ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی یادگیری بهتر و ماندگارتر بر اساس ساختار مغز

یادگیری بهتر و ماندگارتر بر اساس ساختار مغز

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با یادگیری بهتر و موثرتر بر اساس ساختار مغز توضیحاتی ارائه شده است. در این راستا اثر مرور و تمرین کردن بر یادگیری بهتر توضیح داده شده است و حل مسئله و پاسخ به سوالات به عنوان یکی از روش های موثر یادگیری بهتر و افزایش تمرکز مورد بررسی قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: فواید حل تمرین و مسئله برای موفقیت در تحصیل و یادگیری بهتر دروس

مغز ما از میلیاردها سلول عصبی  تشکیل شده است که هر کدام از آن ها با هزاران سلول دیگر ارتباط دارند ، وقتی مطلبی را می خوانید یا در حال فراگیری مهارتی هستید ،جریان های الکتریکی متعددی را در مسیرهای مشخصی در این شبکه ی گسترده ایجاد می کنید. عبور این جریان ها با مرور مطالب، تمرین یا تمرکز ویژه تر حین یادگیری، هم تسهیل می  شود و هم جهت دار. درست مانند سرویس مدرسه که هر روز دانش آموزان را سریع و دقیق از خانه شان به محل تحصیل می برد، به همین علت است که بعضی مطالب و مهارت ها همیشه به یاد می مانند یا به اصطلاح ملکه ی ذهن می شوند.

مطالعه مقاله
نحوه افزایش بازدهی کلاس های تدریس گروهی و خصوصی برای یادگیری بهتر دروس هم می تواند مفید باشد.

حل مسئله و پاسخ به سوالات یکی از روش های موثری است که باعث تمرکز ویژه و در نتیجه یادگیری کامل و ماندگار می شود، به شرط آنکه اگر نمی توانید جواب را بلافاصله پیدا کنید کمی فکر کنید و به سلول های خاکستری مغزتان فشار بیاورید و سریع به سراغ پاسخ نامه نروید .به این روش" یادگیری  از طریق حل مسئله" گویند. که اگرچه کمی سخت و زمانبر به نظر می رسد دیگر نیازی به تکرارهای متعدد و ترس از فراموشی نیست. درست مانند کتیبه های که قرن ها پیش بر روی سنگ ها و کوه ها کنده شده و هنوز ماندگارند. فراموش نکنید که هر چه علمی تر و کارآمدتر مطالعه کنید موفق ترید.

مطالعه
دانلود افزایش قدرت یادگیری را هم پیشنهاد می کنیم.


نویسنده: حسین عطوفی

در همین سایت ایران مدرس هم مطالب و مقالات متعددی در زمینه یادگیری بهتر و موثرتر ارائه شده است که تعدادی از آنها در بالا معرفی شد. عملکرد مغز انسان به گونه ای است که به هر میزان یک مطلب برای آن بیشتر تکرار شود و تمرین و مرور بیشتری انجام گردد تسلط بر آن درس یا مبحث افزایش می یابد. البته بعد از انکه یک مطلب برای شما حالت بسیار ساده و روتین پیدا کرد باید سراغ چالش های جدید بروید و سعی کنید مرحله به مرحله روی مطالب سطح بالاتری کار کنید تا به قول معروف درجا نزنید و پیشرفت نمائید. به عنوان مثال برای درس ریاضی از تمرینات و مثال های حل شده در کلاس شروع نمائید و آنها را حل کنید. در مرحله بعد سراغ تمرینات حل شده کتاب بروید و مرحله به مرحله تمرینات سطح بالاتری را حل کنید.



نحوه یادگیری عمقی و مفهومی درس ریاضی با حل تمرین و مسئله

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 342 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image