ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله آموزش زبان آموزش گرامر زبان انگلیسی مبحث افعال کمکی و Tag questions با مثال های متعدد

آموزش گرامر زبان انگلیسی مبحث افعال کمکی و Tag questions با مثال های متعدد

به اشتراک گذاری


در این بخش آموزش گرامر زبان انگلیسی مبحث افعال کمکی و Tag questions با مثال های متعدد ارائه شده است. برای یادگیری عالی این دو مبحث ادامه این مطلب را بخوانید.


اگر در گرامر انگلیسی اشکال دارید از مدرسین مجرب زبان انگلیسی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین زبان بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید.


بخش اول آموزش گرامر افعال کمکی


در زبان انگلیسی دو نوع فعل کمکی داریم. فعل های کمکی اصل و فعل های کمکی مدال. افعال کمکی اصلی (Main auxiliary verbs) شامل این موارد است: be، do و have. افعال کمکی مدال (Modal auxiliary verbs) شامل موارد زیر است: can، could ، dare، may، might، must، should، will و would. افعال کمکی مدال یا صرفاً افعال مدال حالت دستوری جمله را تغییر می دهند. این بدان معناست که شما می توانید از افعال معین برای بیان معانی مختلف فعل اصلی استفاده کنید، مانند نشان دادن امکان ("It might rain")، توانایی ("It can rain")، ضرورت ("It must rain")، یا پیشنهاد (" It should rain»). علاوه بر این، فعل معین will برای بیان تمام زمان های آینده ضروری است ("It will rain").


در بسیاری از جملات دو فعل داریم که یکی از آنها فعل کمکی است. برای سوالی کردن و منفی کردن جملات از فعل کمکی استفاده می کنیم. یکی از کاربردهای فعل کمکی برای زمانی است که نمی خواهیم چیزی را تکرار کنیم. به مثال های ارائه شده در شکل زیر دقت کنید. در تصویر زیر مثال های بسیار خوبی از اولین کاربرد فعل کمکی ارائه شده است.
برای یادگیری بهتر افعال کمکی این فیلم عالی که توسط یکی از بهترین اساتید زبان انگلیسی ثبت شده است را ببینید:
فیلم تدریس و آموزش زبان انگلیسی، گرامر به زبان ساده مبحث افعال کمکی



بخش دوم آموزش گرامر افعال کمکی



یکی دیگر از کاربردهای افعال کمکی نشان دادن یک علاقه مندی مودبانه به مطلب یا مبحثی است که شخص دیگری در رابطه با آن حرف می زند. برای درک بیشتر این کاربرد مثال های ارائه شده در تصویر زیر را ببینید.



بخش سوم آموزش گرامر افعال کمکی


به عنوان کاربرد دیگری از افعال کمکی آنها را همراه با so و neither هم استفاده می کنیم. از so در حالتی استفاده می شود که جمله مثبت است و از neither برای جملات منفی استفاده می کنیم. این کاربرد هم باعث می شود از تکرار جملات طولانی پرهیز کنیم. همانطور که در جملات زیر نشان داده شده است به جای neither می توانیم از not either هم استفاده کنیم. به مثال های ارائه شده در تصویر زیر دقت کنید. اگر در این مباحث اشکال دارید بهتر است یک معلم زبان انگلیسی خوب در کنار خودتان داشته باشید.


مشاهده کنید: نمونه فیلم آموزش و تدریس خصوصی گرامر زبان انگلیسی و آیلتس - اهمیت مطالعه گرامر



بخش چهارم آموزش گرامر افعال کمکی


اگر می خواهید مطلبی را تکرار نکنید بعد از بعضی از فعل ها می توانید از so استفاده کنید. مثلاً می توانید از عبارتهایی مانند I think so یا I guess so استفاده کنید. در تصویر زیر مثالهای متعددی در این زمینه ارائه شده است. استفاده از این مباحث برای داشتن مکالمه روان و قوی بسیار مفید است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با افعال کمکی اینجا کلیک کنید.


این مقاله هم مفید است: آموزش قواعد زبان انگلیسی مبحث حذف (و جانشینی) با افعال کمکی



بخش اول آموزش گرامر Tag questions


در این بخش در رابطه با Tag questions توضیح داده شده است. از مثال های Tag questions می توان به Have you و wasn't it که در جملات زیر استفاده شده است اشاره نمود. در Tag questions از یک فعل کمکی مانند have ، was، will و ... استفاده می کنیم. همچنین از do/does/did برای حال ساده و زمان گذشته استفاده می کنیم. به مثال های ارائه شده در شکل زیر دقت کنید. دقت کنید وقتی جمله اصلی مثبت است Tag questions منفی می باشد و برعکس.



ساختار اصلی Tag questions در شکل زیر نمایش داده شده است.



نحوه پاسخ دادن به سوالاتی که شامل Tag questions است را هم می توانید در تصویر زیر ببینید.



پیشنهاد می شود مطالعه کنید: صفر تا صد گرامر زبان انگلیسی pdf


برای مبحث Tag questions حالت های خاصی وجود دارد که جمله ظاهرا مثبت است اما با آن مثل جمله منفی برخورد می شود. به مثال های ارائه شده در حدول زیر دقت کنید.



حتما بخوانید: آموزش کامل گرامر زبان انگلیسی از پایه (مبتدی) تا پیشرفته pdf


بخش دوم آموزش گرامر Tag questions


همانطور که گفته شد، از Tag questions منفی وقتی استفاده می کنیم که جمله اصلی مثبت است و از Tag questions مثبت وقتی استفاده می کنیم که جمله اصلی منفی باشد. به مثال های ارائه شده در شکل زیر دقت کنید.


پیشنهاد می شود بخوانید: 40 بهترین معلم زبان انگلیسی در تهران (خانم و آقا) و اساتید برجسته زبان آنلاین و در منزل



دانلود فایل pdf این آموزش: دانلود رایگان جزوه عالی آموزش گرامر زبان انگلیسی - افعال کمکی Auxiliary verbs و Tag questions


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 269 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image