ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی سرفصل های کتاب ریاضی یازدهم رشته تجربی همراه با توضیحات تکمیلی و جزوه

سرفصل های کتاب ریاضی یازدهم رشته تجربی همراه با توضیحات تکمیلی و جزوه

به اشتراک گذاری

در این مقاله سرفصل های کتاب ریاضی یازدهم رشته تجربی همراه با توضیحات تکمیلی ارائه شده است. علاوه بر اینکه فصل به فصل ذکر شده که چه مطالبی در ریاضی یازدهم ارائه می شود، در مورد مطالب مرتبط با هر فصل توضیحاتی را هم می توانید مشاهده نمائید.

برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی پایه 11 رشته تجربی فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی یازدهم کلیک کنید.

فصل اول : جبر و حساب شامل چهار درس هندسه تحلیلی، معادلات، قدر مطلق، عبارت های جبری: دانش آموزان رشت ریاضی کتابی به اسم هندسه تحلیلی دارند ولی برای دانش آموزان تجربی هندسه تحلیلی در این فصل خلاصه بررسی شده است. معادلات، قدرمطلق و عبارت های جبری هم مباحث مهمی است که در این فصل مورد بررسی قرار گرفته است. آشنایی با نحوه حل معادلات نه تنها برای خود درس ریاضی بلکه برای درس فیزیک هم لازم است. مطالعه دانلود جزوه رایگان برای آموزش معادلات و نامعادلات قدرمطلق مرتبط با این فصل مفید است. در بسیاری از موارد وقتی هدف حل یک معادله است که در خود آن معادله قدرمطلق وجود دارد، باید ابتدا در باطه های مختلفی معادله را نوشت و قدرمطلق را از معادله حذف نمود و در مرحله بعد سراغ حل معادله رفت.

فصل دوم : هندسه شامل چهاردرس ترسیمات، استدلال، تشابه و تالس، تفکر تجسمی: این فصل از ریاضی یادهم رشته تجربی هم از هندسه فاصله نگرفته است. تشابه و تالس هم جزو مباحثی است که در درس فیزیک هم کاربرد دارد. این جزوه را هم بخوانید:
دانلود رایگان جزوه آموزش تشابه مثلث ها و مطالب پایه ای نسبت های مثلثاتی

فصل سوم : تابع شامل تابع وارون، انواع تابع، دامنه و برد تابع، مروری بر توابع، عملیات روی توابع: از مباحث بسیار مهم در ریاضی مبحث تابع است. برای بدست آوردن دامنه تابع در حقیقت باید x هایی محاسبه شوند که می توانند بدون مشکل داخل تابع قرار گرفته و برد تابع هم شامل کل خروجی های تابع است. مواردی مانند ترکیب توابع هم می تواند بسیار مفید باشد. در این رابطه مطالعه جزوه جزوه آموزش ترکیب توابع و ترکیب تابع های وارون هم مفید است. از جمله موارد دیگری که برای توابع می تواند مورد بررسی قرار بگیرد تابع یک به یک است. در ضمن، وارون یک تابع برد و دامنه ای دارد که با دامنه و برد خود تابع جایگزین می شود.

برای دانلود کتاب ریاضی یازدهم رشته تجربی کلیک نمائید.: کتاب ریاضی یازدهم


فصل چهارم : مثلثات  واحدهای اندازه‌گیری زاویه، روابط بین نسبت‌های مثلثاتی، توابع مثلثاتی: بسیاری از دانش آموزان یازدهم تجربی و سایر دانش آموزان در مبحث مثلثات اشکال دارند. در همین سایت ایران مدرس جزوه های بسیار خوبی برای یادگیری مثلثات ارائه شده است. بر روی لینک جزوه های مثلثات کلیک کنید تا این جزوه های خوب را بتوانید به صورت رایگان دانلود نمائید. در ریاضی یازدهم شاید مهمترین مبحث همین مثلثات باشد. تسلط بر روابط و اتحادهای مثلثاتی می تواند به پیشرفت سریع در درس ریاضی بسیار کمک کند.

فصل پنجم : توابع نمایی و لگاریتمی ، تابع نمایی ،انتقال توابع نمایی و معادلات و نامعادلات نمایی ،کاربردهای توابع نمایی ، تابع لگاریتم: بسیاری از پدیده های فیزیکی با توابع نمایی و لگاریتمی شبیه سازی می شوند. توصیه می شود دانش آموزان برای موفقیت در ریاضی و در کنکور مبحث توابع نمایی را خیلی خوب یاد بگیرند. مطالعه جزوه دانلود رایگان جزوه آموزشی تابع نمایی، توان های حقیقی و نامعادلات نمایی هم بسیار مفید است.

فصل ششم : حد و پیوستگی  آشنایی با مفهوم حد ،  قضایای حد ، محاسبه بعضی حدود ،پیوستگی: در کنکور تجربی هم سوالات زیادی از مبحث حد مطرح می شود. اگر می خواهید در ریاضی یازدهم تجربی موفق باشید باید این مبحث را هم خیلی خوب یاد بگیرید. در یک نقطه اگر مقدار تابع با مقدار حد تابع در آن نقطه برابر باشد پیوستگی هم وجود دارد.
دانلود خلاصه جزوه حد و پیوستگی در این زمینه مفید است.

مطالعه مقاله
آموزش، تدریس، دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی 3 سوم دبیرستان - ریاضی یازدهم هم مفید است.

فصل هفتم :  آمار و احتمال، روش های نمونه گیری، معیارهای گرایش به مرکز، شاخص های پراکندگی ،احتمال شرطی: دانش آموزان رشته ریاضی درسی به اسم آمار و احتمال دارند. در واقع بسیاری از رشته ها هم درسی به اسم آمار دارند و این مبحث در دانشگاهها هم به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرد. مطالعه جزوه
جزوه خلاصه آموزش آمار - واریانس، انحراف معیار، ضریب تغییرات و چارک با حل مثال تشریحی هم در این زمینه مفید است.

برای تهیه این مطلب از وبلاگ mathyar.blogsky.com کمک گرفته شده است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 43425 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image