ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها آشنایی با دانشگاه هوایی شهید ستاری

آشنایی با دانشگاه هوایی شهید ستاری

به اشتراک گذاری

دانشگاه هوایی شهید ستاری با این هدف تأسیس شد که افسران متخصص در رشته‌های راهبردی علوم با بالاترین سطح علمی و با توجه به ابعاد علمی، انضباطی، عقیدتی سیاسی و جسمانی در آموزش افسران برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت شوند.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: 10 شهر دانشگاهی برتر جهان

دانشگاه هوایی شهید ستاری در سال 1367 به ابتکار نیروی‌ هوایی ‌ارتش‌ جمهموری اسلامی ایران بویژه فرمانده شهید آن امیر سرلشکر منصور ستاری بنیان گذاشته شد و با 13 رشته کارشناسی و دو رشته کارشناسی ارشد در قالب 6 دانشکده مشغول تربیت نیروی متخصص برای نیروی هوایی و سایر سازمان‌ها است.

دانشگاه هوایی شهید ستاری با این هدف تأسیس شد که افسران متخصص در رشته‌های راهبردی علوم با بالاترین سطح علمی و با توجه به ابعاد علمی، انضباطی، عقیدتی سیاسی و جسمانی در آموزش افسران برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت شوند و از پرورش تعداد زیادی از افراد اما با تخصص در رشته‌های با دید محدود اجتناب شود.

دانشگاه هوایی شهید ستاری دارای شش دانشکده تحت عناوین «دانشکده پرواز»، «دانشکده مهندسی برق»، «دانشکده مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی»، «دانشکده مهندسی هوافضا»، «دانشکده کامپیوتر» و «دانشکده مدیریت» است.

سه رشته «هوانوردی ـ خلبانی»، «هوانوردی ـ ناوبری هواپیما» و «هوانوردی ـ مراقبت پرواز» در مقطع کارشناسی در دانشکده پرواز دانشگاه هوایی شهید ستاری به تربیت دانشجو می‌پردازند.


دانش‌آموختگان رشته‌های «هوانوردی ـ خلبانی» و «هوانوردی ـ ناوبری هواپیما» برای هدایت انواع هواپیما‌های موجود در نیروی‌هوایی اعم از شکاری، ترابری، شناسایی تاکتیکی، هواپیمای سبک و ارتباطی و همچنین انواع هلی‌کوپتر‌ها بمنظور دفاع از قلمرو فضایی کشور با توانایی شناخت، بهره‌برداری، مدیریت در سیستم‌های مختلف‌ هوانوردی، مشاوره، طراحی و ساخت، گسترش و به‌سازی و نوسازی سیستم‌های پروازی و تهیه و تدوین طرح‌ها، خط‌ مشی‌ها و دستورالعمل‌های مورد نیاز در جهت توسعه و جایگزینی سیستم‌های پروازی تربیت می‌شوند.

کارشناسان تربیت شده در رشته «هوانوردی ـ مراقبت پرواز» نیز دارای توانایی در زمینه کنترل ترافیک هوایی، ‌بهره‌برداری از دستگاه‌های پیشرفته ناوبری و سیستم‌های ترافیک هوایی هستند.

افسران کارشناس الکترونیک و مخابرات با توجه به تنوع تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی زمینی و هوایی موجود در نیروی‌ هوایی با توانایی شناخت نحوه عملکرد و چگونگی نگهداری و بهره‌برداری از این سیستم‌ها در رشته‌های کارشناسی مهندسی برق ـ الکترونیک و کارشناسی مهندسی برق ـ مخابرات دانشکده مهندسی برق دانشگاه هوایی شهید ستاری تربیت می‌شوند.

دانشکده مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی دانشگاه هوایی شهید ستاری نیز در مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی در سه گرایش اطلاعات عملیات، عملیات موشک، کنترل شکاری، سیستم‌های فرماندهی و کنترل هوایی در توان نظامی کشور از نظر نظامی و سیاسی نقش مهمی ایفا می‌کند.

تربیت افسران کارشناس فرماندهی و کنترل هوایی بمنظور ایجاد یک شبکه قدرتمند منسجم دفاع هوایی در کشور جهت مقابله با تهدیدات احتمالی با توجه به اهمیت اقتصادی دفاع از مناطق حیاتی و صنعتی کشور و همچنین ایجاد توانایی علمی و عملی لازم بمنظور همگام شدن با پیشرفت سریع تکنولوژی و تجهیزات سیستم‌های موشکی، فرماندهی و کنترل هوایی از اهداف مهم دانشکده مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی است.

تربیت افسران کارشناس جهت فعالیت در صنایع مربوط به هواپیما و هلی‌کوپتر در نیرو و سازمان‌های مشابه با توانایی محاسبات، طراحی و ساخت قسمت‌هایی از صنایع مختلف هواپیمایی، هلی‌کوپتر‌سازی و موشکی در دانشکده مهندسی هوافضا پیگیری می‌شود.

آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه ‌هوایی شهید ستاری که در ارتباط با دروس نظری دانشکده مهندسی هوافضا ایجاد شده در مقایسه با دانشگاه‌های کشور که رشته هوافضا دارند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین تربیت افسران کارشناس با تکیه بر اصول مهندسی نگهداری، به‌سازی و مدیریت تعمیر سیستم‌های مکانیکی هواپیما، هلی‌کوپتر و غیره که قادر خواهند بود نیاز صنایع مختلف هواپیمایی، هلی‌کوپتر‌سازی و موشکی و دیگر صنایع نیروی هوایی و سازمان‌های مشابه را در حد کارشناسی تأمین کنند از اهداف غایی رشته کارشناسی مهندسی نگهداری هواپیما است که در دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه هوایی شهید ستاری ارائه می‌شود.

در دانشکده کامپیوتر دانشگاه هوایی شهید ستاری نیز در مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر (نرم‌فزار) و در دانشکده مدیریت هم در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی و بازرگانی دانشجو پذیرش می‌شود.

شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه هوایی شهید ستاری در پی آمده است:

پیشنهاد می شود مقاله بیکارترین رشته‌های دانشگاه کدامند؟ را هم بخوانید.

شرایط عمومی

متدین به دین مبین اسلام

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن

اعتقاد و التزام به ولایت مطلقه فقیه

فقدان محکومیت مؤثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی

نداشتن عضویت و یا وابستگی و هواداری نسبت به احزاب، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی

دارا بودن حداقل سن 17 سال تمام و حداکثر 22 سال و در صورت انجام خدمت سربازی 24 سال تمام (تبصره : برای خانواده درجه 1 شهداء،‌ 5 سال به حداکثر سن داوطلبان اضافه می‌شود).

حداکثر سن برای رشته خلبانی هواپیما 20 سال است

عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط اولیه استخدام

داشتن سلامت جسم و روان (برابر معاینات اولیه استخدام)

تبصره : حداقل قد برای عموم داوطلبان 165 سانتی‌متر و دید چشم برای رشته‌های خلبانی و ناوبری 10/10 و برای سایر رشته‌ها حداقل 10/8 است.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
آیا آزمون‌های دانشگاهی منصفانه‌اند؟

شرایط اختصاصی‌

سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران

داشتن حداقل معدل کل 14 جهت فارغ‌التحصیلان رشته تجربی و ریاضی

قبولی در آزمون علمی، معاینات پزشکی، ‌مقاومت جسمانی و صلاحیت گزینشی (تبصره : استخدام معاف‌شدگان پزشکی از خدمت وظیفه عمومی در نیروهای مسلح امکان‌پذیر نیست).

نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی

امتیازات

تحصیل در دانشگاه‌ هوایی شهید ستاری بعد از طی دوره رزم مقدماتی مشترک در لشکرک به صورت شبانه‌روزی است

پوشاک، ‌تغذیه، ‌آموزش و درمان دانشجویان رایگان است

به دانشجویان در طول دوره، کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود

دانشجویان پس از طی هفت ‌ترم موفقیت‌آمیز تحصیلی به درجه ستواندومی نائل می‌گردند و پس از دانش‌آموختگی به آنان دانشنامه کارشناسی در رشته مربوطه اعطا می‌شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله
ورود دانشجویان به بازار کار را هم مطالعه نمائید.

فهرست رشته‌های دانشگاه هوایی شهید ستاری در مقطع کارشناسی

1- هوانوردی ـ خلبانی هواپیما

2 - هوانوردی ـ ناوبری هواپیما

3 - هوانوردی ـ مراقبت پرواز

4 - مهندسی برق ـ الکترونیک

5 - مهندسی برق ـ‌ مخابرات

6 - مهندسی هوافضا

7 - مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما

8 - مهندسی رایانه (نرم‌افزار)

9 - مدیریت (دولتی-بازرگانی)

10 - مهندسی تکنولوژی فرماندهی وکنترل هوایی (کنترل شکاری)

11 - مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی (علمیات موشک)

12 - مهندسی تکنولوژی فرماندهی وکنترل هوایی (اطلاعات عملیات)

مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی دانشگاهی

پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران


آمار بازدید: 2799 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
علی شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴

آیا پس اتمام دوره کارشناسی در هر رشته کار آن از طرف ارتش تضمین میشود؟؟؟؟