ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله کنکور مصاحبه اختصاصی با دارنده بهترین رتبه کنکور

مصاحبه اختصاصی با دارنده بهترین رتبه کنکور

به اشتراک گذاری

مصاحبه اختصاصی میبدما با دارنده بهترین رتبه کنکور امسال در میبد در این بخش ارائه شده است.

باور کردنش سخت است اما باور کنید امسال اکثریب قریب به اتفاق(و یا شاید هم تمام) رتبه های دو و سه رقمی میبد را "دختران" میبدی کسب کرده اند و به تنهایی میبد را باز هم در صدر نگه داشتند. جالبتر اینکه بیشتر این دختران برتر، در رشته "علوم انسانی" در دبیرستانهای میبد تحصیل کرده بودند. اما بهترین رتبه های کنکور در میبد ۱۵ و ۴۶ بوده است که دست بر قضا، صاحبان این دو رتبه در یک مدرسه و در یک رشته تحصیل می کرده اند و به نوعی همکلاسی بوده اند. جالب اینکه مدرسه مذکور از امکانات آنچنانی و بضاعت مالی چشمگیری نیز برخوردار نیست و تنها همت و تلاش مدیر، دبیران و کادر آن است که این مدرسه را در اوج حفظ کرده است. همه اینها دلایلی بود که دست اندرکاران میبدما را تشویق کرد تا گفتگویی با این موفقترین دختران میبدی در سال ۹۰ و مدیر مدرسه آنان ترتیب دهد بنابراین با خانم "شاطری مقدم"، مدیر مدرسه خدیجه الکبری هماهنگیهای لازم انجام شد و صبح یکی از روزهای پایانی تابستان موفق شدیم با ایشان و دانش آموز موفقشان، خانم "فاطمه کارگر"(دارای رتبه ۱۵ کنکور) در دفتر خانم مدیر، این گفتگو را انجام دهیم. آنچه پیش رو دارید، قسمت اول این مصاحبه است که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز ملی دختران به مخاطبان عزیز شبکه میبدما تقدیم می گردد:

میبدما: با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید. لطفأ خود را با ذکر رتبه تان در کنکور امسال معرفی کنید؟

پیشنهاد ویژه ایران مدرس:
رمز موفقیت نفر دوم کنکور سراسری

به نام خدا و با سلام. فاطمه کارگر هستم. دانش آموز رشته انسانی مدرسه خدیجه الکبرای میبد و در کنکور امسال رتبه پانزده را در رشته علوم انسانی در منطقه 2 کسب نموده ام.

میبدما: تحصیلات والدین شما چه میزان است؟

پدرم تا مقطع دیپلم و مادرم هم تا مقطع پنجم ابتدایی تحصیل کرده اند.

میبدما: پدر و مادر شما در ایجاد فضای آرام و کمک در موفقیت شما تا چه حد نقش داشتند؟

خانم کارگر: بسیار نقش داشتند با ایجاد روحیه و مهیا نمودن فضای مناسب.

خانم مقدم(مدیر مدرسه): بنده نیز ذکر این نکته را لازم میدانم که خانواده ایشان این اجازه را به فرزندشان داده بودند که در طرح مطالعه در مدرسه که هر روز از ساعت 8 صبح الی 10 شب برگزار میشد در کنار دیگر دانش آموزان شرکت کنند. این طرح تا 2 روز مانده به کنکور نیز ادامه داشت.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
دانش آموز ياسوجي، رتبه سه كنكور

میبدما: آیا از جانب خانواده و اطرافیان تحت فشار قرار نگرفتید که چرا در رشته ی علوم انسانی می خواهید ادامه تحصیل بدهید با توجه به اینکه متاسفانه در بین مردم عوام این تفکر غلط رایج است که دانش آموزان ضعیف تر در علوم انسانی تحصیل می کنند؟!

خوشبختانه به مشکل خاصی برخورد نکردم و خانواده و اطرافیانم هم اصراری به رشته خاص نداشتند و من بدون هیچ مشکل و دغدغه ای توانستم رشته مورد علاقه ام را انتخاب کنم.

میبدما: با توجه به رویکرد خاص جامعه به علوم انسانی که به آن اشاره کردیم به چه دلیل شما این رشته را انتخاب نمودید؟

فقط می توانم بگویم که علاقه ام به علوم انسانی، تنها دلیل انتخاب این رشته بود.

میبدما: به نظر شما دلیل این رویکرد نادرست جامعه به علوم انسانی اینگونه چیست و چرا اکثر خانواده ها با تحصیل فرزندانشان در این رشته مخالفت می کنند؟

خانم کارگر: به نظر من به دلیل تاکید زیاد رسانه ها، علاقه والدین و جامعه بیشتر به سمت رشته های مهندسی و پزشکی است و با توجه به تبلیغاتی که شده، تلقی آنها این است که بازار کار مناسب و آینده مالی بهتری در رشته های مهندسی و پزشکی است وجود دارد.



برای مشاهده لیست مدرسین کنکور کلیک کنید: تدریس خصوصی کنکور

خانم مقدم(مدیر مدرسه): به نظر من علل متعددی برای این رویکرد وجود دارد یکی از این عوامل وجود تنوع بیشتر در رشته های علوم تجربی نسبت به علوم انسانی می باشد علت دیگر بازار کار مناسبتر از دید جامعه است و همچنین با توجه به سطح سواد منطقه اکثر خانواده ها بر این باورند که دانش آموزان با استعداد تر باید در رشته های تجربی و علوم ریاضی تحصیل کنند و دانش آموزان ضعیف تر در رشته علوم انسانی که البته خوشبختانه این تفکر اشتباه در چند سال اخیر کمرنگ تر شده است و ملاک انتخاب دانش آموز علاقه خود اوست.

پیشنهاد می کنیم مقاله
گفتگو با مهسا دولتشاهی رتبه چهار گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور 93 را هم بخوانید.

میبدما: اما بالاخره همیشه یک جو روانی منفی در مورد رشته علوم انسانی وجود دارد و به نوعی سرکوفت زدن به دانش آموز با استعدادی که علوم انسانی را انتخاب می کند از طرف خانواده و اطرافیان وجود دارد؟

خانم مقدم: خوشبختانه لااقل در مورد مدرسه ما به این شکل نبوده است. کما اینکه اکثر دانش آموزان با استعداد ما در این چند سال اخیر در رشته علوم انسانی تحصیل کرده اند و بسیاری از رتبه های ممتاز کنکور در سالهای اخیر در این مدرسه از علوم انسانی بوده اند و این نشان از آن دارد که خانواده ها به علاقه فرزندان و مشاوره مدارس و مشاوران اهمیت می دهند و اگر هم اندک مقاومتی از خانواده ها باشد به نظرات و علایق مشاوران و فرزندشان اولویت می دهند.

کلمات کلیدی: موفقیت در کنکور، رتبه برتر کنکور، رشته انسانی، دلایل موفقیت، موفق شدن در کنکور، مصاحبه با رتبه برتر

مطالعه مقاله
گفتگو با علی کیهانی رتبه 6 شاهد تجربی کنکور 92 در برنامه فرصت برابر هم پیشنهاد می شود.


آمار بازدید: 3480 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image