ارتباط مستقیم با 30639 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله بازار کار ظرفیت دانشگاهها و بازار کار

ظرفیت دانشگاهها و بازار کار

به اشتراک گذاری

ظرفیت دانشگاهها و بازار کار در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. ميزان ظرفيت دانشگاه‌ها بر اساس نياز بازار كار تعيين شود

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مجوزهای ایجاد رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها نبايد دائمی باشد و میزان ظرفیت دانشگاه‌ها بر اساس نیاز بازار کار صورت گيرد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در اراک، مشکل اساسی در دانشگاه ها را میزان ظرفیت دانشگاه ها بر اساس نیاز بازار کار و نبود تناسب بین رشته تحصیلی و بازار کار دانست و اظهار داشت: وزارت علوم بايد تدابیری اتخاذ كند که این مشکلات مرتفع شود.

وی افزود: جذب دانشجویان در بازار کار باید منوط به داشتن توانایی ها و تخصص و تجربه باشد تا دانشجویان نیز درطول تحصیل وارد بازار کارشوند و این مهم مشکلات بیکاری را بعد از فارغ التحصیلی ایجاد نکند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: کار و شغل پردرآمد دانشجویی پاره وقت و نیمه وقت

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی درادامه مهمترین عامل موفق نبـودن دانشجویان در کاریابی و اشتغال را عدم تناسب بین فرایندها و مواد آموزشی رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه‌ها با مهارت ها و توانایی های مورد نیاز بازار کار عنوان کرد.


سليمي افزود: همچنين برخی از عوامل بیـرونی که خارج از حوزه فعالیت و کنترل نظام آموزش عالی است، بر اشتغــــال این افراد تاثیر بهسزایی دارند.

پیشنهاد می شود مقاله 9 گام برای توفیق در محیط کار را هم بخوانید.

وي با اشاره به ابلاغ سند تحول آموزش و پرورش گفت: مبانی این سند مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت بوده و برای تهیه این سند کاری متراکم انجام شده است و مبانی نظری آموزش و پرورش برای نخستین بار در این سند تدوین شده است.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: این سند می تواند چارچوب حرکت ما در عرصه تعلیم و تربیت را مشخص کند؛ البته دغدغه جدی د راین زمینه نیز وجود دارد که دستگاه های مختلف بتوانند الزامات و نظریات موجود در سند را عملیاتی کنند.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
50 گام اساسي براي راه‌اندازی يك کسب و کار

سليمي گفت: توجه ویژه به چالش های فرارو در مسیر تعلیم و تربیت، تحول درنیروی انسانی، آسیب شناسی وضع موجود از ویژگی های مثبت سند تحول آموزش و پرورش است.

کلمات کلیدی: ظرفیت دانشگاهها ، بازار کار ، جذب دانشجو ، کاریابی ، اشتغال ، استخدام ، شغل ، پیدا کردن کار ، بیکاری

پیشنهاد می کنیم مقاله
چگونگی کسب درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی را هم مطالعه نمائید.


آمار بازدید: 1806 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image