ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه ریاضیات را برای کنکور بخوانیم و درصد بالایی کسب کنیم

چگونه ریاضیات را برای کنکور بخوانیم و درصد بالایی کسب کنیم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه ریاضیات برای کنکور و کسب درصد بالا در ریاضی کنکور توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید در ریاضیات کنکور موفق باشید و درصد بالایی بزنید ادامه این مطلب را بخوانید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم

ابتدا مطالب درس ریاضی را خوب یاد بگیرید

خیلی برای تست زدن عجله نداشته باشید. تست زنی بدون اینکه خود درس را به صورت پایه ای و مفهومی یاد بگیرید و بدون اینکه به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید فایده ای ندارد. مثل این می ماند که یک ساختمان قشنگ و شیک را بر روی پایه های ضعیف بنا کرده باشید. اگر فقط با تست زنی درس را یاد گرفته باشید فقط می توانید به سوالاتی پاسخ دهید که مشابه همان تست هایی باشد که قبلا دیده اید. ولی اگر متن درس را خوب خوانده باشید و فهمیده باشید و در ادامه تست های خوب هم کار کرده باشید، در نهایت کار شما خیلی راحت خواهد شد و به هر تستی می توانید پاسخ دهید. بنابراین برای هر مبحث از ریاضیات این روند را در نظر بگیرید که ابتدا مطالب را خوب یاد بگیرید، به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید و سپس سراغ تست زنی بروید.

پیشنهاد می شود مقاله
رياضي تجربي را برای کنکور چگونه بخوانيم؟ را هم بخوانید.

کتاب درسی را در اولویت اول قرار دهید


بسیاری از دانش اموزان چون کتاب درسی ریاضی یا سایر دروس به آسانی در اختیار آنها قرار دارد و هزینه تهیه آن به نسبت کتاب های کمک اموزشی پایینتر است و زرق و برق کمتری دارد، آن را دست کم می گیرند. این در حالی است که اگر کتاب درسی را 100 درصد بلد باشید و به اندازه کافی تست زده باشید و درست تست زدن را بلد باشید حتما در کنکور درصد خوبی کسب خواهید کرد. بنابراین نه تنها کتاب درسی ریاضی را دست کم نگیرید بلکه آن را به عنوان بهترین و مهمترین منبع مطالعه برای امتحان و کنکور بسیار خوب بخوانید و اجازه ندهید هیچ اشکالی برای شما باقی بماند.

مطالعه این مقاله هم مفید است: روش مطالعه ریاضی برای کنکور

فنون تست زنی را یاد بگیرید و تست های استاندارد بزنید

در بسیاری از موارد دانش اموزان درس ریاضی را بسیار خوب بلد هستند و اگر به آنها به اندازه کافی وقت بدهید می توانند هر سوالی را مرتبط با درس ریاضی حل نمایند. ولی ایا این برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور کافی است؟ مسلما اینطور نیست. تسلط بر مطالب درسی و اینکه بتوانید تمرینات و مسائل را خوب حل کنید بسیار مهم است. ولی به هر حال، برای موفقیت در ریاضیات کنکور نکته دیگری هم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و آن هم این است که بتوانید در زمان استاندارد به تست ها پاسخ بدهید و تست هایی را که بلد نیستید را رها کنید. بسیاری از دانش اموزان فکر می کنند باید تعداد بسیار زیادی از تست های ریاضی را پاسخ دهند تا بتوانند در این درس موفق شوند. ولی ممکن است در سالی که شما در کنکور شرکت می کنید ریاضی بسیار سوالات سختی داشته باشد و حتی رتبه اول کنکور هم چندین سوال را بدون پاسخ دادن رها کند. بنابراین تمرین کنید که در زمان مناسب به تست های ریاضی پاسخ دهید و در ضمن خیلی سریع تشخیص دهید که کدام تست ها را اصلا بلد نیستید و سریع آنها را کنار بگذارید تا وقت شما را نگیرد. برای درس ریاضی که حل سوالات زمان بر است این نکته بسیار مهم می باشد.

مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود:
چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم و موفق باشیم

برای خودتان از همان ابتدای کار درصد مشخصی را تعیین کنید

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید و در سایت های کمی شاید به آن اشاره شده است این است که علاوه بر در نظر گرفتن راهکارها و روش های مختلف کسب درصد بالا در درس ریاضی باید به لحاظ ذهنی هم روی خودتان کار کنید. به خودتان باور داشته باشید و بدانید که توانایی های شما بسیار زیاد است به گونه ای که بتوانید هر درصدی را در درس ریاضی و یا هر درس دیگری کسب کنید. به صورت مداوم به خودتان تلقین کنید که من خیلی با استعداد هستم و هم در درس ریاضی و هم در کنکور بسیار موفق خواهم بود. بهتر است برای خودتان درصدی را مشخص کنید. مثلا اگر برای قبولی در رشته مورد نظرتان و یا با توجه به وقتی که می خواهید برای ریاضی در نظر بگیرید 50 درصد و بالاتر از نظر شما خوب است در برگه کاغذی بنویسید که من مطمئن هستم درصد درس ریاضی من در کنکور بالای 50 است و مرتب با خودتان این را تکرار کنید. حتی کارنامه کنکور خودتان را تنظیم کنید و درصد سایر درس ها را هم بنویسید. در ادامه برنامه ریزی کنید و برای رسیدن به خواسته خودتان تلاش نمائید.

مطالعه نمائید:
روش صحیح و درست مطالعه ریاضی برای کنکور

منبع: ایران مدرس



مشاهده لیست مدرسین ریاضی: تدریس خصوصی ریاضی



مشاهده لیست مدرسین کنکور: تدریس خصوصی کنکور


آمار بازدید: 1325 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image