 519 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image