ارتباط مستقیم با 30620 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در زمان کم ریاضی بخوانیم

چگونه در زمان کم ریاضی بخوانیم

به اشتراک گذاری

اگر سوال (چگونه در زمان کم ریاضی بخوانیم) برای شما هم مطرح است مطالعه این مقاله می تواند برای شما مفید باشد. برای یادگیری سریع و در زمان کم درس ریاضی در این مقاله توصیه هایی ارائه شده است.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: چگونه ریاضی را سریع یاد بگیریم

برای مطالعه، خواندن و یادگیری درس ریاضی در زمان کم و آموزش سریع این درس موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- مهمترین مطالب را در ابتدای کار مطالعه نمائید

اگر برای یادگیری ریاضی زمان کمی دارید بهتر است از مهمترین مطالب که در کلاس بیشتر مورد تاکید استاد و معلم ریاضی شما بوده است شروع نمائید. مطالبی که در کلاس بیشتر برای آن مطالب تمرین حل شده است و بخش بیشتری از جزوه را به خودش اختصاص می دهد معمولا در امتحان هم بیشتر مورد سوال قرار می گیرد. بنابراین سعی کنید مهمترین مطالب که در کلاس بیشتر روی آن بحث شده است را در اولویت قرار دهید. بسیار خوب است که اگر خودتان در کلاس جزوه ننوشته اید جزوه کاملی را کپی کنید و با توجه به میزان پرداخت استاد به هر مبحث سعی کنید از مهمترین مباحث شروع نمائید. به این ترتیب اگر زمان و وقت کافی برای تمام کردن تمام مباحث را نداشته باشید حداقل خیالتان راحت است که مهمترین مباحث را خوانده اید.

2- اگر بعضی از مباحث را اصلا بلد نیستید آنها را کنار بگذارید


در بسیاری از مواقع ممکن است از چند مبحث ارائه شده در کلاس درس یکی دو مورد برای شما خیلی سنگین بوده باشد و یا در جلساتی که این مباحث تدریس شده است شاید شما در کلاس حضور نداشته اید. این مباحث که از نظر شما سخت هستند و یا در کلاس حین تدریس حضور نداشته اید ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرند. در چنین مواردی اگر به این مباحث بپردازید شما را عقب خواهند انداخت و روحیه شما هم تضعیف خواهد شد. چرا که مباحثی را برای مطالعه انتخاب کرده اید که سخت است و با توجه به وقت کمی که دارید پیشرفت شما هم کند می باشد. بنابراین سعی کنید ابتدای کار و قبل از شروع مطالعه درس ریاضی نگاهی کلی به جزوه بیندازید و اگر مطمئن هستید که نمی توانید تمام جزوه را در زمانی که دارید مطالعه نمائید، بهتر است یکی دو مبحث که خیلی در آن مباحث اشکال دارید را کلا کنار بگذارید و در عوض با در اختیار داشتن وقت کافی به سایر مباحث بپردازید.

مطالعه مقاله راه های یادگیری سریع ریاضی هم مفید است.

3- از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید

یکی از بهترین راهکارها برای یادگیری سریع و در زمان کم درس ریاضی استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید. در کلاس های خصوصی ریاضی به نسبت حالتی که بخواهید خودتان در ریاضی را مطالعه نمائید پیشرفت خیلی سریعتری خواهید داشت. در این کلاس ها هر سوال و اشکالی که داشته باشید در کمترین زمان پاسخ داده خواهد شد و یک معلم خصوصی خوب و با تجربه ریاضی می تواند به شما کمک کند تا در حداقل زمان مطالب را یاد بگیرید. البته باز هم توصیه می شود در طول ترم درس ریاضی را بخوانید تا فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله داشته باشید. ولی به هر حال اگر به هر دلیل زمان کمی برای شما تا امتحان ریاضی باقی مانده است استفاده از کلاس های تدریس خصوصی را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها مد نظر داشته باشید. خصوصا اگر در کلاس های اصلی خودتان حضور منظم نداشته اید و بعضی از مباحث را اصلا مطالعه نکرده اید، در این حالت حتما یک معلم خصوصی ریاضی خوب را در کنار خودتان داشته باشید. - مشاهده کنید:
فیلم آموزش نحوه انتخاب یک معلم خصوصی ریاضی خوب و با تجربه

4- با سرعت بالا خلاصه نویسی کنید

در بسیاری از مواقع وقتی زمان و وقت برای یادگیری ریاضی و سایر دروس کم است و دانش اموز یا دانشجو سعی می کند در کمترین زمان درس را به پایان برساند، مشکلی که معمولا ایجاد می شود این است که بعد از تمام شدن درس یک آشفتگی ذهنی ایجاد می شود و مطالب به صورت دسته بندی شده در ذهن باقی نمی ماند. به هر حال برای جا افتادن خوب مطالب زمان کافی مورد نیاز است. اگر زمان کمی دارید توصیه می شود حین مطالعه و حل تمرین و مسئله به صورت خلاصه مهمترین روابط و فرمول ها و نکات را یادداشت نمائید. البته نباید این کار زیاد وقت شما را بگیرد. باید سعی کنید فقط مهمترین نکات را بنویسید و سریع پیش بروید. در انتها بعد از تمام شدن درس با مرور خلاصه روابط یادداشت شده می توانید بهتر درس را یاد بگیرید و در جلسه امتحان هم بازدهی بیشتری خواهید داشت. اگر مثالی را حل می کنید هم نکات مهم آن را کوتاه یادداشت نمائید.

پیشنهاد می شود مقاله
آموزش ریاضی در زمان کم با کلاس های تدریس خصوصی را هم بخوانید.

5- جزوه کلاسی برای مطالعه ریاضی در زمان کم بسیار مفید است

شما ممکن است در حالت عادی برای مطالعه ریاضی از کتاب درسی، کتاب های کمک آموزشی، فیلم آموزشی، جزوه کلاسی و .... استفاده نمائید. اگر زمان و وقت کمی دارید بهتر است فقط روی جزوه کلاسی متمرکز شوید. حتی اگر معلم خصوصی دارید باز هم از ایشان بخواهید از روی جزوه کلاسی به شما درس بدهد. همانطور که گفته شد اگر وقت خیلی کمی تا امتحان باقی مانده است از همان جزوه کلاسی هم می توانید یکی دو مبحث که اصلا بلد نیستید را کنار بگذارید. اگر جزوه ای که خودتان یادداشت کرده اید کامل نیست حتما یک جزوه خوب تهیه کنید. به هر حال جزوه کلاسی برای یادگیری ریاضی در زمان کم بسیار مفید است. چون هم مهمترین مطالب مد نظر استاد شما را دارد و هم اینکه خلاصه شده است و به نسبت کتاب درسی زمان کمتری از شما می گیرد.

مطالعه نمائید:
روش درست خواندن ریاضی و رمز موفقیت در امتحان ریاضی

عبارت های کلیدی: راهکارهای مطالعه و یادگیری ریاضی در زمان کم، آموزش سریع ریاضی با کیفیت بالا، آمادگی برای امتحان ریاضی در کوتاهترین زمان ممکن

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 4905 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image