ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله کنکور مصاحبه با رتبه 18 کنکور ارشد مهندسی صنايع ميثم عاروان

مصاحبه با رتبه 18 کنکور ارشد مهندسی صنايع ميثم عاروان

به اشتراک گذاری

مصاحبه با رتبه 18 کنکور ارشد مهندسی صنايع ميثم عاروان در این بخش ارائه شده است. ضمن عرض سلام و تشکر بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید خودتان را به طور کامل معرفی کنید.

من هم سلام عرض می کنم خدمت شما و تمامی داوطلبان کنکور

میثم عاروان هستم ، دانشجوی ورودی سال 85 رشته مهندسی صنایع دانشگاه تهران جنوب و فارغ التحصیل سال 90 با معدل 18.48 که در کنکور سراسری 18 رشته صنایع-صنایع رو کسب کردم

دردوران تحصیل چطور دانشجویی بودید؟

در چند ترم شاگرد اول شدم ولی درمجموع شاگرد سوم بودم و درکل دانشجوی درس خونی بودم.

جناب آقای مهندس واحدی چرا تصمیم گرفتید در مقطع ارشد ادامه تحصیل بدهید؟


بالاخره وقتی تا یک حدی درس می خونید متوجه می شوید که راههایی وجود دارند برای حرکت به جلو و پیشرفت بیشتر و مسئله دیگراینکه تشخیص دادم لیسانس در حال حاضر مثل دیپلم در چندین سال گذشته شده است و تقریبا خیلی برگ برنده شما در بازار کار محسوب نمی شود اینگونه بود که احساس کردم نیاز به ادامه تحصیل و پیشرفت دارم

از چه زمانی این تصمیم رو گرفتید؟

از همان اوایل تحصیل قصد ادامه تا مقاطع بالاتر رو داشتم ولی ابتدا قصد ادامه تحصیل در خارج داشتم که بنا به عللی میسر نشد و از سال چهارم دانشگاه تصمیم گرفتم که کنکور ارشد شرکت کنم.

از چه زمانی به طور خاص برای کنکور شروع به درس خواندن کردید؟

تاریخ 23 تیرماه بود که بعد ازآخرین امتحان ترم با یکی از دوستانم برای استراحت به کوه رفتیم و اونجا بودکه با دوستم درمورد تصمیمم صحبت کردم و همونجا هدف گذاری کردم که امسال کنکور قبول شوم، فردای آنروز بود که به موسسه شما آمدم برای ثبت نام و شروع به درس خواندن کردم.

نحوه آشنایی شما با موسسه نصیر چگونه بود؟

از طریق دوستانم که پارسال در کلاسهای موسسه نصیر شرکت کرده بودند با نصیر آشنا شدم و البته به دنبال اساتید برتری که می شناختم میگشتم که بعد از پرس وجو متوجه شدم که در نصیر تدریس می کنند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تدریس خصوصی تحقیق در عملیات

آیا اساتید مورد نظرتان فقط در نصیرتدریس می کردند؟

خیر در یک موسسه دیگر هم تدریس می کردند ولی خوب بازهم شرایط نصیر نسبت به آن موسسه بهتر بود و به همین دلیل نصیر رو انتخاب کردم.

میشه در مورد این شرایط که فرمودید بیشتر توضیح دهید.

بله حتما ببینید درست است که اساتید نصیر در بعضی رشته ها در موسسات دیگر هم تدریس می کنند ولی شهریه کلاسهای نصیر نسبت به سایر موسسات پایینتر است و این موضوع مهمی است و دیگر اینکه محیط برگزاری کلاسها در دانشگاه بود که خود این امر نیز حسن بزرگی بود و در مجموع باعث شد که نصیر رو انتخاب کنم.

چه کلاسی از کلاسهای نصیررو شرکت کردید؟

کلاس تحقیق درعملیات با مهندس زاهدی سرشت

پیشنهاد می شود مقاله
دانلود سرفصل جدید دروس مهندسی صنایع را هم بخوانید.

به نظر شما شرکت در کلاس کنکور ضروریست؟

به طور کلی خیر ولی در مورد خود من بدلیل که اینکه چهارترم پیش این درس رو گذرانده بودم و تقریبا چیزی یادم نبود و بدلیل محدودیت زمانی تصمیم گرفتم که کلاس شرکت کنم و در کل این امر بستگی به هردانشجو و شرایطش دارد.

کیفیت برگزاری کلاس چگونه بود؟ آیا در پایان از شرکت درکلاس راضی بودید؟

بله کلاس خیلی بود و کمی هم فشرده بود و درپایان از شرکت درکلاس راضی بودم وتوانستم به سطح مطلوبی از آمادگی در این درس برسم

درس خواندن شما در دروه تابستان چگونه بود؟

با مشاوره ای که از دوستم جناب آقای اشکان امیدوار که سال قبل رتبه 12 رو کسب کرده بود گرفتم، تصمیم گرفتم اوایل خیلی به خودم فشار نیاورم و با هفته ای هفت ساعت شروع کردم. آن ایام همراه با شرکت در کلاسها بود که بعد از هر جلسه کلاس تستهای مطالب رو هم میزدم.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
دانلود چارت درسي رشته مهندسی صنايع

برنامه شما برای درس زبان چگونه بود؟

من خودم پایه زبان خوبی داشتم که خیلی کمکم می کرد و کتاب 504 و کتاب آقای مهندس نعمتی رو می خوندم .

برنامه درسی شما در دوره مهر چطور بود؟

از دوره مهر با برنامه آزمونهای آزمایشی جلو می رفتم و چون واحد درسی هم نداشتم کل هفته به کنکور ارشد اختصاص یافته بود و روزانه به طور متوسط نه ساعت درس می خوندم.

برای مطالعه به سالن مطالعه می رفتید یا در خانه درس می خواندید؟

نه من همان خانه بسیار راحتتر درس می خواندم ساعت هفت از خواب بیدار می شدم و قبل از خوردن صبحانه کمی درس میخواندم بعد استراحت و صبحانه و دوباره به همین ترتیب درس واستراحت را تا ناهار ادامه می دادم بعد از ناهار هم کمی درس میخواندم و بعد از درس یک خواب تقریبا یک ساعته داشتم که طبق پیشنهاد مشاوره نصیر عمل کردم و خیلی هم خوب بود بدلیل اینکه روز شما به دو قسمت تقسیم می شد و باعث می شد که از خستگی درس خواندتان بسیار کاسته شود و طوری بود که بعد از خواب نیمروز انرژی مجدد می گرفتم و از نو شروع به درس خواندن می کردم و تا ده شب درس میخوندم.

آیا حذف کردن درسی رو در کنکور به داوطلبان امسال توصیه می کنید؟

خیر این کار به نظر من اشتباه است بدلیل اینکه امکان دارد همان سال از آن درس سئوال آسان طرح شود و اینگونه داوطلب بسیار متضرر می شود.

ماه آخر چطور درس می خواندید؟

دراین ماه به دلیل تسلط نسبی بر دروس بیشتر به مرور مطالب می پرداختم و تستهایی که درماههای قبل زده بودم رو دوره میکردم همچنین آزمونهای پارسال رو تست می زدم.

از حال و هوای هفته پایانی قبل از کنکور برایمان بگویید.

هفته پایانی هم فقط سه چهار روز اول رو درس خوندم و روزهای آخر هم فقط چند ساعت زبان می خوندم و مابقی رو استراحت می کردم.

شب کنکور ویا سر جلسه کنکور استرس داشتید؟

نه به دلیل اعتماد به نفس بالایی که داشتم اصلا استرس نداشتم و مطمئن بودم که رتبه خوبی کسب می کنم.

از سرجلسه کنکور که بلند شدید فکرکسب چنین رتبه ای رو می کردید؟

نه اصلا بدلیل اینکه احساس کردم خیلی کنکور سخت بود و بعضی از تستها رو اشتباه زدم و اصلا فکر کسب چنین رتبه ای رو نمی کردم که البته بعد از کنکور و گرفتن پاسخنامه متوجه شدم که اشتباه می کرده ام و رتبه ام خوب می شود.

از زمان اعلام نتایج و حال وهوای آن زمان بگویید چگونه بود؟

خوب ابتدا کمی خوشحال شدم که رتبه پایینتری کسب نکردم ولی بعد از گذشت چند ساعت ناراحت بودم که چرا رتبه بهتری کسب نکرده ام البته خانواده ام هم خیلی خوشحال بودند که از این جهت من هم خوشحال بودم.

توصیه کلی شما برای دوستانتان و داوطلبان امسال کنکور ارشد چیست؟

توصیه کلی اینکه هرگز در درس خوندن ضعف نشان ندهند و برای اینکه از درس خوندن خسته نشوند باید هدف مشخصی از درس خواندن داشته باشند و آن هدف رو برای خودشون آشکار کنن و حتی رتبه ای رو که می خوان کسب کنن بدونن هرگز به سطح دانشگاهی که دوره کارشناسی تحصیل کرده اند توجه نکنند و اعتماد به نفس داشته باشند و بدانند که با هدف گذاری مناسب می توانند به موفقیت مورد دلخواه خود به راحتی دست پیدا کنند.

و توصیه مهم دیگر اینکه با کسی که رتبه خوبی پارسال کسب کرده حتما مشاوره کنند تا درطی این مسیر کمکشون کنه و بتونن راحتتر این مسیر رو طی کنند.

ضمن تشکر مجدد بابت اینکه وقت گرانبهاتون رو به ما دادید اگر صحبت پایانی با خوانندگان دارید بفرمایید.

می خواستم از این فرصت استفاده کنم و یاد پدر عزیزم رو گرامی بدارم پدری که هرچیز که درزندگی دارم از ایشون است و متاسفانه دیگر میان جمع خانواده ما نیستند. واقعا کلید موفقیت در زندگی رو پدرم به من دادند وآن کلید چیزی جز یاد دادن پشتکار به من نبود که این کلید طلایی رو در عمل به من آموزش دادند امیدوارم و آرزو میکنم که روحشون شاد باشه

مطالعه مقاله
دانلود لیست دروس کارشناسی ارشد مهندسی صنایع - صنایع را هم پیشنهاد می کنیم.

از موسسه نصیر و همچنین آقای اشکان امیدوار و مشاوره های ارزشمندشون نیز تشکر می کنم برای داوطلبان عزیز هم آرزوی موفقیت می کنم.

منبع: وب سایت موسسه ی نصیر

کلمات کلیدی: رتبه برتر کنکور، مصاحبه با رتبه برتر کنکور، گفتگو با رتبه برتر کنکور، عوامل موفقیت رتبه برتر کنکور، موفقیت در کنکور ارشد، رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد، کنکور ارشد مهندسی صنايع، رتبه برتر کنکور ارشد مهندسی صنايع


آمار بازدید: 1118 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image