ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نحوه مطالعه ریاضی برای امتحان ریاضی و گرفتن نمره بالا

نحوه مطالعه ریاضی برای امتحان ریاضی و گرفتن نمره بالا

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه ریاضی برای امتحان ریاضی و گرفتن نمره بالا توضیحاتی ارائه می شود. در همین سایت ایران مدرس مقالات بسیار زیادی در زمینه نحوه مطالعه ریاضی برای امتحان ریاضی ارائه شده است و تعدادی از آنها هم در همین بخش معرفی می گردد.

1- کتاب درسی و جزوه کلاسی را خوب بخوانید

کتاب درسی و جزوه کلاسی را به عنوان مهمترین منابع مطالعه جدی بگیرید. سر خودتان را با خریدن کتاب های کمک آموزشی مختلف شلوغ نکنید. خواندن کتاب های مختلف دردی را دوا نمی کند بلکه باید کتاب درسی خودتان و جزوه ای که در کلاس یادداشت کرده اید را خیلی خوب بخوانید. به هر میزان بر کتاب درسی و بر جزوه کلاسی مسلط تر باشید در نهایت نمره بالاتری خواهید گرفت. امتحان ریاضی از همان کتاب درسی مطرح می شود و سوالها از همان کتاب است. معمولا کتاب درسی یا جزوه کلاسی به دلیل اینکه راحت در دسترس قرار دارد جدی گرفته نمی شود در حالیکه مهمترین منابع هستند. جزوه مزیتی که دارد این است که توسط استادی که قرار است امتحان بگیرد گفته شده است و به سوال های امتحان بسیار نزدیک است. تمریناتی که در جزوه می بینید را حتما به صورت مشابه در امتحان خواهید دید. بنابراین سراغ کتاب های مختلف نروید و این دو منبع اصلی را خیلی خوب بخوانید تا در امتحان ریاضی بسیار موفق شوید.

مطالعه مقاله روش مطالعه ریاضی برای امتحان هم مفید است.

2- به امید شب امتحان مطالعه ریاضی را عقب نیندازید

اشتباهی که بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان مرتکب می شوند این است که در طول ترم برنامه منظم و خوبی برای درس خواندن ندارند و دروس مهمی مانند ریاضی و فیزیک را مطالعه نمی کنند تا وقتی که ایام امتحانات فرا برسد. ریاضی درسی است که برای یادگیری آن به زمان نیاز دارید. در ضمن در ایام امتحانات استرسی که وجود دارد باعث می شود درس را خیلی خوب متوجه نشوید. شاید از بین توصیه های مختلف مهمترین آن این باشد که مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. در این صورت کار شما سخت خواهد شد. در طول ترم با خیال راحت و با در اختیار داشتن زمان کافی درس را بخوانید و روی مطالب تامل و تفکر کنید. کتاب درسی و جزوه را زیر و رو کنید و هیچ اشکالی را باقی نگذارید.


پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: نحوه گرفتن نمره بالا در درس ریاضی



نحوه مطالعه ریاضی برای امتحان

3- تمرین و مسئله و نمونه سوال امتحانی حل کنید

یادگیری ریاضی به بیشترین مقدار با حل تمرین و مسئله اتفاق می افتد. وقتی درس را می خوانید و یا در کلاس های ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی شرکت دارید در حال دادن ورودی به ذهن خودتان هستید. با مرور کردن درس این مطالب کم کم برای شما جا می افتد. اما فقط وقتی می توانید مطمئن باشید که از ذهن خودتان انتظار خروجی خوب و مناسب در جلسه امتحان را داشته باشید که به اندازه کافی تمرین حل کرده باشید. بسیاری از اوقات در بخش هایی از درس اشکال دارید که خودتان هم نمی دانید و فقط وقتی به آن پی خواهید برد که تمرین حل کنید. با حل تمرین و مسئله بر موانع ذهنی غلبه خواهید کرد و درس بهتر و بهتر برای شما جا می افتد. اصلا ریاضی را بدون تمرین حل کردن نمی توان یاد گرفت. بنابراین حتما در برنامه درسی خودتان در طول ترم حل تمرین و مسئله را در نظر داشته باشید. در ایام نزدیک به امتحانات هم نمونه سوال امتحانی برای درس ریاضی حل کنید.

مطالعه مقاله
نحوه حل تمرینات ریاضی به زبان ساده را هم پیشنهاد می کنیم.

4- از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید

چنانچه در بخش هایی از درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید و یا می خواهید به نسبت ترم های قبل در نمره ریاضی خودتان تفاوت مثبت قابل ملاحظه ای را ایجاد کنید و .... در این حالت استفاده از کلاس های خصوصی ریاضی می تواند مفید باشد. در همین سایت ایران مدرس تعداد زیادی از مدرسین ریاضی را می توانید مشاهده کنید و معلم مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

مطالعه مقاله
نحوه استفاده موثر و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.



تدریس خصوصی ریاضی در ایران مدرس

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 22778 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ولی طاهر سفید walter white پنج شنبه ۰۸ دي ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

خیلی جالب بود

عمو جانی پنج شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

عالی

تینا چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

سلام میخواهم ریاضم خیلی قوی باشد

amir شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

با سلام ممنون از راهنماییتون