ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

چگونه زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

به اشتراک گذاری


در این مقاله در رابطه با نحوه یادگیری سریع و عالی زبان آلمانی، راهکارهای مفید برای آموزش زبان آلمانی در زمان کم، چالش های موجود در زمینه آموزش آلمانی و ... توضیحاتی ارائه شده است.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بهترین تدریس زبان آلمانی با جزوه و فیلم رایگان


اگر فردی هستید که همیشه خواهان یادگیری زبان آلمانی بوده‌اید، اما به‌دلیل دشواری آن تصمیمتان عوض شده‌ است، مطالعه این مقاله شاید طرز فکرتان را تغییر دهد. به‌ طور کلی، یادگیری هر زبانی ممکن است چالش‌هایی داشته باشد؛ با این‌ حال، تسلط بر هر زبانی از جمله آلمانی، با راهنمایی اساتید مجرب زبان غیرممکن نیست.


قاطعیت، تمرین مداوم و یادگیری هدفمند نیز عناصر کلیدی برای یادگیری موفقیت‌ آمیز زبان هستند. با ما همراه باشید تا درباره چگونگی یادگیری آلمانی توضیحاتی ارائه دهیم. برای یادگیری بهتر و سریعتر زبان آلمانی باید یک برنامه مطالعه و مرور روزانه بسیار خوب برای خودتان در نظر بگیرید. هر روز یکی دو ساعت (حداقل) برای مطالعه در نظر بگیرید. از فیلم های آموزشی و کتاب های خودخوان که در ادامه معرفی می شوند استفاده نمائید. بسیار خوب است که یک استاد و معلم خصوصی خوب و مجرب را در کنار خودتان داشته باشید تا در وقت و زمان شما صرفه جویی گردد. روی یادگیری زبان آلمانی تمرکز نمائید و محیط اطراف خودتان را به گونه ای تغییر دهید که در طول روز در حال یادگیری باشید. برنامه ریزی روزانه، یادداشت هایی که دارید و همه موارد این چنینی را به زبان آلمانی انجام دهید. در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه می گردد.



در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com اساتید بسیار خوب و فوق العاده ای حضور دارند که در زمینه آموزش و یادگیری زبان آلمانی در کمترین زمان می توانید از ایشان کمک بگیرید. البته می توانید از کتاب های خوب و معتبر Menschen، Starten Wir و Schritte International Neu هم استفاده نمائید.


برای مشاهده لیست کامل مدرسین زبان آلمانی خانم و آقا که به صورت آنلاین و حضوری در زمینه تدریس خصوصی آلمانی فعالیت دارند بر روی عبارت معلم خصوصی زبان آلمانی کلیک نمائید.



برای آموزش زبان آلمانی کودکان و نوجوانان هم می توانید از کتاب های Fabuli، Der Grüne Max، Team Deutsch و ... استفاده کنید.



آیا یادگیری آلمانی چالش‌برانگیز است؟


یادگیری یک زبان جدید ذاتاً زمان‌ بر است و درگیری ذهنی زیادی می‌ طلبد؛ بنابراین، با اینکه یادگیری آلمانی مستلزم تلاش و پشتکار است، اما زمانی که برای یادگیری آن یک برنامه یادگیری ساختار یافته داشته باشید، کار سختی نخواهد بود. شما به‌ راحتی می‌ توانید با شرکت در کلاس‌های زبان حضوری و آنلاین، یادگیری از طریق تدریس خصوصی زبان آلمانی و خود آموزها این زبان را بیاموزید.


کاوش در فرهنگ آلمان


آلمان دارای میراث فرهنگی غنی است که در طول تاریخ جایگاه افراد با نفوذ بسیاری بوده است. آلمان با ۸۱ میلیون نفر جمعیت، دومین کشور پرجمعیت اروپا پس از روسیه است. آلمانی‌ها به‌ دلیل طبیعت سخت‌ کوش خود، افراد پرکاری شناخته می‌شوند. آن‌ها عموماً افراد خوش‌ اخلاقی به‌ نظر نمی‌رسند. یکی از مشخصاتشان، عشق آن‌ها به غذاست که در رستوران‌های متعددشان در سراسر کشور مشهود است. یادگیری آلمانی دروازه‌ ای به ‌سوی دنیای جدید و استقبال از فرصت‌ها و تجربیات متنوع است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آلمان اینجا کلیک کنید.


چگونه زبان آلمانی را یاد بگیریم؟


آلمانی‌ نیز مانند سایر زبان‌ها دارای اصول و مراحل مختلفی است. موسسات آموزش آلمانی مثل گوته یا سایر پلتفرم‌های یادگیری آلمانی، هرکدام دارای روش‌ ها و تکنیک‌ های خاصی برای یادگیری هستند. در ادامه قصد داریم چند استراتژی موثر رایج برای یادگیری سریع و پیشرفت چشمگیر در تسلط بر زبان شگفت‌انگیز آلمانی بیان کنیم:


۱. از روش‌های جذاب یادگیری استفاده کنید


با تکنیک‌ های یادگیری جالب و لذت‌ بخش برای تسهیل پیشرفت خود آشنا شوید. پیوستن به کلاس آموزش زبان آلمانی آنلاین با مربیان با‌ تجربه که از روش‌های تدریس تعاملی استفاده می‌کنند، می‌تواند تجربه یادگیری شما را به‌ میزان قابل توجهی افزایش دهد. یک معلم صبور می‌تواند شما را در مواردی مانند تلفظ صحیح راهنمایی کند و روند یادگیری را موثرتر و جذاب‌تر کند. همانطور که در سایت expatrio.com توضیح داده شده است، معاشرت با یک آلمانی زبان یک راه عالی برای عملی کردن درس هایی است که در کلاس یاد گرفته‌اید و به دنبال بازخورد بیشتر در مورد صحبت کردن خود هستید. با انجام این کار، به آرامی دایره لغات خود را افزایش خواهید داد.


آلمانی زبان ها از کلمات زیادی استفاده می کنند که شما نمی دانید، و شما عادات آنها را در مورد عطف و لحن جذب خواهید کرد. نکته بعد اینکه، پس از یادگیری اصول اولیه، خود را با تعامل با متون معتبر زبان آلمانی و فیلم، موسیقی و صدا به چالش بکشید. اخبار و آب و هوا را تماشا کنید تا ضمن بهبود مهارت های خود، در امور جاری آلمان به روز بمانید.


چندین وب‌سایت آموزشی آنلاین آلمانی و خدمات برنامه برتر وجود دارد که به مبتدیان کمک می‌کند تا زبان آلمانی را به صورت آنلاین یاد بگیرند. برخی ادعا می کنند که اصول اولیه را فقط در 30 روز به شما می دهند. Rosetta Stone یک روش محبوب و آزمایش شده برای یادگیری زبان ارائه می دهد که می توان به صورت آنلاین و با استفاده از یک برنامه به آن دسترسی داشت.


حتما مطالعه نمائید: 10 بهترین مدرس زبان آلمانی در تهران، کرج، اصفهان، مشهد، رشت، شیراز و کل ایران


۲. اهداف واضح تعیین کنید


دلایل خود را برای یادگیری آموزش زبان آلمانی روشن کنید و اهداف خاصی را تعیین کنید. قصد شما از یادگیری، خواه برای تحصیل و مهاجرت باشد یا پیشرفت شغلی و سفر، بهتر است حتما یک هدف مشخص داشته باشید.



۳. سعی کنید به آلمانی با خود و دیگران حرف بزنید


از هر طریقی سعی کنید به‌ دنبال کسب فرصت‌هایی برای مکالمه با آلمانی‌ زبانان باشید. تعامل با دیگران به آلمانی نه‌ تنها به افزایش مهارت‌های شنیداری کمک می‌کند، بلکه تلفظ و مهارت زبان را نیز بهبود می‌بخشد. ایجاد روابط با افراد آلمانی‌ زبان می‌تواند به‌راحتی از طریق برنامه‌ های آنلاین انجام شود. همچنین می‌توانید برای تمرین و تکرار بیشتر این زبان، با خودتان به آلمانی صحبت کنید.


مطالعه مقاله 22 بهترین معلم زبان آلمانی آنلاین هم مفید است.


۴. تمرین و تکرار


تمرین مداوم در یادگیری یک زبان جدید بسیار مهم است. بدون تمرین منظم، پیشرفت ممکن است کند باشد و علاقه به یادگیری کاهش یابد. از هر فرصتی برای تمرین استفاده کنید، مانند صحبت کردن با خودتان و بیان برنامه‌های روزانه خود به زبان آلمانی. حداقل ۴ ساعت در روز را به تمرین اختصاص دهید. در این تمرین‌ها می‌توانید به حفظ واژگان، گوش‌دادن و خواندن متون آلمانی بپردازید تا تسلط خود را به این زبان در عرض چند ماه تسریع کنید.


۵. الفبای آلمانی را یاد بگیرید


با الفبای آلمانی که شامل ۲۶ حرف، ازجمله برخی از کاراکترهای منحصر‌ به‌ فرد مانند ä، ö، ü و ß است آشنا شوید. درک و تسلط بر الفبا در کتب آموزش زبان آلمانی برای اینکه پایه زبانتان قوی شود ضروری است. در ادامه از سایت studying-in-germany.org نحوه یادگیری سریع و آسان زبان آلمانی در قابل 4 نکته مهم آمده است:


- یک دلیل قوی پیدا کنید که انگیزه شما را حفظ کند.


- تمام اصول زبان آلمانی را بیاموزید.


- با یادگیری عامیانه، کلمات خنده دار و اصطلاحات، مطالب را جذاب نگه دارید.


- روزانه تمرین کنید. در صورت امکان، با آلمانی زبانان نیتیو صحبت کنید.


افراد مختلف می گویند همه چیز در مورد تسلط بر اصول اولیه است. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چگونه زبان آلمانی را یاد بگیرید، اگر کاملاً مبتدی هستید، توصیه می‌کنیم با حروف الفبا شروع کنید. زبان آلمانی درست مانند انگلیسی 26 حرف دارد. چند حرف با تلفظ وجود دارد که در انگلیسی وجود ندارد: ä،ö،ü و β، اما این حروف را در الفبا پیدا نخواهید کرد. تلفظ صحیح آنها را تمرین کنید زیرا این به شما کمک می کند تا لهجه خود را به میزان قابل توجهی تنظیم کنید. در جدول زیر الفبای زبان آلمانی همراه با نحوه تلفظ آن ارائه شده است.



۶. یادداشت برداری


در حین مطالعه آلمانی از جمع‌ بندی و یادداشت‌ برداری استفاده کنید. فشرده‌ سازی مطالب و نوشتن خلاصه می‌تواند به حفظ اطلاعات مفاهیم آموخته‌ شده کمک کند.


پیشنهاد می کنیم بخوانید: بهترین مدرس زبان آلمانی در تهران و کل ایران، لیست 8 استاد خوب آلمانی


۷. آموزش عبارات کاربردی


به جای اینکه فوراً به گرامر بپردازید، روی یادگیری عبارات کاربردی و روزمره به زبان آلمانی به‌عنوان نقطه شروع تمرکز کنید. یادگیری اصطلاحات و عبارات رایج، تمرین بسیار خوبی برای برقراری ارتباط موثر است. با یادگیری این عبارات به شیوه‌ ای جذاب و لذت‌ بخش می‌توانید اعتماد به‌ نفس و علافه خود را در فرایند یادگیری افزایش دهید.



۸. یادگیری گرامر آلمانی


گرامر چیزی است که یک زبان را از زبان دیگر متمایز می‌کند و به‌ عنوان سنگ بنای یادگیری زبان عمل می‌کند. یادگیری دستور زبان و ساختار جمله، ستون فقرات مهارت یادگیری زبان را تشکیل می‌دهد. توصیه می‌کنیم در گوته یا سایر موسسات و پلتفرم‌های آموزش زبان، از راهنمایی یک معلم ماهر برای یادگیری گرامر آلمانی از پایه استفاده کنید. مهارت در گرامر آلمانی برای برقراری ارتباط موثر بسیار مهم است. این زبان دارای شش زمان است که شامل حال ساده، زمان کامل، گذشته، آینده و آینده کامل است. علاوه‌ بر این، توجه به این نکته ضروری است که اسم‌ های آلمانی دارای جنسیت‌ های مختلف هستند.


مطالعه نمائید: بهترین مدرسین و معلم خصوصی زبان آلمانی، لیست 12 استاد برتر زبان آلمانی


۹. در محیط یادگیری زبان قرار بگیرید


بسیاری از کارشناسان، قرار گرفتن در محیط آموزش زبان آلمانی را موثرترین روش فراگیری این زبان می‌دانند. این روش حتی از شرکت در کلاس‌های یادگیری زبان (مثل گوته یا سایر موسسات) نیز پیشی می‌گیرد. تعامل در محیط، موثرترین راه یادگیری در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید استراتژی‌ های خلاقانه‌ ای اتخاذ کنید و رویکرد خود را در فراگیری زبان شخصی‌ سازی کنید. حتی اگر در محیط آلمانی‌ زبان زندگی نمی‌ کنید، می‌توانید فضا را شبیه‌ سازی کنید. تنظیمات زبان را در رایانه و تلفن خود تغییر دهید، فیلم‌ها را به زبان آلمانی تماشا کنید و کتاب‌ها و مجلات آلمانی را مطالعه کنید.


۱۰. پادکست‌ها، محتواها و موسیقی‌های آلمانی را فراموش نکنید


گوش‌دادن به پادکست‌ های آلمانی و سایر محتوای صوتی برای تقویت مهارت‌های گفتاری و شنیداری در طول فرایند یادگیری بسیار مفید است. پادکست‌ها، پخش اخبار و سایر منابع صوتی می‌توانند ابزار یادگیری ارزشمندی باشند.


تماشای استندآپ کمدی آلمانی می‌تواند یک راه سرگرم‌ کننده و آموزنده برای یادگیری زبان باشد. به‌طور مشابه، گوش‌دادن به موسیقی آلمانی می‌تواند مغز شما را درگیر این زبان کند و فرایند حفظ زبان را تسهیل کند.


کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم های تدریس زبان آلمانی



چگونه آلمانی را سریع یاد بگیریم؟


یکی از سریع‌ترین روش‌های‌ یادگیری آلمانی، شرکت در دوره‌های تدریس خصوصی زبان آلمانی است. با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید به‌صورت فشرده این زبان را بیاموزید و برای شرکت در امتحان‌های آلمانی گوته و سایر موسسات آمادگی کسب کنید. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com اساتید بسیار خوب و برجسته ای حضور دارند که در زمینه تدریس خصوصی زبان آلمانی فعال می باشند. در مقاله زیر هم تعدادی از بهترین مدرسین زبان آلمانی را معرفی نموده ایم.


حتما بخوانید: شماره تماس 15 بهترین معلم خصوصی زبان آلمانی در تهران


کلام آخر


یادگیری آلمانی، به‌ویژه با راهنمایی یک معلم با‌ تجربه زبان برای بهبود تلفظ و رفع چالش‌های گرامری، یک هدف دست‌یافتنی است. با تلاش و تمرین مداوم، مهارتتان در زبان آلمانی بیشتر می‌شود. همین امروز تصمیم به یادگیری این زبان بگیرید و در کلاس‌های آلمانی شرکت کنید.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 931 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image