ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله کنکور برنامه ریزی برای تابستان - دانلود برنامه ریزی درسی برای تابستان

برنامه ریزی برای تابستان - دانلود برنامه ریزی درسی برای تابستان

به اشتراک گذاری

اگه به دنبال برنامه ریزی برای تابستان هستید و میخواید با یه برنامه ریزی درسی عالی کل دهم و یازدهم رو جمع بندی کنید، و چندین و چند بار مرور کنید با ما همراه باشید.





بهترین برنامه ریزی برای تابستان چیست؟



اول میخوایم به این سوال پاسخ بدیم که بهترین برنامه ریزی برای تابستان که خیلیا باهاش رتبه برتر شدن اصلا وجود داره یا نه و اگه وجود داره دقیقا چه برنامه ایه؟ با برنامه ریزی برای تابستان آیدی نوین، کل دهم و یازدهم رو میخونی، ۶ بار مرور میکنی، ۵ تا آزمون میدی و درسارو با ویدیو یاد میگیری. کافیه رشتت و ساعت مطالعت رو وارد کنی و برنامت رو بگیری. برای دریافت برنامه روی لینک زیر کلیک کنید:



دریافت برنامه ریزی برای تابستان آیدی نوین



چرا باید از تابستان برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟



بطور تجربی ثابت شده که اکثر رتبه های برتر از تابستان برای کنکور شروع کرده اند. پس اگه شما هم میخواید یه رتبه خوب تو کنکور کسب کنید بلاشک باید توی تابستان خیالتون رو از بابت دهم و یازدهم راحت کنید. اگه بتونید تو تابستون این 2 پایه رو جمع بندی کنید در سال دوازدهم میتونید با فراغ بال روی خوندن درس های دوازدهم تمرکز کنید و از سایر کنکوری ها پیشی بگیرید.





یک برنامه ریزی تابستان خوب باید چه بخش هایی داشته باشد؟





برنامه ریزی تابستان یازدهم به دوازدهم تجربی، ریاضی و انسانی باید شامل یک سری پارامترهایی باشد که بدون آن ها نمیتوان به نتیجه دلخواه رسید. در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:



1- داشتن بهترین منابع در برنامه ریزی تابستانه



همونطور که همتون میدونید فقط با خوندن کتاب درسی نمیشه توی کنکور به زیر 1000 رسید. همه رتبه های برتر هم به این نکته اذعان دارن و از منابع کمک آموزشی و کمک درسی استفاده کردن. شما هم اگه نمی دونید چگونه برای تابستان برنامه ریزی کنید باید قبلش منابع مناسب خودتون رو داشته باشید. در حال حاضر منابع متفاوتی برای کنکور موجوده. کتاب های کمک درسی از انواع انتشارات و همینطور فیلم های آموزشی از جمله موارد هستند که تو این زمینه میتونن بهتون کمک کنن. البته این که چه منبعی بهترین هست و شمارو قطعا به هدفی که میخواید میرسونه سوال مهمیه که پیشنهاد میکنیم با کمک یک مشاور کنکور باتجربه به پاسخ این سوال برسید.



2- داشتن راهبرد مشخص



منظور از راهبرد در برنامه چیست؟ ببینید دوستان، داشتن راهبرد به شما کمک میکنه که بدونید طی یک بازه زمانی مشخص قراره به کجا برسید. فرض کنید قراره از ابتدای تیرماه شروع به درس خوندن کنید و تا پایان شهریور برای تابستان برنامه ریزی کنید. الان که اول راه هستید باید یک هدف گذاری برای خودتون داشته باشید. داشتن راهبرد به این معنیه که شما میدونید با یه برنامه ریزی برای تابستان دقیق قراره طی 3 ماه کل دهم و یازدهم رو بخونید. حالا باید بیاید و این بازه 3 ماهه رو به بخش های کوچک تری تقسیم کنید. حالا باید زمان رو بشکونید. مثلا قراره طی 45 روز پایه دهم و 45 روز بعدش پایه یازدهم رو ببندید. بعدش باید بیاید این بازه 45 روزه رو کم کنید مثلا به بازه های 2 هفته ای و برای هرکدوم از درسا یک راهبرد 2 هفته ای بچینید. نوشتن راهبرد کار خیلی سختی نیست ولی بهتره که حتما با یک مشاور متخصص مشورت کنید تا بهتون بگه دقیقا چجور یک راهبرد برای برنامه ریزی تابستان خودتون بچینید.



3- داشتن آزمون در برنامه ریزی برای تابستان



یکی دیگه از الزامات برنامه ریزی برای تابستان شرکت کردن تو یک آزمون آزمایشی کنکوره. در حال حاضر اکثر آزمون ها بصورت آنلاین دارن برگزار میشن که قطعا خودتون میشناسید. آزمون های قلمچی، گاج، سنجش، سنجاز، گزینه 2 و ... که دارای جامعه آماری خوبی هستند. حتما سعی کنید توی یکی از این آزمون ها شرکت کنید.



فواید آزمون



شرکت کردن در یک آزمون آزمایشی از این جهت اهمیت داره که بتونید از همین ابتدای راه با فضای کنکور آشنا بشید و بتونید هر 2 هفته یک بار خودتون رو محک بزنید و تلاش کنید که بعد از هر آزمون پیشرفت کنید و تراز خودتون رو افزایش بدید.



4- داشتن ایستگاه های مرور و جمع بندی دهم و یازدهم در تابستان



شما دانش آموزان باید بدونید که درس خواندن و برنامه ریزی برای تابستان بدون مرور و جمع بندی چندان کارآمد نیست. یعنی حتما باید یه سری تایم های مشخصی رو برای مرور مطالبی که تا الان خوندید اختصاص بدید. مرور کردن صحیح میتونه کاری کنه که سر جلسه کنکور هیچ چیزی رو فراموش نکنید.



5- داشتن برنامه ریزی روزانه با پارت های مطالعاتی مشخص



در برنامه ریزی برای تابستان کنکور باید مشخص کنید که هر روز قراره چه درس هایی بخونید. مدت زمان مطالعه هر درس مشخص باشه و تعداد تست هایی که قراره از هر مبحث بزنید هم باید توش مشخص باشه و حتی اینکه قراره از چه کتابی تست بزنید باید توش آورده بشه. در نوشتن برنامه روزانه برای تابستان یازدهم به دوازدهم سعی کنید تنوع مطالعاتی رو رعایت کنید. یعنی اینجوری نباشه که طی یک روز فقط یک درس خاص رو مطالعه کنید. پیشنهاد میشه حتما بین 3 تا 6 درس رو در یک روز قرار بدید.



6-استفاده از دفتر و جدول برنامه ریزی



دوستان عزیز دقت کنید که باید حتما برنامه روزانه خودتون رو بصورت مکتوب دربیارید. برای این منظور استفاده از دفتر برنامه ریزی تابستان شدیدا توصییه میشه. دفتر برنامه ریزی درسی به شما کمک میکنه که ذهنتون منظم بشه و بدونید قراره تو هر ساعت از روز چه دروسی رو بخونید. ضمنا سعی کنید ساعات مطالعه روزانه و هفتگیتون رو یادداشت کنید و نسبت به افزایش ساعت مطالعتون تلاش کنید.



7- داشتن یک مشاور رتبه برتر و پشتیبان دلسوز



یکی دیگه از مواردی که در برنامه ریزی برای تابستان کنکور باید ازش کمک بگیرید استفاده از یک مشاور کنکور و رتبه برتری هست که دوره های مشاوره تخصصی کنکور رو گذرانده باشد. یک مشاور کنکور به سوالات شما پاسخ میده و بهتون کمک میکنه که بازدهی بالاتری رو در مطالعه کسب کنید. روش مطالعه هر کدوم از درس ها و نحوه تست زنی رو بهتون آموزش میده و شما رو تا روز کنکور پشتیبانی میکنه.



جمع بندی مطالب گفته شده



تمام الزاماتی که تا اینجا گفتیم و 6 موردی که ذکر شد در برنامه ریزی تابستان آیدی نوین موجود می باشد. پلن تابستانه آیدی نوین یک پلن جامع بوده که با ثبت نام در آن میتوانید خیالتون رو در تابستان راحت کنید.



دانلود برنامه ریزی درسی برای تابستان



برای مشاهده یک نمونه از برنامه ریزی تابستان یازدهم به دوازدهم تجربی میتوانید از تصویر زیر استفاده کنید:



برنامه ریزی برای تابستان کنکور تجربی به صورت درس به درس



در ادامه میخوایم بهتون یاد بدیم که هر یک از دروس کنکور رو چگونه در تابستان برنامه ریزی کنید تا بتونید به بهترین نحو اونارو بخونید.



برنامه ریزی تابستانه درس زیست:



برای درس زیست به هیچ وجه کتاب درسی رو کنار نذارید. باید بار ها و بار ها کتاب رو بخونید و روی مطالبش تسلط پیدا کنید. تا زمانی که یه پاراگراف از کتاب رو کامل نخوندی به هیچ وجه سراغ پاراگراف و جمله بعدی نرو. شکل ها و فعالیت هارو با دقت بخون و کامل یاد بگیر. بعد با کمک کتاب های کمک درسی نکته های جدید رو به آموخته هات اضافه کن و بعدش شروع به تست زدن کن. در برنامه ریزی برای تابستان درس زیست باید سعی کنید تقریبا هر روز رو به درس زیست اختصاص بدید و روزانه 2 الی 3 ساعت زیست بخونید.



برنامه ریزی برای درس ریاضی:



درس ریاضی رو باید بصورت مبحثی بخونید. مثلا کل موارد مربوط به تابع که در تمام پایه ها اومده رو باید تو تابستون جمع کنید. تمرین های کتاب درسی رو با دقت بررسی کن و بهشون پاسخ بده. بعدش باید بری سراغ تست و تا میتونی تست بزنی. طی هفته رو تقریبا 3 روز به درس ریاضی اختصاص بده و هر پارت مطالعاتی تقریبا 2 ساعت باشه.



برنامه ریزی تابستان برای درس شیمی:



شیمی بعد از زیست مهم ترین درس تجربیاست. درس شیمی رو به دو قسمت مفاهیم شیمی و مسائل شیمی تقسیم کنید. برای قسمت مفاهیم باید نکات کتاب درسی رو خیلی خوب بخونید و برای مسائل شیمی باید تا میتونید تست بزنید. ضمنا خیلی از سوالای کنکور بصورت ترکیبی هم از مسائله و هم از مفاهیم پس از تستای ترکیبی غافل نشو



برنامه ریزی برای فیزیک:



درس فیزیک هم مثل درس ریاضی تست زدن و تمرین زیاد توش حرف اول رو میزنه. یعنی همیشه دانش آموزایی که تست های زیادی از این دو درس میزنن موفق ترن. در برنامه ریزی تابستانه برای درس فیزیک میتونید از پایه دهم شروع کنید. مطالب فیزیک دهم و یازدهم قابلیت ترکیب شدن زیادی با هم ندارن واسه همین میتونید کاملا مجزا بخونیدشون. در طول هفته سعی کنید 3 پارت مطالعاتی 2 ساعته رو به درس فیزیک اختصاص بدید.



منبع: idnovin.com


آمار بازدید: 27827 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
سینا شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

ریحانه خانم که گفتی از پنجم واسه کنکور بخونم و میدونم که این نظر من رو نمیبینی چون مطمئنا به سایت سر نمیزنی و الان کلاس هشتم باید باشی،حتی از هشتم زوده واسه کنکور بخونی چه برسه به پنجم🤯چه خبره مگه جنگه خودتون رو اذیت نکنید دیگه نهایتا از یازدهم واسه کنکور شروع کنید هرچند که از دهم شروع کنید بهتره من امسال میرم دوازدهم و برای اینکه به هدفم برسم واسم دعا کنید رشته تجربی هستم🙏🏻🫀با آرزوی موفقیت برای تمام دوستان تلاشگر و کسانی که می‌خواهند تلاش کنند

ریحانه سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

من کلاس پنجمم من باید برای کنکور بخونم؟

نسرین امیران يکشنبه ۳۱ امرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

مطالب عالی بودن