ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی مهم ترین ویژگی های یک معلم و دبیر ریاضی خوب

مهم ترین ویژگی های یک معلم و دبیر ریاضی خوب

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با تعدادی از مهم ترین ویژگی های یک معلم و دبیر ریاضی خوب که در کار تدریس گروهی و خصوصی ریاضی موفق است توضیحاتی ارائه می گردد. برخی از ویژگی های مهم یک دبیر، استاد و معلم ریاضی خوب به صورت زیر می باشد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه یک معلم خوب باشیم و کلاس جذاب تری داشته باشیم؟

1- داشتن فن بیان خوب: یک معلم ریاضی خوب باید بتواند مسائل سخت و سطح بالا را به گونه ای ارائه کند که فهم آن برای دانش آموزان و دانشجویان راحت باشد. یک استاد خوب خودش را جای شاگردهایش در نظر می گیرد و از دید آنها مطالب را می بیند و به گونه ای درس را ارائه می دهد که قابل درک و فهم باشد. برای اینکه معلم ریاضی در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشد باید هر از چندگاهی سوال بپرسد و بازخورد بگیرد تا در نهایت متوجه شود که آیا مطالبی که ارائه می کند مفید بوده است و یا باید نحوه ارائه خودش را تغییر دهد.

2- سر وقت حاضر شدن در کلاس درس: در کلاس های ریاضی در مدرسه و دانشگاه و یا آموزشگاهها و حتی در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مهم است که استاد و معلم به موقع حاضر شود. اگر در کلاس 20 نفر حاضر باشند و استاد 10 دقیقه دیرتر در کلاس حاضر شود در واقع 200 دقیقه از وقت شاگردهای ایشان تلف شده است. بنابراین حضور به موقع در کلاس را هم می توان به عنوان یکی از ویژگی های مهم یک دبیر خوب ریاضی در نظر گرفت.

مطالعه مقاله
دبیر خوب ریاضی، شماره تماس معلم های خصوصی ریاضی هم می تواند مفید باشد.



دبیر ریاضی خوب


3- تسلط بر مطالب: بسیار مهم است که معلم ریاضی خودش درس را بسیار خوب بلد باشد و حین تدریس به آن فکر نکند و روان مطالب را ارائه نماید. وقتی معلم خودش درس را خوب یاد گرفته است چون حین تدریس به این فکر نمی کند که فلا فرمول را کجا باید استفاده کرد و .... در نتیجه بهتر هم حرف می زند و با اعتماد به نفس بیشتری در کلاس حاضر می گردد. تسلط دبیر ریاضی بر درس باعث می شود که وقتی یکی از شاگردها سوالی می پرسد معلم بتواند جواب بهتری را ارائه کند. وقتی استاد بر درس کامل مسلط است با پرسیدن هر سوالی از طرف شاگردهایش اشکال را سریع متوجه خواهد شد و جواب به جا و خوبی را خواهد داد.

4- استفاده مفید از زمان: یک معلم ریاضی خوب چون به صورت کامل بر درس مسلط است می تواند در زمان کوتاهتری حجم بیشتری از مطالب را ارائه نماید و کلاس های مفیدتری هم داشته باشد. استاد باید از وقت تلف کردن بپرهیزد. البته اینکه معلم بخواهد برای تنوع بعضا شوخی کند و یا استراحتی بدهد ایرادی ندارد. ولی به هر حال باید تلاش هم بکند که در زمانی که در اختیار قرار دارد میزان مناسبی از مطالب ارائه گردد. پیش مطالعه درس قبل از کلاس می تواند منجر به آمادگی بیشتر استاد و در نتیجه ارائه حجم بالاتری از مطالب گردد.

5- ارائه ریاضی به صورت جذاب و شیرین: در کنار مواردی که گفته شد بسیار مهم است که معلم ریاضی تلاش کند کلاس متنوعی داشته باشد و درس را به صورت جذاب و شیرین تدریس نماید. می توان مثال های متنوعی زد و در کلاس از دانش اموزان و دانشجویان خواست که بخشی از درس را خودشان ارائه نمایند. تبدیل کلاس به حالت مکالمه دو طرفه و پرهیز از حرف زدن بسیار زیاد می تواند موثر باشد. به هر میزان شاگردها خودشان در برگزاری کلاس مشارکت داشته باشند کلاس جذابتر و مفیدتر خواهد بود.

پیشنهاد می شود مقاله
دبیر ریاضی خوب، شماره تماس اساتید و مدرسین ریاضی خانم و آقا را هم بخوانید.



معلم ریاضی خوب

6- دادن زنگ تفریح به شاگردها: در مواردی ممکن است وقتی یک مبحث جدید ارائه می شود کلاس کمی حالت خشک و خواب آلوده به خودش بگیرد. در چنین مواردی یک معلم و دبیر خوب ریاضی سریع متوجه خواهد شد و مثلا به شاگردهای خودش خواهد گفت که 5 تا 10 دقیقه استراحت کنید و بعد ادامه خواهیم داد. یا می توانید جکی را تعریف کنید و یا خاطره ای را برای شاگردهای خودتان بازگو نمائید که حال و هوای کلاس عوض شود.

7- ایجاد تناسب بین حل تمرین و تدریس: در نظر بگیرید که یک مدرس ریاضی از اول تا آخر کلاس بدون اینکه تمرینی را حل کند پشت سر هم فقط درس بدهد. در این حالت شاگردها فشار زیادی را متحمل خواهند شد و خواهند دید که فرمول های زیادی پشت سر هم به ایشان گفته می شود و فکر می کنند که درس بسیار سخت است. یک معلم ریاضی خوب بین تدریس و حل تمرین تناسب ایجاد می کند. بهتر است هر مبحث جدیدی از درس که تدریس می شود برای آن چند تمرین و مثال نمونه هم حل گردد. به این ترتیب دانش آموزان و دانشجویان مباحث را بهتر اموزش خواهند دید.

برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.



موفقیت در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی برای اساتید ریاضی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 750 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image