ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نحوه گرفتن نمره بالا در درس ریاضی

نحوه گرفتن نمره بالا در درس ریاضی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه گرفتن نمره بالا در درس ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و پایه ریاضی خودتان را قوی کنید و در عین حال در این درس مهم نمره خوب و بالایی هم بگیرید ادامه این مطلب را بخوانید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه ریاضی را بفهمیم و نمره ی خوبی بگیریم؟

موارد زیر در گرفتن نمره خوب و بالا در درس ریاضی مفید و موثر است:

1- به صورت منظم در کلاس های ریاضی شرکت کنید. عدم حضور در کلاس شما را از درس عقب می اندازد و جبران آن بعدا سخت و وقت گیر خواهد بود.

2- کمی زودتر در کلاس ریاضی حاضر شوید. به این ترتیب اینطور نخواهد شد که اول مطلب را از دست بدهید و در کلاس جای بهتری برای نشستن در ردیف های جلو پیدا خواهید کرد.

3- در کلاس تدریس ریاضی جزوه بنویسید. نوشتن جزوه باعث می شود تمرکز شما افزایش یابد و در عین حال بعدا یک منبع خوب و خلاصه شده برای مطالعه و مرور درس خواهید داشت.


4- در کلاس هر سوالی که برای شما پیش آمد را بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. پرسیدن سوال به یادگیری بهتر درس توسط شما و باقی نماندن اشکالات کمک زیادی می کند.

5- به سوال هایی که توسط سایر همکلاسی های شما پرسیده می شود خوب گوش بدهید. ممکن است این سوالات نکته مهمی داشته باشد و یا بعدا برای شما هم مطرح گردد. یکی از فواید مهم کلاس های گروهی ریاضی در مدرسه و دانشگاه همین سوال و جواب ها و بحث بر روی مطالب است.

این مقاله را هم مطالعه نمائید: موفقیت و کسب نمره ی بالا در امتحان ریاضی

6- سرعت جزوه نوشتن خودتان را در کلاس تنظیم کنید و کمی تندتر بنویسید و مهمترین مطالب را یادداشت کنید. اگر بخواهید خیلی وسواس به خرج بدهید که کل مطالب را بنویسید حالتی پیش می آید که فقط در حال نوشتن خواهید بود و به مطالب دقت نمی کنید.

7- جزوه خودتان را یاددشات کنید و به امید کپی گرفتن از جزوه ریاضی سایر دوستانتان نباشید. ممکن است دوست شما مطلبی را درست متوجه نشود و در جزوه هم اشتباه یادداشت نماید و یا نکات خیلی مهم را نتواند به علت سرعت کم در نوشتن جزوه یاددشات نماید. جزوه خودتان قابل اطمینان تر است.

8- در کلاس های ریاضی و سایر دروس در ردیف های جلو بنشینید. هم با افرادی نشست وبرخاست خواهید داشت که درس خوان هستند، هم درس را بهتر می فهمید و هم راحت تر می توانید سوال بپرسید.

9- قبل از کلاس اگر بتوانید مبحث جدیدی که قرار است تدریس شود را پیش مطالعه کنید بسیار عالی است. با انجام این کار بازدهی کلاس برای شما شاید 2 برابر هم بشود. وقتی از قبل درس را مطالعه مختصری می کنید در ذهن شما سوالاتی ایجاد می شود و حین تدریس معلم یا استاد ریاضی به این موارد پاسخ داده می شود. در نتیجه ذهن شما بهتر مطالب را تجزیه و تحلیل و درک می کند.

10- علاوه بر پیش مطالعه درس، مرور درس بعد از برگزاری کلاس بسیار مفید است. در حد 10 دقیقه هم که باشد خوب است. برای خودتان این را به صورت یک عادت در بیاورید و بعد از کلاس درس را مرور نمائید.

پیشنهاد می کنیم مقاله
20 راهکار عالی برای آموزش صحیح و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی را بخوانید.

11- برای خودتان برنامه ریزی خوبی داشته باشید و شب ها را به موقع بخوابید. وقتی خواب کافی دارید در کلاس های ریاضی و یا هر درس دیگری تمرکز بالاتری دارید و مطالب را بهتر متوجه خواهید  شد.

12- در کلاس های ریاضی تمرکز بالایی داشته باشید. هر بار که حواستان پرت شد روی برگه ای یک خط بکشید و به مرور زمان تعداد این خط ها کمتر می شود. البته همان نوشتن جزوه خودش در افزایش تمرکز خیلی موثر است.

13- از همان اوایل ترم برای خودتان هدفی در نظر بگیرید. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره بالایی بگیرید چه نمره ای را در نظر دارید؟ از نظر شما چه نمره ای نمره بالا به حساب می آید؟ بالای 17 خوب است یا می خواهید 20 بگیرید؟ خلاصه اینکه برای خودتان نمره ای که در نظر دارید را مشخص کنید. وقتی نمره ی مشخصی را در نظر دارید تکلیف شما روشن تر است و انگیزه ی بالاتری هم دارید. هدف سوخت کوره موفقیت است.

14- اگر در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید (برای مشاهده کاملترین لیست مدرسین ریاضی خانم و آقا بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید). اگر اشکالات پایه ای زیادی دارید و غیبت های زیادی در کلاس های ریاضی داشته اید زودتر استفاده از این کلاس ها را شروع کنید و اگر اشکالات جزئی دارید در ایام امتحانات برای رفع اشکال در این کلاس ها شرکت نمائید.

15- برای درس ریاضی تمرین و مسئله حل کنید. ریاضی درسی است که برای یادگیری به تمرین نیاز دارد. اگر می خواهید در این درس موفق باشید زودتر مطالعه آن را آغاز کنید تا زمان کافی برای حل تمرین و مسئله و زمان کافی برای مرور مطالب داشته باشید.

مطالعه مقاله
چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم و درس بخوانیم هم می تواند مفید باشد.

16- وقتی در ردیف های جلوی کلاس می نشینید دوستانی پیدا می کنید که در درس ریاضی و سایر دروس موفق هستند. بعضا با این افراد در رابطه با نحوه مطالعه درس ریاضی مشورت کنید و در ضمن می توانید به صورت گروهی درس بخوانید.

17- برای گرفتن نمره بالا در درس ریاضی با استاد و معلم خودتان در مدرسه یا دانشگاه مشورت کنید. در رابطه با اینکه سوالات بیشتر از چه بخش هایی مطرح می گردد و توصیه ایشان برای گرفتن نمره خوب چه چیزی است مشورت بگیرید.

18- کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید و سراغ کتاب های کمک اموزشی غیر معتبر نروید. اگر بر کتاب درسی 100 درصد مسلط باشید مطمئنا در درس ریاضی نمره ی بالا و حتی شاید 20 بگیرید.

19- اگر به توصیه هایی که در بالا گفته شد عمل کنید، در طول ترم در کلاس ها حاضر باشید و حضور شما حضور فعالی باشد، در طول ترم درس بخوانید و مرور کنید و .... در نهایت در ایام امتحانات زمان خوبی برای جمع بندی و حل نمونه سوالات امتحانی و .... خواهید داشت و به احتمال خیلی زیاد نمره خیلی خوبی خواهید گرفت.

20- برای درس ریاضی درست تمرین حل کنید. البته وقتی می توان درست تمرین حل کرد و روی تمرینات ریاضی تامل و تفکر نمود که در طول ترم این درس را بخوانید و زمان کافی برای درس خواندن داشته باشید. روی تمرینات فکر کنید و سعی کنید خودتان راه حلی پیدا کنید. اینکه تمرین را ببینید و بعد سریع راه حل را نگاه کنید فایده ندارد. باید ذهن و مغز خودتان را به فعالیت وا دارید و تلاش کنید برای سوالات راه حل ارائه دهید. در ادامه جواب درست را ببینید و راه حل خودتان را اصلاح نمائید. این روند برای قوی تر شدن ذهن شما و افزایش توانایی های آن بسیار مفید است.

با در نظر گرفتن موارد بالا گرفتن نمره بالا در درس ریاضی کار راحتی است و می توانید در این درس قوی و قوی تر شوید.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه برای درس ریاضی تمرین حل کنیم؟ را هم مطالعه کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2733 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image