ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی راهکارهایی برای گرفتن نمره 20 در درس شیمی

راهکارهایی برای گرفتن نمره 20 در درس شیمی

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با راهکارهایی که می تواند به دانش آموزان و دانشجویان در گرفتن نمره 20 در درس شیمی کمک کند توضیحاتی ارائه شده است. برای گرفتن نمره بالا و حتی بیست در درس شیمی موارد زیر را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: شماره تماس اساتید و معلم های تدریس خصوصی شیمی

1- سعی کنید در طول ترم به صورت منظم در کلاس های خودتان در مدرسه یا دانشگاه حضور داشته باشید. با حضور در کلاس هم به صورت کامل در جریان دروس و مباحثی از درس شیمی که تدریس می شود قرار می گیرید و هم اینکه بعدا خواندن درس برای شما راحت تر می گردد.

2- در کلاس های شیمی حضور فعالی داشته باشید. اگر هدف شما واقعا گرفتن نمره بالا و حتی نمره 20 در این درس است باید در کلاس خوب به درس گوش دهید. برای موفقیت در امتحانات نهایی و امتحان شیمی باید در کلاس جزوه بنویسید و سوال بپرسید و در ردیف های جلوی کلاس بشینید.

3- برای گرفتن نمره بیست در هر درسی و از جمله در درس شیمی باید هیچ اشکال و سوالی را بدون جواب نگذارید. تمامی اشکالات خودتان را بپرسید و هر سوالی دارید یادداشت نمائید تا بعدا بپرسید. باید سعی کنید بدون هیچ اشکالی در جلسه امتحان حضور پیدا کنید و بر تمامی مباحث مسلط باشید.

4- اگر در درس شیمی سوالات و اشکالات زیادی دارید و یا نحوه تدریس معلم و استاد اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه را نمی پسندید از کلاس های خصوصی استفاده کنید. برای مشاهده لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی شیمی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی شیمی کلیک کنید.


مطالعه مقاله چگونه شیمی بخوانیم هم مفید است.

5- بعد از کلاس های اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه و یا بعد از کلاس های خصوصی شیمی سعی کنید حتما درس را مرور نمائید. اگر مرور را در نظر نداشته باشید به سرعت مطالب را فراموش خواهید کرد و بعدا باید زمان بیشتری را برای یادآوری در نظر بگیرید. در طول ترم برای مرور درس برنامه منظمی داشته باشید.





6- از مطالب آموزشی ای که در همین سایت ایران مدرس ثبت شده است استفاده نمائید. بر روی عبارت مقالات شیمی و یا دانلود سوال و جزوه شیمی کلیک کنید تا مطالب مفیدی را به صورت رایگان مشاهده و استفاده کنید. در ضمن فیلم های آموزش شیمی هم در همین سایت ارائه شده است. بر روی عبارت نمونه فیلم تدریس خصوصی شیمی کلیک کنید تا این ویدیوها را ببینید.

7- برای گرفتن نمره 20 در درس شیمی لازم است در طول ترم درس بخوانید. اگر هدف شما قبولی در این درس و یا گرفتن یک نمره خوب و متوسط بود ممکن بود همان ایام امتحانات هم کفایت می کرد. اما برای گرفتن نمره بیست باید با یک برنامه منظم در طول ترم درس بخوانید و تمرین حل کنید و نمونه سوالات را مورد بررسی قرار دهید.

8- حین مطالعه درس و یا جزوه ای که در کلاس یادداشت کرده اید مهمترین نکات را یادداشت نمائید تا بعدا سر فرصت مرور نمائید. همین نکاتی که یادداشت می کنید بعدا می تواند به شما کمک کند تا در کمترین زمان مباحث را مرور کنید. اگر سوالی هم حین مطالعه برای شما پیش آمد یادداشت کنید تا بعدا از معلم شیمی و یا معلم خصوصی خودتان بپرسید.

پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید:
چگونه در آموزش و یادگیری شیمی موفق باشیم و در امتحان و کنکور عالی عمل کنیم؟

9- برای گرفتن نمره بسیار خوب در شیمی و یا هر درس دیگری لازم است قبل از امتحان خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید. بهترین راهکار این است که سعی کنید نمونه سوالات امتحانی را حل کنید. بعد از اینکه مباحث را کامل مطالعه کردید باید سعی کنید در زمان استاندارد به سوالات امتحانی پاسخ دهید و اشکالات را برطرف نمائید.

10- می توانید از ضمیر ناخودآگاه خودتان هم برای رسیدن به این موفقیت و گرفتن نمره 20 در درس شیمی استفاده نمائید. بر روی برگه کاغذی بنویسید مطمئن هستم نمره این ترم شیمی من بیست است و آن را جایی قرار دهید که در معرض دید باشد. قبل از خواب تصور کنید که نمره شیمی شما بیست شده است و همه در حال تبریک گفتن به شما هستند.

11- در امتحان شیمی سوالی خارج از کتاب درسی مطرح نخواهد شد. بنابراین اگر شما بر کتاب درسی به صورت 100 درصد مسلط باشید و هیچ اشکالی نداشته باشید به احتمال زیاد به هدف خودتان خواهید رسید. پس متن کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید و تمرینات آن را مورد بررسی قرار دهید.

12- به خودتان باور داشته باشید که می توانید در درس شیمی و یا هر درس دیگری 20 بگیرید و حتی می توانید معدل بیست داشته باشید. به خودتان یادآوری کنید که شما خیلی قوی هستید و توانایی انجام هر کاری را دارید. اگر بر روی هدفی متمرکز شوید و آن را با تمام وجود بخواهید حتما محقق خواهد شد.

مطالعه کنید:
چگونه شیمی را برای کنکور بخوانیم

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 14605 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
۱ آدينه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

آره راس میگی اصلا از کتاب سوال نمیدن نمیدونم چرا و چه دلیلی داره واقعا

شیوا پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

با مورد 11 که میگه در امتحان شیمی سوال خارج از کتاب طرح نخواهد شد کاملا مخالفم شما امتحانات شیمی مارو ببینید،با مفهوم سوال خارج از کتاب به خوبی آشنا میشید???? (با تشکر از معلم شیمی خودم با سوالات قابل فهم و امتحانات استاندارشون)????