ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نکاتی چند پیرامون مطالعه صحیح و اصولی

نکاتی چند پیرامون مطالعه صحیح و اصولی

به اشتراک گذاری

نکاتی چند پیرامون مطالعه صحیح و اصولی و نحوه درس خواندن و مطالعه درست در این بخش ارائه شده است. بارها شنیده‌ام که دانش‌آموزان می‌گویند:

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود تمرکز حواس در مطالعه

دیگر حال و حوصله خواندن این کتاب را ندارم یا آنقدر از این کتاب خسته شده‌ام که قابل گفتن نیست. و یا هر چقدر می‌خوانم مثل اینکه کمتر یاد می‌گیرم و یا... .

به راستی مشکل چیست؟ آیا باید ده‌ها بار درس را تکرار کرد تا یاد گرفت؟

مطالعه مقاله
تکنیکهای تند خوانی هم می تواند مفید باشد.

مطمئناً اگر چنین باشد، مطالعه کاری سخت و طاقت فرسا است. اما واقعیت چیزی دیگر است، واقعیت آن است که این گروه از فراگیران، روش صحیح مطالعه را نمی‌دانند و متأسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چیزی راجع به چگونگی درس خواندن نمی‌آموزند. یادگیری و مطالعه، رابطه‌ی تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند، تا جایی که می‌توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد، باید قبل از هر چیز مطالعه‌ای فعال و پویا داشت. برای داشتن مطالعه‌ای فعال و پویا نوشتن نکات مهم در حین خواندن ضروری است تا برای مرور مطالب دوباره کتاب را نخوانده و در زمانی کوتاه از روی یادداشت‌های خود مطالب را مرور کرد. یادداشت برداری، بخشی مهم و حساس از مطالعه است که باید به آن توجهی خاص داشت. چون موفقیت شما را تا حدودی زیاد تضمین خواهد کرد و مدت زمان لازم برای یادگیری را کاهش خواهد داد. خواندن بدون یاداشت برداری یک اصل مهم در فراموشی است.


منبع: entrance.ir

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم مطالعه نمائید: شرایط صحیح مطالعه کردن و جلوگیری از فراموشی

کلمات کلیدی: مطالعه صحیح و اصولی، روش صحیح مطالعه، روش درست مطالعه، مطالعه درست و اصولی، مطالع صحیح را یاد بگیریم، تقویت میزان یادگیری حین مطالعه، مطالعه صحیح برای کنکور، مطاله درست برای کنکور، چگونه درس بخوانم


آمار بازدید: 2019 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image