ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نکات کلیدی و طلایی برای یادگیری خوب و مفهومی درس ریاضی

نکات کلیدی و طلایی برای یادگیری خوب و مفهومی درس ریاضی

به اشتراک گذاری

نکات کلیدی و طلایی برای یادگیری خوب و مفهومی درس ریاضی در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و بفهمید، تمرینات ریاضی را راحت حل کنید، در امتحان و کنکور ریاضی موفق شوید و حتی نمره اول کلاس را بگیرید، در هر صورت مطالعه این مقاله کاملا مفید و موثر است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی)

1- در کلاس های ریاضی به صورت مرتب حاضر باشید. تا جایی که ممکن است در کلاس های اصلی خودتان غیبت نکنید. در کلاس ریاضی خیلی راحت و سریع می توانید مطالب را آموزش ببینید و بنابراین حضور در کلاس ها بسیار مهم است.

2- در کلاس ریاضی در ردیف جلو بنشینید. وقتی در ردیف جلوی کلاس جایی برای خودتان پیدا می کنید معمولا با شاگردهای زرنگ و سطح بالا دوست خواهید شد و راحت تر هم می توانید سوال های خودتان را بپرسید. با نشستن در ردیف جلوی کلاس بهتر ریاضی را یاد خواهید گرفت.

3- در کلاس ریاضی سوال بپرسید. سوال پرسیدن برای یادگیری درس ریاضی و دروس دیگر بسیار مفید است. اگر موضوعی را متوجه نشدید از معلم خودتان بخواهید بیشتر برای شما توضیح دهد و یا آن را یادداشت کنید تا بعدا بپرسید.

4- جزوه نوشتن حین تدریس معلم ریاضی بسیار مفید است. وقتی جزوه می نویسید فواید زیادی برای شما دارد. اولین فایده آن این است که تمرکز شما بیشتر خواهد شد. دوما مهمترین مطالب را یادداشت می کنید و بعدا در منزل منبع بسیار خوبی برای مطالعه در اختیار دارید.


پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین مدرسین و اساتید ریاضی مجرب خانم و آقا در تهران و کرج را هم بخوانید.

5- در نوشتن جزوه حساسیت به خرج ندهید. نباید انتظار داشته باشید هر مطلبی که معلم و یا استاد ریاضی شما توضیح می دهد را بتوانید یادداشت کنید. سعی کنید مهمترین مطالب را بنویسید و در عین حال خوب گوش دهید تا در همان کلاس درس ریاضی را یاد بگیرید.

6- سرعت نوشتن خودتان را افزایش دهید. برای اینکه در کلاس های ریاضی در مدرسه یا دانشگاه بازدهی خوبی داشته باشید و هم بتوانید جزوه بنویسید و هم بتوانید گوش دهید باید یاد بگیرید سریع بنویسید. نحوه خوب جزوه نوشتن یعنی اینکه سریع مهمترین نکات را یادداشت کنید و همزمان به مطالب هم گوش دهید.

7- به سوالات سایر همکلاسی های خودتان دقت کنید. علاوه بر اینکه باید سعی کنید سوال های خودتان را بپرسید بسیار خوب است که به سوال هایی که سایر همکلاسی های شما از معلم ریاضی می پرسند هم دقت کنید. ممکن است در سوالات ایشان نکات بسیار خوبی برای یادگیری وجود داشته باشد.

8- با دانش آموزان و دانشجویان موفق نشست و برخاست داشته باشید. اینکه شما به چه نتایجی می رسید و چه نمره ای در درس ریاضی می گیرید بسیار زیاد به دوستانی که با آنها نشست و برخاست دارید بستگی دارد. با افراد موفق و درس خوان هم صحبت باشید تا خود شما هم نتایج خوبی بگیرید.



یادگیری مفهومی درس ریاضی

9- شاداب و سرحال در کلاس ریاضی حاضر شوید. برنامه خوب منظمی داشته باشید تا سر کلاس های ریاضی و سایر دروس مرتبا چرت نزنید. اگر قرار است صبح زود در کلاس حاضر باشید بسیار خوب است که شب زود بخوابید تا استراحت کافی داشته باشید.

10- از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید. با شرکت در کلاس های خصوصی ریاضی می توانید در درس ریاضی سریع پیشرفت کنید و قوی تر شوید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.

مطالعه مقاله
نحوه استفاده موثر و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.

11- هم جزوه بنویسید و هم گوش دهید. همانطور که گفته شد باید روی این مهارت به خوبی کار کنید. نباید در کلاس ریاضی فقط بنویسید و چیزی متوجه نشوید. خیلی سریع مهمترین نکات را یادداشت نمائید و در زمان باقی مانده به معلم گوش دهید.

12- از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید. اگر در جایی از درس اشکال داشته باشید همین اشکال ممکن است در جلسه امتحان و یا در ریاضی کنکور برای شما دردسر ایجاد کند. اشکالاتی که برطرف نشوند روی هم جمع شده و باعث می شود شما از پس حل مسائل برنیائید.

13- برای خودتان از همان اول ترم نمره ای را در نظر بگیرید. بسیار خوب است که هدف دار درس بخوانید. مثلا اگر قبلا نمره ریاضی شما همیشه حول و حوش 13 و 14 بوده است تصمیم بگیرید این ترم بالای 17 بگیرید. اگر در حد 15 و 16 بوده اید نمره 20 را برای این ترم خودتان به عنوان هدف در نظر بگیرید.

در زمینه نقش هدف در موفقیت در درس ریاضی و موفقیت در تحصیل به صورت کلی مطالعه مقاله
موفقیت تحصیلی و هدف گذاری هم مفید است.

14- قبل از کلاس پیش مطالعه داشته باشید. ممکن است بگوئید درسی که داده نشده است را متوجه نمی شوید چگونه پیش مطالعه کنیم. ولی اگر نگاه مختصری هم به درس بیندازید و 20 درصد آن را متوجه شوید باز هم در کلاس فهم شما از مطالب بالاتر خواهد رفت.

15- بعد از کلاس درس را مرور نمائید. این مورد بسیار موثر و کاربردی است. بعد از کلاس ریاضی و سایر دروس اگر مرور نکنید مطالب به سرعت فراموش خواهد شد. وقتی درس را مرور می کنید مطالب بهتر برای شما جا می افتد و درک بهتری هم خواهید داشت و دیرتر فراموش می کنید.

اگر می خواهید در رابطه با نقش مرور در یادگیری بهتر دروس و درس ریاضی اطلاعاتی کسب کنید این مقاله را هم بخوانید:
نقش مرور در یادگیری بهتر درس ریاضی

16- برای یادگیری و مطالعه ریاضی در کنار سایر دروس برنامه داشته باشید. برنامه ریزی برای موفقیت در هر کاری بسیار لازم است. برای درس خواندن و ریاضی خواندن در طول ترم برنامه ریزی داشته باشید. با برنامه پیش بروید تا زمان خودتان را به خوبی مدیریت کنید و استفاده مفیدتری از آن داشته باشید.



یادگیری مفهومی ریاضی

17- در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. بسیار نکته مهمی است. ریاضی برای یادگیری به زمان نیاز دارد. نمی توان در ایام امتحانات بر درس ریاضی مسلط شد و انتظار نمره خوبی را هم داشت. به هر میزان در طول ترم بیشتر برای آن وقت بگذارید موفق تر خواهید شد.

18- برای درس ریاضی تمرینات زیادی حل کنید. تمرین حل کردن برای درس ریاضی بسیار بسیار لازم است. ممکن است بعضی از دروس را فقط با مطالعه بتوان یاد گرفت ولی درس ریاضی را نمی توان بدون تمرین حل کردن آموزش دید. اگر می خواهید در کنکور و امتحان ریاضی موفق باشید حتما تمرین حل کنید.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
نحوه یادگیری عمقی و مفهومی درس ریاضی با حل تمرین و مسئله

19- درس ریاضی را مفهومی بخوانید. مفهومی خواندن درس ریاضی به این معنی است که فقط بدنبال حفظ کردن فرمول ها و به خاطر سپردن مثال های حل شده کتاب نباشید. سعی کنید متن درس و روند حل سوالات را خوب بفهمید و متوجه شوید. روی تمرینات تامل و تعمق کنید.

20- حین مطالعه سوالات خودتان را یادداشت کنید. ممکن است وقتی در حال مطالعه کتاب درسی ریاضی هستید و یا وقتی تمرین حل می کنید سوالاتی برای شما پیش بیاید. در این حالت سوال خودتان را یادداشت کنید تا بعدا از معلم ریاضی و یا از مدرس تدریس خصوصی و یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. همانطور که گفته شد هیچ سوالی را بدون پاسخ نگذارید.

21- نمونه سوال امتحانی حل کنید. خصوصا در ایام امتحانات و در حالتیکه متن کتاب درسی را خوانده اید و تمرینات خوبی حل کرده اید، حل نمونه سوالات امتحانی بسیار مفید است. برای دانلود رایگان جزوات آموزشی و سوالات امتحانی ریاضی در تمامی مقاطع بر روی عبارت دانلود رایگان سوال و جزوه ریاضی کلیک کنید.

22- کتاب درسی را در اولویت اول قرار دهید. ممکن است بعضی از دانش اموزان این تصور را داشته باشند که با کتاب های کمک آموزشی و کمک درسی می توان ریاضی را بهتر یاد گرفت. در حالیکه بهترین منبع برای مطالعه همان کتاب درسی است و تمام سوالات امتحان هم از همان کتاب درسی مطرح می شود.

23- با تمرکز مطالعه کنید. برای اینکه بتوانید حین مطالعه تمرکز خودتان را افزایش دهید بهتر است محل ثابتی را برای مطالعه داشته باشید. هر بار که حواس شما پرت شد روی کاغذ خطی بکشید و خواهید دید که به مرور زمان تعداد این خط ها کاهش می یابد. در زمینه اهمیت تمرکز در یادگیری بهتر دروس مختلف و از جمله یادگیری ریاضی مطالعه مقاله
نحوه افزایش تمرکز در کلاس های تدریس ریاضی هم مفید است.

24- درست تمرین حل کنید. همانطور که گفته شد برای درس ریاضی تمرین حل کردن بسیار مهم است. اما باید درست تمرین حل کرد. درست تمرین حل کردن به این معنی است که روی مسائل فکر کنید، راه حل بنویسید و از ذهن خودتان کار بکشید. بعد از نوشتن راه حل خودتان می توانید جواب کتاب یا حل المسائل را ببینید.



نحوه یادگیری ریاضی

در زمینه درست تمرین حل کردن برای درس ریاضی مطالعه این مقاله هم بسیار مفید است: نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی

25- بعضا به صورت گروهی با دوستان خودتان ریاضی بخوانید. هر از چند گاهی با دوستان خودتان که وضعیت درسی و تحصیلی مطلوبی دارند و حداقل به اندازه خودتان درس را خوب بلد هستند به صورت گروهی روی تمرینات و مسائل ریاضی بحث کنید. این همفکری و تبادل نظر می تواند منجر به قوی تر شدن شما در درس ریاضی گردد.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 7767 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image