ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس فیلم آموزشی سایر فیلم های آموزشی فیلم آموزش استاتیک به زبان ساده - نحوه محاسبه ممان اینرسی یا گشتاور دوم سطح با مثال تشریحی

فیلم آموزش استاتیک به زبان ساده - نحوه محاسبه ممان اینرسی یا گشتاور دوم سطح با مثال تشریحی

 


در این فیلم عالی و بسیار مفید آموزشی از درس استاتیک در رابطه با نحوه محاسبه آموزش محاسبه ممان اینرسی Moment of Inertia یا گشتاور دوم سطح Second moment of area با مثال تشریحی و به زبان ساده و روان توضیح داده شده است.


اگر در مبحث ممان اینرسی اشکال دارید از اساتید مجرب استاتیک که در همین سایت ایران مدرس حضور دارند کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی استاتیک آنلاین کلیک کنید تا لیست مدرسین را ببینید.


ممان اینرسی Moment of Inertia یا گشتاور دوم سطح در واقع نحوه توزیع و پراکندگی نقاط مختلف یک سطح نسبت به یک محور و یا نقطه دلخواه را نشان می دهد. ممان اینرسی می تواند نسبت به یک محور و یا یک نقطه محاسبه شود. در بسیاری از دروس مانند مقاومت مصالح، مکانیک سیالات، دینامیک و ... از ممان اینرسی و گشتاور دوم سطح در فرمول ها و روابط استفاده می شود. برای محاسبه گشتاور دوم سطح باید یک المان سطح مناسب در نظر گرفته شود و انتگرال محاسبه گردد. در فیلم ارائه شده با مثال تشریحی نحوه محاسبه ممان اینرسی سطح توضیح داده شده است. اگر می خواهید ممان اینرسی سطح را برای هر شکل دلخواهی محاسبه نمائید باید از فرمول آن استفاده کنید که در این ویدیو نحوه استفاده از فرمول گشتاور دوم سطح با مثال توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


ممان اینرسی چیست و فرمول ممان اینرسی شکل های معروف به زبان ساده


نمونه ویدیوی تدریس خصوصی استاتیک - دوران محورهای مختصات در مبحث ممان اینرسی


ممان دوم سطح در جداول اشتال و در برخی کتاب‌ ها با J و در برخی با I نمایش داده می‌شود، واحد آن طول به توان چهار است و دیمانسیون آن [L4] است. اگر ابعاد و اندازه شکلی که به شما داده شده است بر حسب متر باشد واحد ممان اینرسی (متر به توان 4) است.



آمار بازدید: 1105 بار
ثبت نظر درباره ویدیو
Security Image