ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی تولید آب شیرین از دریا با انرژی خورشیدی

تولید آب شیرین از دریا با انرژی خورشیدی

به اشتراک گذاری

تولید آب شیرین از دریا با انرژی خورشیدی در این بخش توضیح داده شده است. رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس از تولید دستگاهی برای تولید آب شیرین از دریا خبر داد و گفت: آب تولید شده از این دستگاه برای کشاورزی قابل استفاده است.

دکتر مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر کمبود آب آشامیدنی را یکی از مشکلات موجود در دنیا دانست و افزود: در این راستا پژوهشگران پارک علم و فناوری خلیج فارس مطالعاتی را در دستور کار دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با اشاره به جزئیات این مطالعات اظهار داشت: در این پروژه تحقیقاتی پژوهشگران این پارک موفق به طراحی دستگاهی برای تولید آب شیرین برای بخش کشاورزی شدند.

وی با اشاره به ویژگی‌های این دستگاه خاطرنشان کرد: این دستگاه به صورت چادری بر روی سطح دریا پهن می‌شود و با استفاده از نور خورشید آب شیرین تولید می‌کند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: آشکارسازی راز حرکت درونی خورشید

محمدی به بیان عملکرد دستگاه آب شیرین کن طراحی شده پرداخت و توضیح داد: این دستگاه شامل استوانه‌ای مجهز به چادری است که به دلیل انرژی خورشید در محوطه فشار منفی ایجاد می‌شود و به دلیل ایجاد فشار اسموزی ناشی از این فرآیند سطح تبخیر آب افزایش می‌یابد.


وی ادامه داد: طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که آب داخل این چادر به گردش در می‌آید و به دلیل وجود مخزن سردی در این دستگاه، بخار سردی ایجاد می‌شود که با جمع آوری آن آب شیرین مورد نیاز تولید و به ساحل ارسال می‌شود.

پیشنهاد می شود مقاله سرمایه گذاری گوگل در تولید انرژی های پاک را هم بخوانید.

محمدی با بیان اینکه نمونه این دستگاه طراحی شده است، اضافه کرد: این دستگاه قادر به تولید آبی با شوری 4 تا 5درصد است که برای مصارف کشاورزی برای گیاهای لب شوری که با این نوع آب سازگاری دارند قابل استفاده است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس از انجام تجاری سازی این محصول خبر داد.

مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می گردد:
تولید برق با بادبادک‌های زیرآبی


آمار بازدید: 1311 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image