ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی مهمترین عوامل در یادگیری و آموزش صحیح درس ریاضی

مهمترین عوامل در یادگیری و آموزش صحیح درس ریاضی

به اشتراک گذاری

در این بخش، مهمترین عوامل در یادگیری و آموزش صحیح درس ریاضی به صورت یکجا ارائه شده است. مطالب آموزشی دیگری نیز در رابطه با ریاضی در بخش های دیگر همین سایت ارائه شده است.



پیشنهاد ویزه ایران مدرس: روش درست خواندن ریاضی



میزان تاثیر برنامه ریزی صحیح در آموزش ریاضی - مشابه تمامی دروس دیگر، آموزش ریاضی نیز با یک برنامه ریزی صحیح خیلی بهتر و عمیقتر اتفاق می افتد.

در برنامه ریزی ای که برای یادگیری درس ریاضی خواهید داشت، ترکیبی از شرکت در کلاسهای مدرسه (و اگر لازم شد جلسات تدریس خصوصی ریاضی)، مرور و حل مسئله باید وجود داشته باشد.

شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و مرور مهم است ولی همانطور که در بحثهای قبلی گفته شد، حل سوال و مسئله برای یادگیری ریاضی اهمیت ویژه ای دارد.

برای یادگیری ریاضی باید روی سوالات فکر کرد و انرژی گذاشت. بدون زحمت کشیدن و فکر کردن نمی توانید مسئله حل کنید.


هر وقت مسئله یا تمرین سختی دیدید از آن به عنوان یک عاملی که ذهن شما را یک مرتبه ارتقا می دهد استقبال کنید.



میزان تاثیر تمرکز در آموزش ریاضی - یکی از عوامل مهم در آموزش ریاضی و هر درس دیگری و به طور کلی حین مطالعه هر کتابی داشتن تمرکز است.

بدون تمرکز نمی توان به عمق مسائل پی برد. تمرکز هم باید در کلاسهای تدریس ریاضی و هم حین حل مسائل وجود داشته باشد.

در کلاسهای تدریس ریاضی وقتی که مدرس ریاضی درس را توضیح می دهد، با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

تمرکز کافی، حین حل مسائل و تمرینهای ریاضی و مرور هم لازم است. یک راهکار خوب برای افزایش تمرکز این است که حین مطالعه هر از چند گاهی از خودتان سوال پرسیده و مطالب را به زبان خودتان شرح دهید.



مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: چگونه امتحان ریاضی را خوب بدهیم



مهمترین عامل در آموزش ریاضیات - همانطور که در بحثهای قبلی هم گفته شد، مهمترین عامل در آموزش ریاضیات حل مثال، تمرین و مسئله است.

اگر ریاضی را برای کنکور می خوانید، در آن حالت مهمترین عامل بعد از مطالعه عمقی و شرکت در جلسات آموزش ریاضی، حل مسائل و تست های فراوان است.

کسانی که مسائل ریاضی را بهتر از شما حل می کنند، فقط مسائل بیشتری حل کرده اند. شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی متنوع و خرید کتابهای مختلف با وجود اینکه کمک کننده است ولی جای حل سوال و مسئله را نمی تواند بگیرد.

مسائلی را که نمی توانید حل کنید می توانید از معلم ریاضی یا مدرس خصوصی ریاضی خود بپرسید.

میزان تاثیر شرکت در کلاس در یادگیری ریاضی - شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و جلسات آموزش خصوصی ریاضی در منزل در خیلی از موارد می تواند به یادگیری بهتر و رفع اشکال در درس ریاضی کمک کند.

سعی کنید که حتما در کلاسهای گروهی ریاضی که در مدرسه برگزار می شود حتما شرکت کنید. اگر نحوه تدریس معلم ریاضی یا دبیر ریاضی خوب نبود، در این حالت استفاده از خدمات تدریس خصوصی ریاضی هم می تواند کمک کننده باشد.

در کنار کلاسهای تدریس ریاضی، مرور، حل مسئله و تمرین و مطالعه کافی را هم در نظر بگیرید.



پیشنهاد می شود مقاله نقش مرور در یادگیری بهتر درس ریاضی را هم بخوانید.



مرور بر یادگیری ریاضی چقدر تاثیر دارد؟ - درس ریاضی در اصل یک درس حفظ کردنی نیست. ریاضی را باید یاد گرفت و فهمید. ولی به هر حال مانند سایر دروس، مرور مطالب آموخته شده برای ریاضی هم مهم است.

مرور مطالب جدید ارائه شده توسط معلم ریاضی در مدرسه بعد از برگزاری کلاسها به فهم بهتر مطالب در جلسات بعدی کمک می کند. اگر برای درس ریاضی مدرس خصوصی ریاضی دارید و جلسات تدریس ریاضی در منزل را برگزار می کنید، بعد از چنین جلساتی هم مرور مطالب ارائه شده مهم و لازم است. نکات مهم تمرینات و مسائلی را که حل می کنید در یک دفترچه یادداشت کرده و در ایام امتحانات مرور کنید.



مطالعه کنید: چگونه ریاضی را خوب یاد بگیریم و قوی تر شویم؟


آمار بازدید: 3234 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image