ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها ضوابط پوشش در دانشگاههای جهان

ضوابط پوشش در دانشگاههای جهان

به اشتراک گذاری

ضوابط پوشش در دانشگاههای جهان در این بخش بررسی شده است. نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه‌های جهان که قاطبه آنها جزو دانشگاه‌های کشورهای سکولار هستند نشان می‌دهد ضوابط این کشورها بعضاً سخت‌گیرانه‌تر از ضوابط در دانشگاه‌های اسلامی است

دانشگاه ایالتی فلوریدا آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تدریس رشته «مطالعه آکادمیک نینجاها» در یک دانشگاه ژاپنی

دانشگاه ایالتی فلوریدا آمریکا (Florida State University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است: ضوابط پوشش از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۵:۳۰ بعدازظهر در محوطه دانشکده “دانشگاه ایالت فلوریدا ” اجرا می‌شود. آرایش و پوشش دانشجویی مناسب از ابتدایی‌ترین مسئولیت‌ها و تعهدات دانشجویان و خانواده‌های آنان است و هرگونه تغییری در پوشش، فراتر از خط مشی کلی دستورالعمل پوشش مجاز نخواهد بود. ممکن است به دلایلی امنیتی و حفظ سلامت، پوشش خاصی در برنامه‌های معین و ویژه ورزشی، کلاس‌های تربیت بدنی، اقتصاد خانگی، آموزش تکنولوژی، علوم پایه و آموزش حرفه‌ای نیاز باشد. * ضوابط پوشش

- تمام شلوارها و دامن‌هایی که پوشیده می‌شوند نباید بیش از حد کوتاه باشند. شلوارها، شلوارک‌ها و دامن‌هایی که حلقه کمربند دارند باید همراه با کمربند استفاده شوند.

شلوارهای کشی به استثنای یونیفرم PE دانشکده‌ها یا یونیفرم ورزشی دانشگاه ایالت فلوریدا قابل قبول نمی‌باشد.


- شلوارها و شلوارک‌های خاکی رنگ، دامن‌ها، و پیراهن‌های زنانه باید از رنگی یکدست و یکسان برخوردار باشند. اندازه شلوارک‌ها، دامن‌ها و پیراهن‌های زنانه نباید کوتاهتر از سر زانو باشند.

- جین‌های آبی رنگ باید یک رنگ، یکدست، یکسان و بدون سوراخ و شکافتگی باشند.

- پیراهن زنانه (polo) تی‌شرت آستین‌دار با رنگ یکدست مجاز می‌باشد.

- پیراهن‌های زیپ‌دار یا بدون زیپ یکرنگی که بیش از ۳ اینچ بلندتر از خط کمربند نباشند، قابل قبولند. این امر شامل گرمکن‌ها نیز می‌شود.

پیشنهاد می شود مقاله وضعیت ادامه تحصیل در رشته های علوم اجتماعی و سیاسی در آلمان را هم بخوانید.

- کفش‌های شکیل و ساده یا بدون مدل قابل قبول می‌باشند. تردد با پای برهنه، پوشیدن دمپایی و کفش‌های راحتی، کفش‌های پاشنه میخی یا پاشنه بلند (بلندتر از ۳ اینچ)، یا کفش چرخدار و گیره‌دار مجاز نمی‌باشد.

* روزهای معنوی و روحانی

در روزهای معین شده به عنوان “مناسبت‌های مذهبی ” دانشجویان می‌توانند تی‌شرت‌ها یا پیراهن‌هایی که حاوی عبارات و لغات شرم‌آور و زننده نباشند؛ به تن کنند. برخی اوقات ممکن است گروهی پیراهن‌هایی که آرم دانشگاه ایالت فلوریدا را دارند بفروشند. این پیراهن‌ها با رعایت ضوابط پوشش قابل قبول هستند.

* موارد ذیل قابل قبول نمی‌باشند:

- هر نوع پوششی که در بردارنده عبارات زشت یا توهین‌آمیز به مقدسات، وسوسه‌انگیز و ناشایست یا مرتبط با دسته‌ها، احزاب و گرایشاتی که شخص را ترغیب به استفاده از موارد مخدر، مشروبات الکلی و یا خشونت کند.

- هر نوع پیراهن کلاه‌‌دار، کت و ژاکت یا بادگیر - هرگونه پوشش سر

- هرگونه لباس و پوششی با پارگی، لکه، سوراخ و وصله

- پیراهن‌های زیانه و مردانه پشت باز

- بلوز یا پیراهن‌های یقه باز

- هرگونه پوشش بدن نما

- شلوارهای افتاده و آویزان

- دامن‌های کوتاه یا زیر شلواری

- شلوارها و دامن‌های بدون کمربند (کمربند پاره)

- بازوبند، مچ‌بند، کمربند یا دیگر اقلام با قطات سنگین آهنی و زنجیر

- هرنوع کفش چرخدار یا گیره‌دار، دمپایی و یا کفش‌های سرپایی یا پاشنه بلند (بلندتر از ۲ اینچ) عینک آفتابی (روی چشم یا بالای سر)

مطالعه این مقاله هم مفید است:
آشنایی با دانشگاهها و نظام آموزش عالی چین

* نتایج تخلفات ضوابط پوشش

مرتبه اول: شامل تذکر شفاهی به دانشجو می‌باشد. در این شرایط از طرف جامه‌دان دانشگاه “ولی یا پشتیبان ” انتخاب می‌شود و طی نامه‌ای مورد تخلف به دانشجو اخطار داده می‌شود.

مرتبه دوم: مکالمه (مشاوره) تلفنی بین استاد و ولی دانشجو یا پشتیبان وی را مشتمل می‌شود. یک سند کتبی و جوابیه از سوی ولی یا پشتیبان دانشجو ارائه می‌شود و پوشش مناسبی از سوی جامه‌دان دانشگاه یا ولی یا پشتیبان وی برای دانشجو معین خواهد شد.

سومین مرتبه: جلسه‌ای با حضور مدیر و ولی یا پشتیبان دانشجو برگزار می‌شود که به یک تعهد کتبی و امضاء ولی یا پشتیبان منجر می‌شود، دانشجو نزول درجه و امتیاز شهروندی دریافت خواهد کرد و یا روش تادبی دیگری از سوی دانشکده تعیین می‌شود.

مرتبه‌های ۱۲-۶: همه جزئیات ضابطه پوشش روی معرفی‌نامه ثبت خواهد شد و دانشجو نزد مسئول سطوح رتبه فرستاده شده و از وی خواسته می‌شود که فورا تخلف پوششی خود را اصلاح کند. اگر دانشجو نتواند خود را اصلاح کند یا ولی یا سرپرست وی تماس گرفته می‌شود تا لباس مناسبی برای او بیاورند تا آن زمان دانشجو بیرون از کلاس خواهد ماند و برای هر غیبت، نمره صفر دریافت خواهد کرد تا زمانی که بتوان تخلف پوششی را اصلاح کند.

دانشکده آلن آمریکا:

جویدن آدامس و پوشیدن “تی‌شرت ” مجاز نیست

دانشکده آلن آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند. دانشگاه آلن آمریکا (Allen College) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* ضوابط پوشش حرفه‌ای

از دانشجویان انتظار می‌رود به ضوابط عمومی پوشش که توسط کالج آلن پایه‌گذاری شده پایبند باشند. تمام دانشجویان باید لباسی که مناسب، حرفه‌ای و متناسب با ضوابط «دانشکده آلن» و نمایندگی‌های مربوط به آن می‌باشد را بپوشند. اگر زمانی ضوابط و قوانین موسسات وابسته با ضوابط و قوانین دانشکده در تضاد باشند، دانشجویان موظفند با قوانین دانشکده آلن هماهنگ باشند.

* لباس متحدالشکل

- ضوابط لباس دانشجویی برای خانم‌ها و آقایان یکسان است. این لباس‌ها، شامل شلوارهای سفید و تاپ‌هایی به رنگ بنفش می‌باشند.

– پوشیدن شلوارک با پیراهن سفید آستین بلند مجاز است.

-علامت دانشکده آلن باید بالای آستین دست چپ گلدوزی شود.

- برنامه دانشکده باید روی یک تکه پارچه بر روی آستین چپ کت سفید بطوری که در تمام لحظات قابل رویت باشد، دوخته شود.

- کت سفید رنگ آزمایشگاه با نشان دانشکده جهت گرم شدن روی یونیفرم و تنها در محوطه کلینیک و کلاس پوشیده می‌شود. این کت را نمی‌توان به عنوان کت عادی در خیابان پوشید.

- کت معمولی را باید بیرون از بیمارستان پوشید مگر این که با اجازه مخصوص از رئیس بیمارستان باشد.

- لباس متحدالشکل باید در تمام مدت از ظاهر خوبی برخوردار باشد.

- اندازه پوشش باید به گونه‌ای باشد که موقع حرکت، فرد راحت باشد (بدون وجود کشیدگی و چین و چروک).

- بلندی و سبک لباس باید متناسب با اندازه شلوار و فیزیک هر شخص باشد. هیچ یک از انواع لباس‌های جین، شلوار سفید، سوئیت شرت، شلوارک، دامن‌های چاک‌دار و تی‌شرت مجاز شمرده نمی‌شوند.

- همچنین آرایه‌ها و زینت‌های رنگی و زیورآلات روی یونیفرم سفید نباید به عنوان جزئی از یونیفرم دانشجو قابل رویت باشد.

- کفش و کتانی باید ۹۰% سفید، واکس زده و تمیز باشد کفش‌های کرباسی مناسب نمی‌باشند. امنیت، راحتی، کنترل صدا و ظاهر، موارد اصلی و قابل ملاحظه در نوع انتخاب کفش می‌باشد.

- کارت دانشجویی در تمام اوقات هنگام تردد در محوطه‌ بیمارستان، کلنیک و … باید بر روی لباس دانشجو بطور مشخص قابل رویت باشد به محض گم شدن و تغییر نام باید تعویض گردد.

پیشنهاد می کنیم مقاله
بیکارترین رشته‌های دانشگاه کدامند؟ را هم مطالعه کنید.

* زیورآلات

زیورآلات قابل قبول شامل موارد ذیل است:

- ساعت با عقربه ثانیه‌شمار.

- حلقه‌هایی که در سوراخ‌های ایجاد شده در ابرو و زبان، یا مناطق قابل مشاهده دیگر نصب شده، مجاز نمی‌باشد. در هر گوش حداکثر دو گوشواره مجاز می‌باشد. جهت حفظ ایمنی اجازه استفاده گوش‌های آویز وجود ندارد.

- بیش از دو حلقه در هر دست مجاز نمی‌باشد. در محیط‌هایی که سیاست و خط‌مشی دانشکده استفاده از انگشتر را ممنوع می‌داند، انگشترها باید برداشته شود. از آنجا که انگشترها پناهگاه مناسبی برای باکتری‌هایی که به غذا، ذخایر استریل، زخم‌های بیماران و غیره سرایت می‌کنند، می‌باشد؛ شستن مکرر دست‌ها تاکید می‌شود.

- یک گردنبند زنجیری که در دسترس و بیرون از لباس نباشد، مجاز است.

- دستبندها و گردنبدهای طبی هشدار دهنده را می‌توان استفاده کرد.

- خالکوبی‌های قابل رویت مجاز نیست.

* مدل مو

- مدل مو باید ساده باشد. اگر اندازه موها زیر شانه است، باید جمع شود و به طور مطمئن و ایمن کنترل شود تا با مراقبت و نگهداری بیمار در تضاد و تزاحم نباشد؛ یا ایجاد مخاطره نکند. سنجاق سرها باید از نظر طرح، ساده و همرنگ مو باشند.

- ریش و سبیل‌ها و خط ریش‌ها، باید تمیز، مرتب و آراسته باشند و درحال انجام امور ویژه و مکان‌هایی که نیاز به رعایت ایمنی بیشتری وجود دارد پوشیده شوند.



* آرایش

- آرایش باید در حد اعتدال باشد. استفاده از عطرهای قوی و آرایش تند هنگام مراقبت و درمان بیماران مجاز نمی‌باشد. زیرا بیماران نسبت به بوها بسیار حساس هستند.

- ناخن انگشتان باید کوتاه و تمیز نگه داشته شوند. دانشجویان باید از لاک زدن خودداری کنند، زیرا تراشه‌های لاک ناخن مأمن رشد باکتری‌ها می‌باشند (به ویژه هنگامی که در حال کار با وسایل استریل، پارچه زیر و رخت‌شویی یا پخت غذا هستند.) استفاده از ناخن‌های مصنوعی در هیچ مکانی مجاز نیست.

* جویدن آدامس

- جویدن آدامس برای دانشجویان هنگامی که لباس فرم بر تن دارند یا در تماس با بیماران و عموم مردم هستند، ممنوع می‌باشد. از دانشجویان انتظار می‌رود به ضوابط عمومی پوشش که توسط کالج‌ آلن پایه‌گذاری شده پایبند باشند تمام دانشجویان باید لباسی که مناسب،‌حرفه‌ای و متناسب با ضوابط، «دانشکده آلن» ‌و نمایندگی‌های مربوط به آن می‌باشد را بپوشند.

دانشگاه لانگ‌وود آمریکا: هرگونه لباس بدن‌نما، “لی ” و کفش‌های “صندل ” ممنوع است

دانشکده لانگ‌وود آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند. دانشگاه لانگ‌وود آمریکا (Longwood University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است: هدف و خط مشی دانشگاه لانگ وود، وضع دستورالعمل برای پوشش مناسب در محیط کار است تا علاوه بر ایجاد یک تصویر مثبت، حداکثر انعطاف‌پذیری برای حفظ اخلاقیات و احترام به مذهب افراد و نیز پوشش‌های خاص گروه‌های نژادی، جنسی و قومی فراهم شود و در حد امکان و مقتضی به انجام ایمن و صحیح کارها توجه شود. اگر چه این خط‌مشی، تلاشی برای برقراری و وضع مؤلفه‌های گسترده برای کارکنان غیر‌آموزشی است ولی اغلب بخش‌ها برای خود حداقل چند ویژگی‌ و نیاز منحصر به فرد از نظر انتظارات مراجعان و ایمنی دارند.

با توجه به این نکات، مقررات پوششی کارکنان در سطح بخش، اعمال خواهد شد. هر یک از بخش‌ها مختار خواهند بود معیارهای بیشتری را بر مبنای عقل برای نیازهای شغلی معقول خود وضع نمایند ولی هیچ یک مجاز نیستند معیارهای پائین‌تری از معیارهایی که ذکر خواهد شد، تعیین کنند.

الف) خط مشی‌ها و معیارهای پوشش در طول سال تحصیلی این معیارها برای سال‌ تحصیلی است یعنی برای زمانی که کلاس‌ها برگزار می‌شود.

- دانشکده: دستورالعمل‌های دانشگاه توسط رئیس دانشکده وضع می‌شود. این خط مشی برای کارکنان آموزشی دانشکده لازم‌الاجرا نیست.

کارکنان حرفه‌ای، کارکنان آکادمیک و پشتیبانی اداری: این گروه از کارمندان در برگیرنده اکثریت کارکنان دفتری از قبیل کارکنان غیرآموزشی و کارمندان متصدی مشاغلی که آموزش‌های فنی پیشرفته برای تصدی آنها ضروری است، می‌باشد، کارمندان پشتیبانی اداری، دبیران و کارمندان پشتیبانی برنامه نیز جز این گروه هستند. برای تحقق اهداف این خط مشی تعریف لباس کار شامل شلوار یا دامن همراه با پیراهن یا بلوز می‌باشد (البته برای برخی سمت‌ها بنا به تشخیص مدیران ارشد ممکن است استفاده از کراوات و یک کت اسپورت یا کت و شلوار الزامی باشد.) به عنوان یک قاعده کلی هرچه سمت فرد بالاتر باشد و با هرچه تماس وی با افراد بیرون از دانشگاه بیشتر باشد معیارهای پوششی بالاتری مورد نیاز خواهد بود.

برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید تدریس خصوصی دروس دانشگاهی کلیک کنید:
تدریس خصوصی دروس دانشگاهی

- کارکنان بخش‌های تجهیزات غیرتخصصی:

این گروه از کارکنان در برگیرنده بخش بازرگانی، تجهیزات گرمایشی، سرایداران، نگهبانان و کارکنان تسهیلات تابستانه می‌باشند. لباس یک شکل (یونیفرم) و کفش‌های ایمنی ممکن است توسط این بخش‌ها مورد نیاز باشند. در صورت عدم ضرورت رعایت مقررات پوشش، افراد بایستی تمیز و آراسته باشند. به عنوان یک قاعده کلی پوشیدن لباس‌های لی، عرق‌گیر، شلوارهای آویزان و خمره‌ای و پوشیدن صندل قابل قبول نمی‌باشند.



بین‌المللی‌ترین دانشگاه‌های جهان را بشناسید

- دانشجویان کارآموز:

این دانشجویان غالبا برای حمایت از کارکنان عادی قسمت‌ها کار می‌کنند و در مقابل از یارانه‌های اقتصادی ایالتی یا فدرال، استفاده می‌کنند. لباس این دانشجویان غیر رسمی است ولی نباید ناهنجار باشد. این نکته باید مدنظر قرار گیرد که دانشجویان از امکانات محدودی برخوردارند و اغلب در بین ساعات کلاسی خود، کار می‌کنند. بنابراین اگر لباس یا تجهیزات غیر ایمنی خاصی مورد نیاز باشد این وسایل و تجهیزات از طریق اداره تامین خواهد شد. دانشجویان از پوشیدن تی‌شرت‌هایی که واژه‌ها یا آثار احتمالاً‌ توهین‌آمیز نسبت به دیگران روی آن نقش بسته، لباس‌های بدن‌نمایی که قسمت‌هایی از بدن را نمایان می‌سازد، باید اجتناب ورزند. ب)



معیار پوشش تابستان

منظور، دوره تعطیلات پیش از آغاز کلاس‌های پائیزه و دوره‌های تعطیلی موقت یا روزهای جمعه به غیر از جمعه آخر ماه است.

- کارکنان تخصصی، کارکنان دانشگاهی و کارکنان پشتیبانی، اداری: لباس این افراد “لباس کار رسمی ” خواهد بود. فرق اساسی بین لباس کار رسمی و لباس غیر رسمی و راحتی در میزان غیر رسمی بودن آنهاست. مثلا برای مردان در صورت نبودن کراوات جایگزینی پیراهن یقه اسکی با پیراهن، جایگزین پلوور یا ژاکت کشباف به جای کت اسپورت و برای زنان، دامن، شلوار و کفش راحتی، از موارد لباس‌های غیر رسمی است. نوع لباس کار غیر رسمی، لباس اعضای هیئت مدیره با لباس کارکنان دولتی در برخی از بخش‌ها به سبب ماهیت تماس‌ها و پیامد این تماس‌ها با عامه مردم ممکن است تفاوت نماید.



استثنائات: در زمان ملاقات‌های برنامه‌ریزی شده با سایر تعهدات کاری که مستلزم تماس و ملاقات با افراد عادی و عامه مردم است، نمایندگان خارج سازمانی دانشگاه باید لباس هیئت مدیره یا لباس مقامات دولتی را بر تن کنند. انتخاب شایسته و مناسب در گزینش لباس، مورد انتظار است. این به معنی پوشیدن لباس رسمی کار برای آن روز است. ج)

روز جمعه آخر ماه یا روزهای لباس غیررسمی:

این معیار برای ارتقای روحیه دانشگاهی در میان کارکنان به تدریج عمومیت پیدا کرده است. این مناسبت منحصرا در مورد کارکنان تخصصی و دانشگاهی و پشتیبانی اداری مصداق پیدا می‌کند.

-روزهای تعیین شده: آخرین روز جمعه کاری در هر ماه از ماه ژانویه تا دسامبر می‌تواند روز لباس غیر رسمی در نظر گرفته شود. پوشش در این روزها، لباس‌های غیر رسمی راحت بوده و ممکن است لباس‌های لی (جین) و شلوارک در اندازه معقول (به غیر از شلوارک‌های پا کوتاه) و کفش‌های تنیس را در بر گیرد.



استثنائات: هر زمان که ملاقات برنامه‌ریزی شده‌ای برای سایر تعهدات شغلی، مستلزم تماس با عامه مردم یا نمایندگان تجاری بیرون دانشگاه، اعضای هیئت مدیره یا کارکنان دولت، خارج از دانشگاه باشد؛ از کارکنان انتظار می‌رود تصمیم و قضاوت درستی در انتخاب پوشش داشته باشند. این امر، به معنی پوشیدن لباس کار رسمی برای آن روز خاص است. همچنین در بخش‌هایی که در آنجا تجهیزات ایمنی،‌یونیفرم یا ملاحضات پوششی دیگری برای حفظ سلامت شغلی و سایر دلایل شغلی، الزامی اعلام می‌شود؛ کارکنان باید از آن معیارهای ایمنی که توسط رئیس بخش اعلام شده، تبعیت کنند.

- سایر روزهای تعیین شده برای لباس غیر رسمی: رئیس دانشگاه ممکن است برخی اوقات روزهای خاصی را به عنوان روز لباس غیر رسمی اعلام کند تا بدین ترتیب به تقویت روحیه کارکنان و علاقه آنان کمک نماید. د)

مسائل خاص

- پوشش خاص مذاهب، جنسیت یا گروه‌های نژادی و قومی: هیچ یک از مندرجات این خط‌مشی‌ به منظور محدود کردن حقوق صریح در قانون رفع تبعیض نژادی یا ممانعت از تنوع و تکثر در دانشگاه نیست. انعطاف‌پذیری قابل توجهی در آزادی و انتخاب پوشش در زمینه پوشش‌های مذهبی و قومی نشان داده شده است. در صورتی که اختلاف عقیده‌ای در این مورد بروز کند؛ توسط طرفین دعوا به “دادستان کل مشترک منافع ویرجینیا ” مراجعه خواهد شد و رای وی مورد قبول آنان خواهد بود.

- مدل مو، ریش و زیوارآلات:

هیچ یک از مندرجات دستورالعمل برای تعیین و محدودیت سلائق شخصی افراد در زمینه گذاشتن ریش، مدل مو و استفاده از زیورآلات در نظر گرفته نشده است. بلکه حفظ ایمنی در حین انجام کار با ماشین‌آلات دارای بخش‌های متحرک، یا تصدی شغل‌هایی که دارای ملاحظات خاصی در زمینه بهداشت عمومی است، نظیر پخت و پز و سرو کردن غذا و پذیرائی، نمی‌تواند همراه با تغییرات سلیقه‌ای افراد متغیر باشد. با توجه به این نکات، مقررات پوشش کارکنان در سطح بخش، اعمال خواهد شد.

هر یک از بخش‌ها مختار خواهند بود معیارهای بیشتری را بر مبنای عقل برای نیازهای شغلی خود وضع نمایند ولی هیچ یک مجاز نیستند معیارهای پائین‌تری از معیارهایی که ذکر خواهد شد، تعیین نمایند.



مؤسسه فناوری جورجیا آمریکا: پوشیدن “تی‌شرت ” و لباس‌های وسوسه‌انگیز ممنوع است

مؤسسه فناوری جورجیا آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

مؤسسه فناوری جورجیا آمریکا (Georgia Institute of Technology) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:



* مقررات پوشش

در این جا، نکات و مطالبی برای روشن ساختن برخی از موارد مبهم دستورالعمل‌های پوشش آورده شده است. از آنجا که این سیاست و خط مشی‌ها در مورد کلیه کارکنان و فارغ‌التحصیلان موسسه فناوری جورجیا موضوعیت دارد، تمامی فارغ‌التحصیلانی هم که به عنوان دانشجویان پژوهشگر در آن خدمت می‌کنند، باید از این مقررات تبعیت کنند.

* سیاست و خط مشی

- خط مشی موسسه فناوری جورجیا آن است که شیوه پوشش و آرایش ظاهری کارکنان مناسب با محیط کار باشد.

- مقررات پوشش عادی در طی فصل تابستان،‌ اندکی سهل‌‌تر خواهد شد؛ تا بدین ترتیب امکان ارائه پوشش راحت‌تر و با قابلیت اجرای بهتر فراهم شود.

- در سراسر سال، روزهای جمعه، به عنوان روز لباس کار غیررسمی تعیین شده است؛ برخلاف روزهای دیگر هفته که در آن پوشیدن لباس رسمی الزامی است. منظور آن است که در این روزها هر کارمند بتواند پوششی غیر رسمی‌تر برای خود برگزیند. علت محدودیت این انتخاب، جلوگیری از تاثیرگذاری منفی در تصویر موسسه است.

- لباس تا هنگامی که انتخاب آن با حسن سلیقه همراه باشد، می‌تواند غیر رسمی و راحت‌تر باشد.

- پوشش رنگارنگ فقط زمانی مجاز تلقی می‌شود که رنگ آن بیشتر از ۲۳/۱ درصد سطح لباس را نپوشاند.

* موارد عمومی

- حفظ ظاهر مناسب و قابل پذیرش از وظایف همیشگی هر کارمند است.

- عقل سلیم، اساسی‌ترین دستورالعمل پوششی برای هر کارمند است و کارمندان نباید از شلوارک، تی‌شرت، دگمه‌های نامتعارف، کلاه بیس‌بال، لباس‌های ورزشی و لباس‌های وسوسه‌انگیز و غیر رسمی استفاده کنند. دانشگاه ایالتی جنوب غربی میسوری آمریکا: آرایش نامناسب مو غیرقابل قبول است دانشگاه ایالتی جنوب غربی میسوری آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.



دانشگاه ایالتی جنوب غربی میسوری آمریکا (Southwest Missouri State University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است: مقررات پوشش (راهنمای دانشجویان و کارمندان) حقوق و مسئولیت‌های دانشجویان وضع ظاهری: دانشجویان باید همواره از وضعیت بهداشتی مناسب و ظاهری آراسته برخوردار باشند.

مقررات پوشش، استفاده از شلوارک‌های کوتاه، پیراهن‌های رکابی، لباس‌های جین (لی) پاره و چاک‌دار، تردد با دمپایی و یا پای برهنه بودن را مجاز نمی‌داند و استفاده از زیورآراتی که نیازمند سوراخ کردن اعضای بدن باشد را مجاز نمی‌داند. این عمل فقط منحصر به نرمه گوش است. همچنین روی هرگونه خالکوبی باید پوشانده شود. لازم به ذکر است مدیر قسمت “موفقیت دانشجویی ” این اختیار را دارد که شیوه‌های آرایش مو، صورت و پوشش غیر عادی را رد و غیرقابل قبول اعلام نماید. در صورتی که یکی از گروه‌های تخصصی دانشگاه مقررات پوشش دیگری وضع کرده باشد، دانشجویان موظفند در این باره از مسئول خود کسب اجازه کنند. دانشگاه آلاباما آمریکا: لباس‌های جین و تی‌شرت مناسب نیستند دانشگاه آلاباما آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.



دانشگاه آلاباما آمریکا دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* نوع پوشش:

- از هر دانشجویی انتظار می‌رود که بر حسب رشته تحصیلی خود لباس مناسب و حرفه‌ای بپوشد.

- هر رشته و گروه مطالعاتی، پوشش حرفه‌ای مربوط به خود را می‌طلبد، لباس‌های جین، تی‌شرت و کفش ورزشی، پوشش مناسبی نیستند.

- پوشش مناسب، برای تمرینات ورزشی در آموزش سلامت شلوارک‌ها و تی شرت‌های مرتب، لباس مناسب دویدن، گرمکن و کفش‌های ورزشی است.



* واحدهای ورزشی

- پوشش مناسب برای واحدهای ورزشی شلوارک‌های مشکی، شلوار دو یا شلوار گرمکن مشکی، تی‌شرت سفید و کفش‌های ورزشی است.

- لباس‌ مناسب برای اردوهای مطالعاتی یا بازدیده‌ها لباس‌های غیر رسمی کاری است. جین، تی‌شرت و کفش‌های کتانی لباس‌های مناسبی نیستند.

- لباس مناسب برای فعالیت‌های ورزشی، شلوارک یا شلوار مشکی، لباس مخصوص دویدن یا گرمکن مشکی، تی‌شرت سفید و کشف کتانی است.

- دانشجویانی که در ارزیابی‌ها و تمرین‌های بدنی شرکت خواهند نمود، باید لباس تمرین مناسب برای هر فعالیتی را بپوشند. جین، بوت، یا کلاه نباید پوشیده شود. دانشگاه آلورنیا آمریکا: جویدن آدامس، لاک‌زدن ناخن و پوشیدن تی‌شرت مجاز نیست دانشگاه آلورنیا آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

دانشگاه آلورنیا آمریکا (Alvernia University ) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* خط مشی پوشش و لباس حرفه‌ای

انتظار می‌رود دانشجویان در مکان‌های پزشکی، در سفرهای میدانی و یا در محوطه دانشکده آلورنیا و در تمام اوقات با لباس مناسب تردد نمایند، نوع پوشش در مکان‌های پزشکی متغیر است و دانشجویان باید به بخشنامه‌های مکتوب توجه دقیقی داشته باشند. همچنین دستورالعمل‌های خاصی که از طریق دانشکده به آنان ابلاغ می‌شود را رعایت کنند. در اماکن پزشکی ظاهر یک دانشجوی پرستاری از اهمیت دوچندانی برخوردار است. راحتی،‌ امنیت و آرامش یک بیمار ممکن است تحت تاثیر ظاهر و رفتار دانشجوی پرستاری قرار گیرد. به علاوه هر دانشجو در مراکز عمومی نماینده دانشکده آلورینا است و لازم است که جذابیتی مثبت داشته باشد. غیر از موارد اشاره شده دانشجویان در محوطه‌های پزشکی برای کسب تجربه باید با پوشش یک دست کامل باشند. تمام نیروها باید لباس متحد الشکل (شلوار، پیراهن، کت آزمایشگاه) را از طریق شرکت یونیفورم که با دانشکده آلورنیا قرارداد دارد، خریداری کنند. لباس متحد‌الشکل، شامل موارد زیر است:

الف- کارت شناسایی دانشجوی دانشکده آلورنیا این کارت در تمام اوقات در ادارات و محوطه‌های پزشکی باید استفاده شود.

ب- یونیفورم سفید با علامت دانشکده در آستین چپ،۲ اینچ پایین‌تر از سرشانه یونیفورم‌ها تنها باید از شرکت مورد قرارداد دانشکده خریداری شوند و همیشه تمیز و اتوکشیده باشند.

یونیفرم (لباس متحد الشکل) شامل این موارد است: شلوار (آنچه که توسط دانشکده معرفی شده باشد) پوشش زیرین به رنگ بژ یا سفید به طول کامل باید زیر یونیفرم استفاده شود. فقط جوراب‌ شلواری بلند سفید تا زانو یا جوراب‌های نخی سفید با شلوار یونیفرم قابل قبول می‌باشد. جوراب‌ها هیچ طرح و نقشی نباشد داشته باشند. تمام کفش‌ها یا کتانی‌های سفید پرستاری در صورتی که براق نباشند می‌توانند پوشیده شوند. همچنین کفش‌های چوبی یا پشت باز نباید پوشیده شود.

ج- کت‌های آستین بلند آستین‌ کت‌ها می‌توانند دکمه‌دار یا بدون دکمه باشند علامت دانشکده‌ها باید در قسمت چپ آستین، ۲ اینچ پایین‌تر از سرشانه دوخته شود. این کت انتخابی است، اما به دلیل تغییرات درجه حرارت در واحدهای پرستاری توصیه می‌شود. پلیور نباید پوشیده شود. رنگ ژاکت باید منطبق بوده و از طرف دانشکده ابلاغ شده باشد.

د- کت سفید آزمایشگاه تمام دانشجویان لازم است یک کت سفید آزمایشگاه با قد متوسط که علامت دانشکده‌ در آستین چپ آن (۲ اینچ پایین‌تر از سرشانه دوخته شده) داشته باشند. کت آزمایشگاه روی لباس‌های حرفه‌ای در زمانی که در واحدهای پزشکی در حال تحقیق برای داده‌ها و دیگر موارد هستید پوشیده می‌شود. کت آزمایشگاه باید در تمام اوقات تمیز و اتوکشیده باشد.



* پوشش مناسب شرکت در کنفرانس‌ها

زنان باید از لباس یا دامن اداری غیررسمی که از ۲ اینچ بالای زانو کوتاهتر نباشد به همراه بلوز با ظاهری متوسط و یا لباسی که (از ۲ اینچ بالای زانو کوتاهتر نباشد) با آرایش ملایم همراه با جواهرات و کفش ساده استفاده نمایند. مردان باید شلوار راحتی و پیراهن بپوشند. کراوات همیشه لازم نیست. شلوار جین، دامن کوتاه یا دیگر لباس‌های غیر حرفه‌ای برای مواقع حرفه‌ای مجاز نیست.



* حضور در سایت پزشکی برای آمادگی یا تحقیق آمارهای پزشکی

دانشجویان اغلب لازم است به سایت‌ها مراجعه کنند تا خود را برای تکالیف روز بعد یا مرور آمارها آماده کنند(مواقعی که فرد با گروه پزشکی با استاد همراه نمی‌باشد) بنابراین ظاهر حرفه‌ای به عنوان دانشجوی پرستاری دانشکده، ضروری است. دانشجویان می‌توانند یکی از دو گزینه‌ زیر را برای حضور در چنین مواقعی برگزینند: یونیفورم سفید دانشگاه آلورنیا (مناسب در محل‌های بیمارستانی) لباس رسمی کنفرانس همراه با کت سفید آزمایشگاه دانشجویانی که در مکان‌های پزشکی،‌ خارج از ساعات پزشکی هستند باید در تمام اوقات کارت شناسایی دانشگاه خود را در جایی که کاملا قابل رویت باشد نصب کنند. * سایر موارد:

تمام دانشجویان (زنان و مردان) باید موی خود را تمیز و پاکیزه نگه دارند. زمانی که با لباس فرم هستند موی صورت مردان باید تمیز و مرتب باشد تنها زیورآلاتی که مجاز است شامل دستبند عروسی، ساعت مچی و گوشواره‌های کوچک است. فقط یک گوشواره در هر گوش مجاز است. هیچ زیورآلات دیگری در روی بینی یا زبان و صورت مجاز نیست. ناخن‌ها باید کوتاه و تمیز باشند تنها رنگ طبیعی ناخن قابل قبول است. دانشجویان زمانی که در کسوت دانشجوی دانشکده آلورنیا هستند باید مقررات ایمنی، پوشش و لباس را کاملا رعایت نمایند. همواره کارت شناسایی را همراه داشته و در موارد لازم ارائه دهند.



* پوشش حرفه‌ای

دانشجویان باید پوشش مصوب دانشگاه را رعایت کنند. در هر زمان که خط مشی‌ موسسات وابسته با دانشگاه مغایر باشد، دانشجویان باید خط مشی دانشگاه را رعایت کنند.

* لباس فرم:

لباس دانشجویان (اعم از مرد و زن) شامل شلوار سفید و پیراهن آبی است، که دانشجویان در مکان‌های پزشکی باید بپوشند. پیراهن سفید آستین کوتاه یا بلند زیر لباس آبی مجاز است. نام دانشکده آلورنیا در بالا سمت چپ پیراهن نصب می‌شود.

دانشجویان باید یک تکه پارچه که روی آن برنامه دانشکده آلورنیا نوشته شده بر روی آستین چپ کت سفید خود نصب کنند که در تمام اوقات قابل رویت باشد. برای گرم شدن در مکان‌های پزشکی و کلاس، باید کت آزمایشگاه پوشیده شود و از آن نباید به عنوان یک کت سبک برای پوشش خیابان‌ استفاده گردد همچنین پلور مجاز نمی‌باشد. لباس بخش نباید بیرون از بیمارستان پوشیده شود مگر با کسب مجوز خاص رئیس بخش. یونیفورم باید در تمام اوقات تمیز و آراسته باشد و در صورت ناپاکی با یونیفورم دیگر تعویض شود. اندازه یونیفورم باید متناسب و آزادی حرکت در آن وجود داشته باشد. قد ومدل لباس باید مناسب با قد، هیکل و فیزیک فرد باشد. شلوار جین، پلیور، سویت‌شرت، شلوارک، دامن و تی‌شرت مجاز نیست. به عنوان دانشجو نباید لوازم جانبی دیگری بر روی یونیفورم سفید قابل رویت باشد. ۹۰ درصد کفش و جوراب باید سفید باشد. باید بند کفش‌ها تمیز بوده و کفش‌ها به طور منظم واکس زده شوند. بند همراه با کفش باید به طور منظم تعویض شوند تا استاندارد مناسب پوشش رعایت شود. کارت شناسایی دانشجویان باید در تمام اوقات بر روی لباس نصب و قابل رویت باشد در صورت گم شدن یا تغییر در نام باید به سرعت عوض شود.



* زیورآلات

زیورآلات قابل پذیرش فقط به شرح زیر است: ساعت با عقربه ثانیه‌شمار مجاز می‌باشد. سوراخ کردن بینی، ابرو، زبان و دیگر قسمت‌های بدن قابل رویت ممنوع می‌باشد. حداکثر دو گوشواره در هر گوش مجاز است گوشواره‌های کوچک به شکل دکمه مجاز هستند و گوشواره‌های حلقه‌ای مجاز نیست. بیش از دو حلقه در هر دست مجاز نمی‌باشد و حلقه‌های اضافی باید بیرون آورده شوند. یک گردنبند تک که بیرون لباس نباشد و مناسب و محکم است قابل پذیرش می‌باشد. خالکوبی‌ها قابل رویت مجاز نیستند.



* مدل مو

مدل‌های مو باید ساده و در حد اعتدال باشد اگر اندازه مو بلند است باید به طور مطمئن پوشیده و کنترل شود که در کار مراقبت از بیمار تداخل ایجاد نکند. مو نباید روی صورت را بپوشاند و سنجاق‌های سر باید از لحاظ طراحی، ساده باشد. ریش و سیبل مردان باید تمیز و پاکیزه در هنگام کارهای خاص پوشیده باشد.



* لوازم آرایش

لوازم آرایش باید در حد اعتدال استفاده شود. از استفاده از ادکلن‌های قوی باید اجتناب شود به خصوص در زمان مراقبت از بیماران زیرا آنها بسیار حساس می‌شوند. ناخن‌ها باید کوتاه و تمیز باشند. دانشجویا ن نباید لاک بزنند زیرا ممکن است محل تجمع باکتری بوده و در زمان کار با تجهیزات استریل مشکل‌ساز شوند. ناخن‌های مصنوعی در محلی که بیماران هستند،‌مجاز نیست.

* جویدن آدامس

جویدن آدامس برای دانشجویان در زمانی که پوشش بیمارستان را بر تن دارند یا در تماس با بیماران هستند مجاز نمی‌باشد. دانشگاه ایالتی لویزیانا آمریکا: آرایش و مدل‌ موی افراطی مجاز نیست دانشگاه ایالتی لویزیانا آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.



دانشگاه ایالتی لویزیانا آمریکا دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است: دستور العمل پوشش در بیمارستان دانشگاه

- بر چسب یا کارت مشخصات دانشگاه ایالتی لویزیانا در حین انجام وظیفه باید بر لباس رویی کارمند الصاق و قابل روئیت باشد. نباید هیچ مانعی برای رویت کارت مشخصات شخص وجود داشته باشد.

- عرق گیر، شلوراک، لباس ورزشی و جلیقه‌های آزمایشگاهی غیر مصوب نباید پوشیده شود.

- به سر گذاشتن کلاه یا استفاده از دستمال سرهای گلدار و سایر تجهیزات نظیر گوشی، رادیو و غیره ممنوع است؛ مگر این که به عنوان بخشی از یونیفرم یا برای مقاصد امنیتی ضرورت داشته باشد.

- پوشیدن تی شرت در برخی بخش‌ها مجاز است؛ (رجوع کنید به مقررات پوششی هر بخش) البته تی‌شرت‌های مزبور باید فاقد هرگونه شعار یا عبارت اعتراض‌برانگیز باشد.

- در صورتی که کار کارمند به گونه‌ای است که تماسی با بیماران ندارد از لباس‌های لی (جین) و لباس‌های جین رنگی می‌تواند استفاده کند.این لباس‌ها باید مرتب و تمیز بوده و فاقد هر گونه سوراخ یا وصله باشند. برخی بخش‌ها می‌توانند پوشیدن لباس جین را ممنوع کنند.

- پیراهن‌های دکولته مجاز است به شرط آنکه از طول کافی برخوردار بوده و ظاهری حرفه‌ای از فرد ارائه دهد. - کفش‌ها نیز باید تمیز و مرتب باشند. کفش‌های تنیس مجاز تلقی می‌شوند، مگر آنکه مقررات ایمنی اجازه استفاده از آنها را ندهد. کفش‌های جلو باز به شرط عدم ممانعت با مقررات ایمنی و کنترل عفونت قابل پوشیدن است. پوشیدن کفش‌های بندی ممنوع است.

- آرایش، زیور آلات و استعمال عطریات نباید توام با افراط بوده و موجب مزاحمت برای بیماران یا همکاران شود.

- استفاده از دگمه‌های جدید و مد روز، نشان‌ها و برجسته‌های حاوی شعار ممنوع است.

- شیوه‌های آرایش مو و ریش و سیبل باید با نظافت همراه بوده و آراستگی و انطباق با مقررات ایمنی کار و کنترل عفونت در آن لحاظ شده باشد.

- پوشش و رعایت بهداشت فردی ممکن است از سوی ناظر بخش نامناسب و موجب اخلال کار سازمان تشخیص داده شده و به عنوان تخلف تلقی گردد.

- مقررات خاص هر بخش نیز باید مورد تبعیت قرار گیرند.



دانشگاه بریگهام آیداهو:لباس چسبان و آرایش عجیب و غریب ممنوع است

دانشگاه بریگهام آیداهو آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.



دانشگاه بریگهام آیداهو آمریکا (Brigham Young University – Idaho) دستورالعملهای ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است: معیارهای پوشش و آرایش؛ خوش سلیقگی، تمیزی، با ملاحظه بودن و برخورداری از معیارهای بالای اخلاقی، شعارهای اصلی معیارهای پوشش و آرایش هستند. رفتار زشت یا پوشش و آرایش عجیب و غریب و نامتناسب در هر زمانی و مکانی ممکن است به بازنگری ادارک ادراک فرد از رفتار و شخصیت وی منجر شود. نوع پوشش باید متعادل بوده و از نظر اندازه، طول، سبک و تناسب برای مناسبتهای مختلف مناسب باشد؛ لباس مردان و زنان باید نشانگر جنسیت آنان باشد و در عین حال از مدلهای عجیب و غریب و نامتعارف اجتناب به عمل آید. برای زنان، انتخاب لباس، نشانگر شخصیت زنانه آنهاست که در کسوت زنان(قدیسان آخر) درخواهند آمد و برای مردان نیز، پوشش نشانگر خوشسلیقگی و مردانگی است؛ برای بدل شدن به فردی که بار مسئولیت کشیشی را بر دوش خواهد گرفت. به سبب تغییر مداوم شیوههای لباس و آرایش، برخی روندها و سلیقهها و مدهای متداول در دنیا ممکن است در دانشگاه به عنوان مدلهای نامناسب تشخیص داده شوند. رئیس دانشکده پس از مشورت با کارکنان خود و شورای ریاست دانشگاه میتواند یک مد و شیوه خاص را غیرمتناسب و غیرقابل قبول اعلام کند.

- در تمامی محوطههای عمومی دانشگاه حتما باید کفش پوشیده شود.

- پاکیزگی و مراقب مراقبت دائم از وضعیت ظاهری، همواره باید به اجرا گذاشته شود.

- لباس و پوشش نامناسب، لباس بی آستین، بندی، پشت باز و یا بدن نما ممنوع ‌است.

- لباس چسبان و چاک بالای زانو نیز مجاز نمیباشد. - پیراهنها و دامنها باید تا زیر زانو و بلندتر از آن باشند. - آرایش مو باید تمیز و مرتب بوده و از مدلها و رنگهای نامتعارف اجتناب شود.

- سوراخ کردن بیش از حد نرمه گوش(بیش از یک جفت) و سایر اعضای بدن، نامناسب تلقی میگردند.

- در اماکن عمومی و محوطه دانشگاه پوشیدن کفش الزامی است. دانشگاه ایالتی آرکانزاس آمریکا: لباس‌ها نباید کوتاه، سوراخ‌دار، خمره‌ای و بدن‌نما باشند دانشگاه ایالتی آرکانزاس آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند. دانشگاه ایالتی آرکانزاس آمریکا دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* مقررات پوشش برای دانشجویان در برنامه تمرینات ورزشی قهرمانی؛ دانشجویان باید در حین انجام تمرینات و کارآموزی‌های بالینی در داخل و خارج از محوطه دانشگاه،‌ پوشش مناسب بر تن داشته باشند، منظور از پوشش مناسب، پوششی است که مناسب حرفه دانشجویان و متناسب با فعالیت‌های آنان بوده و تصویر مثبت و مناسبی از دانشگاه ایالتی آرکانزاس و برنامه تمرینات ورزشی مسابقات قهرمانی آن ارائه کند. هر یک از دانشجویان که مشغول تمرینات ورزشی برای مسابقات قهرمانی هستند باید مقررات ذیل را رعایت کنند:

۱- دانشجویان باید پیراهنی (شامل تی‌شرت یا لباس چوگان) با نشان ATEP خریداری کنند و هر یک از تیم‌های ورزشی دانشگاه آرکانزاس یا مرتبط با آن، باید در حین تمرینات روزانه یا مسابقات ورزشی این پیراهن را بر تن داشته باشند، مگر در مواردی که مربی لباس دیگری تعیین کند؛ لبه پایینی پیراهن همواره باید به داخل شلوار داده شود.

۲- پیراهن‌های ورزشی باید به همراه برچسب نام دانشجو باشد و این برچسب باید در همه حال به صورت واضح و در بالاتنه لباس دانشجو قابل رویت باشد.

۳- لباس‌های لی مجازند ولی نباید خیلی کوتاه، سوراخ‌دار، خمره‌ای، بدن‌نما ‌و یا دارای رنگ‌های غیرعادی و نامتعارف و یا هر گونه مهره‌دوزی، نشان یا نوشته‌ای مغایر با شئون حرفه‌ای و تخصص‌های بهداشتی باشد. شلوارهای تک رنگ و شلوارک پیاده‌روی با رنگ‌هایی مناسب نظیر سفید، قهوه‌ای، سیاه،‌ خاکستری و قرمز مجازند. دانشجویان برای تمامی مسابقات داخل سالن باید شلوار قهوه‌ای به تن کنند ولی برای مسابقات خارج از سالن پوشیدن شلوارک قهوه‌ای مجاز است، همچنین می‌توانند برای تمرینات کارورزی روزمره شلوارهای بادگیر نایلونی نیز بپوشند،‌ شلوارهای زیرپنبه‌ای و امثالهم مجاز نیستند. شلوارهای بیش از حد بلند نیز مجاز نمی‌باشد.

۴- در داخل سالن نمی‌توان کلاه بر سر گذاشت،‌ فقط در مسابقات و تمرینات خارج از سالن استفاده از کلاه مجاز است آن‌هم به شرط اینکه این کلاه نشان دانشگاه آرکانزاس را بر خود داشته باشد،‌ یا اینک رنگ آن قرمز، سیاه یا سفید یک دست باشد.

۵- کفش‌ها باید از نوع جلوبسته و پاشنه کوتاه باشند (کفش‌های ورزشی تنیس توصیه می‌شود) دمپایی و کفش‌های راحتی و امثال آن مجاز شمرده نمی‌شود.

۶- پیراهن، دامن و سایر لباس‌های دارای رنگ‌های تند و نقش و نگار متعدد (نظیر شلوارک‌های هاوایی) نباید مورد استفاده قرار گیرند. شلوارک باید از نوع شلوارک‌های پیاده روی یا مربی‌گری باشند،‌ شلوارک‌های مخصوص دویدن و تمرین و خیلی کوتاه ممنوع می‌باشند.

۷- موها باید تمیز و مرتب و سبیل‌ها کوتاه نگه داشته شوند؛ هیچ نوع سبک مو یا زینت‌آلاتی که جلب توجه کند، مجاز نمی‌باشد.

۸- در ملاقات‌های کاری، دانشجویان باید پوشش معمولی غیررسمی داشته باشند، یعنی پوششی غیر از جین و شلوارک، ولی آقایان مجبور به استفاده از کراوات نیستند مگر اینکه به عنوان نماینده دانشگاه در جلسه‌ای حضور یابند و همچنین خانم‌ها مجبور به پوشیدن دامن یا پیراهن نیستند.

دانشگاه ایالتی پن آمریکا: پوشیدن لباس‌‌های لی و بدن‌نما ممنوع است دانشگاه ایالتی پن آمریکا (دانشگاه بهداشت و توسعه انسانی) ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند. دانشگاه بهداشت و توسعه انسانی دانشگاه ایالتی پن آمریکا (Penn State University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

مطالعه این مقاله هم مفید است:
بین‌المللی‌ترین دانشگاه کانادایی!

* مقررات پوشش دانشجویان در دوره‌های بالینی

دانشکده پرستاری، مقررات پوششی ذیل را برای دانشجویان اتخاذ و تعیین کرده است؛ این مقررات مختص به زمانی است که دانشجو در موقعیت‌های بالینی قرار می‌گیرد.

- دانشجویان ارشد و پژوهشگران پرستاری لازم است در تمامی بخش‌های بالینی، یک روپوش سفید آزمایشگاهی به تن کنند.

- نصب کارت شناسایی بر روی لباس که دانشجو را به عنوان دانشجوی پژوهشگر دانشگاه ایالتی معرفی کند، الزامی است.

- دانشجویان رشته‌های مختلف دوره‌های بالینی نظیر بهداشت خانواده، جامعه و یا بهداشت روانی، زمان مراقبت از کودکان باید لباس معمولی مناسب بر تن داشته باشند.

- لباس‌‌های لی، عرق‌گیر و شلوار راحتی، تاپ‌های رکابی یا دوبنده، تی‌شرت، شلوارک و لباس‌های بسیار تنگ و بدن‌نما نباید مورد استفاده قرار گیرند.



* نکته: موارد ضروری دیگری نیز ممکن است در زمینه پوشش و رفتار افراد در بیمارستان و بخش‌های بالینی وضع شود؛ وضع این مقررات، توسط یکی از اعضاء هیئت علمی که مسئول آموزش‌های بالینی است، صورت می‌گیرد. در صورت تخطی از مقررات پوشش ممکن است از دانشجو درخواست شود بخش‌های بالینی را ترک کند. همچنین تخلف از مقررات پوششی ممکن است در نمره کارآموزی دوره بالینی دانشجوی خاطی درج شود.



منبع: نقطه نیوز


آمار بازدید: 2844 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image