ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک ؛ آموزش و یادگیری بهتر و نمرات بالاتر

تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک ؛ آموزش و یادگیری بهتر و نمرات بالاتر

به اشتراک گذاری

با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک می توانید این دو درس را بهتر یاد بگیرید و در امتحانات نمره بالاتری بگیرید و اگر در کنکور شرکت می کنید، در کنکور هم درصد بالاتری بزنید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه مطالعه درست درس فیزیک

ریاضی و فیزیک جزوه دروس اصلی و پایه ای برای بسیاری از رشته ها هستند. در مقطع دبیرستان برای رشته ریاضی فیزیک این دو درس اصلی ترین دروس هستند و برای رشته تجربی هم از مهمترین دروس می باشد. برای رشته های دیگر مانند رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش و رشته های انسانی و .... هم تا حدی مهم می باشند ولی اهمیت آنها به اندازه رشته های ریاضی و تجربی نیست. اگر در مقطع دبیرستان یا متوسطه مشغول به تحصیل هستید، کلاسهای خصوصی ریاضی و فیزیک برای یادگیری بهتر دروس، گرفتن نمره خوب در امتحانات و کسب درصد بالا در کنکور می تواند کاملا مفید باشد. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک به ترتیب بر روی عبارتهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید.

درسهای ریاضی و فیزیک در مقطع دانشگاهی هم برای بسیاری از رشته ها اهمیت بالایی دارند. تقریبا اکثر رشته ها دروس ریاضی عمومی و فیزیک عمومی را دارند. اگر بخواهید در این درسها به صورت موفقیت آمیزی عمل کنید بلد بودن این دو درس مهم است. برای رشته های فنی مهندسی و بسیاری از رشته های علوم پایه درسهای ریاضی و فیزیک مهم تر هم می شود و در کل طول تحصیل به صورت مستقیم و یا در قالب مسائل و روابط سایر دروس با این دو درس در ارتباط هستند. درسهایی مانند ریاضی عمومی 1 و 2 ریاضیات مهندسی، محاسابت عددی، معادلات دیفرانسیل و .... در قالب ریاضی دانشگاهی ارائه می شود و برای فیزیک عمومی دانشگاه معمولا فیزیک هالیدی تدریس می گردد. در ریاضی عمومی 1 معمولا مباحث مرتبط با ریاضی دبیرستان با سطح بالاتر (حد و مشتق و انتگرال و ....) ارائه می گردد و در ریاضی عمومی 2 مباحث مرتبط با انتگرالهای چندگانه و .... .

توصیه هایی برای آموزش و یادگیری بهتر و کسب نمرات بالاتر ریاضی و فیزیک

1- برای یادگیری بهتر دروس ریاضی و فیزیک در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حضور کامل و فعال داشته باشید. یعنی هم سعی کنید تا جایی که ممکن است غیبت نکنید و هم وقتی در کلاس حاضر هستید حضور 100 درصدی داشته باشید.


2- در کلاسهای راضی و فیزیک حتما جزوه یادداشت کنید. یادداشت جزوه کمک می کند درس را بهتر یاد بگیرید و از وقت خودتان در کلاس مفید استفاده نمائید. به امید جزوه دیگران نباشید. فقط حضور فیزیکی در کلاس کافی نیست.

3- وقتی جزوه یادداشت می کنید حواستان را هم جمع می کنید که معلم، مدرس و یا استاد ریاضی و فیزیک شما چه می گوید. تا درس را نفهمید نمی توانید بنویسید. پس جزوه نوشتن کمک می کند درس را بهتر متوجه شوید. در ضمن بعدا جزوه خودتان را دارید که ان را بهتر می فهمید.

4- دروسی مانند ریاضی و فیزیک برای یادگیری به زمان زیادی نیاز دارند. در طول ترم شما بخش عمده ای از وقت خودتان را در کلاسها می گذرانید. از این وقت مفید استفاده کنید. اگر در کلاس درس را یاد نگیرید بعدا در منزل باید از صفر شروع کنید و وقت را در کلاس هم از دست داده اید.

5- از همان اول ترم تصمیم بگیرید که خوب درس بخوانید و ریاضی و فیزیک را با علاقه یاد بگیرید. به هر حال این دو درس باید یاد گرفته شود و پاس شود. چه بهتر که خوب یاد بگیرید و با نمرات خوب و عالی قبول شوید.

6- در کلاسهای ریاضی و فیزیک و یا در کل کلاسهای خودتان سعی کنید در ردیف های اول کلاس بشینید. به این ترتیب به مدرس و استاد خودتان نزدیکتر هستید و درس را هم بهتر متوجه خواهید شد. در یان حالت برای سوال پرسیدن هم راحت تر هستید.



مطالعه مقاله بازدهی بسیار خوب کلاس های تدریس خصوصی ریاضی برای گرفتن نمره خوب هم مفید است.

7- هر سوالی که در کلاسهای آموزش ریاضیات و فیزیک برای شما پیش آمد را بپرسید. همین سوالات اگر جواب داده نشوند بعدا مشکل ساز خواهند شد. اشکالات خودتان را برطرف کنید و آنها را بدون پاسخ باقی نگذارید. اگر فرصت پرسیدن نبود یادداشت کنید تا بعدا بپرسید.

8- به تمریناتی که مدرس ریاضی و یا معلم و استاد فیزیک شما حل می کند دقت کنید. چرا این روش را انتخاب کرد؟ فرمول و رابطه دیگری هم می توانست به کار ببرد؟ استدلال چی بود؟ در مسائل مشابه من چگونه عمل کنم؟ اگر فلان متغیر را نداده بود باز هم از این روش حل می شد؟

9- با پرسیدن سوال از خودتان و مطرح کردن چنین سوالاتی در ذهن خودتان حین تدریس و یا حتی حین مطالعه ذهن شما پویاتر می شود. چنین سوالاتی اگر به ذهن شما رسید آنها را یادداشت کنید تا بعدا  پاسخ داده شود یا اگر فرصت مناسب بود در همان کلاس درس بپرسید.

10- زمانی که در طول ترم و زمان و وقتی که در کلاسهای ریاضی و فیزیک دارید را غنیمت بشمارید. در این کلاسها غیبت نکنید و در طول ترم هم زمان را از دست ندهید. در ایام امتحانات بعضی از اوقات آرزو می کنید کاش امتحان یک نصف روز دیرتر برگزار می شد.

11- ریاضی و فیزیک دروس هستند که برای یادگیری به زمان نیاز دارند. اگر آنها را در طول ترم نخوانید بهترین کاری که می توانید در ایام امتحانات انجام بدهید این است که این دو درس را فقط پاس کنید. یادگیری در بازه زمانی کم خیلی سریع هم فراموش می شود. در طول ترم درس بخوانید.

12- برای موفقیت در امتحانات و گرفتن نتیجه خوب در دروس ریاضی و فیزیک و سایر دروس برنامه ریزی داشته باشید. در طول ترم در کلاسها و جلسات تدریس خصوصی شرکت کنید. درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. دروس را مرور کنید و از وقت خودتان به خوبی استفاده نمائید.



13- آموزش و یادگیری ریاضی و فیزیک را برای خودتان جذاب کنید. مثلا می توانید تمامی فرمولها را در یک صفحه خلاصه کنید. به این ترتیب خواهید دید که مباحث خیلی زیادی هم برای مطالعه ندارید. کلا یک صفحه است!! مطمئن باشید هر چه بیشتر برای یادگیری این دو درس وقت بذارید ارتباط بهتری با آنها پیدا خواهید کرد.

14- برای موفقیت در امتحانات این دو درس و برای موفقیت در تحصیل به صورت کلی سعی کنید دروس را مفهومی بخوانید. فقط فرمول و رابطه حفظ نکنید. دلیل استفاده از روابط و جایگاه کاربرد انها را یاد بگیرید. به گونه ای درس بخوانید که اگر سوال جدیدی که قبلا ندیده اید به شما داده شد بتوانید حل کنید و نه اینکه فقط مسائل دیده شده قبلی را حفظ کنید.



مطالعه کنید: شماره تماس معلم خصوصی ریاضی خانم و آقا در تهران

15- راهکار خوبی که برای اموزش و یادگیری مفهمی ریاضی و فیزیک وجود دارد این است که بعد از شرکت در کلاسها و خواندن کتاب درسی و .... به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید و روی تمرینات فکر کنید. برای هر سوال 10 دقیقه زمان در نظر بگیرید و در ان 10 دقیقه راه حلی بنویسید.

16- اگر تمرین یا سوالی را بلد نبودید نا امید نشوید. اجازه دهید ذهن شما کار خودش را انجام دهد. به آن زمان بدهید. روی یک کاغذ در مدت 10 دقیقه یا یک ربع هر راه حلی که به نظرتان می رسد را بنویسید. همین راه حل که با تفکر به دست آمده است اگر درس هم نباشد ارزشمند است. مهم این است یاد بگیرید روی مسائل فکر کنید.

17- اگر در درسهای ریاضی و فیزیک اشکالات پایه ای و اساسی دارید و می خواهید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نمائید، این کلاسها را هم در طول ترم برگزار کنید (برای مشاهده لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید). خواندن درس و شرکت در کلاسها در طول ترم به نسبت ایام امتحانات که وقت بسیار کم است خیلی ارزشمندتر می باشد. یادگیری در طول ترم بهتر اتفاق می افتد.

18- اگر شخصی ریاضی و فیزیک را بهتر از شما بلد است فقط یک دلیل دارد و آن هم این است که زمان بیشتری را به یادگیری این دو درس اختصاص داده است. کسی از شما زرنگتر و باهموش تر نیست. با تمرین و مداومت به هر میزان تسلط که بخواهید می توانید برسید. برای اموزش بهتر، بیشتر وقت بذارید و تمرین و مسئله حل کنید.

19- در ایام امتحانات هم مانند قبل درس بخوانید و بلکه کمی بیشتر و عمقی تر. اگر در طول ترم درسها را خوانده باشید و در کلاسها حضور فعال داشته باشید کارتان در ایام امتحانات راحت تر است. در این ایام برای جمع بندی و رفع اشکال می توانید از مدرسین خصوصی هم کمک بگیرید. کلاسهای خصوصی برای رفع اشکال در ایام امتحانات بسیار مفید است.

20- درس فیزیک به نسبت ریاضی کمی مفهومی تر است. در درس فیزیک روابط و فرمولهایی که ارائه می شود معمولا همیشه پدیده های فیزیک را توصیف می کنند و در نتیجه معنی فیزیک دارند. در درس ریاضی هم چنین مسائلی وجود دارد ولی همیشه اینطور نیست. برای اموزش بهتر فیزیک درس را عمقی و مفهومی مطالعه نمائید.



پیشنهاد می شود مقاله بهترین مدرسین تدریس خصوصی ریاضی خانم و آقا در تهران و کل کشور را هم بخوانید.

21- کتاب درسی ریاضی و فیزیک را در اولویت اول قرار دهید.بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان فکر می کنند که کتاب درسی چون در دسترس همه قرار دارد اهمیت کمی دارد و بهتر است از کتابهای کمک آموزشی آنچنانی استفاده نمایند. در حال که کتاب درسی مهمترین و بهترین منبع برای مطالعه است. اول کتاب درسی را بخوانید.

22- از کتابهای کمک آموزشی درست استفاده نمائید. استفاده درست از کتابهای کمک آموزش دقیقا به این معنی است که قبل از اینکه سراغ این کتابها بروید مطمئن باشید که کتاب خودتان را خوانده اید. در ضمن از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید و یک دو تا از این کتابها هم کفایت می کند. چندین کتاب را دور خودتان جمع نکنید چون در نهایت وقت نمی کنید هیچ کدام را کامل بخوانید.

23- استفاده صحیح از حل تمرین و حل المسائل را بدانید. این نکته هم بسیار مهم است. خصوصا برای دروس ریاضی و فیزیک که حل تمرین و مسئله بسیار لازم است باید در نظر داشته باشید که نحوه حل تمرینات و مسائل را با فکر کردن روی انها و بررسی کردن دقیق تمرینات و مسائل یاد می گیرید. یعنی اول خودتان به اندازه کافی روی یک مسئله فکر کنید، راه حلی که به نظرتان می رسد را بنویسید بعد حل المسائل را نگاه کنید.

24- با دوستانتان بعضا گروهی درس بخوانید. در مرحله اول تلاش کنید با دوستانی نشست و برخاست داشته باشید که یا از خودتان زرنگتر هستند و وضعیت تحصیلی بهتری دارند و یا حداقل مثل خود شما باشند. به این ترتیب درس شما بهتر هم خواهد شد. بعضا با دوستان خودتان روی مسائل بحث کنید تا نحوه تفکر آنها در مورد حل سوالات را یاد بگیرید.

25- بعد از کلاسها درس را مرور نمائید. این مورد هم نکته بسیار خوب و مهمی است. در حقیقت دوباره همان بحث مطالعه ریاضی و فیزیک در طول ترم را می رساند. اگر شما خودتان را ملزم کنید که درس را پس از کلاسها مرور کنید یعنی در طول ترم به صورت مداوم درس می خوانید و این بسیار خوب است. حین مرور اشکالات را یادداشت کنید تا بعدا بپرسید.

26- نمونه سوالات امتحانی حل کنید. در طول ترم و خصوصا در ایام امتحانات حل سوالات امتحانی برای یادگیری بهتر درس بسیار خوب است. البته اول کتاب را بخوانید و تمرینات و مسائل را حل کنید و در پایان سراغ نمونه سوالات امتحانی ریاضی و فیزیک بروید. حل سوالات امتحانی دید خوبی در رابطه با نحوه مطرح شدن سوالات در امتحان به شما می دهد (برای دانلود رایگان سوالات امتحانی، جزوه های آموزشی، کتاب، تست کنکور و ... ریاضی و فیزیک به ترتیب بر روی عبارتهای دانلود رایگان جزوه و سوال ریاضی و دانلود رایگان جزوه و سوال فیزیک کلیک کنید).

27- کلاسهای نیمه خصوصی ریاضی و فیزیک هم می تواند مفید باشد. اگر برای شرکت در کلاسهای خصوصی مشکل مالی دارید و نمی توانید هزینه را پرداخت نمائید راهکار دیگری که وجود دارد استفاده از کلاسهای نیمه خصوصی است. می توانید با یکی دو نفر از دوستانتان هماهنگ کنید و دو یا سه نفره در کلاسهای خصوصی شرکت نمائید و هزینه کلاس را تقسیم بر دو یا سه کنید.

28- یادداشت برداری کنید. در کلاس تدریس ریاضی و فیزیک یادداشت برداری کنید. حین حل تمرین و مسئله یادداشت برداری کنید. وقتی سوالات امتحانی را حل می کنید نکات مهم را بنویسید. دفترچه کوچکی داشته باشید و در تمامی مواردی که کفته شد مهمترین نکات را یادداشت کنید. در ایام امتحانات همین دفترچه کوچک خیلی مفید خواهد بود.

29- تمرینات مهم را علامت بزنید. وقتی در طول ترم تمرینات و مسائل را برای این دو درس حل می کنید قاعدتا بعضی از تمرینات نکته خاصی ندارند و به نظر خودتان هم راحت تر هستند. بعضی از تمرینات نکته های مهمی دارند و لازم است بعدا دوباره مرور شود. این تمرینات را علامت بزنید و اگر خواستید حتی به صورت مختصر مهمترین نکته آن را بنویسید.

30- به امید شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه غیبت نکنید. همانطور که گفته شد، یکی از راهکارهای خوبی که برای اموزش و یادگیری بهتر دروس ریاضی و فیزیک وجود دارد شرکت در کلاسهای خصوصی است. البته در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه در این کلاسها حاضر شوید و به امید شرکت در این کلاسها، کلاسهای اصلی خودتان را از دست ندهید. اتفاقا بهترین منبع برای کلاسهای خصوصی همین جزوه ای است که خودتان در کلاس های مدرسه و دانشگاه یادداشت می نمائید.



مطالعه مقاله تدریس خصوصی ریاضی توسط مدرس خانم با قیمت مناسب را هم پیشنهاد می کنیم.

با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در درسهای مهم ریاضی و فیزیک و گرفتن نمره خوب در این دو درس می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نمائید. در کنار ان شرکت در کلاسهای اصلی مدرسه و دانشگاه، خواندن کتاب درسی، حل تمرین و مسئله در طول ترم و خواندن درس در طول ترم، مرورها منظم و .... برای آموزش بهتر این دو درس کاملا مفید و موثر است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 598 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image