ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نحوه افزایش بازدهی کلاس های تدریس گروهی و خصوصی برای یادگیری بهتر دروس

نحوه افزایش بازدهی کلاس های تدریس گروهی و خصوصی برای یادگیری بهتر دروس

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالبی در رابطه با نحوه افزایش بازدهی کلاس های تدریس گروهی و خصوصی برای موفقیت در تحصیل و یادگیری بهتر دروس ارائه شده است. اگر در مدرسه یا دانشگاه در کلاس های مختلف شرکت می کنید و یا با یک استاد و معلم خوب کلاس های تدریس خصوصی دارید برای اینکه این کلاس ها بازدهی و تاثیر بیشتری برای شما داشته باشد موارد زیر را در نظر بگیرید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: راهکارهایی برای افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی و حصول بهترین نتیجه

نکته بسیار مهمی که می تواند بازدهی و میزان مفید بودن کلاس ها را برای شما افزایش دهد این است که همزمان با شرکت در کلاس های مدرسه و دانشگاه و یا جلسات تدریس خصوصی خودتان هم درس بخوانید. شاید برای خودتان هم بسیار پیش آمده باشد که وقتی در اوایل ترم در کلاس ها شرکت می کنید مطالب را خوب متوجه می شوید ولی اگر چند جلسه از کلاس بگذرد و درس نخوانید، چون مباحث به هم ربط دارد، به تدریج حالتی پیش می آید که مباحث جلسات بعدی را متوجه نخواهید شد و در کلاس مجبور می شوید که فقط جزوه بنویسید. این حالت اصلا خوب نیست و باعث می شود از جایی به بعد کلاس ها دیگر برای شما مفید نباشد. بنابراین اگر می خواهید از کلاس ها خوب استفاده کنید و فایده زیادی برای شما داشته باشد همزمان با شرکت در کلاس ها خودتان هم درس بخوانید. وقتی خودتان به مرور در طول ترم درس می خوانید بازدهی کلاس ها بسیار بیشتر خواهد شد و مطالب را بهتر خواهید فهمید.

برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید.

نکته دیگر اینکه این درس خواندن در طول ترم باید به صورت مداوم باشد و جلسه به جلسه درس را بخوانید. بسیار عالی است که اگر قبل از هر جلسه مطلب جدیدی که قرار است درس داده شود را به صورت مختصر مطالعه کنید. پیش مطالعه باعث می شود با حضور ذهن بهتری در کلاس حاضر شوید و سوالاتی در ذهن شما ایجاد شود که در جستجوی جواب آن در کلاس برای یادگیری تمرکز بالاتری داشته باشید. اگر 20 درصد مطالب را متوجه شوید و حتی 10 دقیقه هم برای آن وقت بگذارید باز هم اثر مثبت خودش را خواهد گذاشت. علاوه بر آن، بعد از حضور در کلاس هر جلسه سعی کنید در همان روز کلاس در حد 10 تا 15 دقیقه مطالب را مرور نمائید. به این ترتیب درس برای شما بهتر جا می افتد و دیرتر آن را فراموش خواهید کرد. این دو مورد را اگر عملی کنید بسیار مفید است. خصوصا مرور درس بعد از کلاس بسیار مهم است. علاوه بر این موارد در زمان های آزاد دیگری که در طول هفته دارید خوب استفاده کنید و درس هایی که ارائه شده است را عمقی بخوانید و تمرینات داده شده را بررسی نمائید. اگر یک ترم را 4 ماه در نظر بگیرید، در صورتیکه ماه اول همزمان با کلاس ها درس را نخوانید علاوه بر اینکه درس را عقب می افتید 3 ماه بعدی هم بدون اینکه مطالب را متوجه شوید باید در کلاس حاضر باشید.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
دلایل پربازده بودن کلاس های تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل





علاوه بر موارد گفته شده، برای افزایش بازدهی کلاس های تدریس گروهی و خصوصی باید تلاش کنید در خود کلاس هم خوب عمل کنید. مواردی مانند نشست وبرخاست با دانش آموزان و دانشجویان موفق در تحصیل، نشستن در ردیف های جلوی کلاس و نوشتن جزوه، گوش دادن با حواس جمع به مطالبی که ارائه می شود و پرسیدن سوال و ... هم می تواند برای مفیدتر بودن کلاس ها موثر باشد. اگر از کلاس های تدریس خصوصی استفاده می کنید باید سعی کنید با یک استاد خوب کلاس داشته باشید تا بتواند شما را به سمت موفقیت هدایت کند. بسیاری از افراد فقط درس می خوانند تا در ایام امتحانات کارشان راحت تر باشد ولی باید بدانید که درس خواندن در طول ترم روی افزایش بازدهی کلاس ها در طول ترم برای شما هم مفید است و باعث می شود در جلسات بعدی درس را بهتر متوجه شوید. برای خودتان برنامه درسی و تحصیلی خوبی داشته باشید و ساعت خواب و بیداری منظمی هم در نظر بگیرید تا در کلاس ها خواب آلودگی و کمبود خواب منجر به کاهش گیرایی شما نگردد.

پیشنهاد می کنیم مقاله
چرا کلاسهای تدریس خصوصی از کلاسهای گروهی مفیدتر است؟ را هم مطالعه نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 988 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image