ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی به جایگاه معلمان در جامعه توجه شود

به جایگاه معلمان در جامعه توجه شود

به اشتراک گذاری

به جایگاه معلمان در جامعه توجه شود - رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: با وجود اینکه جایگاه معلمان در جامعه به رسمیت شناخته شده است، اما آن گونه که باید به حفظ این جایگاه توجه نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، عبدالرسول عمادی ظهر امروز با اشاره به اهمیت شورا و عظمت کارهای مشارکتی، اظهار کرد: تشکیل شوراها کار بسیار بزرگی است و باید از ظرفیت این شوراها حداکثر بهره‎مندی را ببریم. شوراهای آموزش و پرورش در سایر استان‎ها اختیار تام در حوزه تعلیم و تربیت دارند که به ریاست استاندار برگزار می‌شود. در واقع اگر بتوانند شوراها فعالیت‎های منسجمی داشته باشند قادر خواهند بود از ظرفیت کل استان در این راستا بهره بگیرند.

وی یادآور شد: وظیفه اول در این خصوص بر عهده خود آموزش و پرورش است که دو رویکرد برای رسیدن به مصوبات شورای آموزش و پرورش وجود دارد که می‎توان به کشف و بهره‎برداری از ظرفیت‎های خارج از نظام تعلیم و تربیت و بهره‎گیری از قوت‎های موجود در خود آموزش و پرورش اشاره کرد، لذا سرمایه‎های بزرگی در نظام آموزش و پرورش وجود دارد که این سرمایه‏‌ها باید شناسایی شوند و در اختیار شورای آموزش و پرورش قرار گرفته و اجرایی شوند. در ضمن شهر تهران از جهت سرمایه‏‌های فیزیکی ثروتمندترین واحد قابل شناسایی در کشور است که هر سال نیز به این سرمایه‎ها اضافه می‎‏شود.

پیشنهاد می شود مقاله مهم ترین ویژگی های یک معلم و دبیر ریاضی خوب را هم بخوانید.

عمادی متذکر شد: ما در مجموعه آموزش و پرورش سرمایه‎های بسیاری از جمله سرمایه‏‎های انسانی و اجتماعی را دارا هستیم، از این رو در ساماندهی این منابع باید دقت بیشتری داشت و میزان مشارکت در نهادهای غیررسمی و اعتماد را در بین مردم بالا برد.

در ادامه این جلسه، استاندار زنجان عنوان کرد: در خصوص اهمیت آموزش و پرورش هیچ تردیدی وجود ندارد، چرا که در تربیت فرزندان این مملکت و نیروی انسانی کارآمد برای اداره این کشور در آینده نقش بی‎بدیلی دارد، اما آنچه که کمتر مورد توجه قرار گرفته ضرورت و اهمیت مشارکت مردم در اداره این دستگاه مهم بوده است.


جمشید انصاری خاطرنشان کرد: ما همیشه در مورد مشارکت مردم با این نهاد صحبت‎‏های زیادی داشته‎ایم، اما تلقی ما از این مسئله چندان درست نبوده است، چرا که معمولاً افکار عمومی در خصوص مطالبه آموزش و پرورش در امر مشارکت، مشارکت در امر مالی است و در این مسئله خود آموزش و پرورش هم دخیل بوده، چرا که کمتر از مشارکت مردم به لحاظ معنوی استفاده کرده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه در خود شوراهای آموزش و پرورش کمتر به ارتقاء سطح آموزش‎‏ها توجه شده، متذکر شد: ما نتوانسته‎ایم از همه ظرفیت‎های آموزش و پرورش در جهت رفع مشکلات موجود در این حوزه استفاده کنیم و بسیاری از این ظرفیت‎ها مغفول واقع شده‎اند و اگر ما بخواهیم به سمت یک تحول جدید در این حوزه جدید برویم باید به سمت توسعه مشارکت عمومی به مفهوم واقعی و همچنین ما باید به سمت کاهش تصدی‎های دولتی برویم.

مطالعه این مقاله هم مفید است: دبیر ریاضی خوب، شماره تماس اساتید و مدرسین ریاضی خانم و آقا

در ادامه، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: یکی از سیاست‎های محوری آموزش و پرورش به معنای شکل‎گیری رفتار فردی و اجتماعی توسعه مشارکت‎های مردمی است، به همین جهت ما باید برای حل مشکلات فرهنگی باشد با نگرشی سیستمی وارد عمل شویم، چرا که شوراهای آموزش و پرورش بهترین محل برای تحقق این امر هستند.

مرتضی تمجیدی یادآور شد: جامع‎ترین شکل مشارکت در تعلیم و تربیت وجود دارد و ما نیز سعی کرده‏ایم با نظرخواهی از اولیا، معلمان و سایر همکاران وابسته از مشارکت آن‎ها بهره گرفته و در راستای رفع مشکلات عمل کنیم، در همین جهت طی یک سال گذشته 11 جلسه در سطح استان برگزار شده که 74 مصوبه در این جلسات به تصویب رسیده است.

مطالعه کنید:
نکات مهم و کلیدی برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی


آمار بازدید: 430 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image