ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی بهترین راهکارها برای یادگیری سریع ریاضی در زمان کم

بهترین راهکارها برای یادگیری سریع ریاضی در زمان کم

به اشتراک گذاری

در این مقاله به صورت خلاصه در رابطه با یادگیری سریع ریاضی در زمان کم توضیح داده شده است. اگر می خواهید ریاضی را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید این مقاله را بخوانید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس:
راه های یادگیری سریع ریاضی

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در واقع ریاضی یک درس شب امتحانی نیست و بسیار خوب است که در طول ترم خوانده شود. اینجا سعی می شود به روش هایی اشاره گردد که ریاضی را در زمان کم یاد بگیرید اما به هر حال در نظر داشته باشید که بهترین روش برای یادگیری ریاضی این است که در طول زمان خوانده شود و برای آن به اندازه کافی تمرین و مسئله حل گردد. اگر ریاضی را در زمان کم یاد بگیرید در زمان کمی هم آن را فراموش خواهید کرد. با این وجود در این مقاله سعی می شود روش های مطالعه و یادگیری سریع ریاضی مورد بررسی قرار گیرد. برای اینکه ریاضی را بتوانید در کمترین زمان ممکن آموزش ببینید به جای کتاب از جزوه کلاسی استفاده نمائید. اگر خودتان در کلاس های ریاضی حاضر بوده اید می توانید از جزوه خودتان استفاده کنید. در غیر اینصورت از جزوه یکی از همکلاسی های خودتان که وضعیت درسی و تحصیلی خوبی دارد استفاده نمائید. جزوه کلاسی ویژگی های خوبی دارد که برای آموزش سریع ریاضی می توانید روی آن حساب کنید. اولا اینکه جزوه به صورت کامل مطالبی که مد نظر استاد و معلم ریاضی شما است را پوشش می دهد و در عین حال به نسبت کتاب خیلی خلاصه تر است. در نتیجه می توانید در زمان کوتاهتری آن را مطالعه نمائید و خیالتان هم راحت باشد که تمام مطالب مد نظر استاد ریاضی خودتان را خوانده اید. البته اگر وقت کردید حتما برای هر مبحث از کتاب ریاضی چند تمرین حل کنید.

مطالعه مقاله
چگونه ریاضی را سریع یاد بگیریم هم مفید است.

استفاده از کلاس های خصوصی ریاض برای یادگیری سریع درس: راهکار خوب دیگری که وجود دارد تا ریاضی را سریع تر یاد بگیرید این است که در کلاس های خصوصی ریاضی شرکت نمائید. کلاس های خصوصی ریاضی برای یادگیری این درس در کمترین زمان بسیار مفید است. برای مشاهده لیست کامل مدرسین خصوصی ریاضی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. فرض کنید که شما جزوه کلاسی را از یکی از دوستان خودتان کپی کرده اید و چند جلسه هم نتوانسته اید در کلاس های اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه حاضر باشید. در این حالت ممکن است حین مطالعه جزوه اشکالات زیادی داشته باشید. برای اینکه بتوانید خیلی سریع پیش بروید بهتر است در کنار خودتان یک معلم خصوصی ریاضی خوب داشته باشید. در کلاس های خصوصی استاد و معلم شما سریع جزوه را مورد بررسی قرار می دهد و چون درگیر اشکالات نیستید شما هم سریع یاد خواهید گرفت. اگر خودتان بخواهید جزوه را بخوانید ممکن است سر یک اشکال زمان زیادی را از دست بدهید و در نهایت به نتیجه درستی هم نرسید. بنابراین توصیه می شود که اگر زمان کمی برای یادگیری ریاضی دارید و از جزوه هم خیلی خوب سر در نمی آورید حتما در کنار خودتان یک معلم خوب ریاضی داشته باشید.

این مقاله را هم بخوانید:
چگونه در زمان کم ریاضی بخوانیم

برای یادگیری ریاضی در زمان کم اگر تا امتحان وقت خیلی کمی دارید توصیه می شود مباحثی که اشکالات اساسی در آن مباحث دارید را کنار بگذارید. مثلا اگر از 8 فصل در یکی دو فصل خیلی اشکال دارید و زمان کمی هم دارید بهتر است آن دو فصل را کنار بگذارید. البته اگر زمان کافی داشته باشید بهتر است کل کتاب را بخوانید. اما اگر قرار است آن دو فصل وقت بسیار زیادی را از شما بگیرد و به خواندن بقیه فصل ها هم ضربه بزند بهتر است آن دو فصل را کنار بگذارید. سعی کنید در مرحله اول انتخاب کنید که کدام مباحث را می خواهید بخوانید. اگر فرصت دارید کل کتاب را مطالعه نمائید. البته منظور این است که کل فصل ها را بخوانید. باز هم توصیه می شود در مرحله اول به جای کتاب جزوه را بخوانید. اکثر زمان خودتان را در چنین شرایطی برای مطالعه جزوه در نظر بگیرید. اگر بر جزوه مسلط شوید برای گرفتن نمره قبولی و حتی متوسط به بالا می تواند کافی باشد. اگر بتوانید از استادی که قرار است امتحان بگیرد نمونه سوال امتحانی گیر بیاورید دید خوبی به شما می دهد. در بسیاری از مواقع خواندن جزوه و بررسی کردن یک نمونه سوال امتحانی کفایت می کند. باز هم توصیه می شود مطالعه ریاضی را به دقیقه 90 موکول نکنید. اما اگر به هر دلیل چنین شرایطی پیش آمد سعی کنید حداقل بر جزوه مسلط شوید. در شمن در شرایط خیلی بحرانی و زمان بسیار کم می توانید مثلا از 8 فصل یکی دو فصل که اصلا بلد نیستید را کلا کنار بگذارید.

مطالعه نمائید:
کلاس های تدریس خصوصی ریاضی، آخرین و بهترین راهکار

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 476 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image