ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چرا ریاضی مهم است و باید ریاضی بخوانیم؟

چرا ریاضی مهم است و باید ریاضی بخوانیم؟

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با اهمیت درس ریاضی و دلایل مطالعه ریاضی توضیح داده شده است. ریاضی یکی از دروس مهم در دوره متوسطه و دانشگاه برای بسیاری از رشته ها می باشد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه ریاضی بخوانیم؟

توانایی در انجام محاسبات ریاضی برای انجام بسیاری از کارها لازم است. حتی شخصی که در محیط مدرسه و دانشگاه نیست و در بازارکار آزاد فعالیت دارد برای انجام محاسبات مرتبط با کار خودش تا اندازه ای به ریاضی نیاز دارد. در مقطع متوسطه نیز دانش آموزان درس ریاضی را یاد می گیرند تا هم بتوانند در خود این درس قبول شوند و هم اینکه در دروسی مانند درس فیزیک بتوانند مسائل را حل نمایند. در بسیاری از مسائل و تمرینات درس های فیزیک و شیمی علاوه بر اینکه باید مباحث مرتبط با خود این دروس را بلد باشید برای انجام محاسبات لازم است بر درس ریاضی هم مسلط باشید. بنابراین در این حالت هم اهمیت درس ریاضی مشخص است. برای حل بسیاری از مسائل فیزیک لازم است حد و مشتق را خوب بلد باشید و یا بتوانید انتگرال بگیرید. به عنوان مثال در مبحث حرکت اجسام در فیزیک مکانیک ممکن است معادله مسیر بر حسب نسبت های مثلثاتی نوشته شده باشد. در هر صورت، شما اگر درس فیزیک را هم خیلی خوب بلد باشید ولی نتوانید محاسبات ریاضی آن را انجام دهید در نهایت جواب سوال را بدست نخواهید آورد. در نتیجه مهم است که ریاضی را خوب بلد باشید. برای موفقیت در کنکور ریاضی و تجربی هم بلد بودن درس ریاضی و تسلط بر آن اهمیت زیادی دارد. در کنکور انسانی هم اگر شخصی درس ریاضی را خوب بزند به مقدار زیادی جلو می افتد. حتی در کنکور ارشد و دکتری برای بسیاری از رشته های فنی مهندسی کسب درصد بالای ریاضی بسیار مهم و حیاتی است.

مطالعه مقاله
چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم هم مفید است.

با توجه به مطالبی که گفته شد می توان نتیجه گرفت که خواندن و بلد بودن درس ریاضی بسیار مهم است. بعد از فارغ التحصیلی هم در هر کاری تا حدودی به درس ریاضی نیاز خواهید داشت. برای حل مسائل دروس دیگر مانند درس فیزیک هم به بلد بودن ریاضی نیاز دارید و برای ادامه تحصیل و قبولی در کنکور کارشناسی، ارشد و دکتر هم درس ریاضی مورد نیاز است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی که می توانند به شما در آموزش این درس مهم کمک زیادی بکنند بر روی لینک تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. علاوه بر موارد گفته شده درس ریاضی از جنبه های دیگری هم اهمیت دارد. اگر شما در رشته ریاضی فیزیک تحصیل می کنید و علاقه دارید که در یکی از رشته های فنی مهندسی مانند مهندسی مکانیک، برق، عمران، معماری، صنایع و .... ادامه تحصیل دهید درس ریاضی برای شما بسیار مهم خواهد بود. درس های مرتبط با این رشته ها مباحث مختص به خودشان را دارند ولی به هر حال برای حل مسائل و تمرینات این درس ها لازم است ریاضی را خوب بلد باشید. درس های رشته های فنی مهندسی مانند درس فیزیک است. شما یاد می گیرید که مسائل را چگونه حل کنید و تحلیل کردن را آموزش می بینید ولی برای پیش بردن حل سوال لازم است انجام محاسبات ریاضی را به خوبی بلد باشید و اشکالی در این زمینه نداشته باشید. رشته های فنی مهندسی دروسی مانند ریاضی عمومی 1 و 2، ریاضی مهندسی، معادلات دیفرانسیل، محاسبات عددی و ... را دارند.

مطالعه مقاله
چگونه با شرکت در کلاس خصوصی بهترین نمره ریاضی را بگیریم؟ و مشاهده فیلم آموزشی در زمینه نحوه گرفتن نمره 20 در درس ریاضی مفید است.


با توجه به مطالبی که گفته شد، اگر قصد دارید ادامه تحصیل دهید و به رشته های فنی مهندسی علاقه دارید ریاضی برای شما خیلی مهم است و باید آن را خیلی خوب بخوانید. اما اگر در رشته های مرتبط با علوم انسانی و تجربی و یا زبان و هنر قصد ادامه تحصیل دارید این درس برای شما اهمیت زیادی ندارد و در حد معمول آن را بلد باشید کفایت می کند. چنانچه در این زمینه نظری دارید در پایین همین مطلب اضافه کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 7786 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image