ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه درس ریاضی را شیرین کنیم

چگونه درس ریاضی را شیرین کنیم

به اشتراک گذاری

در این بخش راهکارهایی برای شیرین و دلچسب کردن درس ریاضی ارائه شده است. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان ممکن است به دلیل آموزش نادرست توسط اساتید کم تجربه و یا به دلیل درس نخواندن خودشان از درس ریاضی زده شده باشند. با در نظر گرفتن موارد زیر می توان تا حد زیادی درس ریاضی را شیرین کرد و از یادگیری آن لذت برد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: روش های عالی برای گرفتن نمره بالاتر و موفق شدن در درس ریاضی

در زمان مناسب ریاضی بخوانید: ریاضی درسی است که برای خوب یاد گرفتن آن تمرکز زیاد و حواس جمع لازم است. سعی کنید در زمان هایی که سر حال هستید و می توانید مسائل و تمرینات را خوب تجزیه و تحلیل کنید سراغ این درس بروید تا از مطالعه آن لذت ببرید. اگر در زمان های خستگی و با ذهن خسته سراغ مطالعه ریاضی بروید ممکن است نتوانید مطالب را درک کنید و در نهایت دید بدی نسبت به خود درس پیدا کنید.

از یک معلم خصوصی ریاضی خوب برای رفع اشکال کمک بگیرید: در بسیاری از موارد ممکن است اشکالات پایه ای و عمیقی در درس ریاضی برای یک شخص وجود داشته باشد و از قبل این اشکالات باقی مانده باشد. وجود این اشکالات حین خواندن ریاضی اذیت کننده است و باعث می شود حل مسائل سخت و مشکل شود. اگر می خواهید از یادگیری ریاضی لذت ببرید و این درس برای شما شیرین باشد با کمک یک معلم و استاد خصوصی ریاضی خوب می توانید اشکالات را برطرف نمائید.



برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی کلیک کنید: تدریس خصوصی ریاضی

شیرین کردن ریاضی


قبل از حضور در کلاس پیش مطالعه داشته باشید: خودتان هم بهتر می دانید که وقتی درسی را بیشتر متوجه می شوید به یادگیری آن علاقه بیشتری هم نشان می دهید. اگر می خواهید یادگیری ریاضی را دوست داشته باشید و از کلاسهای ریاضی خوشتان بیاید راهکار خوبی که وجود دارد این است که قبل از کلاس به صورت خلاصه هم که شده است نیم نگاهی به مباحث و مطالب کتاب بیندازید. به این ترتیب در کلاس ریاضی درس را بهتر متوجه می شوید و به یادگیری آن علاقه بیشتری هم پیدا می کنید.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونگی پیشرفت در درس ریاضی و آموزش و یادگیری بهتر ریاضی

در کلاس ریاضی در ردیف های جلو بشینید: نشستن در دریف های جلوی کلاس فواید زیادی دارد. اولا در ردیف جلوی کلاس دانش آموزان و افراد علاقه مند می نشینند و در نتیجه علاقه آنها به درس به شما هم سرایت می کند. نکته دیگر اینکه سوال پرسیدن از ردیف های جلوی کلاس راحت تر است و خودتان هم چون درس را بهتر متوجه می شوید به اموزش آن علاقه بیشتری را نشان خواهید داد. کمی زودتر در کلاس حاضر شوید تا در ردیف جلوی کلاس جای مناسبی را برای خودتان پیدا کنید.

جزوه خوب و مرتبی بنویسید: برای شیرین تر شدن درس ریاضی خودتان هم باید قدم هایی بردارید. مواردی که در پاراگراف های قبل گفته شده بسیار مهم است. نکته دیگر اینکه سعی کنید جزوه خوب و مرتبی بنویسید و در آن حداقل از دو رنگ خودکار استفاده نمائید. در کلاس با اشتیاق حضور پیدا کنید و هم گوش دهید و هم مهمترین نکات را یادداشت نمائید. وقتی جزوه خوب و مرتبی دارید بعدا رغبت بیشتری هم دارید تا آن را مطالعه نمائید.

برای خودتان هدفی در نظر بگیرید: از همان ابتدای ترم مشخص کنید که می خواهید در درس ریاضی چه نمره ای بگیرید. در ضمن هدفی که در نظر می گیرید بهتر است به نسبت ترمهای قبل کمی بالاتر باشد. مثلا اگر همیشه در درس ریاضی حدود 14 می گرفتید این ترم نمره بالای 17 را به عنوان هدف برای خودتان مشخص کنید. به این ترتیب برای درس خواندن و شرکت در کلاس ها و ... انگیزه بالاتری دارید. بلد بودن ریاضی حتی برای سایر دروس مانند فیزیک و شیمی و ... هم مهم است. بنابراین ارزشش را دارد که برای یادگیری آن وقت بذارید و هدف خوبی برای خودتان در نظر بگیرید.


علاقه به ریاضی

پیشنهاد می شود مقاله چگونه امتحان ریاضی را بیست شویم را هم بخوانید.

ابتدا به ذهن خودتان سختی بدهید تا بعدا شیرینی را احساس کنید: اگر واقعا سوال شما این است که چگونه ریاضی را شیرین کنیم باید بگوئیم که قبل از شیرین شدن درس ریاضی برای شما باید کمی زحمت و سختی به خودتان بدهید. به صورت مرتب در کلاس های ریاضی شرکت کنید و حضور فعالی در کلاس ها داشته باشید و سوال بپرسید و جزوه بنویسید. حین حل تمرین و مسئله و .... برای درس ریاضی هم برای هر تمرین به خودتان 10 دقیقه وقت بدهید و روی هر تمرین فکر کنید و از توانایی های ذهنی خودتان استفاده کنید و راه حلی ارائه دهید. به این ترتیب کم کم ریاضی برای شما آسان شده و شیرین خواهد شد.

با همکلاسی های قوی در درس ریاضی دوست شوید: در بسیاری از موارد انتخاب دوست های خوب از بین همکلاسی هایی که دارید می تواند باعث شود شما هم در درس و تحصیل قوی تر شوید و در این مورد که در رابطه با درس ریاضی حرف می زنیم اگر با دوستانی نشست و برخاست داشته باشید که ریاضی را خوب بلد هستند می تواند به شما هم کم کند به این درس علاقه مند شوید و در ان نمره خوبی بگیرید. می توانید از چنین افرادی بپرسید که نحوه برخورد آنها با مسائل ریاضی چگونه است و چگونه در خودشان علاقه ایجاد می کنند. همین مورد می تواند خیلی کارساز باشد.

جلسه به جلسه درس بخوانید و عقب نیفتید: حالتی ممکن است پیش بیاید که باعث شود شما در کلاس های ریاضی شما احساس کنید که درس را اصلا متوجه نمی شوید. این حالت وقتی است که از درس عقب بیفتید. وقتی چند جلسه پشت سر هم ریاضی را نخوانید کم کم حالتی پیش می آید که جلسات بعدی هم توضیحات معلم ریاضی را متوجه نخواهید شد و از درس خسته می شوید. پس اگر می خواهید با علاقه ریاضی بخوانید و این درس برای شما شیرین باشد و از یادگیری آن لذت ببرید اجازه ندهید از مطالب کلاس عقب بیفتید و جلسه به جلسه درس را بخوانید. با این روش در ایام امتحانات هم کار شما راحت تر خواهد بود.

مطالعه مقاله
راهکارها و ابزارهای موجود برای یادگیری بهتر درس ریاضی هم پیشنهاد می شود.

حین درس خواندن خلاصه نویسی کنید و درس را به زبان خودتان بازنویسی نمائید: باز هم تاکید می شود که میزان علاقه شما به درس ریاضی و یا هر درس دیگری و اینکه چقدر از آن درس خوشتان بیاید به صورت کامل به این بستگی دارد که چقدر درس را می فهمید و متوجه می شوید. به هر میزان درس را بهتر درک کنید علاقه مندتر هم می شوید. بنابراین سعی کنید به صورت خلاصه در طول ترم در یک دفترچه به زبان خودتان مطالب را بازنویسی کنید و این نوشتن به فهم بهتر شما هم کمک خواهد کرد. در عین حال در ایام امتحانات از این خلاصه نویسی ها هم استفاده می کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 7255 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ناشناس چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

ببخشید اضطراب اینکه درس رو متوجه نشدیم رو چجوری باید کم کنیم چون سال نهمم خیلی برای امتحان ریاضی سختی کشیدم و حتی به درجه ای رسید که میخواستم ترک تحصیل کنم من درس تاریخ رو خیلی خوب متوجه میشم چون درکش میکنم ولی ریاضی یک اتفاق هایی داخلش میفته که من درک نمیکنم نمیگم باید دلیل داشته باشه ولی یک راهی باید باشه تا درکش کنیم میشه کمکم کنید خیلی ممنونم .

Narges يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷

ممنون بهم انرژی مثبت داد