ارتباط مستقیم با 30585 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نحوه افزایش تمرکز در کلاس های تدریس ریاضی

نحوه افزایش تمرکز در کلاس های تدریس ریاضی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه افزایش تمرکز در کلاس های ریاضی مطالبی ارائه می گردد. همانطور که می دانید اگر در کلاس ریاضی درس را خوب یاد بگیرید بعدا هم در منزل یا خوابگاه مطالعه درس برای شما راحت تر خواهد بود و نتیجه بهتری هم در امتحان یا کنکور برای درس ریاضی و یا هر درس دیگری خواهید گرفت. نکته دیگر اینکه در کلاس های ریاضی باید تمرکز خوبی داشته باشید تا مطالب را یاد بگیرید. در این بخش در رابطه با اینکه چگونه می توان تمرکز را افزایش داد بحث خواهید کرد.

خواب کافی داشته باشید: در بسیاری از مواقع عدم تمرکز در کلاس ریاضی و یا هر درس دیگری به این دلیل است که شب قبل از آن خوب نخوابیده اید. وقتی در کلاس احساس خوب آلودگی کنید مسلما گوش دادن به درس و معلم ریاضی برای شما سخت خواهد شد. پس سعی کنید برای ساعت خواب و بیداری خودتان برنامه منظمی داشته باشید تا در کلاس مرتبا خمیازه نکشید.

در ردیف های جلوی کلاس بنشینید: خودتان هم حتما تایید می کنید که دانش آموزان و دانشجویانی که بیشتر به یادگیری درس علاقه دارند در دریف های جلوی کلاس می نشینند. وقتی شما هم در ردیف های جلو جایی برای خوداتن پیدا می کنید هم چون به معلم نزدیکتر هستید درس را بهتر می فهمید و تمرکز بالاتری خواهید داشت و هم چون در کلاس افراد علاقه مند به درس نشسته اید در نهایت در تحصیل موفق تر خواهید بود. چگونه حین مطالعه تمرکز خود را افزایش دهیم؟

قبل از کلاس نیم نگاهی به درس جدید بیندازید: وقتی قبل از کلاس درس را نگاه می کنید در ذهن شما سوالاتی ایجاد می شود و برای دانستن مطلب جدید کنجکاو خواهید شد. در نتیجه در کلاس درس به یادگیری مطالب علاقه بیشتری نشان خواهید داد.

در کلاس ریاضی جزوه بنویسید: بهترین راهکار برای افزایش تمرکز همین است. مگر امکان دارد که مطلبی را خوب متوجه نشده باشید ولی ان را بنویسید؟ این ممکن نیست. پس وقتی تصمیم می گیرید در کلاس ریاضی و یا هر درس دیگری جزوه بنویسید مجبور خواهید شد که گوش بدهید. بنابراین مطلب را بهتر خواهید فهمید. در ضمن، نوشتن جزوه باعث می شود بعدا منبع خوبی برای مطالعه و مرور داشته باشید.

در طول ترم از کلاس ها عقب نیفتید: وقتی در طول ترم درس ریاضی را می خوانید و در جریان مطالبی که تدریس می شود هستید، در کلاس ها هم درس را می فهمید. ولی اگر سر رشته مطالب از دستتان در برود و به قول معروف اصلا در باغ نباشید، مطالبی که معلم ریاضی در جلسات بعدی تدریس می کند را متوجه نخواهید شد. در نتیجه به درس گوش نخواهید داد. پس با کلاس ها درس بخوانید تا جلسات بعدی هم برای شما مفید باشد.
میزان تاثیر تمرکز در آموزش ریاضی


از روش خط زدن استفاده کنید: هر بار که حین تدریس استاد و یا معلم ریاضی حواستان پرت شد روی برگه کاغذی علامت بزنید. به این ترتیب به مرور زمان خواهید دید که تعداد علامت ها کاهش می یابد.

متن کتاب درسی را بخوانید: در فاصله بین کلاس ها کتاب درسی را هم بخوانید و سوالاتی که دارید را یادداشت کنید. همین سوالات را ممکن است جلسه بعد استاد ریاضی شما حین تدریس پاسخ دهد و اگر پاسخ نداد از ایشان بپرسید. خلاصه اینکه درس خواندن خودتان و پیش رفتن با کلاس ها باعث می شود هم درس را در طول ترم یاد بگیرید و هم در کلاس های ریاضی تمرکز بیشتری داشته باشید.
تمرکز هنگام مطالعه

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2112 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image