ارتباط مستقیم با 30607 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی روش صحیح مطالعه درس فیزیک

روش صحیح مطالعه درس فیزیک

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با روش صحیح مطالعه درس فیزیک توضیحاتی ارائه می گردد. فیزیک یک درس مهم و مفهومی است و در صورتی می توانید در امتحان و کنکور به نتیجه گرفتن بهتر در آن امیدوار باشید که این درس را به صورت صحیح و درست مطالعه کنید.

اینکه روش صحیح مطالعه درس فیزیک چیست به هدف شما هم بستگی دارد. به عنوان مثال نحوه مطالعه فیزیک برای کنکور در مقاله نحوه مطالعه درس فیزیک برای آمادگی کنکور به صورت مفصل توضیح داده شده است. البته مطالعه درست فیزیک برای کنکور و امتحان اشتراکاتی با هم دارد. هم برای کنکور و هم برای امتحان اگر فیزیک را مفهومی و عمقی بخوانید و به جای اینکه سعی کنید فقط روابط را حفظ کنید تلاش کنید مفاهیم را درک نمائید، در نهایت نتیجه بهتری خواهید گرفت. ولی به هر حال کنکور الزامات خودش را دارد. وقتی برای امتحان مطالعه می کنید دیدی که دارید این است که در جلسه امتحان وقت کافی برای پاسخ دادن به سوالات به شما داده می شود و حتی می توانید بعضا روی یک سوال زیاد هم فکر بکنید. ولی وقتی فیزیک یا هر درس دیگری را برای کنکور می خوانید، می دانید که قرار است در زمان خیلی کم راه حل تست ها را تشخیص داده و جواب درست را بنویسید. بنابراین وقتی برای کنکور درس می خوانید باید علاوه بر یادگیری پایه ای درس تلاش کنید تسلط خودتان را بیشتر و بیشتر هم بکنید و با تکنیک های درست تست زنی هم آشنا شوید. در کنکور وقتی برای از دست دادن ندارید و به سوالاتی از فیزیک یا هر درس دیگری می توانید پاسخ دهید که بر آن مسلط باشید. دانلود خلاصه جزوه فیزیک پیش دانشگاهی

برای اینکه درس فیزیک را بهتر یاد بگیرید سعی کنید ساعت مناسب برای مطالعه فیزیک در نظر بگیرید. به هر حال برای حل مسائل و تمرینات و یادگیری این درس باید ذهن و مغز شما به اندازه کافی استراحت کرده باشد و آمادگی های لازم را داشته باشبد. در بسیاری از اوقات لازم است استدلال کنید، راه حل درست را جستجو کنید و روی تمرین فکر نمائید. بنابراین بهتر است در ساعت هایی از روز درس فیزیک را بخوانید که بازدهی بالاتری دارید و می دانید که سرحال تر هستید. دروس عمومی و دروس ساده تر را به زمان های کم بازده موکول نمائید. در مقالات چگونگی کسب نمره عالی در درس فیزیک و 7 راهکار برای کسب نمره عالی در درس فیزیک در رابطه با نحوه کسب نمره عالی در درس فیزیک توضیحات خوبی ارائه شده است. برای اینکه در درس فیزیک نمره خوب و حتی عالی بگیرید مطالعه درست و اصولی این درس مهم است. البته موارد دیگری را هم باید در نظر داشته باشید. از جمله اینکه در طول ترم درس بخوانید. فیزیک تمرین حل کردن، استدلال کردن، توضیح دادن و تامل لازم دارد. فقط این نیست که کتاب را تمام کنید. اگر درس نخوانید در ایام امتحانات حتی اگر کتاب را هم تمام کنید باز هم ذهن شما باید فرصتی برای دسته بندی مطالب و پیدا کردن تسلط بر آنها داشته باشد تا در امتحان بتوانید پاسخ سوالات را بنویسید. در کلاس های فیزیک شرکت کنید و خوب گوش دهید. جزوه بنویسید. در صورت لزوم از مدرسین خصوصی کمک بگیرید (مشاهده مدرسین خصوصی فیزیک). برای یادگیری بهتر فیزیک و آموزش عمقی آن باید در طول ترم برای یادگیری آن وقت بگذارید. برای دانلود رایگان تست های کنکور فیزیک بر روی لینک مقابل کلیک نمائید: تست کنکور فیزیک

نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که فیزیک درسی کاملا عملی و واقعی است. به همین دلیل در دانشگاه دروس آزمایشگاه فیزیک 1 و 2 وجود دارد و حتی در مقطع متوسطه هم درس آزمایشگاه فیزیک وجود دارد. فیزیک از طبیعت و دنیای واقعی جدا نیست و در اصل هدف این درس شبیه سازی و پیش بینی اتفاقاتی است که در عمل می تواند بیفتد. مثلا در بحث حرکت پرتابه می توانید ارتفاع اوج و یا برد پرتابه را محاسبه کنید. به همین دلیل در بحث های نظامی می توان محاسبه کرد که مثلا یک موشک با چه زاویه ای و با چه سرعت اولیه ای پرتاب شود تا دقیقا به هدف بخورد. البته در مقطع دانشگاه در رشته مهندسی مکانیک و در درس دینامیک این مباحث در سطح بالاتری مورد بررسی قرار می گیرد. ولی به هر حال، هدف این است که بدانید فیزیک درسی است که با دنیای واقعی در ارتباط است. در نتیجه اگر می خواهید در این درس موفق باشید گاها روی روابط فکر کنید و سعی کنید ارتباط آنها با پدیده های واقعی را متوجه شوید. به این ترتیب موفق تر خواهید بود. در بسیاری از موارد وقتی درک عمیقی از مطالب دارید برای حل تمرینات و سوالات روش هایی به نظرتان می رسد که در کتاب درسی هم شاید ارائه نشده باشد. وقتی درس را خوب درک می کنید برای سوالاتی که قبلا هم ندیده اید راه حلی پیدا خواهید کرد. ولی اگر خودتان را محدود به حفظ کردن روابط و مسائل داخل کتاب بکنید، فقط سوالاتی را می توانید حل کنید که مشابه تمرینات کتاب باشد. برای یادگیری بهتر درس فیزیک و کسب نمره بهتر و بالاتر در امتحان مطالعه دو مقاله عالی راهکارهایی برای کسب نمره بالاتر در درس فیزیک و یادگیری بهتر فیزیک و بهترین و مهمترین نکات برای آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک (50 راهکار مفید و موثر) را از دست ندهید.

با توجه به مطالب ارائه شده و به عنوان جمع بندی می توان گفت روش صحیح مطالعه درس فیزیک این است که اولا متن کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید و مثال های حل شده را بررسی کنید. البته فرض می کنیم قبلا مرتب در کلاس ها شرکت کرده اید و در کلاس بخش زیادی از درس را متوجه شده اید و جزوه خوبی هم نوشته اید. توجه کنید که حضور فعال و مرتب در کلاس های فیزیک در نهایت کار شما را حین مطالعه درس خیلی راحت می کند. اگر در کلاس 50 درصد مطالب را هم متوجه شوید باز هم وقتی درس را می خوانید خیلی سریعتر پیش می روید. بعد از بررسی مثال های حل شده سعی کنید تمرینات دیگر را خودتان حل کنید و روی آنها فکر کنید و برای هر تمرین راه حلی بنویسید. درست هم نباشد ایرادی ندارد. ولی راه حلی را باید بنویسید. بعد از آن جواب درست را ببینید و راه حل ها خودتان را اصلاح کنید. در طول ترم درس بخوانید. در ایام امتحانات فرصت کافی برای مطالعه صحیح و درست فیزیک در اختیار نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه خواندن و مطالعه صحیح درس فیزیک و یادگیری بهتر ان مطالعه مقالات زیر هم بسیار مفید است.


چگونه فیزیک را یاد بگیریم





چگونه درس فیزیک را بخوانیم



چگونه فیزیک را بخوانیم و یاد بگیریم



نحوه مطالعه درست درس فیزیک

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1080 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image