ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس فیلم آموزشی سایر فیلم های آموزشی فیلم آموزش استاتیک - نحوه محاسبه ممان اینرسی یا گشتاور دوم سطح از طریق حل مثال تشریحی

فیلم آموزش استاتیک - نحوه محاسبه ممان اینرسی یا گشتاور دوم سطح از طریق حل مثال تشریحی


در این فیلم آموزش استاتیک نحوه محاسبه ممان اینرسی یا گشتاور دوم سطح از طریق حل مثال تشریحی توسط دکتر سیروان محمدی توضیح داده شده است. ممان اینرسی یا گشتاور دوم سطح از پارامترهای مهم و مورد نیاز در بسیاری از دروس رشته های فنی مهندسی است.


در این فیلم آموزشی یک ربع بیضی داده شده است و می خواهیم ممان اینرسی شکل را حول محور x محاسبه نمائیم. برای انجام محاسبات از فرمول اصلی ممان اینرسی استفاده می نمائیم. در قدم اول باید یک جزء سطح یا المان سطح را در نظر بگیریم. توضیحات کاملتر و محاسبه قدم به قدم در فیلم ارائه شده است. همانطور که در مقاله ممان اینرسی چیست توضیح داده شده است، ممان اینرسی سطحی در واقع نحوه توزیع سطح حول یک محور یا یک نقطه مشخص را نشان می دهد.


به عنوان مثال، در درس مقاومت مصالح برای محاسبه تنش عمودی ناشی از گشتاور خمشی لازم است ممان اینرسی را حول محور مرکزی سطح محاسبه نمائیم. بنابراین ممان اینرسی کاربردهای زیادی دارد و باید به درستی یاد گرفته شود. در واقع ممکن است دو سطح با هم برابر باشند ولی نحوه توزیع آنها حول یک محور یا یک نقطه با هم یکی نبوده و در نتیجه ممان اینرسی یکسانی نداشته باشند. ممان اینرسی جرم یا جرمی هم نحوه توزیع یا پراکندگی جرم حول یک محور یا نقطه مشخص را نشان می دهد.


برای مطالعه مطالب آموزشی بیشتر در رابطه با درس استاتیک بر روی عبارت مقالات آموزشی استاتیک کلیک کنید. اگر در این مباحث اشکال دارید از اساتید تدریس خصوصی استاتیک حاضر در همین سایت ایران مدرس کمک بگیرید. برای یادگیری بهتر و کاملتر ممان اینرسی بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


جزوه آموزش استاتیک مبحث ممان اینرسی با حل مثال تشریحی


فیلم نمونه تدریس استاتیک - قضیه محورهای موازی برای محاسبه ممان اینرسی حول محور غیر مرکزی


فرمول ممان اینرسی نسبت به محور، ممان اینرسی حاصلضرب و ممان اینرسی قطبی


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 818 بار
ثبت نظر درباره ویدیو
Security Image