ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله بازار کار ثروتمندترين افرد آكادميك جهان چه کسانی هستند؟!

ثروتمندترين افرد آكادميك جهان چه کسانی هستند؟!

به اشتراک گذاری

ثروتمندترین افراد دانشگاهی و اکادمیک جهان در این بخش معرفی می شود. وقتي به عالم علم و ادب فكر مي‌كنيم معمولا اولين چيزي كه به ذهنمان مي‌رسد، پول و ثروت نيست و خوشبختانه موقعيت‌هاي شغلي اين قشر به گونه‌اي است كه اشتياق به آن در درجه اول مطرح است و مسائل مالي غالبا دغدغه افراد نيست.

با اين حال چندين استاد هستند كه توانسته‌اند با فعاليت‌هاي خود از قبيل نوشتن كتاب، اختراعات و معاملات اقتصادي به ثروت كلاني دست پيدا كنند. در اين ميان نام استیون هاوکینگ فیزیکدان نظری و کیهان‌شناسی معروف بریتانیایی از همه آشناتر است.

به گزارش سرويس «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان (ايسنا)، در ليست ثروتمندترين استادان در ساسر جهان نام چندين استاد ميلياردر ديده مي‌شود، با اين حال اين ليست نمي‌تواند به دلايل اقتصادي و سياسي دقيق باشد اما افرادي كه در اين ليست 10 نفره قرار گرفتند در زمره ثروتمندترين افراد آكادميك در جهان محسوب مي‌شوند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: ثروتمند ترین کشور جهان

1)آدي شامير

بعد از اخذ مدرك دكتري خود در سال 1977 به پاريس رفت و توانست سواي بر تدريس در تيم تحقيقاتي در اتحاديه دانشگاه‌هاي فرانسه عضو شود. اگرچه در دنياي فناوري اطلاعات خدمات گسترده‌اي از او ديده مي‌شود، با اين حال وي در زمينه رمزنويسي توانست الگوهاي منحصر به فردي خلق كند. الگوريتم RSA يكي از خدمات مهم شامير است. چندين امضاي ديجيتالي ديگر و نيز سيستم راي‌دهي آن‌لاين او را در زمره استادان ميلياردر قرار داد و سود كلاني براي او به همراه داشت.


2_ هنري ساموئلي

بعد از پايان دكتري در رشته مهندسي برق در دانشگاه كاليفرنيا به تدريس در همين دانشگاه مشغول شد. در سال 1991 با همكاري شاگرد سابق خود شركت برودمن را تاسيس كرد. در سال 1998 از هيات علمي دانشگاه كاليفرنيا كناره‌گيري كرد تا تمام تمركزش بر اقتصاد باشد و بيش از دو ميليارد دلار سرمايه دارد.

3_ ديويد چريتون

استاد كامپيوتر در دانشگاه استنفورد كه چندين جايزه كشوري نيز دارد، فكرش را هم نمي‌كرد روزي در زمره ثروتمندان اين رشته قرار گيرد. سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي مختلف از جمله گوگل باعث شد وي به ثروت كلاني برسد البته او كه اكنون فرد مهم و ثروتمند است گذشته خود را فراموش نكرده است و يك خير دانشگاهي است و چندين بار به دانشگاه كلمبيا و ساير دانشگاه‌ها كمك مالي كرده است.

پیشنهاد می شود مقاله چگونه از کار تدریس خصوصی خوب پول دربیاوریم و درآمد بالایی کسب کنیم؟ را هم بخوانید.

4_ استیون هاوکینگ

يك نام درخشان در كيهان‌شناسي و فیزیک تئوري كه نيازي به معرفي ندارد،. استادي كه علي‌رغم معلوليت 30 سال استاد رياضي در دانشگاه كمبريج بود و سال 2009 بازنشسته شد. بيشتر ثروت او به خاطر نوشتن كتاب‌هايش مي‌باشد.

5_ جمز استورات

رياضي‌دان دانشگاه مك مستر كه كتاب‌هايش در كشورها و دانشگاه‌هاي مختلف تدريس مي‌شود و باعث شد او يك مولتي‌ ميلياردر شود و باعث شد او يك كاخ فرا مدرن در سال 2000 بسازد.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
بهترین روش برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی و آموزش در منزل

به نقل از پايگاه خبري آنكي نيوز، در رده‌هاي ششم تا دهم نيز نام‌هايي چون رضا ساتچو، زو رسنواكس، روبرت لانگر، ديويد سيلورس و كايريل تيلور ديده مي‌شود.

کلمات کلیدی: ثروتمندترین افراد جهان، ثروتمندترین ریاضی دان، ثروتمندترین استاد ریاضی، استیون هاوکینگ، ثروتمندترین استاد كامپيوتر، اساتید دانشگاه ثروتمند

پیشنهاد می کنیم مقاله
ده رشته تحصیلی برتر و پر درآمد را هم مطالعه نمائید.


آمار بازدید: 2817 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
سیده فاطمه سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

با گسترش علم ، ثروتمند شدن زیباست.