ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی نحوه خوب تدریس کردن و موفقیت در تدریس خصوصی

نحوه خوب تدریس کردن و موفقیت در تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه خوب تدریس کردن و موفقیت در تدریس خصوصی توضیحاتی ارائه می گردد. در حال حاضر کار تدریس و تدریس خصوصی درآمد بالایی دارد و در صورتیکه در این زمینه خوب و قوی عمل کنید می توانید پول خوبی در بیاورید.

پیشنهاد می شود مقاله فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به صورت حرفه ای را هم بخوانید.

برای اینکه خوب تدریس کنید ویژگی های مختلفی باید به صورت یکجا در شما جمع باشد و می توانید روی تک تک آنها کار کنید به گونه ای که در نهایت با داشتن ترکیبی از این ویژگی های خوب به یک مدرس خوب و موفق تبدیل شوید. اولین نکته ای که در تمامی مقالات ارائه شده در همین سایت ایران مدرس کم و زیاد به آن اشاره شده است این است که وقتی سراغ این کار بیائید که به آن علاقه داشته باشید. وقتی در کار تدریس موفق خواهید شد که آموزش دادن و درس دادن را دوست داشته باشید و از انجام آن لذت ببرید. مدرسین و اساتید زیادی هستند که فقط به این دلیل که برای کسب درامد راه دیگری را بلد نیستند این کار را ادامه داده اند. در این حالت چنین استادی در حد معمولی باقی می ماند و حتی به مرور زمان افت خواهد کرد. وقتی در کار تدریس خصوصی و یا تدریس در مدرسه و دانشگاه موفق خواهید بود که از درس دادن لذت ببرید. البته این اولین نکته و شاید مهمترین نکته است و شرط لازم می باشد اما کافی نیست. وقتی به تدریس علاقه دارید این علاقه شما در تک تک جلسات و حرف هایی که می زنید خودش را نشان می دهد و شاگردهای شما هم آن را درک می کنند و با علاقه به شما گوش خواهند داد. دنبال کاری بروید که از آن خوشتان می آید و از انجام آن لذت می برید و اگر کار تدریس کاری است که انجام آن را دوست دارید که بسیار خوب است. وقتی کاری را دوست دارید حتی به صورت رایگان برای آن وقت می گذارید و اگر درس دادن را دوست داشته باشید زمان اضافه تری در کلاس می مانید و به سوال هایی که مطرح می شود با علاقه پاسخ می دهید و همین موارد به ظاهر کوچک در نهایت شما را از خیل عظیم اساتید متوسط جدا خواهد کرد.

مطالعه مقاله
عوامل موثر در تدریس خوب و موفق و روشهای نوین و پویای تدریس هم می تواند مفید باشد.

در مرحله بعد حتی وقتی درس تدریسی خودتان را انتخاب می کنید باز هم به علاقه خودتان اهمیت بدهید. آیا از درس فیزیک و مسائل فیزیکی و .... خوشتان می آید و یا به درس شیمی و فرآیندهای شیمیایی و موازنه و .... علاقه دارید؟ آیا از
تدریس خصوصی زبان انگلیسی لذت می برید و یا دوست دارید ریاضی را به بهترین شکل ممکن درس بدهید؟ ممکن است در زمینه دروس دانشگاهی بخواهید فعالیت داشته باشید و نرم افزارهای تخصصی را درس بدهید. در هر صورت به خودتان و توانایی های خودتان و همچنین به علاقه خودتان نگاهی بیندازید. سعی کنید دروسی را تدریس کنید که هم متقاضی کافی داشته باشد و هم خودتان در آن دروس خوب هستید و به آن ها علاقه دارید. شاید از بین اساتید خودتان در مدرسه و دانشگاه هم مواردی را دیده باشید که به نظر می رسد معلم واقعا خوب درس می دهد و انگار واقعا برای تدریس آن درس خلق شده است. اگر درسی را انتخاب کنید که خودتان همیشه نمرات خوبی در آن گرفته اید و به آن علاقه دارید چنین حس خوبی در شاگردهای شما هم ایجاد خواهد شد.

مطالعه مقاله
چگونه تدریس خوب و موفق با درآمد بالا داشته باشیم ؟ را هم پیشنهاد می کنیم.


با توجه به مطالبی که گفته شد اگر کار تدریس و در ادامه دروسی که قرار است درس بدهید را با علاقه انتخاب کرده باشید قدم اول را خیلی خوب برداشته اید. در ادامه باید سراغ این بروید که چگونه برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی یا گروهی آن درس شاگرد جذب نمائید. می توانید تبلیغ خودتان را در همین سایت ایران مدرس ثبت کنید (در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک نمائید و بعد از ثبت نام تبلیغ خودتان را درج کنید). در ایران مدرس تا سال 98 تعداد مدرسین ثبت نامی نزدیک به و شاید بیش از 19000 خواهد بود. به هر حال شما هم می توانید در این سایت ثبت نام کنید و برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی دروس مورد نظر خودتان آگهی خودتان را به صورت رایگان درج کنید. التبه مسلما اگر بخواهید خوب شاگرد جذب کنید باید خوب هم تبلیغ نمائید. مطالعه مقاله 10 راهکار برای ثبت آگهی تدریس بهینه از نظر گوگل و جذب شاگرد بیشتر در این زمینه مفید است. تماس با آموزشگاههای تدریس خصوصی، مراجعه به مدارس و دانشگاهها، تبلیغ در روزنامه و یا تبلیغات تراکتی، ایجاد سایت و وبلاگ برای خودتان، همکاری با سایر اساتید، استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، درج تبلیغ تدریس در سایت های دیگر اموزشی و تدریس مانند سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com و یا سایت ایران کنکور www.IranKonkur.com و .... هم می تواند برای جذب شاگرد مفید باشد. باید انواع روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و اگر یکی دو روش جواب نداد نا امید نشوید. بحث علاقه اینجا خودش را نشان خواهد داد. اگر به این کار علاقه داشته باشید، در صورتیکه روش هایی خوب جواب ندهد و یا سختی های موقتی پیش بیاید تدریس را کنار نخواهید گذاشت و با اراده ی قوی ادامه خواهید داد.

مطالعه مقاله
19 روش برای تدریس بهتر را هم از دست ندهید.

پس روی اینکه بتوانید شاگردهای زیادی را جذب کنید و داشته باشید خوب کار کنید. خوب تبلیغ کنید و با آموزشگاهها و موسسات مختلفی در ارتباط باشید. با همکاران خودتان در ارتباط باشید و مثلا اگر شاگردی مسیرش برای شما مناسب نبود به یکی از همکاران معرفی نمائید تا بعدا ایشان هم به شما شاگرد معرفی کند. ارتباطات خودتان را گسترش دهید. اگر مثلا در زمینه
تدریس خصوصی زیست شناسی، تدریس خصوصی شیمی و یا هر درس دیگری فعالیت دارید در زمینه کاری خودتان سایت یا وبلاگی داشته باشید و مطالبی را به صورت رایگان منتشر کنید تا برای دانش اموزان و دانشجویان مفید باشد و شماره تماس خودتان را هم قرار دهید تا برای کلاس با شما تماس گرفته شود. به هر میزان در اینترنت و سایت های تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی مانند همین سایت ایران مدرس و یا در سایت و وبلاگ خودتان و شبکه های اجتماعی و .... حضور پر رنگتری داشته باشید در نهایت در زمینه جذب شاگرد موفق تر عمل خواهید کرد. اگر در شهرستان های کوچک هم حضور دارید در نهایت با استفاده از اینترنت و به صورت آنلاین می توانید از کل ایران شاگرد جذب کنید. در صورت تمایل تبلیغ خودتان را در همین سایت ایران مدرس ویژه کنید تا در صفحه اصلی نمایش داده شود و احتمال جذب شاگرد شما افزایش یابد.

برای کسب اطلاع از هزینه ثبت تبلیغات تدریس ویژه در ایران مدرس کلیک کنید: هزینه تبلیغات ویژه تدریس خصوصی

در ادامه نکته بسیار مهم دیگری هم ذکر می گردد. آیا می دانید روش بسیار خوبی برای جذب شاگرد به صورت رایگان و بدون هزینه وجود دارد؟ آیا می دانید که مدرسین موفق تعداد بسیار زیادی از شاگردهای خودشان را با معزفی شاگردهای قدیمی خودشان جذب می کنند؟ به یاد داشته باشید که اگر عالی تدریس کنید و به کار خودتان متعهد باشید و هوای شاگردهای فعلی خودتان را داشته باشید، این شاگردها نه تنها خودشان ترم های بعد برای کلاس برمی گردند، بلکه شاگردهای دیگری را هم به شما معرفی خواهند کرد. سعی کنید 100 درصد شاگردهایی که دارید خوب نتیجه بگیرند و به این ترتیب پله های ترقی را به سرعت طی خواهید کرد. تمام مواردی که در این بخش گفته شد برای خوب تدریس کردن و موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی لازم و ضروری است. با در نظر گرفتن این موارد در زمره اساتید موفق قرار خواهید گرفت.



جایگاه خلاقیت در روش های تدریس و ارائه راهکارهای تدریس

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 879 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image