ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب علمی چگونه در امتحان ریاضی هشتم ۲۰ بگیریم

چگونه در امتحان ریاضی هشتم ۲۰ بگیریم

به اشتراک گذاری


در این مقاله در رابطه با نحوه گرفتن نمره بیست در درس ریاضی هشتم توضیحات خوبی ارائه شده است. اگر می خواهید در ریاضی پایه ۸ نمره عالی و حتی نمره ۲۰ بگیرید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نمونه سوالات ریاضی هشتم فصل 1و2و3و4 با جواب


نمره ۲۰ امتحان ریاضی هشتم


در ریاضی هشتم مباحثی که در ادامه ارائه می شود تدریس می گردد: عددهای صحیح و گویا، عددهای اول، چند ضلعی ها، جبر و معادله، بردار و مختصات، مثلث، توان و جذر، آمار و احتمال و دایره. برای اینکه در ریاضی هشتم نمره ۲۰ بگیرید باید بر این مباحث مسلط باشید.


عدد صحیح یا عدد درست، عددی است که می‌تواند بدون جزء کسری نوشته شود. به عنوان مثال عددهای 20 و 5 و 0 عددهای صحیح هستند. عدد گویا هم عددی است که بتوان به صورت یک کسر نوشته شود در حالیکه صورت و مخرج کسر اعداد صحیحی هستند. به عبارت دیگر اعداد گویا کسرهایی هستند که از تقسیم عدد صحیح بر عدد صحیح دیگر (به جز صفر) پدید آمده باشد. در مخرج کسر نمی توانیم عدد صفر داشته باشیم. برای گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی هشتم باید این مباحث را عالی بلد باشید.


مبحث دیگری که در ریاضی هشتم بررسی می شود اعداد اول است. عدد اول هم عددی است که فقط بر خودش و عدد 1 بخش پذیر باشد. برای یادگیری بهتر عدد اول نمونه فیلم آموزش خصوصی ریاضی هشتم فصل دوم - نحوه تشخیص اعداد اول را ببینید.



برای تسلط بر درس باید تعریف چند ضلعی را هم خوب بلد باشید. چند ضلعی به شکلی دو بعدی در صفحه گویند که با مسیری بسته شامل تعداد متناهی خطوط راست محیط شده باشد. در ریاضی هشتم، آمار و احتمال هم مورد بررسی قرار می گیرد. احتمال، علم مطالعه احتمال وقوع یک رویداد است. به عنوان مثال وقتی یک سکه را بالا می اندازید احتمال وقوع شیر یا خط برابر 0.5 است. یا وقتی یک تاس را بالا می اندازید احتمال اینکه عدد 4 نمایش داده شود برابر یک ششم است. این مباحث در ریاضی پایه 8 مفصل بررسی می شود. اگر می خواهید در امتحان ریاضی هشتم بیست بگیرید باید تک تک این مباحث را خوب بلد باشید و تمرینات زیادی حل کنید.


گرفتن نمره ۲۰ در ریاضی پایه ۸ مستلزم این است که درس را عالی بلد باشید، هیچ نکته ای را جا نگذارید، اشکالات را کامل برطرف کرده باشید و نمونه سوالات امتحانی هم حل کرده باشید. برای این منظور موارد زیر را در نظر بگیرید.


مطالعه کنید: چگونه در امتحان درس ریاضی 20 بگیریم؟



۱. در طول ترم برای مطالعه ریاضی هشتم وقت بگذارید


یکی از مهمترین عوامل و پارامترهایی که می تواند به شما کمک کند در درس ریاضی هشتم یا هر درس دیگری نمره ۲۰ بگیرید این است که در طول ترم برای مطالعه آن وقت در نظر بگیرید. سعی کنید با یک برنامه ریزی خوب پیش بروید. اگر در برنامه ریزی درسی و تحصیلی و نحوه مطالعه مشکل دارید از مشاور مدرسه یا یک معلم خصوصی کمک بگیرید. در طول ترم سعی کنید بعد از هر جلسه کلاس درس را مرور کنید و تمرین و مسئله حل نمایید. یادداشت برداری کنید تا در ایام امتحانات از این یادداشت ها برای مرور استفاده نمایید. ریاضی درس شب امتحانی نیست و باید در طول ترم خوانده شود. اگر در طول ترم درس را مطالعه نکنید واقعا ایام امتحانات برای شما سخت خواهد بود و نمره بالا گرفتن و ۲۰ گرفتن ممکن نخواهد شد.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


نمونه سوالات ریاضی هشتم فصل 1 و 2 و 3 با جواب


نمونه سوال ریاضی هشتم خرداد و شهریور با جواب pdf فصل 1 تا 4


چگونه ریاضی هشتم را یاد بگیریم


۲. کتاب درسی را با دقت بخوانید


مهمترین منبع و مرجع برای مطالعه ریاضی هشتم و تمام دروس همان کتاب درسی است (کلیک کنید: دانلود رایگان کتاب ریاضی هشتم). اگر می خواهید بیست بگیرید و نمره اول کلاس برای شما باشد باید کتاب را شخم بزنید و خوب مطالعه نمایید. درست است که کتاب های کمک آموزشی خوبی در بازار وجود دارند اما در نظر داشته باشید که اولویت اول با کتاب درسی است. دور مهمترین فرمول ها خط بکشید و یادداشت برداری کنید. مثالهای داخل کتاب را برای خودتان دوباره حل کنید و بررسی نمایید. به هر میزان تسلط شما بر کتاب بالاتر باشد احتمال ۲۰ گرفتن شما هم بیشتر می شود. مثلاً اگر بحث عددهای صحیح و گویا را مطالعه می کنید در دفترچه یادداشت کوچکی مهمترین نکات را بنویسید.


این مقاله هم مفید است: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !



۳. درست تمرین حل کردن برای درس ریاضی را یاد بگیرید


بسیار مهم است که برای درس ریاضی هشتم تمرینات زیادی حل کنید چرا که تمرین حل کردن باعث می شود عملا از دانسته های خودتان استفاده نموده و مقدار یادگیری خودتان را محک بزنید. اما بسیار مهم هم می باشد که درست تمرین حل کنید. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com در این زمینه مقالات خوبی درج شده است. به عنوان مثال مقاله نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی را بخوانید.


برای درست تمرین کردن ریاضی ابتدا حضور در کلاس های مدرسه، نوشتن جزوه در کلاس و مرور کتاب درسی مهم است. در ادامه باید مثال های داخل کتاب را مورد بررسی قرار دهید. به شیوه حل مثال توسط معلم ریاضی خودتان و چگونگی حل شدن مثالهای کتاب ریاضی هشتم دقت نمایید. خوب که یاد گرفتید سراغ خل تمرین بروید. در مرحله حل تمرین سعی کنید بدون نگاه کردن به حل المسائل و بدون دیدن جواب خودتان راه حل را پیدا کنید. باید ذهن خودتان را به پیدا کردن راه حل عادت دهید تا بتوانید در ریاضی هشتم یا هر درس دیگری موفق باشید و نمره ۲۰ بگیرید.


پیشنهاد می شود مطالعه کنید: نمونه سوال ریاضی هشتم فصل 1 تا 3 با جواب


۴. در کلاس های مدرسه غیبت نکنید


بسیار مهم است که در کلاس های مدرسه حاضر باشید و در ضمن حضور فعالی داشته باشید و جزوه بنویسید. به هر حال در نهایت همین استادی که در کلاس حضور دارد از شما امتحان می گیرد. باید در کلاس حاضر باشید تا متوجه باشید که معلم ریاضی شما روی چه مطالبی تاکید دارد و چه مثالهایی را مورد بررسی قرار می دهد. به این ترتیب نمره بهتری خواهید گرفت. در کلاس حضوری فعال داشته باشید و سوال بپرسید. جزوه یادداشت کنید. اگر در فاصله زمانی بین کلاس ها مطالعه نمایید خود کلاس ها هم برای شما مفیدتر خواهد بود و می توانید امیدوار باشید که بهترین نمره ممکن را خواهید گرفت. با عملکرد درست گرفتن نمره بیست در درس ریاضی یا هر درس دیگری ممکن است.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


دانلود رایگان حل تمرینات و پاسخ و جواب مسائل فصل هفتم ریاضی پایه هشتم


حل تمرینات و مسائل فصل ششم کتاب درسی ریاضی هشتم ریاضی 8


دانلود رایگان جزوه خلاصه شده فصل 6 ششم ریاضی پایه هشتم - ریاضی 8 - مثلث


۵. در صورت لزوم از معلم خصوصی ریاضی هشتم کمک بگیرید


اگر در درس ریاضی هشتم اشکال دارید می توانید یک معلم خصوصی ریاضی عالی و فوق العاده را در کنار خودتان داشته باشید. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com مدرسین بسیار خوبی حضور دارند که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هشتم و سایر مقاطع فعال هستند. برای مشاهده لیست کامل مدرسین ریاضی هشتم خانم و آقا بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی هشتم کلیک کنید.


البته در قالب مقالاتی هم سعی کرده ایم بهترین مدرسین ریاضی هشتم را معرفی کنیم. به عنوان مثال مقاله زیر را بخوانید.


حتما مطالعه کنید: بهترین معلم های خصوصی ریاضی هشتم و لیست 8 استاد عالی ریاضی پایه هشتم



اگر ریاضی هشتم را اصلا بلد نیستید زودتر کلاس های خصوصی را شروع کنید. استفاده از کلاس های خصوصی در طول ترم پا به پای کلاس های مدرسه بسیار مفید است. اگر اشکالات جزئی دارید در ایام امتحانات از این کلاس ها استفاده نمایید. در ایام امتحانات که به معلم اصلی درس دسترسی ندارید برای رفع اشکال کلاس خصوصی بسیار مفید است. همانطور که گفته شد برای گرفتن نمره ۲۰ در ریاضی ۸ نباید هیچ اشکالی داشته باشید و با شرکت در کلاس های خصوصی بهترین مدرسین می توانید اشکالات را به صفر برسانید.


۶. از جزوه، فیلم و سوالات امتحانی استفاده نمایید


همانطور که گفته شد منبع اصلی مطالعه شما باید کتاب درسی باشد اما در هر صورت به عنوان منابع تکمیلی می توانید از جزوه، سوالات امتحانی و فیلم های آموزشی و همچنین کتاب های کمک آموزشی هم استفاده کنید. از بهترین کتاب های کار و کمک آموزشی ریاضی هشتم می توان به کتاب کارپوچینو گاج، کتاب شاهکار ریاضی کلاغ سپید، کتاب کار و تمرین منتشران، خیلی سبز، کتاب گلبرگ ریاضی هشتم گل واژه و .... اشاره نمود. در همین سایت ایران مدرس هم مطالب آموزشی خیلی خوبی برای ریاضی هشتم ارائه شده است.


بر روی عبارت دانلود رایگان جزوه و سوال امتحانی ریاضی هشتم کلیک کنید. در ضمن فیلم های آموزشی بسیار خوبی هم توسط مدرسین مجرب در همین سایت ایران مدرس ارائه شده است که برای یادگیری بهتر ریاضی پایه ۸ می توانید از آنها استفاده کنید. بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مشاهده کنید: فیلم های آموزش و تدریس ریاضی هشتم


۷. شب امتحان ریاضی ۸ درست عمل کنید


درست است که باید در طول ترم ریاضی را بخوانید و اصولاً برای گرفتن نمره بالا و نمره بیست در درس ریاضی مطالعه در طول ترم لازم است اما شب امتحان ریاضی هم باید عملکرد درستی داشته باشید. در این زمینه هم در مقاله چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم توضیحاتی ارائه شده است.


شب امتحان باید درس را خوب مرور کنید و سوالات امتحانی و تمرینات تکمیلی حل نمایید. شب امتحان خیلی دیر نخوابید تا در جلسه امتحان بازدهی خوبی داشته باشید. اگر با برنامه ریزی و در طول ترم درس خوانده باشید شب امتحان مشکل زیادی نخواهید داشت.


مطالعه نمائید: قیمت و هزینه تدریس خصوصی ریاضی هشتم و عوامل موثر بر آن


جمع بندی و نتیجه گیری


در این مقاله در پاسخ به سوال (چگونه در امتحان ریاضی هشتم ۲۰ بگیریم) توضیحات کاملی ارائه شد. به صورت خلاصه می توان گفت که باید در طول ترم در کلاس های ریاضی حضور فعالی داشته باشید و خوب درس بخوانید. کتاب درسی را عالی بخوانید و تمرینات و نمونه سوالات متعددی حل کنید. استفاده از کلاس های خصوصی ریاضی هم برای رفع اشکال بسیار مفید است.


پیشنهاد می شود مطالعه کنید: بهترین تدریس ریاضی هشتم همراه با جزوه، نمونه سوال و فیلم رایگان


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 525 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image