ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله کنکور گفتگو با دو دانشجوی کارشناسی ارشد در سفید شهر

گفتگو با دو دانشجوی کارشناسی ارشد در سفید شهر

به اشتراک گذاری

گفتگو با دو دانشجوی کارشناسی ارشد در سفید شهر در این بخش ارائه شده است. در نشستی صمیمی با اسماعیل مزروعی و روح ا...سیاحی دلایل موفقیت این دو عزیز را جویا شدیم . هر دو نفر دعای خیر پدر و مادر ، توکل به خدا و سعی و تلاش و اعتماد به نفس را از دلایل موفقیت خود عنوان کردند .

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تدریس خصوصی دروس دانشگاهی

--------------------------------------------------------------------------------

متن کامل:



1- اقای مزروعی نقش کلاسهای تست را برای موفقیت در ازمون کارشناسی ارشد را چگونه می بینید ؟

من در هیچ کلاس تستی شرکت نکرده ام اما کتابهای تستی کنکور را تهیه کرده ام و با شبیه سازی فضای کنکور بصورت مرحله مرحله و هفته ای خودم را در محیط ازمون قرار می دادم و محک می زدم .من ترجیح می دهم از نکات تستی کتابها بجای شرکت در کلاسهای تست استفاده کنم تا به این شکل هم در هزینه و هم در وقت صرفه جویی کنم .

2- اقای مزروعی محیطی که در ان مطالعه می کردید چگونه بود ؟


با توجه به اینکه بدون وقفه و در ترم اخر دانشگاه برای ازمون کارشناسی ارشد درس می خواندم ، زندگی در خوابگاه دانشجویی وجو کنکوری حاکم بین بچه ها فضای مناسب برای مطالعه من فراهم می کرد و انگیزه بالا سبب شد شد تا تلاش بیشتری برای رسیدن به هدفم انجام دهم .

3- اقای سیاحی شما در دوره ی کارشناسی نیز در دانشگاه پیام نور بوده اید در مورد این دانشگاه صحبت کنید ؟

دانشگاه پیام نور دانشگاهی است که اساس تاسیس ان بر مبنای اموزش از راه دور و بدون حضور در سر کلاس بوده است که البته این مطلب در مورد رشته هایی نظیر رشته کامپیوتر کمتر جلوه پیدا می کند و معمولا تعداد ساعت اموزشی با دانشگاهای دولتی تفاوت چندانی ندارد . از سوی دیگر با توجه به متمرکز بودن امتحانات پیام نور و اینکه استاد نقش چندانی در نمره ندارد لذا در مقایسه با دیگر دانشگاهها رابطه استاد و دانشجو ضعیفتر به نظر می رسد . لذا تمام بار تحصیلی بعهده دانشجوست البته منظورم این نیست که دانشگاههای دیگر دانشجو نقشی ندارد اما در دانشگاههای دولتی استاد از مطالبی که تدریس کرده است ازمون می گیرد نه از سر فصل دروس .اما باید به این نکته هم اشاره کنم که با توجه به تستی و تشریحی بودن امتحانات دانشگاه پیام نور دانشجویان این دانشگاه رابطه خوبی با تست زنی دارند و این یک امتیاز برای انها در ازمون کارشناسی ارشد به شمار می اید .

4- اقای مزروعی راهکارهای اموزشی برای موفقیت در ازمون کارشناسی ارشد چیست ؟

- ارتباط با دانشگاههایتراز اول کشور و یافتن منابع کنکور

- استفاده از تجارب اساتید و افراد موفق در ازمون

- انتخاب شیوه خواندن با توجه به شناخت از روحیات فرد ی و تجربیات بدست امده

- مدیریت زمان در سر جلسه ازمون

- اعتماد به نفس

پیشنهاد می شود مقاله کار و شغل پردرآمد دانشجویی پاره وقت و نیمه وقت را هم بخوانید.

5- اقای مزروعی مدیریت زمان در سر جلسه ازمون یعنی چه ؟

استرس عامل اصلی ناکامی در ازمون می باشد شما باید به حدی اعتماد به نفس داشته باشید گکه با دیدن تستهای مشکل خود را نبازید و البته با مدیریت زمان در سر جلسه ازمون در سر جلسه را نیز نباید فراموش کرد .

6- اقای سیاحی در مورد منابع ازمون صحبت کنید ؟

همه داوطلبان شرکت در ازمون کارشناسی ارشد در تمامی دانشگاهها نباید به منابع دانشگاهی اکتفا کنند چون بهر حال منابع دانشگاهی سلیقه ای بوده اند و برخی از انها به نظر استاد معرفی می شود دانشجویان باید کتب مرجع رشته های خود را پیدا کنند و البته در مورد رشته کامپیوتر که تمامی منابع به زبان اصلی هستند و ترجمه متفاوتی از انها ارائه شده است ، انتخاب منابع خوب اهمیت ویژه پیدا می کنند .

7- اقای مزروعی از چه زمانی شروع به مطالعه کردید و روزانه چقدر درس خواندید ؟

تابستان سال قبل من روزانه 8 ساعت درس می خواندم ، 8ساعت برای موفقیت در ازمون کارشناسی ارشد کم نیست ؟ توانایی افراد متفاوت است هرکس بر حسب نیاز خودباید به مطالعه بپردازد در همان زمان بعضی از دوستان من 15 ساعت هم در روز مطالعه می کردند .

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید:
آشنایی با کلید‌های موفقیت در کسب و کار

کلام اخر:

اقای سیاحی : در جامعه امروز ایران برای موفقیت تحصیلی اکتفا به دوره کارشناسی راهگشا نیست و لازمه رسیدن به موفقیت چه از نظرر علمی وچه شغلی ادامه تحصیل در مدارج عالیه علمی می باشد من به کلیه دانشجویان همشهریم توصیه می کنم تلاش خود را بیش از پیش کنند تا به بالاترین سطح علم و دانش و در عین حال بالاترین سطح تقوا و دینداری برسند و این میسر نمی شود جز با توکل به خدا ، تلاش و پشتکار و اعتماد به نفس ، موفق و پیروز باشید .

--------------------------------------------------------------------------------

کلمات کلیدی: کارشناسی ارشد، مصاحبه، موفقیت در ارشد، رتبه برتر ارشد، موفقیت در آزمون ارشد

منبع: وب سایت شهرداری سفید شهر

مقاله
بیکارترین رشته‌های دانشگاه کدامند؟ هم مفید است.


آمار بازدید: 1281 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image