ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها آشنایی با دانشگاهها و نظام آموزش عالی کانادا

آشنایی با دانشگاهها و نظام آموزش عالی کانادا

به اشتراک گذاری

دانشگاه‌های کانادا علاوه‌ بر اینکه سالانه 1.5 میلیون نفر را صاحب تحصیلات عالی می‌کنند، بیش از یک سوم تحقیقات و توسعه را نیز در این کشور انجام می‌دهند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌های کانادا در واقع با انجام یک فعالیت اقتصادی به ارزش 30 میلیارد دلار به تولید ثروت برای جوامع مختلف این کشور کمک شایانی می‌کنند.

در این گزارش به نقل از «اجوکیشن آیو این کانادا»، نظام آموزش عالی کانادا را به عنوان یکی از کشورهای مطرح در این حوزه که دانشگاه‌های باکیفیتی را نیز در خود جای داده از نظر می‌گذرانیم.

نظارت و اجرا

از آنجا که در کانادا هیچ وزارتخانه‌ فدرال آموزش یا سیستم اعطای امتیاز رسمی وجود ندارد لذا استان‌ها و نواحی مختلف هر یک به طور مجزا موظف به ارائه کلیه خدمات آموزشی در سطوح مختلف شامل دانشگاهی هستند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بین‌المللی‌ترین دانشگاه کانادایی!


فرصت‌های تحصیلی در کانادا

تحصیل در کانادا می‌تواند یک تجربه و فرصت استثنایی برای زندگی و آموزش باشد. این تجربه باارزش از سوی استادان مجرب در کلاس‌هایی با سطح جهانی که مملو از نوآوری هستند در اختیار شما قرار می‌گیرد. تفاوتی ندارد که در چه سطح آموزشی در کانادا تحصیل می‌کنید زیرا هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور معقولانه است و ازسوی دیگر مدارک فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا در سراسر جهان معتبر هستند.

مدارس آموزش زبان

از آنجا که کانادا یک کشور دوزبانه محسوب می‌شود لذا به یک جامعه مهاجرتی و پیشروی جهانی در عرصه زبان‌های فرانسه و انگلیسی بدل شده است. دوره‌های متنوع آموزش زبان ضمن بهبود سطح زبانی دانشجویان و مهاجران، ظرفیت آنها را برای ادامه تحصیل بیشتر و کسب مهارت‌های شغلی افزایش می‌دهد. در کانادا دانشکده‌ها و مدارس خصوصی به امر آموزش زبان‌های فرانسه و انگلیسی به ویژه برای دانشجویان بین‌المللی و مهاجران جدید مشغول هستند. در این کشور همچنین زبان‌های اختصاصی در رشته‌هایی نظیر بازرگانی، آمادگی دانشگاهی و صنایع تدریس می‌شوند. هزینه تحصیلی در این دوره‌های آموزشی که معمولا چهار هفته به طول می‌انجامند از 1000 تا 2000 دلار کانادا متغیر است.

نظام آموزشی کالج‌ها

فعالیت کالج‌ها در این کشور بسیار همسو و نزدیک با صنعت و تجارت است تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌های آموزشی آنها متناسب با فضای کاری و نیازهای کارفرمایان طراحی شده‌ باشند. در کالج‌های کانادا طیف وسیعی از گزینه‌ها در رشته‌های فنی و حرفه‌ای شامل بازرگانی، کشاورزی و تولید غذا، سلامت، خدمات اجتماعی، گزارشگری و خبرنگاری، مدیریت هتلداری،‌ طراحی، فن‌آوری،‌ علوم، فن‌آوری اطلاعات، مهندسی، محیط زیست، زبان و هنر ارائه می‌شوند. در این کشور بیش از 8000 دوره تحصیلی در 150 موسسه آموزشی دولتی ارائه و به فارغ‌التحصیلان مدارک تحصیلی مورد تایید دولت‌های استانی و منطقه‌ای اعطا می‌شود. طول این دوره‌ها نیز ازچند ماه تا چهار سال متغیر است. 90 درصد از فارغ‌التحصیلان کالج‌ها به طور میانگین ظرف شش ماه پس از فارغ‌التحصیلی شغل پیدا می‌کنند. هزینه تحصیل در کالج‌ها نیز بسته به نوع رشته، سالانه از 5500 تا 15 هزار دلار کانادا متغیر است.

مطالعه مقاله
تشرف استاد دانشگاه کانادایی به اسلام هم می تواند مفید باشد.

دانشگاه‌ها

دانشگاه‌های کانادا دانشجویانی را تربیت می‌کنند که قابلیت تفکر منتقدانه و تحلیل‌گر را دارند تا بتوانند خود را با فن‌آوری‌های روز تطبیق دهند و در مشاغل حرفه‌ای، قدرت مدیریت و یافتن راه‌حل را داشته باشند. فرقی نمی‌کند چه قصدی داشته باشید اگر می‌خواهید استاد، اقتصاددان،‌ هنرمند یا یک مهندس نانوتکنولوژی در جهان شوید، نگران نباشید زیرا سیستم دانشگاه‌های این کشور طوری طراحی شده که دانشجویان می‌توانند هر رشته‌ای را که مطابق با علایق آنهاست انتخاب کنید. تحقیقات دانشگاهی نیز در کانادا راه خود را به سراسر جهان پیدا کرده‌ است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دانشگاه‌های کانادا مهد نوآوری‌هایی نظیر طراحی تلفن‌های همراه، صفحات نمایشی تخت و مونیتورهای هوشمند بوده‌اند.

در دانشگاه‌های این کشور همچنین تحقیقات بسیار خلاقانه‌ای در زمینه سلامت، نانوتکنولوژی، زیست‌فناوری، محاسبات پیشرفته، فن‌آوری محیط زیست، صنایع غذایی و دارویی و سوخت‌های تجدیدپذیر انجام می‌شود. بیش از یک سوم از حجم کلی تحقیقات کانادا در دانشگاه‌های این کشور انجام می‌شود که این کشور را در زمینه تحقیقات یکی از دارندگان بالاترین آمار تحقیقاتی در میان کشورهای عضو پیمان همکاری‌ اقتصادی و توسعه (OECD) و گروه هشت قرار داده است.

در نظام آموزش عالی این کشور، سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود که دوره کارشناسی سه تا چهار سال،‌ کارشناسی ارشد یک تا دو سال و دکتری سه سال به طول می‌انجامد. در دانشگاه‌های کانادا بیش از 10 هزار دوره تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 95 دانشگاه دولتی و غیردولتی ارائه می‌شود. در این کشور همچنین فرصت ارائه واحدهای عملی و دوره‌های انترنی نیز وجود دارد و دانشجویان بین‌المللی اغلب در کنار تحصیل خود، کار هم می‌کنند. شهریه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا سالانه از هشت الی 26 هزار دلار کانادا و بسته به نوع رشته تحصیلی متغیر است.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم مطالعه نمائید:
تدریس رشته «مطالعه آکادمیک نینجاها» در یک دانشگاه ژاپنی

بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی

دانشگاه‌های کانادا رتبه‌های دانشگاهی قدرتمند و تجربیات مناسبی دارند و دانشجویان می‌توانند از میان بورسیه‌ها و برنامه‌های کمک هزینه‌ای متنوعی که برای دانشجویان بین‌المللی تدارک دیده شده‌ یک برنامه کمک هزینه‌ای مناسب را انتخاب کنند. در این زمینه مذاکره مستقیم با دانشگاهی که قصد اخذ پذیرش را از آنجا دارید اهمیت بالایی دارد چراکه برخی از این موسسات آموزشی ممکن است کمک هزینه‌های تحصیلی یا پاداش‌های مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشند تا از این راه اعتبار بالایی کسب کنند. همچنین ممکن است برخی کمک هزینه‌های تحصیلی از سوی دولت متبوع شما ارائه شوند. از آنجا که تحصیل در کانادا از تحصیل در سایر کشورهای جهان ارزانتر است، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی هزینه تحصیل خود را از راه کارهای پاره وقت یا گذراندن دوره انترنتی و واحدهای عملی تامین می‌کنند.

نظام تعیین کیفیت و اعتبار دانشگاه‌ها

اعتبار یک مدرک دانشگاهی در کانادا در سطح ملی یا بین‌المللی با کیفیت دانشگاه صادرکننده آن سنجیده می‌شود. سیستم تعیین اعتبار دانشگاه‌های کانادا به صورت چند مرحله‌ای،‌ جامع و سختگیرانه است. از آنجا که نظام آموزش عالی کانادا تحت نظارت و رسیدگی 10 استان و سه منطقه این کشور قرار دارد لذا دانشگاه‌های آن اجازه اعطای درجات علمی را از سوی سازمان‌های قانونی استانی اخذ می‌کنند. تحت این اختیار هر یک از دانشگاه‌های کانادا در زمینه مسائل دانشگاهی دارای استقلال است و اعتبار و استانداردهای منحصر به خود را خواهد داشت.

پیشنهاد می شود مقاله
آشنایی با دانشگاهها و نظام آموزش عالی چین را هم بخوانید.

ارتباطات جهانی

دانشگاه‌های کانادایی متعهد هستند تا جهان را برای دانشجویان خود به ارمغان آورده و مهارت‌های ضروری برای زندگی و داشتن شغل بهتر را در فضای اقتصاد جهانی برای آنها فراهم کنند. در نتیجه دانشگاه‌ها تحقق این وعده را از راه تحصیل در خارج، جذب دانشجویان مستعد، حضور در فعالیت‌های تحقیقاتی بین‌المللی، بخشیدن بعد بین‌المللی به دروس و حضور در طرح‌های توسعه‌ای بین‌المللی حمایت و عملی می‌کنند.

دانشگاه‌های کانادا بیش از 90 هزار دانشجوی بین‌المللی دارند که این رقم در حال رشد است اما با این حال این کشور در این زمینه پشت سر انگلیس و استرالیا قرار دارد. این کشور تنها 2.2 درصد از دانشجویان خود را برای تحصیل به خارج از کشور اعزام می‌کند و نسبت به کشورهای عضو پیمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) کمتر در زمینه تجربیات بین‌المللی هزینه می‌کنند.

زندگی دانشجویی در کانادا

کانادا یک کشور مدرن، در حال پیشرفت و دارای فرهنگ‌های متعدد و با دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است. زندگی در این کشور شبیه به زندگی در بسیاری از کشورهای غربی است با این تفاوت که برخی خصوصیات زندگی در آنجا منحصر به فرد و متفاوت است.



مشاهده لیست اساتید خصوصی دانشگاهی: تدریس خصوصی دروس دانشگاهی


آمار بازدید: 2369 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image