ارتباط مستقیم با 30669 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

به اشتراک گذاری

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در این بخش معرفی می شود. دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در بندر چابهار (تنها بندر اقیانوسی ایران) واقع است و به آموزش علوم و رشته‌های مربوط به دریانوردی و علوم دریایی می‌پردازد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: معجزات علمی قرآن کریم - وجود برزخ در میان دریاها

اهمیت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار که در بندر فوق راهبردی و بازرگانی چابهار قرار دارد هم اکنون به عنوان یکی از دانشگاههای تخصصی و قطب آموزش و پژوهش صنعت دریانوردی و علوم دریایی ایران و خاورمیانه است و دارای ۳ دانشکده و حدود ۳ هزار تن دانشجو در حال تحصیل دارد.

تاریخچه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

در سال ۱۳۵۵ با همکاری دانشگاه سات هامپتون انگلستان و دانشگاه سیستان و بلوچستان با نام دانشکده دریانوردی و علوم دریایی چابهار) برای پرورش نیروی متخصص ناوگان دریایی کشور بنیان گذاشته شد و مدیریت و راهبری آن توسط مستشاران و مدرسان انگلیسی انجام می‌گرفت.رشته های موجود در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار علیرغم جدید بودنشان در لیست رشته های وزارت کار و امور اجتماعی قرار ندارند و فارغ التحصیلان اکثر این رشته ها با مشکل استخدامی روبرویند.


پیشنهاد می شود مقاله تولید آب شیرین از دریا با انرژی خورشیدی را هم بخوانید.

در سال ۱۳۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی ایران کلیه کارکنان غیر ایرانی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار را ترک گفتند و همهٔ کارها به استادان ایرانی واگذار شد.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه سیستان و بلوچستان منفک گردید و به عنوان یک مرکز آموزش عالی دریانوردی و علوم دریایی مستقل کار خود را تا سال ۱۳۸۴ ادامه داد و از تیر ۱۳۸۴ از مرکز آموزش عالی به دانشگاه ارتقا یافت و رشته‌های جدید مهندسی کشتی‌سازی، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی و مهندسی شیلات, مهندسی عمران نیز به رشته‌های پیشین افزوده گردید.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
پردرآمدترین رشته‌ های دانشگاهی در جهان

همهٔ دروسی که پیشتر توسط استادان خارجی تدریس می‌شد اینک توسط استادان ایرانی به ویژه دانش‌آموختگان ممتاز این دانشگاه که دکترای خود را با استفاده از بورس همین دانشگاه در خارج از کشور گرفته‌اند ارائه و مدیریت می‌شود.

مطالعه مقاله شهرهای دانشگاهی برتر جهان را هم پیشنهاد می کنیم.


آمار بازدید: 1910 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image