ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم و موفق باشیم

چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم و موفق باشیم

به اشتراک گذاری

در این بخش در پاسخ به سوال (چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم و موفق باشیم) توضیحات بسیار خوبی ارائه شده و مقالات خوبی هم معرفی می گردد. اگر می خواهید ریاضی را برای کنکور بخوانید و در کنکور ریاضی و ریاضیات کنکوری موفق باشید و حتی 100 بزنید ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم

1- برای صد در صد زدن در ریاضی کنکور و یا حداقل کسب درصد بالا در ریاضی کنکور در مرحله اول باید پایه ریاضی خودتان را قوی کنید. موفقیت در ریاضی کنکور به این ترتیب حاصل نمی شود که بدون خواندن متن کتاب درسی و بدون شرکت در کلاس ریاضی و .... مستقیم سراغ تست های ریاضی کنکور بروید.

2- برای موفقیت در ریاضی کنکور در مرحله اول متن درس ریاضی را باید خوب بلد باشید. شرکت در کلاسهای ریاضی برای یادگیری اولیه بسیار مفید است. یعنی برای یادگیری مباحث جدید اگر خودتان بخواهید ریاضی را بخوانید وقتی زیادی از شما می گیرد. با شرکت در کلاس ریاضی بهتر و زودتر درس را یاد می گیرید.

3- اگر می خواهید ریاضی را برای کنکور خوب بخوانید و هنوز فارغ التحصیل نشده اید، شرکت در کلاسهای ریاضی را از دست ندهید. تست کار کردن و حل سوالات کنکورهای قبل خوب است به شرطی که پایه را محکم گذاشته باشید. اگر متن درس و مطالبی که در کتاب درسی ارائه شده است را خوب بلد باشید پایه را محکم گذاشته اید.

4- درست خواندن ریاضی برای کنکور به این معنی است که به صورت مرحله به مرحله مواردی که لازم است را انجام دهید. مراحلی که لازم است به صورت مقابل می باشد: شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و در صورت لزوم کلاسهای خصوصی ریاضی، حل تمرین و مسئله برای یادگیری بهتر، خواندن متن کتاب درسی و حل تست کنکوری ریاضی.


5- اگر می خواهید در ریاضی کنکور موفق باشید و درصد بالایی بزنید به صورت مفهومی ریاضی را بخوانید و نه به صورت سطحی. روی مسائل فکر کنید و دلیل کاربرد روابط و فرمولهای مختلف را بدانید. اگر سوال یا اشکالی دارید به راحتی از کنار آن عبور نکنید و از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.

6- اگر در درس ریاضی به صورت کلی و یا در بعضی از مباحث آن اشکالات اساسی دارید، می توانید از مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کنکور کمک بگیرید. کلاسهای خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر این درس و زدن درصد بالاتر در ریاضیات کنکور می تواند کاملا مفید باشد. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش و تدریس ریاضی فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

7- اگر در حال خواندن و مطالعه ریاضی برای کنکور هستید، در برنامه درسی خودتان مرور را هم در نظر داشته باشید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی و صرفه جویی در زمان، مرور ریاضی بعد از کلاسهای ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی مفید است. نکات مهم متن درس، تمرینات و مسائل ریاضی و تست های ریاضی را یادداشت نمائید و به صورت مداوم مرور کنید. این نکات مهم خصوصا در ایام جمع بندی و نزدیک به کنکور کاملا مفید است.



مطالعه کنید: نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور و موفقیت در ریاضیات کنکوری

8- برای کسب درصد بالا در ریاضیات کنکور کتاب درسی خودتان را در اولویت اول قرار دهید. کتاب ریاضی را بسیار خوب بخوانید و شخم بزنید. ریاضی را عمقی و مفهومی بخوانید. درست است که در کنکور قرار است تست هایی را پاسخ دهید و راه حل هر تست هم ممکن است خیلی طولانی نباشد. ولی اگر می خواهید بتوانید تست ها را خوب جواب بدهید باید درس ریاضی را عمقی بخوانید.

9-  برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله حیاتی است. خیلی از مباحث را از طریق حل تمرین و مسئله یاد می گیرید. بعد از مطالعه کامل و عمیق درس ریاضی برای کنکور، نوبت به حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای آن می رسد. در این مرحله مطالب ارائه شده در کتاب بهتر برای شما جا افتاده و تسلط بیشتری بر مبحث پیدا خواهید کرد. در واقع، کلید یادگیری درس ریاضی، چه برای امتحانات و چه برای کنکور، حل تمرین و مسئله است. در نهایت باید با زدن تست های کنکوری استاندارد ریاضی تسلط خودتان را بیشتر و بیشتر کنید. نکات مهم تست های کنکوری ریاضی را یادداشت نموده و تست های مهمتر را علامت بزنید. به منظور آمادگی برای کنکور، در کنار مطالعه و حل تمرین و مرور، یکی از مواردی که باید در برنامه شما گنجانده شود، تست زنی صحیح و اصولی است. هر چه تعداد تست هایی که کار می کنید بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی افزایش خواهد یافت.

10- برای ارائه پاسخ بهتر به سوال چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم می توان گفت که اگر می خواهید در ریاضی کنکور موفق باشید و درصد بالایی بزنید باید با برنامه ریزی پیش بروید. در برنامه درسی خودتان شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را قرار دهید. برنامه درسی شما باید مرور مطالب ارائه شده را هم شامل شود. بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور نمائید. در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید. در ایام نزدیک به کنکور، این جزوات می تواند برای مرورهای سریع مفید و موثر باشد. در ادامه تمرین و مسئله حل کنید. برای درس ریاضی حل تمرین بسیار مهم است.



مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی کنکور

11- عامل دیگری که برای 100 درصد زدن ریاضی کنکور مهم است پشتکار و تلاش خودتان است. اگر می خواهید در کنکور و ریاضی کنکور موفق باشید باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید و تا جایی که می توانید در ایام کنکور از وقت خودتان به بهترین شکل استفاده نمائید. با داشتن تلاش و پشتکاری حتی می توانید از کسانی که از نظر بهره هوشی از شما بالاتر هستند پیشی بگیرید. هیچ عاملی جای تلاش و پشتکار را برای موفقیت در ریاضی کنکور، موفقیت در کنکور و موفقیت در زندگی نمی گیرد.

12- برای کسب درصد 100 در ریاضی کنکور و موفقیت در ریاضیات کنکوری باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید و به خودتان اعتماد کنید. باید 100 درصد تلاشتان را بر روی هدفتان متمرکز نموده و تا جایی که ممکن است از تمام وقت خودتان برای رسیدن به آن استفاده نمائید. از مدرسین خصوصی ریاضی و افرادی که در کنکور موفق بوده اند در این زمینه مشورت بگیرید و با اطمینان به سوی موفقیت گام بردارید.

13- داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. افراد موفق و کسانی که در ریاضی کنکور درصد های بالایی کسب نموده اند و در کنکور موفق شده اند، روی کاغذ یا حداقل در ذهن خودشان برنامه خوبی برای مطالعه و درس خواندن داشته اند. شما هم سعی کنید برای موفقیت در کنکور و کسب درصد بالای ریاضی کنکور برنامه خوبی برای خودتان داشته باشید. اگر برنامه شما به صورت صد در صد هم پیش نرفت نگران نباشید. اگر برنامه شما خیلی سنگین و غیر قابل اجرا بود هم نگران نباشید. انعطاف داشته باشید و برنامه خودتان را اصلاح کنید. در ادامه دوباره به برنامه خودتان برگردید و آن را ادامه دهید. هیچ وقت برنامه خودتان را به صورت کامل کنار نگذارید.



مشاهده کنید: بهترین استاد ریاضی کنکور

14- استفاده از تست های کنکور ریاضی معتبر و حل تست کنکور ریاضی به اندازه کافی: تست های کنکور ریاضی سالهای قبل را حل کنید. این تست ها معتبرترین تست هایی هستند که می توانید روی آنها حساب کنید. اگر وقت کردید سراغ تست های تالیفی و ... هم بروید.

15- مرور و جمع بندی مطالب آموخته شده در ایام نزدیک به کنکور: در دوران مطالعه برای کنکور جزوه های خلاصه ای برای خودتان یادداشت نمائید. در ادامه در ایام نزدیک به کنکور این مطالب را مرور نموده و تست های جمع بندی بزنید.

16- تسلط بر تست زنی درس ریاضی و داشتن سرعت کافی در زدن تست های کنکور ریاضی: در نهایت در کنکور شما باید بتوانید تست های ریاضی و سایر دروس را خوب بزنید. بنابراین تلاش کنید، علاوه بر یادگیری عمیق درس ریاضی، مهارتهای تست زنی خودتان را افزایش دهید.

17- در کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی خودتان جزوه یادداشت کنید و در کلاس درس حضور فعالی داشته باشید. هر نکته ای که به نظرتان مهم رسید را یادداشت کنید. اگر به امید جزوه دیگران باشید، ممکن است بسیاری از مطالب که به نظر خودتان مهم است را دیگران یادداشت نکنند. مطلب دیگر اینکه شما جزوه خودتان را بعدا بهتر می فهمید. ممکن است دوستانتان در جزوه و یادداشت هایشان از علامت های اختصاری و ... استفاده کنند که فقط برای خودشان معنی داشته باشد. در ضمن وقتی مطلبی را بر روی کاغذ می آورید، خودتان آن را بهتر یاد می گیرید.

18- علاوه بر جلسات تدریس ریاضی، هنگام مطالعه درس ریاضی و حل تمرین و مئله هم نکته برداری و یادداشت جزوات خلاصه مفید است. هر تمرینی را که حل می کنید، اگر نکته مهمی داشت در دفترچه خودتان یادداشت نمائید. بعدها، نزدیک امتحانات و یا در دوران جمع بندی کنکور می توانید این جزوات خلاصه را مرور کنید و همه ی نکات برایتان یاد آوری شود.



مطالعه مقاله چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم هم مفید است.

19- برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور، ابتدا تمرین و مسئله حل کنید و تا جایی که می توانید بر مبحث مسلط شوید و در مرحله بعد سراغ تست زنی بروید. چون تست ها عمدتا به صورت نکته ای مطرح می شوند، در قالب حل تست ممکن است نتوانید تمامی مبحث را به خوبی یاد بگیرید. پس در ابتدای کار (بعد از جلسات تدریس ریاضی و خواندن کتاب درسی) از هر مبحث چند تمرین و مسئله حل کنید و سپس سراغ تست زنی بروید.

20- برای موفقیت در ریاضی کنکور باید به صورت اصولی کار کنید. اگر می خواهید در ریاضی کنکور موفق باشید در مرحله اول خوب مطالب را یاد بگیرید و تمرینات را حل کنید. روی تمرینات فکر کنید. سپس سراغ تست زنی بروید و تا جایی که ممکن است تست بزنید.



دانلود تست های ریاضی کنکور تجربی سراسری 91 همراه با پاسخ تشریحی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1147 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image