ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله بازار کار پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در ایران کدامند؟

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در ایران کدامند؟

به اشتراک گذاری

هنوز دکتر، مهندس ها روی بورسند. پولدار شدن، مهمترین دلیل بسیاری برای دانشگاه رفتن بوده وهست، برای همین آرزوی دکتر و مهندس شدن به فکر خیلی از دانش آموزان راه می‌کشد.

آنها که در دبیرستان معدل بالاتری دارند با فکر پوشیدن لباس سفید دکتری و گذاشتن کلاه ایمنی مهندسی، جذب رشته های علوم تجربی و ریاضی و فیزیک می‌شوند، آنها هم که انتخابی جز علوم انسانی در رشته های نظری برایشان باقی نمی ماند عزمشان را برای وکیل شدن جزم می‌کنند. از رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هم در این سالها آنطور که باید و شاید استقبال نشده و همچنان رشته های نظری بیشترین حجم داوطلبان کنکور را دارند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: درآمد بالای 10 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی

چند هفته پیش نشریه نیوجاب نیویو، فهرستی از پولسازترین مشاغل دنیا در سال میلادی جدید را منتشر کرد که در صدر آن رشته های مدیریت، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر، طراحی و گرافیک، مهندسی نفت و مهندسی مکانیک جاخوش کرده بود. شاید این پرسش شما هم باشد که پولسازترین رشته های دانشگاهی در ایران کدامند.

دکتر سعید قدیمی، دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار ما، جزئیات رشته های دانشگاهی پردرآمد در ایران و شرایط ورود به آن را این طور تشریح می‌کند: طی 60 سال گذشته و در طول حیات آموزش عالی، داوطلبان توسعه آموزش عالی را جهت دهی می‌کرده اند وقتی صد نفر یا هزار نفر اول کنکور، یک رشته خاص را انتخاب می‌کنند، طبیعتاً یکی از دلایل آن، کشش بازار کار و درآمدزا بودن آن رشته است.

80 درصد داوطلبان متقاضی 20 درصد رشته ها


به گفته او، اکنون در شرایطی هستیم که 80 درصد جمعیت داوطلبان کشور در 20 درصد رشته ها علاقه مند به ادامه تحصیل هستند که در صدر آن پزشکی، رشته های مهندسی همچون برق، کامپیوتر، عمران و رشته های حقوق و روان‌شناسی قرار دارد. ارزیابی های اولیه نشان می‌دهد که بازار کار این رشته ها بازار خوب و پرکششی است.

قدیمی می‌گوید: امروز رشته های دانشگاهی جدیدی وجود دارد که بازار کار خوبی هم دارند، حتی برخی از رشته ها که در گذشته تصور می‌شد بازار کارشان خیلی خوب است، امروز به مرز اشباع رسیده اند، از جمله حقوق و روانشناسی و برخی از رشته های مهندسی همچون مهندسی برق.

گویا رشته های پزشکی به دلیل ورود دشوار به آن و نسبت درصد پایین آن در مقایسه با کل جمیعت دانشجویی کشور که تنها سه درصد از مجموع را تشکیل می‌دهد، تناسب بین عرضه و تقاضا همچنان مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.



پیشنهاد می کنیم مقاله پر درآمد ترین شغل های ایران را کدامند؟ که بیش از 200 نظر برای آن ثبت شده است و بیشتر از 100 هزار بار دیده شده است را شما هم مطالعه کنید.

ضرورت اصلاح فرهنگ ورود به دانشگاه ها

قدیمی با بیان اینکه هدایت تحصیلی به گونه ای نبوده که متناسب با بازار کار، نیروی متخصص مورد نیاز جامعه تربیت شود و تاکید دارد که باید فرهنگ ورود به دانشگاه ها اصلاح شود. او درباره اشکالات فرهنگ ورود به دانشگاه ها و چگونگی اصلاح آن این طور توضیح می‌دهد: این هدایت تحصیلی عملا در دوره متوسطه شکل می‌گیرد و خانواده ها در آن نقش تعیین کننده ای دارند. وقتی خانواده ها بویژه قشر تحصیلکرده آن علاقه مند هستند که بچه هایشان پزشک یا مهندس شوند، این فرهنگی است که اصلاح آن آسان نیست. امروز خیلی از خانواده ها علاقه مند نیستند که بچه هایشان یک تکنیسین ماهر شوند ولو اینکه جامعه بشدت در این حوزه کمبود داشته باشد. به اعتقاد وی، گلوگاه ها و نقص های قانونی هم دراین باره وجود دارد، مثلاً این نگاه وجود دارد که مهندس بیشتر از تکنیسین حقوق می‌گیرد.

او مبدا این تغییرات و اصلاحات را از آموزش عالی دانسته و می‌افزاید: برای همه محرز است که رشته مهندسی عمران بازار کار خوبی دارد طبیعتا داوطلب هم به این مسأله توجه می‌کند، اما رونق بازار آن برای همیشه نیست و نوسان دارد. طی سالیان گذشته، رشته مهندسی برق پرطرفدار بوده، اما امروز با همیشه فرق کرده و طی 15 سال آینده هم قطعا شرایط جامعه تغییر خواهد کرد و باید متناسب با شرایط آن روز، نیروی متخصص برای کشور تربیت کرد.



پیشنهاد می شود مقاله چگونه درآمد بالاتری از تدریس خصوصی کسب کنیم؟ را هم مطالعه کنید.

انحراف مسیر هدایت تحصیلی

قدیمی معتقد است که هدایت تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی را آموزش عالی تعیین مسیر نمی کند بلکه تمایل داوطلب و بازخوردهای اجتماعی آن رشته از نظر جایگاه مادی و معنوی است که یک رشته را پرمتقاضی و یک رشته را کم متقاضی می‌کند.

او می‌گوید: اینکه هزاران نفر در کنکور به چند رشته در چند دانشگاه خاص علاقه مند هستند چیزی نیست که آموزش عالی در آن دخالتی داشته باشد. بازخوردهای اجتماعی آن رشته، دانش آموزان را به این سمت سوق می‌دهد. داوطلبان حتما برای انتخاب رشته به درآمدزا بودن آن توجه می‌کنند، مثلا رشته های فنی- مهندسی درآمدزا هستند و عمده داوطلبان با استعداد و نخبه هم به این رشته ها گرایش دارند.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره فهرست اعلام شده در نشریات آمریکایی از رشته های پردرآمد در کشورهای پیشرفته صنعتی معتقد است: رشته هایی چون مدیریت و علوم ارتباطات که در آن کشورها درآمدزاست، در کشور ما خیلی پرکشش نیست و جزو 80 درصد رشته هایی است که فقط 20 درصد داوطلبان به آن تمایل دارند.

او دلیل این موضوع را عدم احساس نیاز جامعه به این رشته دانسته و می‌گوید: مثلا رشته حسابداری جزو رشته های پرمتقاضی در کشور است، چون جامعه نسبت به آن احساس نیاز کرده، اما رشته ای همچون فلسفه به دلیل نداشتن بازار کار خوب، تقاضای زیادی ندارد.

دانش آموختگان مدیریت فقط مدرک دارند نه مهارت

نشریه نیوجاب، دلیل پولساز بودن رشته مدیریت را این طور توصیف کرده که کارخانجات و شرکتها همیشه به دنبال کشف و استخدام استعدادهای متخصص در امر مدیریت برای کنترل هزینه‌ها در نتیجه افزایش بازدهی هستند اما وضعیت تقاضا برای ورود به این رشته در کشور ما چگونه است؟ قدیمی می‌گوید: مدیریت طیف گسترده ای دارد از مدیریت صنعتی بگیرید تا مدیریت اماکن متبرکه و هر کدام از این ها را باید به اقتضای شرایط آن بررسی کرد، بنابراین نمی‌توان به صورت قاطع درباره آن نظر داد.

به گفته او، اگرچه مدیریتهای بازرگانی، صنعتی و دولتی بیشترین تقاضا را داشته، اما با ورود رشته های جدیدی چون مدیریت ام بی ای، رشد داوطلبان این رشته ها نیز بشدت رو به افول است.

قدیمی می‌افزاید: رشته ای چون مدیریت اجرایی بیشتر می‌تواند به خلاهای موجود پاسخگو باشد و عمدتا داوطلبان رشته های فنی- مهندسی وارد این رشته می‌شوند که افرادی بااستعداد و نخبه هستند.



مطالعه مقاله درآمد تدریس خصوصی، درآمد مدرسین و معلمان خصوصی و مشاهده فیلم آموزشی - چگونگی کسب درآمد خوب و بالا از کار و شغل تدریس خصوصی هم می تواند برای شما مفید باشد.

او یکی از ضعفها و چالشهای جدی در آموزش عالی را قدیمی بودن برنامه ها و منابع درسی دانسته و با اشاره به تکلیف آموزش عالی در برنامه پنجم توسعه برای به روز سرفصل های درسی می‌گوید: در حوزه علوم انسانی کمتر به فکر به روز کردن، کارآمدی و بومی کردن این محتوا بودیم، در حالی که با تدوین برنامه های درسی متناسب با نیاز جامعه، دانش آموختگان مهارت و کارآیی لازم و کافی را در آن رشته دانشگاهی کسب می‌کنند.

روزنامه قدس/ صفحه 8 / شماره 7204/ تاريخ 28 بهمن سال 1391



این مقاله خوب را هم از دست ندهید: چگونه بالاترین درآمد را از تدریس خصوصی کسب کنیم و موفق باشیم؟



نرخ و قیمت تدریس خصوصی دروس دانشگاهی




آمار بازدید: 410024 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
مهرنازی يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

من خودممم تو انتخاب دانشگاه خیلی سختی کشیدم ممنون از توضیحات

???????????????? پنج شنبه ۰۷ امرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

سلام من دوست دارم که برم رشته تجربی اما از یک جا هم خیلی به کارهای هنری علاقه دارم و نمیدونم که کارهای هنری برای من آینده راحت میسازه یا نه مثلاً پولی توش هست یا نه هر کسی بلده از ته دلش درباره رشته هنر به من راهنمایی کنه که بهتره که چی هست پول توشه چیکار کنم اگه پول توشه من حتما می خوام برم رشته هنر کمی برام توضیح بدید تا بتونم انتخاب بهتری داشته باشم برای شما بهترین ها رو آرزو می کنم منتظرم

الهام چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

سلام کسی میدونه رشته مهندسی هوا فضا خوبه به شدت علاقه دارم البته دیپلم انسانی خوندم علاقه نداشتم لیسانس حسابداری دارم واسه ارشد میخوام مهندسی هوا فضا بخونم کلا دوست دارم مهندسی راهنمایی میکنید ممنون

. چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

من میخوام برم کامپیوتر میخوام بدونم به درد میخوره

محیا دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۳

این قدر که همه جذب پزشکی شدن که البته حق دارن جامعه ای که در جهان سوم باشه اینه، به سختی هاش نمی ارزه ربطی به توان هم نداره خیلی ها دوست ندارن مگه همه باید پزشک شن با اون آینده نامعلومی و برنامه های پیرامونش. خیلی ها هم از روی عشق و علاقه میرن علوم انسانی حواسمکن جمع باشه به کسی توهین نکنیم. الان بیشتر پزشکان ناراضی آن پس رشته آش دهن سوزی نیست. عشق خودتون مهمع مگه مردم کی هستند که برای دید و نظر اونها آینده تون رو روش فکر میکنید

یاسی آدينه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸

سلام من میخوام برم تجربی ک پرستار شم اما مامن ک معلمه میگه معلم شو چون ایران به معلم احتاج داره راحت رسمیت میکنن بعدشم سه ماه از سال تعطیلی بهت حقوقشو هم میدن امامن دوست دارم پرستارشم به خاطر پولش کدوم نظرتونه 1 معلم 2 پرستار بیاید اینستا دایرکت @yasamins -07

امیر يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۶

سلام دوستان. خواستم بگم امسال انتخاب رشته دارم و تنها رشته هایی که دوست دارم انسانی و فنی هست به نظرتون کدام را برم؟؟؟

علیرضا چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳

سلام من همه نظراتو خوندم یه سریا جوری از این رشته کامپیوتر و برنامه نویسی حمایت میکنن که انگار همشون الان کار دارن با حقوق بالا من عین سه تا پسر عمه هام به دلیل علاقه شدید به برنامه نویسی و کامپیوتر رفتن به این رشته و تو دانشگاه هم معدلشون عالی بوده الان یکیشون بیکاره یکیشون از سر بیکاری یه مغازه کوچیک راه انداخته یکیشونم یه جا کار میکنه با اضافه کاری ۱ تومن بهش میدن ببینید آقایون شما عمرتونو از سر راه نیاوردید که ۵ سال ۱۰ سال درس بخونید آخرش به فلاکت بیوفتید باتشکر از سازنده سایت

الهام پنج شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

چند تا سوال داشتم . 1-رشته ی وکالت و حقوق چه خطراتی داره ؟ 2-رشته ی برق صنعتی چی هست ؟ 3-چه طوری از ریاضی برم روانشناسی بالینی ؟

الهام پنج شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹

من خودم شخصا به تجربی و پزشکی علاقه دارم . الانم دیپلم ریاضی دارم . اصلا دیگه از درس خوندن خسته شدم . اصلا دیگه نمیکشم . بی انگیزه ی بیانگیزه . ببینم کسی که میخواد تجربی بخونه باید کتابای نظان جدید رو بخونه . میخوام تلاشم رو بکنم بعد بتونم سرم رو بگیرم بالا . اصلا وجدانم آسوده نیست . ولی از یه طرف دیگه حوصله ی درس خوندن ندارم . کلاس کنکورم رفتم بی فایده . اصلا نمیدونم چیکار کنم نمیخوام بیکار بشینم خونه . اصلا به جایی رسیده که فهمیدم درس خوندن توی این مملکت خریته . فشارا هم روم خیلی زیاد شده اصلا دپرس شدم حال درس خوندنم ندارنم . دوست دارم روانشناسی بخونم ولی از ریاضی نمیشه روانشناسی بالینی رفت . نمیدونم چه کنم . آخه از یه طرف میخوام برای تجربی تلاش کنم علاقه از یه طرف آدم باید عمرش رو بزاره نمیدونم برای یه دختر می ارزه یا نه؟ چه کنم آرامش ندارم . ولی من از مشاوره و کمک به دیگران خیلی خوشم میاد .

علی دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

سلام به نظر شما رشته تجربی یا انسانی یا تعمیر خودرو کدام یک از انها بهتر لطفا نظر شما برام بفرستید خیلی ممنون میشم

علی دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

سلام به نطر شما علوم تجربی بهتر یا علوم انسانی یا کامپیوتر یا تعمیر خودرو لطفا نطر شما برام بفرستید خواهش میکنم تلگرام

اوس میتی آدينه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

سلام من دیپلم دارم درس نخوندم یه جورایی بهم میگن بی سواد رفتم سربازی قبله سربازی گواهیناممو گرفتم توی سربازی گواهینامه لدر و گواهینامه پایه یکمو باهم گرفتم سرباز نیرو انظامیم بودم توی خدمت کارم رانندگی بود خدا رو شکر راضی بودم توی خدمت پیشنهاد استخدام بهم شد نرفتم دوست داشتم آزاد باشم بعد خدمت رفتم توی معدن به عنوان راننده لدر کار کردم به روزی ۲۵ هزار تمن ولی روزی۱۰۰هزار تمن فقط انعام بارگیری گیرم میومد خدارو شکر برکت داشت برام به این فکر افتاد تریلی بخرم یه مقداری پول جمع کرده بودم سپرده کردم یه وام گرفتم بازم نمیتونستم یه تریلی کامل بخرم پس اومدم ۳ دنگ با یکی از دوستای با انصافم شریک شدم اون روی تریلی کار میکرد منم روی لدر همشم براهم کلاس میزاشتیم سر برج باهم حسابو کتاب میکردیم شکر خدا برکت داشت برام یکی دوسال بعد پولامو جمع کردم یه وامم گرفتم یه لودر لیزینگی خریدم اول خودم روش کار کردم خیلی بدهکار شده بودم حالت سکته داشتم برا لدر راننده گرفتم رفتم روی تریلی۳ دنگ تریلی بازم جواب نمیداد نشستم فکردم دیدم اینا که خودشون دارن کار میکنن پوله در حد خودشون در میارن منم داشتم خودمو خسته میکردم یه مدت فقط فکر میکردم یه دنگ تریلیمو فرختم باهاش یه بیرون بر غذا زدم چند نفرم استخدام کردم وخودم فقط مشتری جذب میکردم برا معدن غذا میدادم شرکتا ادارها و مردم با قیمت کم سودم کم بود ولی فروش عالی که باعث شد نقدینگیم زیاد بشه بدهیامو دادم خیلی ناراحت بودم ۱ دنگ تریلیمو فروختم یه مدت که کارکردم یه تریلی کاملو خریدم دادم دسته راننده مطمئن با اعتباری که داشتم یه مصالح فروشی ساختمان زدم چند نفرم برا اونجا استخدام کردم نگاه نکنید فقط خوشی هامو گفتم من چندیم بار تا مرز ورشکستگی رفتم تریلیم چپ شد کلی خسارت دادیم و...ولی نا امید نبودم کلی پول وکیل دادم برای کارهام وپولهایی که دست مردم داشتم تصمیم گرفتم برم دانشگاه و وکالت بخونم.نه برا وکالت برا اینکه نگن این شاسی بلند سوار بی سواده به گوشم رسیده و ناراحت شدم من خیلی زحمت کشیدم خدا هم کمک کرده تا الان اوج جوونیم تو خاک بودم الانم خدا رو شکر وضع مالیم بد نیست هنوزم آدم خاکیی هستم چون معتقدم تمام این ثروت زمین ماله خداست بستگی به این داره خواستت از خدا چیه و زحمتی که میکشی داره. ولی چندتا چیز ناراحتم کرده یکی کلاسی که وکیلم برام میزاشت یکی حرف مردم.به نظر شما کار درستی میکنم میخام درس بخونم.

امیر حسین سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

سلام من به رشته های کاپیوتر ، برق و مکانیک علاقه زیادی دارم ولی خانواده من ب شدت اصرار میکنند که برم تجربی . تو رو خدا راهنماییم کنیم... اینم شمارم _ ۰۹۳۳۱۴۰۳۹۸۹_۰۹۳۶۷۷۷۵۸۲۰

رهمت يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

آدم باس پول دار باشه اینا همه حرفه ........

frvr چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

بسه باو اصن نمیخاد درس بخونید :/

ناشناس سه شنبه ۲۶ دي ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۴

به نظر من بهترین رشته علوم انسانی است

arman شنبه ۲۳ دي ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰

علاقه من درباره رشته،رشته‌ی مهندسی کامپیوتر است درسته خیلی از افراد میگن پزشکی و اینا اما رشته به علاقه است ‌و من به پزشکی علاقه ندارم به مهندسی علاقه دارم.

شیدا پنج شنبه ۲۱ دي ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹

من دهم انسانی هستم رشتمو دوست دارم ولی واقعا نمیدونم باید چکار کنم نمیدونم کار درستی کردم یا نه توراخدا کمکم کنید

tit پنج شنبه ۱۴ دي ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

ب هرکی میگی میگه پزشکی درصورتی ک پزشکی خواستار زیادی داره در هر استان تقریبا ۲۰۰۰ نفر فقط میگن پزشکی اما درسته درامد زیادی داره عوضش چند سال باید بخونید؟؟اومدین و پول کم اوردین برا مطب یا اصن نتونستین بزنید فقط علاقه مهمه و بس

Mahoor.farbodan دوشنبه ۱۱ دي ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

به نظر من رشته ي تجربي اشباع شده و الان همه به اميد پزشكي و رشته هاي مانتد اون هستن ولي ورودي به اين رشته ها خيلي سخته و همه ي اونايي كه فكر ميكردند دكتر ميشن قبول نشدن و پس كشيدن فقط تعداد كمي از اونا پشت كنكورين كه تجربه ثابت كرده كنكور سال دوم يا سوم نتيجه ي بهتري نداره هميشه!!!رشته هاي فني مهندسي خيلي بهتره چه پسر چه دختر

فاطمه سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

سلام ممنون از مطالب خوبتون واقعا تاثیرگذار بودن. به این آدرس هم که درباره کتاب های کمک درسی هست سربزنید. به امید موفقیت روزافزون https://aghayeketab.com/shop/ https://aghayeketab.com/product/%D9%85%D9%87%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%87-1500%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%86%D9%87%D9%85-%D8%AA%DB%8C%D8%B2%D9%87%D9%88/

meysam يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

امیر حسین و آقا یعقوب افسر کشتی رانی هر دوتون تک دلم بریدین یکی میره استرالیا یکی هم ماهی هیجده میلیون منم تو بیابون دنبال مارمولکم

محمد يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

برید دونبال علاقتون که موفق میشید خیلی هم به پول و درآمدش فکر نکنید درس رو بخونید که یه چیزی تو دنیا بفهمید

مریم چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

دوست جونیا تو کنکور (ترویج و آموزش کشاورزی) رو انتخاب نکنین بدترین رشته و بیکار ترین همینه، من اشتباه کردم روزی هزار بار خودمو لعنت میکنم شماها تکرار نکنین

M-R-S دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

Only math

عاطفه يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸

من رشته ی دبیرستانیم ریاضی بود الان برای انتخاب رشته دچار مشکل شدم نمیدونم چه رشته ای بزنم میشه کمکم کنید میخواهم رشته ای باشه که هم در ایران پرطرفدار باشه هم در خارج از ایران

نیما پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵

رشته ریاضی ریده آقا نری دالان برق هم از همه بدتره

دنی سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

واقعا نمیدونم من سال دهمم و ب زور رفتم رشته انسانی ریاضیم نسبتا ضعیفه اما دوست داشتم پرستار بشم متاسفانه تجربی در نیومدم انسانی رفتم و نمیدونم رشته ی دانشگاهی رو چی بخونم..خواهشا اون هایی ک انسانی خوندن و اطلاعات دارن برام توضیع بدن

m دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۵

با سلام خدمت همه بخصوص نوجوانان خوب دبیرستانی. من دانشجوی ترم ۶ مهندسی مدیریت اجرایی هستم و ترم ۷ تموم میکنم. این مهندسی ترکیبی از ۵ رشته مهندسی عمران وصنایع و برق و کامپیوتر و مکانیک هست.ک فقط پیام نور داره.و هیچ دانشگاهی نداره.رشته دبیرستانیم هم ریاضی فیزیک بود.نظام قدیم خوندم.دبیرستان درسم زیاد خوب نبود.چون وقت براش نمیذاشتم.اما الان با نمره خوب پاس میکنم.چون وقت میذارم.تازه هم شاغلم هم ورزش هم میرم. اینو خواستم بگم دوستان دو دل نباشید در هیچ اموری. اول_ علاقه مهمه به هر رشته یا هر چیزی دوم _استعداد اون رشته یا کار سوم _مشاوره خوب یعنی حتما و حتما ی راهنما و مشاور خوب در زندگیتون چه درس و چه غیره داشته باشید.اگه هم نبود. خودتون تحقیق کنید و مشاور خودتون باشید. بعنوان مثال الان راجع ب هر موضوعی گوگل کلی مطالب مفید هست. ان شالله ک موفق میشید.با توکل بر خدا و تلاش هر چیزی ممکن هست. اصلا هیچوقت نامید و دودل نباشید. آی دی تلگرامم اینه.m2n2m2@

علی موسوی يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶

سلام.من کلاس دهم هستم رشتم علوم انسانی هستش ولی از رشتم راضی نیستم دارم به زور میخونمش برا همین به یه مشاور خوب نیاز دارم تا کمکم کنه چون ۱ هفته از مهر رفته و هنوز سر در گمم لطفا یه تحصیل کرده و با استعداد راهنماییم کنه 09336640457 ممنون میشم

ابوالفضل شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

من نمی دونم چه رشته ای برم/؟؟؟؟

X آدينه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

دوستان تا حلا بوده كسي تو رشته اي هيچكس موفق نشه نه تا حالا نداشتيم پس مطملا باش اگه تلاش وزرنگي داشته باشي به يه جايي ميرسي

ناشناس سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

سلام رشته مدیریت دولتی چطوره؟

تمنا يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴

دوستان بنظر شما رشته مدیریت صنعتی رشته خوبی هست؟؟؟ بهددرد یه دختر میخوره ایا

مهسا يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵

بهترین رشته بنظرم حسابداریه که همیشه براش کار هست من خودمم رشتم همینه و راضیم هستم

علی کیانی شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴

دوستان من رشته عمران رو 3ساله میخونم و هرسال هرکی یه چی میگه و تجربه من اینه که خوب اول پارتی 2 خوب باید عمران رو بخش کنی در رشته کامپیوتر معماری و مدیریت کارگا و البته سرمایه خوب مدارکشون رو به دست بیارین فراموش نکنین بازار کار شاگرد اول نمیخواد مهندس نه شاگرد اول فراموش نکنین

Mina پنج شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

رشته حقوق در امد خوبی داره؟سخته یا اسونننن واقعا سردرگمم یکی کمکم کنه

پارسا يکشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵

آدم باید در حال عرضه داشته باشه و دنبال کار باشه بیخودی با این حرف که فلانی میگه من یه عمر درس خوندم آخر چی شدم نا امید نشین یا درس رو به زور خونده یا همت نداشته کار پیدا کنه و گر نه روزنامه همشهری قسمت استخدام :) انقدر زیاده که میتونی واسه خودت اولویت بندی کنی ولی یکی که مثلا رفته مدرک دانشگاهشو از پیام نور گرفته با کسی که رفته از دانشگاه تهران گرفته اصلا برابر نیست خلاصه اگه وارد متوسطه دوم شدین هر دقیقه ای که میگذره ارزشمنده چون کافیه فقط همین 3 سال رو با جون و دل درس بخونی تا یه عمر موفق باشی و بعدا حسرت نخوری 3 سال در ازای یه عمر معامله ی عادلانه ای هست پس نباید پشت این حرف که آی کشور من فلانه یا بازار کارش خوب نیست یا پارتی و اینا میخواد قایم بشی فقط اراده مهمه در مورد رشته هم واقعا هر کس میخواد بره تجربی باید ببینه در ازای چی میخواد ریسک کنه چون باید توی کنکور رتبه زیر 1000 بیاره تا پزشکی بره و تعداد شرکت کننده 500000 نفره ! تازه بعدش باید 14-15 سال درس بخونه تا به اون درآمدی که میخواد برسه واقعا ارزش داره؟ توی این مدت میشه راحت 3 تا مهندسی گرفت رشته ی انسانی هم که از پزشکی هم ب

زهرا شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴

باسلام خدمت همگی خواستم بگم همه اون کسایی که مطلبی نوشتن منتظربودن کاری ازجانب کسی بهشون پیشنهادبشه ولی آیابه این فکرکردین که خودتون میتونین ایجادکننده ی کاری باشین.اگه بگیدکه پولی نیست وازاین حرفابایدگفت اینکارابایدگروهی باشه اونوقت خیلی هاسرکارمیرن برای مهندسین عزیزگفتم. امیدوارم موفق باشین پیش به سوی فردایی که ماخواهیم ساخت

پریسا پنج شنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸

سلام ٬رشته ی ریاضی بازارکارکدوم خوبه؟

فاطمه پنج شنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲

سلام من به ریاضی علاقه دارم ولی در واقع یه ترس عجیبی ازش دارم .... از طرف دیگ عاشق حسابداری ام ولی نمیدونم از هنرستان وارد این رشته بشم یا از دبیرستان دوستان کمک کنید

96 دوشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

سلام بچه ها میشه رشته بورس ریاضی رو برام بفرستین لطفا

دانشجو سه شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۷

سلام به همه . بنده دانشجوی فوق لیسانس تربیت معلم جامعه شناسی هستم در دانشگاه ادبیات و علوم انسانی اصفهان.من سالی که میخواستم برای دبیرستان انتخاب رشته کنم خیلی پیش مشاور های تحصیلی میرفتم و حرف حدود ۶۵٪اونا این بود که برم رشته انسانی زمانی که این رشته رو انتخاب کردم و وارد دبیرستان شدم خیلی از اینو اون حرف میشنیدن که رشته انسانی به درد نمی خوره اما دست از کوشش بر نداشتم .بعد ها که کمی تحقیق کردم دیدم که حرف مشاور ها هم درست بوده ببینید دوستان الان در تمام کشور های دنیا سیاست ..اقتصاد..صنعت..مدیریت..امورقضایی..بیشتر شغل های بزرگ مثل .. وزارت.. ریاست جمهور..قضاوت..وکالت..شهرداری..استانداری..صفارت..مشاغل درون فرمانداری ها ..شرکت های بزرگ .. بانکداری و....در دست کسانیه که علوم انسانی خوندن پس رشته انسانی هم رشته کوچکی نیست تازه تنوع رشته های دانشگاهی زیاد و پذیرش بالای دانشگاهاهم از حُسن خوبه این رشته هست ....

محمد دوشنبه ۰۹ امرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۹

من میخوام برم رشته آبیاری گیاهان دریایی. یا پنچر گیری قطار چطوره

تیزبین چهارشنبه ۰۴ امرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱

هر رشته و شغلی در انحصار باشه درامدش نجومیه شما رشته های به ظاهر درجه دوم تجربی رو ببینین بینایی سنجی شنوایی سنجی فیزیوتراپی اعضای مصنوعی کاردرمانی گفتار درمانی دندونسازی و زمین شناسی و گیاهپزشکی و ژنتیک. هیچکدوم از رشته های بالا بیکار نداره چون ظرفیتش محدوده و از همه مهمتر بهشون مجوز کلینیک میدن که در انحصاره.مثلا کلینیک ارتز پروتز رو فقط به فارغ التحصیلان اعضای مصنوعی مجوز میدن و در انحصاره دانشگاه ازاد اصلا این رشته رو نداره . و درامد ماهانه یه کلینیک به پنجاه ملیون درماه میرسه و کاملا گمنامه.همچنین تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در انحصاره به ازای هر سی هزار نفر جمعیت مجوز میدن. با دکتری رشته تربیت بدنی میشه کلینیک حرکات اصلاحی زد. با دکتری ژنتیک میشه مشاوره ژنتیک راه اندازی کرد. با فوق لیسانس زمین شناسی میشه ازمایشگاه سنگ های قیمتی راه انداخت .یا لابراتورا دندونسازی . تمام این رشته ها به غیر از چند تاش در انحصاره وزارت بهداشته.اگه شما یه بینایی سنج بیکار پیدا کردینکردم من جایزتون میدم زیر شیش ملیون تومن استخدامش نیست تولید عینک هم فقط در انحصار اینها هست.شنوایی سنج ها که دلال سمعک هم هست

عرفان سه شنبه ۰۳ امرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۶

سلام.من امسال کنکور ریاضی دادم.چندی بعد وقت انتخواب رشتس.میخام بدونم چه رشته ای بازار کار و موفیت مالی خواهد داشت//مهندسی معماری/کامپوتر/دریا/یا رشته های دیگر...ممنون ایمیل من erfan1999.pianist@gmail.com

moein آدينه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱

ناموسا یکی کمکم کنه میخوام انتخاب رشته کنم ولی نمیدونم به چی علاقه دارم هرکاریم میکنم ولی بازم نمیفهمم خیلی سخته لامصب کسی خیلی درس بخونه ولی تو انتخاب رشته بمونه کسی میدونه رشته پردرامد که ایندش خوب باشه چیه

m آدينه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

ناموسا یکیتون کمک کنه من نمیدونم به چه رشتهی علاقه دارم هرکاریم میکنم نمیفهمم فقط رشتهی میخوام که ایندش خوب باشه و درامد داشته باشه بنظرتون چه رشتهی خوبه ناموسا بگید کمک کنید

مریم سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵

سلام دوستان یه توصیه برای همتون دارم من یه مدت پیشه یه مشاور تو تهران میرفتم که خیلی کارش درست بود بهش گفتم من نمیدونم چه رشته ای برام کاملا گیج شدم کلی برام تحقیق کرد گفت برو ریاضی منم این رشت رو انتخاب کردم با اینکه علاقه ای بهش نداشتم اما توش موفقم و رتبه کنکورم هم ۲۵۹ شد که اصلا فکرشو نمیکردم من میخواستم برم تجربی چون خیلی علاقه داشتم ولی وقتی مشاورم بهم گفت اگه بری با وجود این همه علاقه نمی تونی چون داوطلباش خیلی زیاد منم صرف نظر کردم که الان خیلی راضیم از این تصمیمم میخواستم بگم هر رشته ای انتخاب میکنید حتی تو فنی به هیچ عنوان تجربی نرید

بی نام يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

رشته ای که انتخاب می کنید هم باید علاقه داشته باشید وهم توش پول باشه نکه در اون رشته موفق باشی ولی شکمت گسنه بمونه

ارش يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

سلام به همه عزیزان من نمیدونم رشته زبان انگیلیسی بردارم یا مدیریت و یا علوم انسانی به این سه تا خیلی علاقه دارم اما خانواده ام میگن علوم تجربی بردار چیکار کنم کمکم کنید

nafas آدينه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵

من رشتم انسانیه و عاشق رشتم هستم

...... آدينه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

بزرگترین اشتباهی که انجام دادم رشته تجربی رو انتخاب کردم بااینکه درسم عالی بود و خیلی زرنگ بدموهمیشه نمرههای کامل می اوردم از دوم دبیرستان تا پیش دانشگاهی کلاس میرفتم کلی پول ریختم و تست میزدم و تابستونا هم درس میخوندم سال اخر دیگه خیلی بخودم فشار می اوردم و خیلی کم میخوابیدمو استراحت میکردم اون روزا زندگیم فقط درس بود وقتی کنکور میدادم سوالا از اسمون تازمین با اون چیزهایی که من خوندم فرق داشت وخیلی سخت بودنو اولین بار همچنین سوالایی رو میدیدم اصلا از زیست که همیشه میگفتم اسونه و همیشه نمره کامل میاوردم فقط چندتا سوال پاسخ دادم شیمی و... هم همینطور اونموقع خیلی خییلی پشیمون شدم چون رشته هایی که قبول شدم بسیار مزخرف بودن اونوقت تصمیم گرفتم برم سراغ خیاطی 2سال کار میکردمو همزمان کلاسهای مختلف میرفتم ازجمله چرم دوزی و بافتنی وخیاطی و... کلی کلاس رفتم و بعد از 2سال تونستم از پول خودم یک تولیدی کوچک بزنم اوایل درامد چندانی نداشتم اما از کارم راضی بودم اما بعدها مشتریام زیاد شدن و خدارو شکر درامدم بقدری زیاد شد که تونستم چندتا تولیدی بزنم بااینکه اصلا به پول نیاز نداشتم ووضعمون عالی عا

امیر دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

هر رشته ای دوس دارید برید بعدشم شغل فقط پلیس همین.مهم پول نیس علاقست اگه به چیزی علاقه داشته باشید تو اون رشته وشغل مربوطه میتونید موفق وکسب درامدکنید

بهادر♥♡♥♡ دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

سلام من با معدل 18.5 انسانیی حقوق میتونم موفق یبشم و شغل پر در اومد ی هست یا ن؟؟؟؟؟

شهنام رحیمی شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

با سلام دوستان و عزیزان میخواستم بدونم تو رشته کشاورزی داروسازی رشته خوبی هست یا ن داروسازی بخونم یا آب خاک لطفا کمکم کنید دارم دییوونه میشم اینم شماره تماسم نظراتتونو برام بفرستید ممنون میشم 09213101229

صالح ابادی پنج شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

سلام به نظر شما علاقه مهمه یا پول ؟

بهاره يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

برین تجربی ،هیجی بازارکار خوب نمیشه تورشته های تجربی منتتونو میبرن اصلنم دغدغه کار نداری انقدنگین علاقه،چیزای مهمتریم هست

بهرام یوسفی آدينه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

سلام باید بگم بهترین رشته که میتونه در اینده سبب درامد بشه تعمیرات خودرو هستش تو ایران که ماشینا زود میرن تعمیرگاه من مطمین هستم موفق باشید

Amir آدينه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

سلام همگی خسته نباشید من خودم امسال پایه نهم هستم الان بین رشته تجربی و انسانی موندم میگن هر دوتاشون هم خوبن بازار کار خوبی دارن ولی تجربی از انسانی بازار کار خوبی داره الان تو مدرسه ما نمره های من زدن میگن تمامی رشته تو رو میگیره الان بین انسانی و تجربی موندم خواهشا راهنمایی کنید؟؟؟؟

یه بنده خداااایی آدينه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

من خیلی ادم بر تلاشی هستم و معدلم تا حالا زیر 19 نرفته خیلیا میگن برو ریاضی و تجربی اما خودم ب گویندگی علاقه خاصی دارررررم و عاشق مشهور شدنم و امسالم سال تعیین رشتمونه و من واقعا سردرگمم لطفا کمکم کنید thank you

امیدوار آدينه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

بخاطر کار به دانشگاه نروید که به جایی نمیرسید

امیدوار آدينه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

من رشته ام الهیات اصلا دوست نداشتم درس بخونم بزور خوانواده ام اومدم دانشگاه ولی پشیمون نیستم از دانشگاه اومدنم به نظر من مهارت از همه چیز مهم تره اینقدر زندگی رو برای خودمون سخت نکنیم

م.ذ شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

سلام بچه ها من ساله نهمی هستم با معدله 20تجربی علاقه دارم ولی خیلی ها میگن به درد نمیخوره چون خیلی متقاضی زیا داره در ضمن توی کشور خیلی تیز هوش هست که میان تو این رشته بع نظرتون انسانی چ طوریه؟؟؟؟

فاطمه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

سلام بنده دانشجوی روانشناسی هستم فوق العاده هم تو این رشته استعداد داشتم ولی بعده یه ترم گذروندن دیدم علاقم توش نیس تصمیم گرفتم دوباره کنکور بدم خودمم روانیه رشته ی مامایی هستم و مطمعنم هر کس ب هرچیز علاقه داشته باشه و استعدادشم داشته باشه موفق میشه و ب اینم اعتقاد دارم ک استعداد علاقه میاره ولی علاقه هیچ وقت استعدا نمیاره موفق باشین

رضا چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

من الان در پایه دهم تجربی هستم. من سال قبل شاگرد اول بودم و معدلم 19/80-19/70-19/65/-19/50 میآوردم .اما الان یه ذره از اون شاگرد اولی نمرات بالا خبری نیست الن تبدیل به یه شاگرد تنبل شدم. مدیرمان میگه رشته ات را عوض کن. اما نمیدونم باید چی کار کنم.از یه طرف دیگه اگه رشتم را عوض کنم خانوادم یه عمر بهم سرکوب میزنند .الان تو را به امام حسین راهنمییم کنید واقعا موندم. نای انجام هیچ کاری را ندارم . در ضمن من زبان انگلیسی به صورت تخصصی میخونم.رضا سالک از سردرود. اگه خواستین چیزی بهم بگین به این شماره تماس بگیرید لطفا یا به تلگرامم بفرستین.09380604524

زهرا سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

سلام دوستان. من علاقه م کامپیوتر بود رفتم رشته ریاضی که بتونم دانشکاه کاپیوتر بخونم سال دوم ریاضی بودم و خیلی خیلی افت داشتم چون اصلا به مباحث ریاضیات علاقه ای نداشتم خیلی ناامید بودم ریاضی و ادبیات رشته های خوبی داشت اما من اون هارو نمیتونستم وارد اینده م کنمو اونو تصور کنم ...یعنی از فکر کردن به اینکه من روزی وکیل خواهم شد یا مهندس خواهم شد فقط تا حدودی میتونستم دلم رو خوش کنم اما من دنبال رشته ای بودم که وقتی اسمشو به بقیه میگم یا وقتی وارد اون کار میشم سرشار از وجد بشم ...تجربی رشته ای بود که هیچ وقت بهش فکر نکرده بودم یعنی اطرافیان از بس موج منفی داده بودن که تو این رشته هیچ قبولی ای نیست بهش فکر نمیکردم اما تابستون دوم بلاخره تصمیممو گرفتم و اومدم تجربی یعنی تغییر رشته دادم از اونموقع تا الان که نزدیک کنکورمه سخت و باانگیزه تلاش کرده م و باخودم گفته م اگه امسالم قبول نشدم بازهم راهمو ادامه میدم .. خیلیااا تجربی رو دوست دارن یعنی ته دلشون وقتی فکر میکنن به اینکه اگه من روزی دکتر بشم ... یا من پرستار بشم خیلی به وجد میان اما بخاطر موج های منفی اطرافیانو و وضعیت های قبولی اخیر وار

هومن آدينه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵

من به همه عزیزان توصیه میکنم که اولا شرایط فعلی رو در نظر نگیرن دوما کسایی دنبال پول رشته هایی مث پزشکی ان سخت در اشتباهن....خودتونو گول نزنین....اگه علاقه همه به رشته ایی مث پزشکی زیاده این نشون دهنده تلقین جامعه است در واقع این یه علاقه کاذبه....اصلا هیچ آماری از پزشک های افسره دارین...ظاهر زندگی با باطنش خیلی فرق داره ....از زندگی تون لذت ببرین....دنبال عاقه تون باشین....سال 86 یکی از دوستای من تو رشته کشاورزی قبول شد... چون خ بهش علاقه داشت میتونم به جرات بهتون بگم الان دآمدش در حد ی پزشکه...جالبه نه...علاقه واقعی خودتونو شناسایی کنید

roza دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

سلام میشه بگید مهندسی کنترل کیفی زیر شاخه ی چه رشته ای هست؟

Zeinab يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲

سلام واقعا متاسفام برای جامعه ای ک دارم توش زندگی میکنم .... من معدلم بیسته و میخوام برم علوم انسانی ، دلیلشم اینکه به نظر من جامعه الان ما بیشتر از اینک به پزشک برای درمان جسم نیاز داشته باشه به انسان هایی نیاز داره ک فرهنگ مردم رو درمان کنن ...انسانیت کو؟؟ همش پول؟؟

علیرضا سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

من علوم انسانی روانشناسی میخونم علاقه هم دارم

دنیادیا... يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

سلام دوستان من پایه نهم ام و الان اغاز هدایت تحصیلی مون شروع شده ومعدل من تا ابتدای امسال 19/57کمتر نبوده و الان خیلی ناگهانی معدم داره پایین و پایین تر میاد و با مشاور خصوصیم هم صحبت کردم و کمکم کرد تا معدلم و بالا ببرم بازم و الان شک دارم ک علوم انسانی (حقوق یا روانشناسی)بزنم یا فنی(حسابداری)!!!و علاقه ای هم ب هیچی ندارم

مجتبی آدينه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

سلام من کارشناسی ارشد مکانیک از دانشگاه دولتی دارم الانم 4 سال شرکت نفتم .در جنوب کشور . ولی امسال میخوام کنکور بدم برم تجربی کسایی که فکر شکرت نفتن توجه کنن دیگه روش حساب باز نکنن .

امیر خان آدينه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶

سلام خسته نباشید بهترین رشته بنظر من فنی. هست چون که اگر توی سازمان دولتی نتونی استخدام بشی میتونی بیرون برای خودت کار ردیف کنی

moein دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

سلام بنظرشما رشته مکانیک خودرو خوبه.من موندم چه رشته ای برم

معین دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

سلام بنظرشما رشته مکانیک خودرو خوبه

عباس دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴

بچه ها به نظرتون بازیگری درآمد خوبی داره؟؟؟ اگه در مورد بازیگری چیزی میدونید بگید لطفا

الناز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰

بهترین چیز علاقته هر رشته ای که بخونی و دوسش داشته باشی پشتکارم دنبالش میاد....به هدفت برسی...

AVIN آدينه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

سلام.من دانشجوی رشته ی هوافضا هستم.نمیدونم آینده ی شغلیش چطوره جدی!!!!اما هرچقدر ب رشته های مدیریت و حسابداری و پزشکی و...فکرکردم دیدم خیییییییلییییییییی بخام دوام بیارم 1ساله!!!هنوزم توی 2راهیم نمیدونم دقیقا چیکار قراره بکنم ولی میدونم از وقتی دست چپ و راستمو شناختم عاشق این رشته بودم الانم هربار چارتمو نگاه میکنم ی حس خوبی پیدامیکنم و محکم تر میشم برای خوندنش.ناگفته نمونه ک همه ی فااامیل و آشناها گفتن نخونش آخه برای دختر مناسب نیس ک!!جامعه ی ما آدمی ک بند (پ)رو نداره پس میزنه.پس علاقه فقط برای آرامش روحتونه!!!پول اصل قضیس اما بدون همون علاقه هم نمیتونی پولدار شی.بچه های دبیرستان زیاد ب خودتون سخت نگیرین.در نهایت دانشگاه دولتی امیرکبیر و آزاد ناکجاآباد بدون بند (پ)هیچی نیییس.فقط ب خودتون ایمان داشته باشین همین

Fereshte آدينه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶

من دهمو میخونم رشتمم ریاضیه..رشتمو فقط بخاطر این انتخاب کردم که هوافضا بخونم..ولی وقتی بیشتر تحقیق کردم دیدم که به مهندسای هوافضا تو ایران توجه زیادی نمیشه..در آمده خوبی دارن ولی کار خیلی سخت پیدا میشه..الان مشکلم اینه که رشته ی دانشگاهیم چیو انتخاب کنم که هم دوس داشته باشم هم در آمده خوبی داشته باشه

امین پنج شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵

بحث بر سر رشته بحثی بسیار گسترده ست...و عوامل مختلفی در موفقیت نقش دارند که بیشتر این عوامل و مفاهیم کیفی هستند و همین موضوع بحث را مشکل میکند مانند استعدادو از این دست ... عوامل مهم:روحیات شخص..استعداد شخص ...بستر کشور و توسعه یافتگی در هر رشته...براورد اینده...بنده به تجربی علاقه نداشتم ولی با تلاش زیاد دندانپزشکی قبول شدم و کم کم به رشته ام علاقه مند شدم ...الان درامدی بالغ بر25 میلیون دارم ( در مطب شخصی)

سومیتا سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

تنها رشته ای که میگیره علوم تجربی البته این همه پزشکی پزشکی میکنن آنچنان چیزی نیست به جز شیفت بی خوابی ، دعوا با مریضا، برای گزارشم فقط دعوات میکنن انگار بچه ای البته فعلا در حال حاظر تنها چیز هایی که خوبن همینان.

a:m يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

قبلشششششش ب عمر پر ارزشتتتتتت فکر کن ک 4 یا 6 یا 8 سال نزار عمرت تلف بشه (برای اقایان فکر خدمت باش 2سال هست).رشته ها خوبن اما فکر اینده باشششش ک شغالتتتت تضمین شده باشهههه

مهران شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰

سلام دوستان .بهتون پیشنهاد میکنم که برید رشتهای فنی حرفه ای وهنر چیزهای دیگه مثل کشورای اروپایی وغربی که مثلا بهتریناشون میرن توسیاست. ومدیریت تحصیل میکنندوبعد شغل مرتبط با رشتشون کار میکنن چرا همه میخوان دکتر ومهندس بشن بابا بسه دیگه والا پولی که یه ارایشگردرمیاره ازپول ویزیت یه دکترهم بیشتره خیلی دیگه پزشکی ومهندسی گنده کردین ونظرم بر اساس تجربه ی شخصیم بود

دانش اموز نمونه دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

سلام . من امسال باید انتخاب رشته کنم به نظرتون رشته تجربی بهتره یا فنی حرفه ای

مهدی شاهمرادی يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

سلام من رشته علوم انسانی روخوندم والان تصمیم گرفتم که رشته برق صنعتی بخونم وتغیررشته بدم به نظرشما رشته ی علوم انسانی بهتره یابرق صنعتی

D.r Hanieh Dehqani يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

آدم خودش فقط میتونه مسیر زندگیشو انتخاب کنه همه چیز به تلاشمون بستگی داره پشتکار داشته باشیدو نا امید نشید همتونو جزو رتبه‌های برتر میبینم من که امیدوارم موفق بشمو خداهم هوامو داره قربونش برم

عباس آدينه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

من رشته م مترجمی زبان انگلیسیه..به رشتهم فوق العاده علاقه دارم ولیبه آینده ی شغلیش امیدی ندارم

امیر سه شنبه ۲۸ دي ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳

من خیلی دوست دارم به رشته پر درامد برم

ناشناس شنبه ۲۵ دي ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

سلام من یه دانشجوی در رشته کامپیوتر هستم واقعا هم از نظر درامدی رشته خوبیه و هم از نظر بازار کار حالا خودتون هر چی میخوان برین با علاقه کامل

علیرضا سه شنبه ۲۱ دي ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸

باسلام خدمت تمامی دوستان یه نصیحت برادرانه برای همه ی شما من با وجود استعداد خوب و تحصیل در رشته ریاضی در دوره دبیرستان و حال در رشته مکانیک لطفاسعی کنید که اصلا هدف نهایی شما کار دولتی نباشد خود بنده در کنار تحصیل مشغول به انجام کار ازاد اعم از باغداری و پرورش ماهی و... می باشم و بدون دغدغه کار در اینده تحصیلات خودم رو با اعتماد به نفس بیشتری ادامه میدم وتا کنون موفق بوده ام سعی کنید که به حداقل ها هم قناعت کنید خدا مراقب همه ی ما هستش این ما هستیم که ناشکر و ناسپاس هستیم با این همه فرصت های شغلی ازاد متاسفانه کسی که در رشته مهندسی و پزشکی تحصیل میکنه احساس بزرگ بودن کاذب میکنه و کسر شآن داره که کار ازاد انجام بده

Diyana دوشنبه ۱۳ دي ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۱

به نظر من رشته ی ریاضی بهتر است

محمد رحیم پور يکشنبه ۱۲ دي ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

با کدوم رشته میتونیم خلبان یا افسر بشیم

علي يکشنبه ۱۲ دي ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

منم اهل زرقان خيابان آسيام ورشته ام هم علوم تجربي وفارق از تحصيل سال93 مدرسه چمرانم ابوالفضل جان اگر ميخواهي تو اين رشته موفق بشي فقط فكر رشته هاي تاپ باش دندانپزشكي وپزشكي و پيراپزشكي ها من الان دانشجوي كارداني بهداشت عمومي ام ودارم سعي ام رو ميكنم كه براي كارشناسي بهداشت حرفه اي قبولشم اميدوارم موفق باشي

سیوان آدينه ۱۰ دي ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹

نظرتون در مورد مهندس حفاری چیه ایا بازار کار داره هدف میزان حقوق نیست آیا جای پیشرفت داره من خیلی درس میخونم و خیلی دوس دارم رشته رو. لطفا نظر بدید خیلی ممنون میشم

پانیذ پنج شنبه ۰۹ دي ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰

به نظر من تمام شغل ها آخر به فکر اقتصادی شخصی بر میگرده اون مهندسی که از بیکاری می ناله چرا نمیره یه هنری که داره روی نمی آره اونایی که نقاشی بلدن یا موسیقی فعلا می تونن تدریس کنن در مدشونو تو حساب سودیشون بزارن بعد که پول دستشون اومد مغازه بخرن و شروع به کار کنن و وقتی پول اون ها بیشتر شد شرکت باز کنن من الان کلاشه هشتم تیزهوشانم و میخوام به مهندسی معماری برم چون دوسش دارم و اگر طبق برنامه پیش برم شاید از حقوق برابر دکتر برخوردار بشم

Maralveisi چهارشنبه ۰۸ دي ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹

سلام.من امسال انتخاب رشته دارم،بازیگری دوست دارم برم؟:(

رضا سبحانی عشق دندانپزشکی چهارشنبه ۰۸ دي ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

اقا فقط دندان تمااااااااااااااام فقط دندان

shokoofe چهارشنبه ۰۸ دي ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

سلام من دوم دبیرستان رشتم تجربی بود اما از فیزیک و شیمی هیچی حالیم نیس رفتم انسانی حالا سومه انسانیم.حالا هم شدیدا فکرم درگیره ک چ رشته دانشگاهی برم هرکی میتونه راهنماییم کنه کوتاهی نکنه پلییییییز

jafar سه شنبه ۰۷ دي ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

سلام رشته تجربی نرید چون متقاضیان زیادی داره خیلی سخته هر کس به این رشته بره پشیمون میشه الان بهترین رشته براکار کردن ریاضیه امیدوارم بادید باز انتخاب کنید

محمدرضا دوشنبه ۰۶ دي ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

بهترین رشته ای که میتوانید در ان هم به شغل وپول خوبی برسید در سوم دبیرستان به نیروی هوایی ارتش عضو شید حقوق و شخصیت خوبی داره بنده خودم سرهنگ پایگاه هوایی تبریزم

امیرحسین مدنی يکشنبه ۰۵ دي ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲

سلام.من خودم سال دهم هستم باعشق و علاقه درس میخونم..تا سال گذشته روزی یک تا دوساعت درس میخونم..اما امسال روزی ۷ ساعت درس میخونم...توی کنکور سراسری رتبه زیر۱۰۰ میشم...میخوام وقتی لیسانسمو توی رشته ی مهندسی پزشکی گرفتم از ایران برم پیش اعضای خانوادم توی استرالیا....تراز هایی که توی قلم چی امسال میارم بین رتبه های ۱۰ تا۲۰هستش...درصد های ریاضی و فیزک و شیمی هم همیشه ۱۰۰درصد میشم..

امیرحسین يکشنبه ۰۵ دي ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰

سلام.من خودم سال دهم هستم باعشق و علاقه درس میخونم..تا سال گذشته روزی یک تا دوساعت درس میخونم..اما امسال روزی ۷ ساعت درس میخونم...توی کنکور سراسری رتبه زیر۱۰۰ میشم...میخوام وقتی لیسانسمو توی رشته ی مهندسی پزشکی گرفتم از ایران برم پیش اعضای خانوادم توی استرالیا....تراز هایی که توی قلم چی امسال میارم بین رتبه های ۱۰ تا۲۰هستش

باران يکشنبه ۰۵ دي ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸

من ک موندم برم انسانی یا تجربی یا فنی برم نقشه کشی صنعتی :|

لیلا آدينه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

من خودم لیسانس جلبک دریایی دارم واسه هر ابیاری بیست ملیون میگیرم رشته فقط آبیاری جلبک دریایی

ناشناس دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴

ازهمه عزیزان خاهش میکنم حقوق نخونید توروخدا خودتونو سرگرم رشته ای نکنید که اشباع شده حتا برای وکیل شدن هم باید تو ازمون ورودی شرکت کنید که از هر 35 نفر یک نقر پدیرش میشه ..من ارشد حقوقم ..کار دولتی و خصوصی هم پیدا نمیشه

بازگرد شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

به نضر منو همی رشته شناسان بهترین رشته جهان و ایران هم در بازار کار هم در پول رشته الکتروتکنیک هست پرکاربرد ترین رشته جهان با 41 شغل در ایران الان الکتروتکنیک مهندسی برق هست که در فنی حرفی است الان من مهندس برق هستم استاد 3 دانشگاه و مچیر صنعت موفق باید بهترین انتخابه از من گفتن

سهیل چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶

فقط حسابداری اگرمیخوای شغل دولتی داشته باشید برید حسابداری.

کیمیای سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

پردرامدترین رشته پزشکی ودندان وداروهس جوری ک نصف بودجه مملکت دستشون ماهی حداقل20میلیون ومتخصص هاش هم 50میلیون یاحتی بیشترواین واقعابرای مملکت درده

کیوان سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

خوب تب تند تحصیلات تو کشور ما و پایین بودن سطح دانشگاهها کار رو به اینجایی کشیده که میگیم فلان رشته اشباع شده ... این حرف کاملا اشتباه اتفاقا هیچ رشته ای اشباع نیست ... چرا اتفاقا ما مثلا رشته مهندسی عمران به شدتت کمبود داریم این دوستان و خود من ادعای مهندسی عمران دارم هیچ سوادی تو این رشته ندارم یعنی فقط پاس کردیم و رفته ... اگه درس خون نباشید و بیسواد وارد دانشگاه میشید و بی سواد خارج مثل تحصیل کرده های کشور ما اکثرا مثل کسی هستن که گواهینامه رو با پول گرفته اما حتی نمیدونه پدال گاز کجاست ؟؟ کشوری که تو میدون انقلابش داد میزن پایان نامه ارشد نباید به تحصیلات عالیش اعتماد گرد .... تحصیل در هر رشته ای مقدمه برای ورود شما به اون حوضه هست یعنی مثلا اگه عمران بخونید بعد اتمام تحصیلات باید برید در ازمون های مهارتی نطام مهندسی شرکت کنید جای تاسف داره جمعیت کثیر مهندسین عمران کشور در آزمون جزوه و کتاب باز نظام مهندسی با کلی کتاب کمکی و راهنما و واژگان نمی تونن به نصف سوالات پاسخ بدن بعد اعتراض می کنن که کار نیست ... یا تو رشته حقوق و ازمون وکالت که عزیزان با درصد های بسیار پایین انتظار قبولی

نمیدونم دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷

آدم بره بمیره بهتره.

محبوبه يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

من رشته علوم تربیتی با گرایش مدیریت و برنامه ریزی اموزشی میخونم اما چندان علاقه ایی به مدیریت ندارم و میخواهم ارشدم رو روان شناسی یا مشاوره بخونم که واقعا هم توش استعداد و علاقه دارم ÷س به نظر من علاقه مهمترین چیز هست و باعث انگیزه بیشتر و ÷یشرفت میشود

حمیدعبدولمطلب دکتر(دندون پزشک) چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

سلام من تا ۳۰سالگی درس خواندم تا دکتری گرفتم اما عمرمو تلف کردم بخصوص رشته تجربی که شخصا ۲سال پشت کنکور لعنتی مانده ام. نمیخوام ناامید شید ولی رشته های فنی و انسانی بخصوص کامپیوتر و وکالت بدون ازمون و راحت میشه دانشگاه قبول شد و... متاسفانه تو ایران خیلی دکترا رو بزرگ کردن درصورتی که رشته تجربی فقط عمر و جوانی رو میگیره. موفق وپیروز باشید

علی يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

سلام.من دو سال در رشته کمک پرستاری درس خواندم. والانم بیکارم.اگه کسی در این رشته نظری داره یا کار پیدا کرده لطفا نظر بدهد

مححححححمد يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

به نظر من رشته علوم انسانی خوبه همه برین عمو من رفته الان میگه بهترین رشته برای اینده است

ابوالفضل شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

سلام به نظر من اگر پسر هستید برید فنی حرفه ای یا بازار آزادو کار یاد بگیرید چون در آینده دو فاکتور مهم هست که باید داشته باشید ۱.مهارت در یک کار فنی(مکانیکی،نجاری،کفاشی،تراشکاری و...)۲.پول لازم برای راه اندازی کارخودتون پس بدونید که گرفتن مدرک الکی مثل پیام نور و علمی کاربردی به دردتون نمیخوره هیچ تازه مدرک دولتی هم بدون داشتن پارتی به درد نمیخوره پس به هیچ وجه رشته نظری نرید

علی شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲

ببخشید ولی فک کنم اشتباه میگین ها. در حال حاظر تاپ ترین رشته ی مهندسی. مهندسی مکانیک علی الخصوص گرایش سیالات هسش. مهندس مکانیک خیلی دستش بازه برای بازار کار. چون خیلی از کارا رو میتونه انجام بده. در ضمن همین کارخونه برق رو دست مهندسین مکانیک سیالات داره میچرخه. و هنوز اشباع نشده مهندسی مکانیک.

علي آدينه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲

دخترا شما بريد خونه داري و بچه داريتونو بكنيد چرا درس مي خونيد؟؟؟

طالب جواب! چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸

رشته ی هنر چی؟ طراحی لباس؟ تو ایران و دنیا؟ درباره اون اطلاعات بدید.

حسین يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

من کلاس نهمم میخوام رشته انخاب کنم اما......نمیدونم چی انتخاب کنم....علوم تجربی.....ریضی فیزیک....علوم انسانی..... درسمم عالیه تیز هوشانم مقام اول در استان البرز را اوردم...چه گنم به نظر شما

نسل سوخته يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

حقیقت آینه که یه کشور خرت و پرتی داریم که هیچ چیز هیچ ارزشی توش نداره، چهل ساز گذشت و دریغ از کوچکترین برنامه ریزی برای نسل سوخته و جزغاله فلک زده جوان.

فرناز آدينه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

سلام بچه ها من مثل شما کم سن و سال نیستم سی و هفت سالمه و ارشد حقوق هستم و کار خوبی هم تو یه وزارتخونه دارم که خداروشکر ولی میخوام بهتون بگم گول حرف این و اون رو نخورید اون موقع که هیجده ساله بودم دلم میخواست دکوراسیون داخلی بخونم البته آنقدر ها مثل الان زیاد نبود ولی بقیه گفتند برو وکیل شو هم پرستیژ داره هم درآمد من با اینکه معدل بالایی هم داشتم تغییر رشته دادم به انسانی نظام جدید بودم فکر کنم همون گروههای اول نظام جدید، حالا به دختر هشت ساله تیزهوش دارم که کتاب های ریاضی رو مثل آب خوردن حل میکنه ولی بهش نمیگم و حتی یکبار نگفتم برو ریاضی میگه میخوام طراح لباس بشم راستش فکر میکنم با اینکه خیلی کوچیکیه از من بهتر ست میکنه بخاطر همین هم تشویقش میکنم چیزی رو که دوست داره ادامه بده زیاد به پول فکر نکنید اگه نامبر وان باشید تو هر رشته و هر هنری رو هوا شما رو استخدام میکنند فقط تحصیل یه رشته مهم نیست علاقه مهمترین چیزه عشق به یه کار هم به شما انگیزه میده هم شادتون میکنه من الان درآمد تقریبا خوبی دارم ولی درونا زیاد راضی نیستم دلم میخواست همون رشته ای رو که دوست داشتم الان خونده بودم چون احسا

مصطفی شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲

سلام دوستان،خیلی به کمکتون احتیاج دارم، مهندسی عمران گ معماری چطوره؟یکیتون جواب بده لطفا

ahmadreza آدينه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

سلام..من مهندسی برق چمران اهواز دارم میخونم...داخل کارنامه سبز مهندسی پزشکی دانشگاه اصفهان رو هم اوردم...به نظرتون کدوم بهتره؟؟

فرشید يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱

سلام به نظر شما رشته ی مهندسی مکانیک رشته ی خوبیه

سعیده يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

عزیزان من دارم ارشد حقوق می خونم و راضیم. اما هرکس دنبال علاقه ش بره مطمئنا انقدر خلاقیت و نبوغش گل می کنه که بازار کار رو خودش به وجود میاره. علاقه مهم ترین چیزه... به فکر پول نباشید چون زود از درس خسته می شید و تغییر رشته می دید!!

شهرزاد آدينه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

سلام علوم تربیتی بازارکارداره؟ خاهش میکنم جواب بدیدخاهش.

محمد آدينه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

به نظر من علوم تجربی خیلی خوبه بقیه هم خوبن ولی بیشترین تعداد شغل ها توی علوم تجربی و فنی حرفه ای است فنی حرفه ای کمی سخته و پول خوبی هم نداره علوم تجربی پول خوبی داره و بهترینه و بیشتر مردم ایران همش دارن رشته ی علوم تجربی رو انتخاب می کنن امیدوارم شما هم مثل من همین کارو بکنید

M.n چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

آیا رشته عمران خوبه ؟؟؟؟

سحر يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹

من مهندس نفتم. کو کارش؟ پدرم درومد انقد دنبال کار گشتم همه جا یه رزومه میخوان در حد کتاب! کارهاشم اکثرا خارج از تهرانه و برای خانوم مناسب نیست انقد گفتن این رشته باکلاسه گول زدن منو!

رضا يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

من رشتم حسابداریه توی دانشگاه روزانه دولتی توی تهران درس خوندم، استادا اصلا درست و حسابی درس نمیدادن، نرم افزاری هم یاد ندادن. فارغ التحصیل شدم. چیزی که توی دانشگاه میخونی با بازار کار واقعی و عملی کلا فرق داره. بعد دانشگاه رفتم دنبال کار حالا مگه کار پیدا میشه. همه جا سابقه بالا، خانم، مدرک تحصیلی بالا، بلد بودن چند نرم افزار قوی و... میخواستن. رفتم یه موسسه آموزشی نرم افزار هلو یاد بگیرم که درست و حسابی یاد ندادن و فقط پولشو گرفتن تازه میگفتن بعد آموزش خودمون میفرستیمت سر کار که اون کار رو هم نکردن. ناامیدانه بازم دنبال کار گشتم و گفتم برم از پایه برای کمک حسابداری دنبال کار بگردم اما اصلا کار پیدا نشد. این همه تو روزنامه آگهی برای حسابدار و کمک حسابدار بود اما هیچ کدوم نصیبم نشد. (شرکتها و موسسات پیش خودشون نمیگن هر کسی باید از یه جایی شروع کنه و همه مادرزاد کاربلد و با سابقه نیستن!) خلاصه یه کاری پیدا کردم که ربطی هم به رشتم نداره. با توجه به دانشجوهای زیاد حسابداری و موسسات خصوصی که مثل قارچ همه جا سبز میشن و یه چیز الکی از حسابداری یاد میدن و اکثر شرکتها هم حسابدار خانم میگیرن به

دامپرشک آدينه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

من دامپزشکم. 13 ساله! نخونید! نخونید!

امیرعلی پنج شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

سلام دوستان بهترین رشته نقشه برداری از همه شغل هاسخت تر امسال کنکور دارم واسم دعا کنید ؟

YAS چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

به نظر من رشته ی تجربی خوبه ولی باید مغز شو داشته باشی تابتونی بری.ولی من رشته ی تجربی رو انخاب کردم تا بتونم آینده ی خوبی داشته باشم.اگه هم نشود میرم رشته ی حسابداری یا کامپییوتر اگر تجربی نتونستم حتما کامپیوتر می تونم.

آرمان دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

همه ی رشته ها چرته جز اندکی

یعقوب يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

بنظر من رشته کشتیرانی از همش بهتره من الان افسر اول کشتیرانیم ماهانه هجده میلیون تومان حقوق دارم فردا هم دارم میرم بلژیک با پنج هزار کانتینر .موفق باشید

F شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

سلام من سال نهمم و امسال انتخاب رشته دارم و وااااقعا تکلیفم مشخص نیست نمیدونم باید چیکار کنم.از ریاضی اصلا خوشم نمیاد و اصلا به چشم رشته ای که بخوام انتخاب کنم نمیبینمش.ادبیات فارسی و زبان انگلیسیم عااالیه.حفظیاتمم خیلی خوبه و علاقه هم به علوم و ادبیات و زبان و درسای حفظی دارم.دستی هم بر نویسندگی دارم.یکی میگه برو نویسنده شو(پول توش نیسییس)یکی میگه برو مترجم شو(شرایط مکانی اجازه نمیده.شهرستان ما جایی نیس ک شرکت داشته باشه یا...من برم مترجمش شم)یکی میگه برو ادبیات.برم ادبیات چیکارکنم؟؟از تربیت معلم خوشم نمیاد.خیلی خودمو بترکونم استاد دانشگاه شم. یکی میگه کامپیوتر یکی میگه داروسازی یکی میگه هنر .....وااای دیوونه شدم خواهش میکنم راهنماییم کنین چیکار کنم

اروشا آدينه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

ادیبات انگلیسی به نظرتون خوبه اگه برم کسی تا حالا رفته اخه میخوام مترجم بشم

sina azizi 415 آدينه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۸

رفقای من شما فقط باید خودتونو باور داشته باشین هر چی باشین فرقی نداره انسان موجودیست با ارادی فولادین

مینا پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

هی میگید برید سراغ علاقتون کو علاقه؟؟؟؟؟

سجاد حسنلو يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

نظرتون رو درباره رشته حسابداری چیه؟و بازار کارش در کدوم کشور خوبه؟ ممنون میشم پاسخ بدید

مهدی شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷

سلام دوستان. من پسری 17ساله هستم سوم ریاضی. میخواستم راهنماییم کنید من تو دو راهی گیر کردم نمیدونم درسمو ادامه بدم یا ول کنم برم دنباله کار. نمیدونم رشته ای ک من هستم توش پول داره یا نه. لطفا راهنمایی کنید 09395885876

رضا سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳

سلام من ميخوام مهندسي عمران برم به نظر شما مهندسي عمران خوبه

جلال سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

به باور من رشته هایی که امروز پذیرش کم دارند در اینده بازار کاری بهتری دارندالبته اگر تخصص گرایی لحاظ بشود به باورمن 500دانشگا ه خوب وبااستاندارد برای ایران کافی هست

عسلی يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

گرافیک به نظرم رشته ی خوبیه

دلارام يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵

باوا ما ک رفتیم ریاضی چ کنیم علاقه داشتیم گناه ک نکردیم

Saman شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

اخه دیونه ها یارو میاد اینجا نظر بگیره !!!' یکی میگه تجربیه خوبه یکی.میگه ریاضی یکی میگه پزشکی کارش خوبه یکی میگه مهندسی ادمو گیج میکنید بخدااا

M شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳

سلام من موندم چیکار کنم دیپلممو گرفتم و دانشگاه نرفتم همه میگن برو ولی دوستای خودم که رفتن پشیمون شدن اومدن و رفتن دنبال کار. الان بین سربازی دانشگاه گیر کردم. رشتم مکانیک و برق خودرو اصلا خوشم نمیاد میخوام برم یه رشته ای که کار براش باشه بجز مکانیک یا برقش!

زهرا آدينه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

سلام من امسال کلاس نهم هستم وباید انتخاب رشته کنم راستش بین انسانی وتجربی موندم کدوم؟من به ادبیات وتاریخ توانسانی وبه شیمی وبه خصوص زیست توتجربی علاقه دارم نمیدونم چیکارکنم بازارکار یا استعداد؟

معین پنج شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲

فقط علاقه و چیزی که ازش خسته نشی

محمد پنج شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

بنظر من الان بازار کار تجربي بهتر از ریاضی هستش اما این وضعیت تعقيير میکنه چون تعداد متقاضيان تجربي خیلی بالا رفته وراهيابي به دانشگاه سخت شده اما ریاضی با رتبه ي پایین هم میشه مهندسی های خوبی اورد

محمد دالوند چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

سلام من فوق لیسانس دانشگاه شهید بهشتی تهران در رشته پزشکی هستم اما حیف که این مملکت به فکرنخبه هاش نیست به نظر من درس خوندن تو این مملکت وقت حدر دادنه

ه چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹

من که امسال نمونه دولتی میرم رشته شبکه ونرم افزار های رایانه ای رو انتخاب کردم بازار کارشم عالیه

رضا سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

سلام بنظر من رسته تجربی عالیه اگه خیلی خرخون هستین و معدلتون خیلی بالاست هدفتون پزشکی و داروسازی و دندونپزشکی باشه اگه نه در حد متوسطین بهترین رشته ها پرستاری و اتاق عمل و هوشبری وعلوم ازمایشگاهی و فیزیوتراپی اینایی که میگن پزشکی چیه بیکار زیاد داره رو زیاد باور نکنید ولی پزشکی اوردین تا دکترا بخونید فوق تخصص بگیرین چون خدا تومن هر عملشه پرستاری هم که رو هوا مبگیرن پرستار کم داره این مملکت ولی سخته این رشته هارو قبول شین فقط خر خونی

مهدی آزاد دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

با سلام به محضر مدیران سایت و دوستانی که نظرشون رو دادند بنده مهندس سازه هستم بهترین دانشگاهم درس خوندم و مدیر یک شرکت هستم و وضع مالیم هم متوسطه ولی در ایران ما اگه بخای پولدار بشی و ن هم راحت و بعضی وقتها یک شبه بهتره دنبال درس و دانشگاه و ... نرید یکی از دوستام در سال سوم دبیرستان به دلایل خانوادگی ترک تحصیل کرد و همه گفتند بیچاره شد اون رفت دنبال کسب و کار و تجارت به زبون عامیانه دلالی و الان مالتی میلیاردر هستش و من در خیال خودم خیلی شخصیت اجتماعی دارم و از این خوش خیالی ها. دوستان اگه میخایید پول دربیارین و سریع هم باشه و به دور از درس و مشق فقط دلالی رو پیشنهاد میدم که اسم با کلاسش بیزنس هستش موفق باشید

امین يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

دوستان الان تقریبا با خراب شدن بازار کار مهندسی همه هجوم اوردن به رشته تجربی و اونی که واضحه تا چند سال اینده رشته تجربی کاملا اشباهه همینطور که میبینید الان چند وقت پیش اخبار اعلام کرد چند هزار پزشک عمومی بیکار داریم و تا چند سال اینده این اشباه شدن و بیکاری به متخصصین هم میرسه مگه این مملکت چندتا بیمارستان و چند تا پزشک میخواد الان تنها راهی که وجود داره که موفق بشی اینکه به چیزی که علاقه داری بهش بری سراغش و غیر از اینم هیچ راهی وجود نداره وقتی علاقه باشه همهچیز دنبالش برات میاد همون طور که دیدید وضع کاری همه چیز افتزاحه فقط برین دنبال علاقتون تا چیزی بشید والسلام من خودم مهندسی برقم تو دانشگاه دولتی به خاطر رتبه خوبم به حرف دیگران گوش دادم رفتم الانم مث چی پشیمونم من که همیشه جزو نفرات اول بودم الان درسارو با بدبختی پاس میکنم (- -)

رئوف آدينه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲

هممممممممم

معین امینی آدينه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

سلام من یک پسر۱۴ساله هستم و به نظرم بهترین رشته رشتهدای است که مردم خوب استقبال نمی کنند

الهام سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲

من می خوام برم رشته امور اداری به نظر شما این رشته خوبه؟

احمد سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

من نظرم اینه که رشته علوم مهندسی یه رشته بابع دل واسه درامده،۰

خلاصه یکی هستم سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

سلام دوستان دوستان ناامیدتون نمیکنم بابا وضع پول تو کشور خرابه همه دارن پول میزنن به جیب خودشون نمونش همین یک میلیارد حقوق بابا چه خبره اون پولا کوفتتون بشه الان آخرالزمانیم یه فیلمی ازش دارم تو فیلم میگفت در آخر الزمان وضع اقتصادی کشورها خراب میشه خیلی چیزها ده دقیقه واقعا همش اتفاق افتاده تا یکیشو من بهتون بگم که خوندم نوشته در آخرالزمان امت من همه به دنبال علم میرن که شده من نمیگم بده بلکه خوبه.هر کس یه شغلی دوس داره بهتون حق میدم ولی یه چیز همه فراموش کردن مرگ مرگ رو فراموش کردیم اون شیطان لعین میخواد بره جهنم میخواد من و تو رو هم ببره تا کی زنده هستیم تا یه دقیقه دیگه ممکن نباشیم بعدا میخوای چجور جلو خداوند عز و جل ظاهر شی برین بخونین شکل انسانها در روز رستاخیز(قیامت) تو نت سرچ کنین

علی يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳

سلام من الان دهم هستم و رشته ریاضی رو زدم . یک مشاره توی مدرسه ی ما گفت که تا چند سال اینده پزشکی زیاد میشه و مهندسی کم و اونجاست که نون مهندسا توی روغنه . پدرمنم خودش مهندسه و گفته بهم کمک می کنه تا بتونم توی حرفه خودم بالا بیام انشا الله هرکس به هر جایی که دوست داره برسه

hm آدينه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

سلام من خیلی موسیقی رو دوست دارم ولی نمی دونم که چه سازی تمرین کنم اگه کسی می دونه کمکم کنه

امیرضا پنج شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸

سلام من ۱۵ سالمه ازتون کمک میخوام از ایندم نگرانم راستش نمیخوام پیش خانوادم شرمنده بشم اگه امکان داشته باشه برام کمک کنید به عمران علاقه دارم در امدش چطور ؟

بنده خدا چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

***همگی بروید کار و تلاش کنید ولی بدانید کسی آن کار را به آسانی انجام خواهد داد که برای آن خلق شده است*** "حضرت محمّد (ص)" سلام من تحصیل کرده رشته گرافیکم اوایل همش دنبال این بودم که یک جایی استخدام بشم دنبالش رفتم ولی یا حقوق کافی نمیداد یا طرف آدم درستی نبود برای همین من که دستم خالی بود رفتم دنبال کارگری چند سالی تو این شرکت‌ها ی تولیدی کار کردم تا این که چند وقت پیش بیرونم کردن الآن هم تصمیم گرفتم دیگه اگه خدا بخواد دنبال این نباشم که حتما ی جا استخدام بشمو منت اینو اونو بکشم میخوام خودم برا خودم کار کنم اونم تو رشته خودم چون از کودکی به کارهای هنری علاقه‌مند بود. توکل میکنم به خدا

دریا 125 شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

من مهندسی نفت خوندم ، بیکارم ، سه ساله که بیکارم ، سال آینده میخام برم خارج از کشور ، پزشکی بخونم. هیچی پزشکی نمیشه ، والسلام

روح الله پنج شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

ب نظر من هر کس تو هر رشته ای تلاش خودشو برای رسیدن ب هدفش انجام بده مطمئنا موفق میشه شک نکنین...فقط توی هر رشته ای ک هستید تا جایی ک میتونید ادامه تحصیل بدین و از تحصیل باز نمونید و درکنار تحصیل از هم رشته های خودتون کمک بخواین تا هم کمکتون کنن و هم اینکه تجربه کسب کنید...من خودم دارم روی این اصول حرکت میکنم و مطمئنم ک با کمک خدا موفق میشم و توی رشته خودم ک عمران هست بهترین میشم_درضمن جز ورودی های مهر ۹۵دانشگاه شهید باهنر شیراز هستم ...اگرم کسی خواست ب من کمکی کنه ممنون میشم با این شماره تماس بگیره09175561892 من عاشق پند و اندرزهای شما هستم

مریم چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

اشتباه منو نکنید...از الان رویاپردازی نکنید چی بخونم چی نخونم..الان فقط بچسبید به درستون تا تو رشته‌ای که هستید بهترین رتبه رو بیارید..هرچی رتبه ی بهتری بیارید انتخابای بیشتری دارید اون وقت کلی وقت دارید که راجع به این که چی میخواین بخونین تصمیم بگیرین...یه وقت می بینین یه رتبه ای آوردید که مجبور میشین واسه پشت کنکور نموندن چیزیو بخونید که فکرشم نمیکردین...

گلدره چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

سلام جوونا برن سربازی بعد برن دنبال کار دخترا خانه دار

ANNA دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

به نظرم علاقه خیلی مهمه.به هر حال شما میخواین چندسال از بهترین سال های زندگیتون رو صرف درس خوندن کنید.من خودم رشته ریاضی فیزیک هستم و امسال کنکور دادم رتبم شده 8000 و میخوام برم رشته ی تربیت بدنی چون خیلی علاقه دارم و اشتباه کردم ریاضی خوندم.خانوادماجازه نمیدن ولی من شدیدا رو حرفم ایستادم.برید دنباله علاقتون و از زندگی لذت ببرید.

شیما شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

به نظرم هیچ تحصیل تو این دوره زمونه ارزش نداره به جزرشته پزشکی که هنوز رو بورسه الان آدمایی موفقن که حرفه ای بلد باشن و ازش نون دربیارن...مثلا برای خانوما آرایشگری برای آقایون هم هزارتا حرفه وجود داره........

عقیل شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

سلام واقعا بعضیا فقط چشمشون به در اومد رشته هستش همیشه اینو به عنوان یه برادر میگم هررشته ای که علاقه داری همونو برو مطمعن باش راه در اومد هم پیدا میکنی من خودم میخواستم برم کشاورزی بخاطره در اومدش اما دیدم به دردم نمیخوره وقتی علاقه ای به اون ندارم من خودم چون خیلی تو کامپیوتر گوشی اینا واردم رفتم کامپیوتر اینم بگم من علاقه خیلی زیادی به رشته های کامپیوتر دارم مدرکشو که گرفتم میرم دنبال کار با مدرکم همه باید اینکارو کنیم نه اینکه فقط مدرک بگیریم بشینیم خونه منتظر کار باشیم خواستن توانستن است مدرک دکتراهم داشته باشی تا به خودت تکونی ندی هیچ کاری گیرت نمیات حالا تصمیم با خودتونه عقیل هستم ۱۶ساله از خوزستان

حانيه آدينه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹

ببينين ادم بايد واقع گرا باشه من امسال كنكور دادم بهتون بگم با چند تا مشاور صحبت كردم شايد نزديك ١٤ تا همشون بهم گفتن پزشكي نرو چون زماني كه اسم پزشك مياوردن واسش ردكارپت پهن مي كردن تموم شدالان جامعه كلي پزشك بيكار كه از هر خيابوني رد ميشي ميبيني داره پر از دكتراي داخلي پوست اطفال واقعا اين همه درس خوندن كه بعدش يه دكتر الكي بشي خيلي بده به من پيشنهاد شد برم زير گروه رشته پزشكي ديدم به هيچ كدوم علاقه ندارم از اونجايي كه كنكور هنر هم داده بودم تو دانشگاه تهران انتخاب رشته طراحي صنعتي كردم چون اونهن خيلي دوست دارم از كلي ها هم پرس و جو مردم بازار كار طراحي صنعتي عاليه كم كمش ادم تو كارخونه كار ميكنه البته بسته به هوش و درايت ادم هم داره به قول دوستمون هر كسي را بهر كاري ساخته اند اميدوارم بتونم يه كمك بكنم حتي به يك نفر موفق و سربلند باشيد

عاطفه سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

بنظر من بین رشته های تجربی دندون پزشکی در اولویته چون با مدرک عمومی خیلی خوب میتونی کار کنی ولی یک پزشک با مدرک عمومی ماهی نهایتا دو تومن کار میکنه و باید منتظر تخصص بمونه که کلی از عمرش میره و دوران عمومی هم باید همش تو بیمارستان بگذرونی.....داروسازی هم رشته جالبی نیس چون با داشتن مدرک در رشته هایی مثل شیمی دارویی و زیست و غیره درامد زیادی از داروخونه در بیاری.....و بقیه رشته های پیراپزشکی درامد خوبی دارن ولی نمیتونن زیاد بفکر درامد رویایی بیافتن توش...بنظرم پسرا اگر میتونن دولتی قبول بشن وارد رشته های نفت و مهندسی دریا و کشتی و رشته های وابسته به ارتش مثل خلبانی و ناخدا بشن که خیلی درامد بالایی داره...بقیه رشته های مهندسی هم میتونن تو فکر استاد دانشگاه یا کار تو شرکت خصوصی مربوط به رشتشون بیافتن......من خودم رشتم حقوقه و خوشحالم که رشتم به جایی وابسته نیست که بخام منتظر شغل بمونم و فقط کافیه زرنگ باشم و موقعیتای خوبی برای خودم درس کنم

نگین سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۹

سلام میشه کمی راهنماییم کنید مهندسی پزشکی چطور شغلی است?به نظرتون چه شغلی تو ریاضی خوبه برا یه خانوم بازارکارشم خوب باشه?

نگین دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵

سلام نظرتون درباره مهندسی پزشکی چیه ?شغل خوبی هست ?پر درامده?

محمد يکشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

نه مهندسی نفت وشیمی و برق و متالوژی عالی است برادر همه مثل خر بخونیند خخخخخخخخخخخخخ

پیمان شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۳

به نظر من بهترین رشته در بالا بردن قدرت ایران در منطقه هست

میعاد آدينه ۲۹ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

سلام من همین مهر بیاد میشم پیش دانشگاهی رشتمم تجربیه معدل کل سال سومم هم ۱۶ شد الان نمیدونم باید برم چه رشته ای بعضی ها هم نوشتن پرستاری در امد نداره الان من درس بخونم یا نه برم فن یاد بگیرم مثل برنامه نویسی تورو خدا کمکم کنین یه رشته یا فنی معرفی کنید که در امد داشته باشه با رشته های نظامی هم مشکل ندارم فقط یه جامو عمل کردم که فکر نکنم برا خلبانی جنگنده و اطلاعات استخدامم کنم لطفا کمک کنید

Ali Shams پنج شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

Hi I am a third year high school math is not Physice second year decline in math this year I read you think next year I'm empirical experimental konkor ?

شیبا چهارشنبه ۲۷ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

سلام روانشناسی بازار کارش بهتره یا حسابداری؟ با لیسانس حسابداری میشه کار پیدا کرد ولی با لیسانس روانشناسی نه.به نظرتون چیکار کنم؟

حامی سه شنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

سلام جونااا دوست من ارشد شیمی ‌و معدل الف و جز استعدادهای درخشان بود ...تو ایران نه کاری و نه اینده ای داشت ..دوسال پیش برای دانشگاه سیدنی اپلای کرد ...مبلغی بیش از سیصد میلیون تومن بورسیه تحصیلی گرفت و رفت ..الان حتی بهش کمک هزینه زندگی در سیدنی هم پرداخت میشه و خدا بحاد قراره سیتیزن استرالیا بشه ....هر کی واقعا درس خونه شانسشو برای بورسیه کشورای خارجی خوب امتحان کنه . یه خارجی اونور دنیا به استعداد و توانایی یه دختر ۲۶ ساله جهان سومی اینجوری ارج میذار ..اونوقت اینجا هیچکس سر جای خودش نیست .

نادیا دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

سلام در نوشته های شما دوستان دیدم نوشتین بازار رشته مدیریت خوبه خواستم بگم من یکسال فارق التحصیل رشته بازرگانی هستم اما متاسفانه بازار کار خرابی در ایران رایج شده و همچنان من و دوستانم در این رشته بیکار میباشیم

ستاره دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

سلام من رشته تحصیلیم نقاشی بوده والان میخوام برم دانشگاه الان تنها فکرم رشته ایه که کارش باشه ودقیق نمیدونم الان چه رشته ای برم بهتره میشه دراین زمینه کمکم کنید

ایدا دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

سلام بچه ها با رتبه ۲۵۰۰۰تجربی چه رشته های خوبی میشه قبول شد که درامدشون هم خوب باشه؟؟لطفا اگه میدونید جواب بدین.

حاج عباس دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

به نظر من بریم کارخونه کار کنیم بهتره

فاطمه يکشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

یه مهندس برای رسیدن به مدرکش خیلی تلاش میکنه چون به نظرم تنها رشته اییه که هم عملیش مهمه هم طعوری ولی متاسفانه تو جامعه امروزی به مدرک و سختیای درس اهمیت نمیدن و بهای مربوطه داده نمیشه فقط یه مهندسه که میتونه باعث بیشرفت چند برابر کشور بشه اگه مسعولین یکم پیگیر شن مطمعنن به زودی پیشرفت زیادی خواهیم دید

فاطمه يکشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

خوب نیست اصلا جواب نمیدهند

✩Ziba✩ شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

دوستان باید تلاش کنیمذبدون تلاش ب هیچ جایی نمیرسیم باارزویه موفقیت براهممون✿✿✿

ملیکا شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

سلام من سال سوم دبیرستان هستم و رشتم انسانیه.میخواستم بگم به نظرتون بانکداری یا حسابداری و کلا شغلایی که توی بانکه برای کارکردن خوبه یا نه.حقوقش چطوره؟؟؟

حمید شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

دوستان من وردی معماری کارشناسی ارشد پیوسته سال ۱۳۷۳ شهید بهشتی هستم با رتبه مرحله اول ۱۱۷ و الان میفهمم با اون همه تلاش ای کاش میرفتم دندانپزشکی میخوندم که الان بی رویه و بدون نظارت به راحتی پول پارو میکنن با روزی ۵ ساعت کار ماهی حداقل ۳۰ میلیون درآمد دارن

امیر آدينه ۲۲ امرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

من که فارغ التحصیل رشته ساخت وتولید هستم بعد از چند سال به زور یه کار خوب پیدا کردم

saeed آدينه ۲۲ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

دانشگاه رفتن وقت تلف کردنه........./

09136247008 آدينه ۲۲ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸

دوستان من 5 ساله پشت کنکور تجربیم رتبه خوبم بوده7378هزار اصلا راضی نیستم ریاضی حداقل مهندس معدنی میگرفتی

09136247008 آدينه ۲۲ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴

فقط ریاضی

کارشناس چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

سلام . بهترین رشته علوم تجربی میباشد . رشته های مهندسی اگر پارتی و پول داشته باشی خوبه .

Asgar سه شنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶

سلام.خدمت اقا پسر ها بگم که اگه پیش دانشگاهی تون رو تموم کردین اول برین خدمتسسربازی بعد بیاین برین دانشگاه و ادامه تحصیل بدین.من خودم اینکارو نکردم و الان بد جور پشیمونم.چون کسی ک بخاد درس بخونه باید فقط درس بخونه و هیچ کار دیگه ای نمیتونه بکنه.ولی اگه پایان خدمت داشته باشی ازاد هستی و هم میتونی درس بخونی و هم میتونی نخونی.

حسین سه شنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۷

من امسال یال سوم راهنمایی تموم کردم وبامعدل19.64زود رفتم تجربی انتخاب کردم خودمم نمیدونم چرااصلا هم علاقه یخاصی به این رشته ندا رم فقط بخاطرابگینکه میگن بازارشغلی خوبی دازه .اما الان میخوام برم انسانی چون علاقه دارم به رشته های علوم قضایی .سیاسی.پلیس قضایی یاعلوم انتظامی.وهمچنین اصلا علاقع ای به پزشکی نمیدونم اواسم انگلیسی امپول ها داروها مثلا dighsamatoson.یا هرچی اشغالای دیگه .به نظرمن هرکی به هرشغلی یاهررشته ای علاقه داره بره ودراین راه دوتا پنبه به گوشاش بکنه وبه خرافات هرکس.گوش نده فقط پیش به سوی هدف باعلاقه گسترده......

مرتضی دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰

سلام به همگی من 15 سال دارم و کلاس نهم را تمام کرده ام .من مانده که در این شرایط جامعه من کدام رشته را انتخاب کنم . رشته ای در حرفه فن به نام مکاترونیک (مهندسی برق +مهندسی کامپیوتر + مهندسی مکانیک ) یا در ریاضی فیزیک مهندسی هسته ای یا در علوم تجربی دندان پزشکی و جراهی زیبایی .یا صنعت و بهر دست.

مجید شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

فقط مدیریت بازرگانی.هم دامنه کاریش گستردس.همم اگه با علاقه وارد بشین و استعدادشو داشته باشین .به یک سوپر ملیاردر تبدیل میشید.چون تمام رشته ها در طول تاریخ یه روزی اشباع و کم اهمیت میشن ولی تجارت و دادوستد از زمان حضور بشر وجود داشته و خواهد داشت.پس اونایی که دنبال پول هستند فقط به مدیریت بازرگانی فکر کنن.انتخاب با خودتان

جواد آدينه ۱۵ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

بهترین رشته رشته آشه من آلان رشتم تجربی بود میخواستم دکتر شم ولی آلان دارم با وانت سیب زمینی میفروشم سود خالص با سختی کارش ماهی سه تمن در میارم یا علی

محمد پنج شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

سلام من امسال معدلم شده 18.50 میخواستم برم رشته ی تجربی قبول نمی کنن اخه این چه نظامیه که برای دانش اموزان نهم درست کردن الان باید برم علوم انسانی هیچ اشنایی هم ندارم لطفا یه کمکی به منم بکنید با تشکر

پدرام پنج شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۳

نمره هه نمره چیه برادر من یکی بیسته فرضا پزشکی بخونه نتونه دل و جیگر یکی رو جر بده بندو بساطشو بریزه بیرون دکتر نی که نمره چیز چیرتیه که همه بهش موتقدند نمره چیه وقتی محندس شی نتونی دو تا میله رو بچسبونی به هم من معدلم 16 پزشکی میخونم با پارتی میرم بالا دکتر میشم حال همه رو هم میگیرم.

Donya چهارشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۵

سلام

دانشجو شیمی سه شنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

بچه ها خوب ومنطقی فکر کنین شاید رشته تجربی رو خیلیا دوست داشته باشن ولی اینو در نظر بگیرین که الان خیلیا دارن رشته ی تجربی میخونن ورقابت وحشتناکه تو این رشته بنده خودم تجربی بودم ودراخر شیمی قبول شدم دانشگاه ازاد و سراسری هم اقتصاد قبول شدم هرسال کنکور داره بدتر میشه وضعش شما با ده هزار ریاضی سراسری مهندسی خوب قبول میشی ولی با ده هزار تجربی هیچی قوبل نمیشی مگر دانشگاه پیام نور وازاد و این داستانا بازم با دید باز انتخاب کنین چون یه عمر ایندتونه به نمره هاتون نگاه نکنین مثلا بگین ریاضی بیستم برم ریاضی تو مقاطع بالا تر تو رشته ی تجربی زیست وق سختی در انتظارتونه و تو ریاضی انتگرال وگسسته و دیفرانسیل ولی با تمام اینا ریاضی بهتره چون خیلی راحت قوبل میشین

دانشجوی دامپزشک آدينه ۰۸ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

مَن خودم برا 3 دلیل رفتم دانشگاه : 1)رهایی از آزار کتک فحش خسیسی پدر،گشنگی تو خونه! 2)علاقه به درس و خون آمپول گوشیه معاینه،پوز، ویزیت و مــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــطَب داشتن! 3)تحمل کردن حیوونای بی زبون و وحشی از نوع حیوان بهتر از تحمل کردنِ حیوونای با زبون زهری و وحشی از نوع انسان و دست بزن دار همچون پدر، هست!!

سمانه آدينه ۰۸ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵

بنظرم برا یه اینکه شماتویه رشته ای موفق بشین عوامل زیادی نقش دارتنها کاری که شمابایدبه عراق تون نگاه کنید بعدش توکل به خداکنیدچون تاچن سال دیگه که واردبازارکاربشین خیلی شرایط فرق میکنه... تنهاتوکل کنید به خدا

Maedeh آدينه ۰۸ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲

سلام دوستان من امسال بايد انتخاب رشته كنم واقعا موندم چيكار كنم عاشق نقشه كشي ام درسمم خوبه معدلم ١٩/٤٠شد ولي خب اصن حال درس خوندن ندارم ميگم برم هنر نقشه كشي بابام ميگه برو هنر تربيت بدين ولي هركي بهم رسيده ميگه خريت نكن برو رياضي واقعا دارم ديوونه ميشم خاهش ميكنم كمك كنيد

ناشناس پنج شنبه ۰۷ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

ایا با نمره 16/5 در رشته علوم تجربی موفق خواهم شد

احسان پنج شنبه ۰۷ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

اون رشته ای که توش پول زیدی هس به جز تجربی چیه عزیزان؟

m.m پنج شنبه ۰۷ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۳

من پزشک متخصص هستم. پزشکی واقعا فرسایشه . سرابی بیش نیست . درآمد فراوان ولی بدون آرامش

mohammadreza چهارشنبه ۰۶ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

حسابداری وپزشکی خوبه ولی هرکاری سختی داره

Mani سه شنبه ۰۵ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

تو ایران فقط تجربی=پزشکی

مهندس علی دوشنبه ۰۴ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

بیاید پیش خودم مشاوره انلاین کمکتون کنم @just_money ای دی تلگرامم

mahi يکشنبه ۰۳ امرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸

سلام من کلاس نهم هستم ومعدلمم ۲۰شد ولی تو الویت انتخاب رشته فقط انسانی و فنی وحرفه ای آووردم به نظرتون رشته انسانی خوبه؟ کمکم کنید لطفا.

علی يکشنبه ۰۳ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

سلام من علاقه زیاد به رشته یتجربی داشتم اما با سیستم جدیدی که در این سال گزاشتن نمیتونم تجربی بخونم الان مثل اواره ها دنبال رشته های در سی میگردم تا درس بخونم

نیایش شنبه ۰۲ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۶

پزشکی هم تا چند سال اینده اشباح میشه مگه ی کشور چندتا پزشک میخواد تو هر کوچه دوتا داروخونه 100تا مطب هست .رشته ای برید که واقعا بهش علاقه دارید

درسا آدينه ۰۱ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

سلام. من دانشجوی ترم 2 مهندسی نفتم،دانشگاه پیام نور همه میگن رشتتو عوض کن چون کارنداره و دیگه پالایشگاه استخدام خانم ندارن،خیلی کلافم بنظرتون چیکارکنم

ع پنج شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

من سال سوم انسانی ام از بس که توی فامیل که همه شانس ما دارن دکتر میشن سرزنش شدم دیکه دل و دماغ درس ندارم واسم دعا کنید که یه رشته خوب ویه شغل خوب نسیبم شه که انقدر به خاطر دکتر نشدنم مادرم اه نکشه

علی چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

سلام من دارم انتخاب رشته می کنم معدلم هم بالاست و می خواستم برم تجربی ولی چون تجربی خیلی درخواستی داره و خیلی پشت کنکوری منصرف شدم الان می خوام برم انسانی هیچ علاقه ای بهش ندارم ولی شنیدم بازار کار خوبی داره که نفس بکشی پول بیاد تو جیبت شما هم برید تو یه رشته ای که توش بهترین باشی . موفق باشید

ترسا چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

سلام.من امسال انتخاب رشته دارم،خودم به رشته انسانی خیلی خیلی علاقه دارم ودوست دارم تربیت معلمی بخونم،ولی متاسفانه همه میگن بازار کار انسانی خوب نیس وتجربی بازارکارش خوبه به قول اونا آخر تجربی یه پرستار میشی ولی انسانی...،واقعا خیلی بد جور گیج شدم معدلمم 19/50،لطفا کمکم کنیدیه رشته خوب انتخاب کنم،مرسی

فاطمه چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

سلام هم وطنای عزیز.بااحترام باید بگم نظرمنم معطوف به کاربلد بودنه شرایط کاری به اون وحشتناکی که میگن نیست من عمران دانشگاه تهران می‌خوندم و از همون اول کار برات ایمیل میشه توو بهترین وزارت ها بچه‌های کامپیوتر وآی تی هم که چندتا چندتا کار دارن البته اینم بگم درباسوادیشون شکی نیست.من خودم بخاطر عدم علاقه انصراف دادم و میخوام برم سراغ علاقم بدیهیه که افرادی که کاربلد و خاص نیستن میرن مدرک آبکی میگیرن بعد ادعا میکنن کارنیست.نخیر کارهست اون افراد کاربلد و ماهر نیستن.باخیال راحت تلاش کنید باعشق درس بخونید براتون سرودست میشکنن فقط یادتون نره مهارت و سوادوعلاقه باهم

دریا 125 دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

سلام.من فوق لیسانس مهندسی برق دارم ولی به هر درس زدم کار پیدا نکردم ، آخرش حق التدریسی دارم توی پیام نور درس میدم با حقوق خیلی ناچیز که روم نمیشه حتی بگم ! تصمیم گرفتم دندانپزشکی یا بینایی سنجی بخونم در خارج از کشور . هیچی مثه رشته های پزشکی نمیشه. عمرمو پشت کنکور تلف نمیکنم برای کنکور مزخرف ! سنم داره میره بالا نمیخوام چند سال پشت کنکوری بمونم که نتیجه ش معلوم نیست.

ah ah دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

ریدم تو درس........یعنی چی از هرکی میپرسی میگن بده .....خب چیکار کنیم بابا..چه رشته ای بریم.فنی بریم.اانسانی بریم.راست بریم...چیکارکنییییییییییییییم

محمو يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷

من امسال کلاس نهمم رو تو مدرسه نمونه تموم کردم رشته انسانی تیزهوشان قبول شدم ولی رشته ریاضی رو دوست دارم و نتونستم دبیرستان نمونه قبول بشم و از طرفی مادرم میگه برو تجربی الان نمیدونم چیکار کنم هنگیدم

نا شناس يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

تو این سال بدترین ظلم در حق ما کردن منگل ها هم رفتن تجربی ولی الان نمیشه که یه زرنگ بره تجربی الان به ما امتیاظ گزاشتن یه سال پیش اونی که 17بود میرفت تجربی ولی الان 19نمیتونه بره

مهدی شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

چرا همیشه رشته انسانی نادیده گرفته میشه؟مملکت رو سیاست مدران میچرخونند ک اونم پایش انسانیه.کشور امریکا براش مهمتین رشته انسانیه.حالا همه هی میان پز مهندسی و پزشکی میدن.قبول شدن تو مهندسی ک کاری نداره.جامعه پر از مهندسه.پزشکی هم ک دیگه خیلی تکراریه . هرکی از راه میرسه پزشکی میخونه.برید ب سمت رشته های انسانی. ولی درهر حال من نمیتونم واسه کسی انتخاب رشته کنم.علاقه مهمه

امیر شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷

سلام من دانش اموز نهم هستم. توی هدایت تحصیلی فنی رو انتخاب کردم. سوالی که ازتون دارم اولا چه رشته های خوبی داره؟دوما من به حسابداری هم علاقه دارم ولی دربارش شناختی ندارم. کمکم کنید

mohammad شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴

سلام من فردا باید انتخاب رشته کنم بده نظرتون کدوم رشته بهتره البته من رشته انسانی اما خیلی دوس دارم اما بعضیا میگن که این رشته باید تل 30 سالگی دستت تو جیبه بابات باشه لطفا کمکم کنید تورو خدا????

متین اموی میلان آدينه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸

سلام دوستان امروزه یه مد دیگه در اومده نظام قدیم با معدل کل انتخاب رشته میکنن اما نظام جدید ازروی الویت ودرس های مخصوص انتخاب شته میکنند

Negarn آدينه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰

من امسال معدلم ۱۹و۸۰ شدش ولی برای رشته فقط بهم فنی و کاردانش دادن من خودم عاشق تجربیم ولی نمیتونم برم بخاطر طرح جدید مسخره امسالشون ک میگن تاثیر نداره واقعن خجالت میکشم با این معدل برم فنی اصن فنی رشته ای داره ک درامد داشته باشه?

arminim پنج شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

با سلام با هم دورهای های عزیز من موندم که برم علوم تجربی یا ریاضی من تو هردو مورد عالیم وموندم که به کوم برم تو هدایت تحصیلی اول تجربی ودوم ریاضی کدوم برم به تظرتون

Mohammad H..F پنج شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷

سلام من دانش آموز کلاس نهم هستم . همه میدونن انتخاب رشته توی این سطح خیلی سخته چون منو امسال من هیچ آگاهی نسبت به انتخاب رشته نداریم به هر حال من رشته تجربی رو انتخاب کردم چون هن بهش علاقه دارم هم استعدادش رو . لطفا دعا کنید توی رشته تحصیلیم موفق باشم ممنون

محسن چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

من خودم ریاضی میخونم سوم دبیرستان اصلا سخت نیست شاید فقط اسمش ترسناکه به همه ریاضی رو توصیه میکنم ففففففففففففففففففففففغققققققق قققققققفقققططططططططططططططط رررررررررریییییییییییااااااااا اااضضضضضضضضیییییییییییی

ستايش چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

سلام من ١٩ سالمه و سال آخر كاردانى نرم افزارم دوسال زود اومدم دانشگاه البته اجبار خانواده عزيزم بود الان سرشون به سنگ خورده و فهميدن من به درد اين رشته نميخورم دو بار مشروط شدم دارم ديوونه ميشم خودمم نميدونم به چه رشته اي علاقه دارين؟؟؟؟ اگه ميشه راهنمايي كنيد

احسان چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۴

طبق چند سال تحقیقات بنده نود درصد رشته ها درامدشون با هم برابره مثل معلم های مدرسه که هر کدوم موضوع متفاوتی رو تدریس میکنن ولی حقوقاشون برابره میمونه ده درصد دیگه از رشته ها مثل دندانپزشکی یا حرفه وکالت یا برخی مهندسان عمران که کلا درامدشون از بقیه رشته ها بالانره

علیرضا شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳

سلام من پایه نهم هستم و امسال میخام انتخاب رشته کنم به دکتری و مهندسی علاقه دارم!!!ولی میگن سخته نرو.به نظر شما من چیکار کنم

رضا کرمانشاهی شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

سلام .. من مهندس کامپیوتر مقظع کارشناسی از دانشگاه علمی و کاربردی هستم ... سال 83 یعنی 12 سال پیش دیپلم تجربی گرفتم الان بعد 12 سال میخام دوباره برا پزشکی بخونم...

zahra آدينه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳

به ظر من اول برای کنکور رتبه و دانشگاه مورد علاقه تون بشه هدف و انگیزتون اگ دنبال رشته باشین سال کنکور فقط پس رف میکنین من خودم خیلی راحت میتونستم تو ریاضی رتبه 1000 بیارم اما چون دنبال رشته برای هدفم بودم هیچ انگیزه ای برای درس خوندن نداشتم و کل سالم رو به گند کشیدم امیدوارم شما همچین کاری نکنید

حمید آدينه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

فقط حسابداری

Reza آدينه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۵

سلام. من رشته ای که ميخوام توی دبیرستان بردارم ریاضیه بعد از دبیرستانم ميخوام برم رشته های فنی حالا یا مهندسی برق یا مکانیکی ويا... دوستان عزیز واقعا درسته که توی این مملکت کم توجه ميشه و آدم اگه تو دانشگاه هایب مثل عامی کاربردی و یا آزاد درس بخونه واقعا بیکار ميمونه ولی اگه استعدادشو داشته باشه و تلاش کنه و بره دانشگاه تهران وبعد توی يه رشته ی خوب مثلا تجربی و یا مهندسی بورسيه شه برای خارج خیلی اوضاع زندگی از این رو به این رو ميشه اينو دارم واسه کسایی ميگم که پدرشون اوضاع مالی توپی نداره و باباش ميلياردر نیست، دوست عزیز تو ميتوني خودت خودتو ميلياردر کنی حالا ميلياردر نه ميتو دست خودتو به دهنت برسونی فقط کافیه از مغز و تفکری که داری نهایت استفاده رو ببری هیچ وقت به فکر کم نباش به کم قانع نباش. اگه میخوای يه زندگی عالی وخوب رو برای زن و بچه هات درس کنی بهتره پس فقط از توانایی های که داری نهایت استفاده رو ببری یاعلی.

محمد پنج شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰

دوستان درباره ی رشته ی تحصیل خودتون در دانشگاه حتما فکر کنید و حتما نظر چند تحصیل کرده ی اون رشته رو بشنوید..اگه به دنبال علاقه تون رفتید پس تلاشتون و چندین برابر کنید چون ممکنه رشته ی مورد علاقه تون ممر خوبی برای درآمد نباشه و باید تو رشته ی مورد علاقه تون به استادی برسید که بشه از این طریق درآمد خوبی داشته باشید اما اگه به دنبال رشته های پول سازی که علاقه ی چندانی بهش ندارید رفتید سعی کنید حتما با یه مشاور مشورت کنید که بین راه جا نزنید چون خیلی ها هستن که حتی در سال آخر دانشگاه بعلت بی علاقگی انصراف دادن

محمد آدينه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

با سلام. من رشتم مهندسی نفت هستش و چند وقتی هست سرکار رفتم. در شرکتهای دولتی نفتی حقوق رابطه ی زیادی با سابقه کار داره (در نظر داشته باشید افزایش حقوق سالیانه در شرکت نفت حدود ۲۲درصد هست). اگر در مناطق گرمسیر و محروم (مثل خوزستان عسلویه و ...) سرکار باشید حدودا ماهی چهار یا پنج تومن در ابتدا میگیرید. حالا خودتون حساب کنید بعد از چه مدتی به ۱۵تومن میرسه. البته در نظر بگیر معمولا اکثر شهر خونه با تمام امکانات بهتون میدن و شما هزینه ایی ندارید. بنظرم نفت نسبت به دیگر رشته های مهندسی بهتره اما موارد استثنا در رشته ها هست. دوستانی دارم در شرکت های خصوصی ماهی ۱۵میگیرن؛یا تورشته های برق هم چنین استثناهایی هست. این نکته هم خیلی مهمه برای ورود به شرکت نفت رشته مهم نیست؛همه رشته ایی سرکار هستن... مکانیک برق شیمی مهندس شیمی نفت کامپیوتر و غیره.... اما معمولا مهندس شیمی و نفت سرپرست واحد ها یا مهندس مسول میشن و کارشون خیلی راحته... اما مثلا مهندس مکانیک ها تعمیرات هستن و کارشون یدیه

Erfan آدينه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰

سلام به تمام کسایی که دوست دارن یه کاره بشن . این نظر شخصی منه من خودم به رشته کامپیوتر علاقه دارم ولی نمیدونم اینده ای داده یا نه . ولی بهتون میگم برین دنبال علاقتون به حرف منو دیگران کاری نداشته باشین فقطططططط علاقه و اراده محکم . انشالاه همتون موفق میشید منم همین طور ولی درسو ول نکنید اینده ای جز بدبختی نداره باتشکر من عرفان 16ساله از همدان هستم . فدای همتون بای

احمد پنج شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰

سلام من دانشجوی نیروی دریایی ارتش بودم قبلش آرزو میکردم که اونجا قبول بشم یعنی کلا ارتش قبول شم اما بعد ی سال ک داخل ارتش بودم فهمیدم واقعا اونطوری ک فکر میکردم نبودمو زمین تا آسمون با تصورم فرق میکرد.... الانم ک موندم چیکار باید کنم؟؟؟؟؟!!!

عاطفه پنج شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۴

بچه ها من از ایندم خیلی میترسم تو ی دوتا از رشته ها گیر کردم علوم انسانی برای روانشناسی و علوم تجربی برای روان پزشکی لطفا بگید توی کدوم رشته موفق هستم چون به دوتاش هم علاقه شدید دارم

علی سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

سلام دوستان من علی هستم نهم رو تموم کردم و الان وقتمه رشته انتخاب کنم برای رفتن به 2دبیرستان دوستان عرض کنم که 5سال بعد معلوم نیس چی میشه و هرکی رشته های نظری خونده باید دولت به کار انتخاب کنه بعضی رشته ها هم پارتی و سرمایه میخواد به نظرم رشته های فنی مثل فن و حرفه ای ار همه بهتره چون لازم به دولت و پارتی نداری خودت میتونی یه آینده ای تعیین کنی موفق باشید

پ دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۸

سلام لطفا مطالبی ننویسید که ادمو به شک بندازه هرکسی که به چیزی که داره انجام میده علاقه داشته باشه میتونه دراینده موفق بشه ...همه چیز بستگی به اراده و تلاش و فکر عاقلانه ادم داره پس چیزی رو انتخاب کنید که باور دارید در اینده پیشرفت میکنید به حرف مردم و دیگران توجه ای نکنید و فقط خودتون تصمیم بگیرید چون این شما هستید که زندگی خودتون رو می سازید ....،،،،

حسین دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۵

سلام من لیسانس ساخت تولیددارم الان باوانت کارمیکنم فکرکنم به هدفم رسیدم

alireza يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵

دوستان همونطور که میدونید کشور ماتقریبا به نفت وابسته شده پس از نظر من مهندسی نفت بهترین رشته هست یا اگه نمیخوایدبعد از تحصیل ازایران برید بهتره رشته ی هوافضا یا مهندسی کامپیوتر رو انتخاب کنید چون قطعا تو کشور ها ی خارجی از این کار ها استقبال زیادی میشه و قطعا به پول زیادی میرسید

ندا يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

نه واقعا دلم میخواد بدونم اینهمه پزشک تو جامعه میخواییم چیکار همه هم الحمدالله پزشکی و دندون میخوان برن..... اینقدر پول پرست نباشین جامعه ما به همه نوع ادمی و شغلی نیاز داره... بنظرم بهترین رشته هم که باشی مهم علاقته اینهمه پزشک بخاطر پز دادن دارن میرن.... معماری عمران شهرسازی دندون پزشکی پرستاری وکالت روانشناسی معلمی.... بیخیال پز دادن باشید کاری کنید که تو جامعه بتونید سرتونو بالا بگیرید... عشق فقط عمران و معماری همینننننن و بسسسسسسس

حمید شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

این که بعضی ها میگن ببین به چی رشته ای علاقه داری بعد تو هجون پا بزار ولی بعضی رشته ها هم هستن که تهش به هبچی نمیرسی چه علاقه داشته باشی چه نداشته باشی...اصل مطلب این که تو باید به چند تا نکته برای انتخاب رشته توجه کنی 1-این که به اون رشته علاقه داشته باشی2-این که در زمینه اون رشته استعداد داشته باشی3-و نکته سوم که باید بهش توجه کنید این که اون رشته ایندتون رو میسازه یا نه..ینی بازار کار خوبی داشته باشه اگه همه این سه نکته ok شد بعد توی اون رشته پا بزارید

فاطمه کوثری پنج شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۲

سلام من خیلی تلاش کردم ک رشته ی مورده علاقمو پیدا کنم ولی هرکس منو ب یک طرف هدایت میکرد و در نهایت بی هیچ نتیجه ای نرسیدم و ب همون چند رشته ای هم ک علاقه داشتم بی اعتنا شدم میشه خاهشا کمکم کنید

دلارا پنج شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۶

سلام دوستان.من دلاراهستم.نهم روتموم کردم ورشته ی تجربی اولین اولویتم بود.درسم فوق العاده قویه علاقه خاصی به رشته ای ندارم ومیدونم هررشته ای انتخاب کنم موفق میشم اما میخواستم بدونم درحال حاضر پردرامد ترین رشته چیه؟درسم عالیه ونمیخوام با انتخابغلط حیف بشم؟لطفا درانتخابم کمکم کنید.باتشکر

رسول چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

سلام من میخوام رشته هوا فضا بخونم چطوره

زهرا. چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

س.لطفا من راراهنمایی کنید من پایه نهم هستم و معدلم خیلی خوب است میخواستم بدونم کدوم رشته خوبه برم .رشته های فنی حرفه ای یا نظری.

ندا چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

هددددددددفتو خوووووتو تعیین کن.افسارتو نده دست نظرات ناکارآمد و بی اساس دیگران.من هدفم مشخصه و حتی بمب از اسمون بباره تغییرش نمیدم.

sina چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

سلام من میخوام مهندس برق صنعتی بشم باید از طریق ریاضی فیزیک وارد است شغل بشم یا از طریق فنی حرفه ای

ارش سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۴

حرفت درست ولی حرف بدون عمل بی فایدس مثه زنبور بی عسل

محمدعلی يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱

سلام محمدعلی هستم من تقریباً همه ی نظرات رو خوندم واقعا بد نظر میدین هر کی درمورد رشته اش نظر خوب میده و در مورد رشته های نظر بد و خوب میده اقا و خانم دختر و پسر بلد نیستی نظر نده همه ی رشته ها خوبه فقط علاقه+استعداد+تلاش=موفقیت میرسی

امیرمهدی شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

سلام من نهمی هستم میخوام تعیین رشته کنم خیلی به علوم تجربی علاقه دارم،اماهمه بهم میگن برو حسابداری یاکامپیوتر که بتونی سریع واردبازارکاربشی.نمیدونم چیکار کنم توروخدامنو را هنمایی کنید.

ناشناس شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۳

دوستان من نظرات اکثرتون رو خوندم. من خودم وقتی دبیرستانی بودم به خواست خونواده رشته ریاضی رو انتخاب کردم در حالی ک معلم زیستم کلی تلاش کرد ک برم تجربی. مشاور بیسواد مدرسه هم بهم گفت برم ریاضی. توی دانشگاه هم مهندسی کامپیوتر خوندم. امسال برای سومین بار کنکور ارشد دادم و باز هم قبول نمیشم. هم ایکیوی بالایی دارم هم درسمو فهمیدمو تلاش کردم اما نتیجه نگرفتم. دقیقا شده 7سال بجز یکسالی ک پشت کنکور سراسری بودم. به اندازه یک دوره پزشکی زحمت کشیدم و درس خوندم اما هنوز فقط یه لیسانس خشک و خالیم ک با اینکه خودم به تنهایی برای پروژه اخر ترمم یه روبات مسیریاب ساختم (منظورم اینه ک کار بلدم ) اما کاری ندارم. چرا؟ چون توی یه شهر کوچیکم ک علاقه ای ب علاقه مندیهای من نداره. االانم در یک جدال بسیار عظیم با خودمم ک ایا اینبار کنکور برا پزشکی بدم یا نه. شاید فرجی بشه. نصیحت من ب بچه های نهم. یک بحرفهای دبیرای هر درس گوش کنین. دو به حرف مشاورتون گوش نکنین. 3. خونواده ها هرکی ب فکر علاقه مندیهای خودشه پس بیخیالشون. 4. تو رو خدا ریشه یابی کنین استعدادتونو پیدا کنین ک مث من درگیر نشین. من کامپیوتری رو خوندم ک

الينا پنج شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰

سلام ،لطفا راهنمايي كنيد من معدلم 19.50 هست و شرايط رفتن به رشته تجربي و انساني رو دارم به نظرتون كدوم بهتره

ترمه پنج شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴

سلام با این وضع تو ایران همه کار ها خوابیده.کارها کم درامدن و کمتر کفاف یک زندگی رو میدن. با این اوساف کسی که بخواد برای فوق لیسانس بخونه باید 9 سال وقت بزاره.بعد تا 9 سال دیگه معلوم نیست چی بشه واقعا نمیدونم همه دانش اموزان کشور دارن هجوم میارن به سمت رشته تجربی که پزشکی یا..... قبول بشن که باهاش پز بدن واقعا اموزش پروزش داره کتاب های این رشته رو برای دانش اموزان سخت تر میکنه که کمتر قبول بشن تازه یک عالمه مردم میرن کنکور تجربی میدن ولی یک تعداد محدودی دانشگاه دولتی خوب قبول میشن واقعا نمیدونم دیگه فقط امیدوارم مردم انقدر برای چشم و هم چشمی به رشته تجربی مراجعه نکنن

سجاد سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸

سلام، همیشه باید دنبال رشته ای باشیم که علاقه داریم و سعی کنیم تو رشته ای که انتخاب کردیم به حد بالای اون رشته برسیم.

علیرضا دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

تا نهم ما رو آوردن این همه بلا سر مون اومد الان که موقع انتخاب رشته هست می گن تجربی محدود می گیرن مدارس منم موندم چی رو انتخاب کنم همینجوری چشم بسته دارم می زنم

محسن يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

من خیلی به رشته حقوق علاقه دارم ولی وکیل زیادداریم.میخام برم رشته پزشکی اگه یک کارپردرامدباشخصیت وشعورمیهای پزشکی.

محمد آدينه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

قبل انتخاب رشته فقط به مزیت ها فکر نکنید بیان دانشگاه اونقدر شما رو میکوبونن و اونقدر فرهنگ پایین هست که بارها به خودکشی فکر میکنید. به نظرم دانشگاه آزاد بسیار بهتر از دولتی هست. مگر اینکه بخوای دولتی دانشگاه تهران و اصفهان و تبریز بری که کلا میشه گفت حدودا بیست تا دانشگاه دولتی خود و متعادل هست بقیه دانشگاه های دولتی ممکنه پس از مدتی بخاطر مسائلی که دارن شما رو از ادامه زندگی منصرف کنن. رشته شبانه دولتی یعنی خودکشی مگر دانشگاه تاپی باشه روزانه ام دردسرهای خودشو داره تو دانشگاه ما که بارها از بقیه این جمله رو شنیدم ای کاش آزاد میخوندیم. کلا تو دانشگاه های دولتی از نظر شهریه تفاوت چندانی با آزاد نداره البته تو شبانه. اگه قصد کاردانی دارید آزاد و غیر انتفاعی بخونید لیسانس رو دولتی خیلی بهتره. منم آرزوم کارشناسی بود ولی حالا لحظه شماری میکنم تا زودتر تموم شه سربازیو خلاص. شاید تو آزاد احترام به دانشجو بیشتر بود.

حسنا آدينه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

بيشترين ظلم به رشته هاى علوم پايه شده من خودم ليسانس رياضى كاربرديم دريغ از حتى يه فرصت شغلى (البته بدون پارتى) خيلى پزشكيو دوست دارم حتى همه كتاباى كنكورم خريدم اما بازم منصرف شدم چون الان ٢٨ سالمه تا بخوام قبول شم و فارغ شم ٤٠ سالم ميشه و ديگه زندگى نكردم ، نميدونم سرخورده شدم فكرم يويويى شده به هر چيزى كه فك كنيد فك كردم حتى مهاجرت و تحصيل تو كشورهاى ديگ اما بازم شرايط ماليشو نداشتم ، به نظرتون حقوق بخونم چون بدون آزمونه؟ البته علاقه به هنر و گرافيك و طراحى صنعتى هم دارم . هى امان از بيكارى كه چه كارايى و فكرايى به سر آدم نميزنه

باران آدينه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

من دوره ی راهنمایی هستم و قراره امسال انتخاب رشته کنم و میخوام از الان رشتم و انتخاب کنم ولی نمیدونم برم ریاضی یا تجربی؟ من تو مدرسه معدلم ۲۰ و به ریاضی هم علاقه شدیدی دارم ولی میگن که درامد نداره اگه هم داشته باشه چه شغلی میخوای انتخاب کنی و لطفا راهنماییم کنین و از تجربی هم بدم نمیادا و استعداد یادگیریشو هم دارم ولی شغلی که از تجربی بهش برسم و انتخاب نکردم و یه چیز دیگه از انسانی متنفرم در حد المپیک.کمکم کنین.

محسن آدينه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

من دکتری دامپزشکی دارم الان سنم سی ساله.حتی کار هم میکنم ولی به خاطره علاقه به داروسازی یا دندون پزشکی میخوام دوباره کنکور بدم.فعلا قید ازدواج رو زدم.به نظرتون کار درستی میکنم.

fery شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

بابا م کو مخم قاط زد. همو بریم مدافعی حرم شیم بهتره والا میریم یه بیس سال درس میخونیم آخرشم معلوم نی دسمون به جای بند شد یا نه. فقط از هر کی میپرسی میگد دکتر شو. حالا به نظری شاما م چه غلطی بکنم؟ نهمم می خوام انتخاب رشته کنم.

بهادر شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

سلام من امسال دیپلم میگیرم میرم گوسفند میخرم میبرمشون چرا (میخوام بشم شوااان) کی با من موافق لطف کمکم کنید چه گوسفندی بخرم

منصور پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

من رشته کامپیوتر میخونم من مطمن هستم بترین رشته در آینده کامپیوتر هست زیرا هر روز علم وتکنولوی حرف اولا می زنه تا حالا ندیدم که کسی از علم کامپیوتر حرف نرنه به نظر من کامپیوتر ازهمشش بهتره زیرا زمینه ساز برنامه نویسی ـطراحی ـکارگردان ـبازیگر‌ ـمهندسین ـ منشی ـصدا وسیما ـ دوبله ـ انیمیش سازی ـ عکاسی ـ اداره ـ سازمان جهانی وب زیاد هست ولی علاقه مهمه بای

javad b پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

به نظر من باید از سال های قبل هدف رو مشخص کرد نه الان_علاقه و استعداد به رشته در نتیجه با یک انتخاب درست هدف واحد و مشخصی داشته باشیم_واقعیت:پارتی_واقعیت:پول/دو مورد قبلی برای خیلیا خیلی تلخه اما واقعیته_تلاش و سخت کوشی/به قول معروف شل بجنبی حقتو میخورن_فکرتو فکرتو فکرتو در گیر این کار کن به چیز دیگه فکر نکن به نتیجه میرسی البته با دید مثبت++++++++++

مهرداد جعفرپورنشلی چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸

خودشناسی+ایمان+هدف+اراده+انگیزه+علاقه+تلاش+پشتکار+مثبت نگری= رسیدن به اهداف و ارزوها نمیشود،نتوانستن،از یک اشرف مخلوقات بعید هست و مساوی با نادیده گرفتن قدرت خداوند که کفر محض هست میباشد. هیچ چیز دور از دسترس نیست. فقط به ندای درونتان گوش بدهید و دنبال ارزوهای خویش باشید تا اخرین نفس(پرلذت ترین کار دنیا) ادم های دوروبر حرف های متفاوتی میزنند،پس اهمیت ندهید!

حسن يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

میدونید دوستان چیزی که تورشته های مهندسی مهمه اینه که همزمان بادرس خوندن یه کاری تو رشته ی خودت پیداکنی تابتونبی کار یاد بگیری ویه مشکل دیگه اینه اکثرمون ایده ال فکرمی کنیم ویه نفرکه ازرشته عمران فارغ التحصیل میشه فک میکنه که الان میان دنبالش ببرنش سر ساختمون

Salar يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

سلام من کلاس نهم هستم میخوام برم دهم رشته فنی حرفه انتخاب کردم ولی بین رشته های مکانیک خودرو و الکترونیک و ساختمان گیر افتادم لطفا کمکم کنید کدومش درامدی بیشتر داره در بازار ایران

پریسا شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

خیلیا هم به خاطر علاقه به رشته علوم انسانی میرن نه به خاطر این که معدلشون پایینه نوشته های اول سایت واقعا یه توهین بزرگ برای رشته انسانی که پایه ای ترین رشته برای یه کشور هست به شمار میره

کوتلاس شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

عقیده ی من بستگی به شانس و سرنوشتت هست والله کدام دیپلم برق خانگی استخدام ملی حفاری شمال ميشه کیش قسم میخورم درس يه نوع سرگرمیه همین و بس همه بد بختن فقیرن

MEHRZAD (MG) شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

من در کلاس نهم هستم نمیدونم کدوم رشته رو انتخاب کنم ولی عاشق رشته حسابداری ام خیلی خوبه از من میشنوید برید حسابداری دیپلم حسابداری تو مالیات کار میکنه فکر کن دیگ لیسانس بگیری وای من آرزومه فوق لیسانس حسابداری داشته باشم برم تو بانک کار کنم هر حسابداری ارزوش همینه اونی ک ارزوش این نیس اسکلله خخخخخخخ بای مرسی

مهرداد شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۴

سلام اولا به قول استادمان که میگفت امروزه میز خالی پیدا نمیشود که فارغ التحصیلان دانشگاهها پشتشان بشینند و امروزه تمام میزها پر هستند . اینجانب لیسانس زمین شناسی دارم و برای مقطع ارشد سراسری 96 میخواستم رشته مدیریت دادگستری یا حقوق جزا و جرم شناسی (شغل قضاوت) را انتخاب کنم . و از طرفی با خود فکر کردم گفتم مگر میزهای دادگستری خالی هستند که منو مدیر دادگستری کنند یا میزهای دادگاه ها خالی هستند که مرا قاضی کنند . و به این امید میخواستم یکی از گرایش های رشته حقوق برای مقطع ارشد انتخاب کنم . اما نمیدانم چیکار کنم و به نظر خودم مهندسی نرم افزار رشته خوبی است . اگر میشه لطفا راهنمایی کنید چه رشته ی برای آزمون ارشد سراسری 96 انتخاب کنم؟ با تشکر . پاسخ اینجانب را یا در همین سایت یا به ایمیلم ارسال کنید bnd.kondari@gmail.com

زهرا شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۲

سلام ، من العان سال هشتمم و معدلم تاحالا از 19 پایین نیومده ، ولی متاسفانه برای آیندم تصمیمی ندارم و هنوز نمیدونم برای من چه رشته ای مناسب تره ، خانواده و اطرافیانم مدام فشار میارن که تجربی رو انتخاب کنم و همین باعث شده نتونم بفهمم که استعدادم در چه رشته آیه ، لطفا کمکم کنید ، خواهش میکنم

alex.. آدينه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

اقابون و خانم ها فقط بازی کلش رو عشقه.بیاین تو کلن من.اسمشJafar unitedهست.کلن لول هفت است.با این چیزا به جایی نمیرسین.فقط کلش اف کلنز رو عشقه.بیاین کلن ما همه مشهدی هستن

مجید آدينه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹

سلام هر میگه کار نیست خودش کار بلد نیست و یا مدرکش از جای معتبری نگرفته وگرنه جامعه رو ب پیشرفت هست و ب مهندس و کارمند نیاز داره ..در ضمن رشته ای برین ک علاقه دارین

حمیدرضا پنج شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

سلام ببخشید کدام رشته تو آینده بازار کار داره

علی سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

عمران و ساختمان نخونید که بازار خرابه

Mohammad سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳

برای موفقیت مالی باید از کاری که انجام میدیم نهایت لذت رو ببریم همین نه اینکه بخوایم فقط حقوق آخر ماه زیاد تر بگیریم خوشبختی یعنی انجام دادن کاری که دوستش دارید

حدیث بندرعباس دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲

سلام من رشتم علوم انسانیه و میخوام وکیل یا روانشناس بشم چون ب هردوشون علاقه دارم به نظرمن شرط اصلی در انتخاب رشته و همچنین شغل یکش علاقه و دیگری به قدرت اراده بستگی داره و شما دوستان عزیز بهتره ب چیزی که علاقه و گرایش دارین سوق پیدا کنین

حدیث دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹

سلام من رشتم علوم انسانیه و میخوام وکیل یا روانشناس بشم چون ب هردوشون علاقه دارم به نظرمن شرط اصلی در انتخاب رشته و همچنین شغل یکش علاقه و دیگری به قدرت اراده بستگی داره و شما دوستان عزیز بهتره ب چیزی که علاقه و گرایش دارین سوق پیدا کنین

محمد يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵

با سلام به نظر من رشته های تجربی ریاضی فیزیک عمر انسان را به باد می ده بهترین و پول ساز ترین رشته ها اول برق است دوم کامپیوتر در زیر شاخه فناوری اطلا عات که خودم هستم و بعد هم شغل ازاد همین و بس من خودم لیسانس فناوری اطلاعات هستم ماهی 4 ملیون حقوق دارم رتبم هم در کنکور 26 شد توی کارو دانش هم درس خوندم بدونه هیچ سختی رفتم دانشگاه فقط به تلاش خودتون بستگی داره

ميلاد فوربيد يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷

شيمي كفاشي بريد و شغلتونم ابياري مرجان هاي زير دريا باشه بريد زير دريا بهشون اب بديدبراي مشاوره بيشتر با من تماس حاصل فرماييد 09397256990

no name يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

خدمت اون دسته از عزیزانی که میگن رشته نفت خیلی خوبه و پر درآمده و بازار کار خوبی هم داره عرض کنم که سخت در اشتباهید

مهدی شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

سلام من برای انتخاب رشته وسط دوراهی ماندم رشته فنی مهندسی میکانیک خودرو رشته خوبی است ویا حسابداری

بهناز پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

نظرتون دباره معماری داخلی.

behnaz سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

سلام من رشته تجربی و ازش متنفرم میخوام تو رشته های فنی کاردانی برم دانشاه بنظرتون چی بهتره شغل خوبی خواهد داشت ممنون میشم کمکم کنید

علی دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

سلام درس خوندن تو این وضع و حال مملکت بدرد نمیخوره بری شاگردی کنی در مغازه هنوز آیندت بهتره البته نمیخوام ناامید کنم فقط نظر شخصی منه

آفسایدپور يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۷

برق شریف قبول شدیم از بد روزگار...کلن فک کنم مهندسی نیاید بهتره..مجز موارد خاصش در واقع خیلی خاصش پشیمون می شید،اگه بچه مایه دار نیستین یا حوصله اذیت شدن و اما و اگر و ابهام ندارین برین تجربی...ریاضی نیاین...من خودم خیلیا رو نذاشتم بیاین...

میرفندقفسچکی يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۷

برق شریف قبول شدیم از بد روزگار...کلن فک کنم مهندسی نیاید بهتره..مجز موارد خاصش در واقع خیلی خاصش پشیمون می شید،اگه بچه مایه دار نیستین یا حوصله اذیت شدن و اما و اگر و ابهام ندارین برین تجربی...ریاضی نیاین...من خودم خیلیا رو نذاشتم بیاین...

EB آدينه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

رشته فقط ریاضی❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Elnaz آدينه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

رشته های مهندسی واسه دخترا به معنای واقعی یعنی وقت تلف کردن! من مهندسی صنایع دانشگاه شهید باهنر کرمان خوندم اما همه جا فقط مرد میخوان،پشیمونم که چرا نرفتم کلاس های آرایشگری بجای درس خوندن! اگه ارایشگر میشدم روزی 700_800 درآمد داشتم نه اینکه الان با مدرک مهندسی تو خونه بشینم و غصه بخورم

NAZI پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

سلام.من کلاس هشتمی هستم و توی مدرسه تیزهوشان درس میخونم. همونطور که شاهدید هر روز یه بخشنامه جدید درباره رشته ها میاد و آدمو کلافه میکنه* توی این دور و زمونه هم کار خوب گیر نمییاد* لطفا اگه شغل پولساز وخوب درمورد رشته انسانی میدونید بزارید

علی رضا دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

به نظر من تجربی با ریاضی فیزیک بهترینه.

َA دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

آیا رشته علوم تغذیه رشته خوب و پر درآمدی هست ؟ چند سال باید در دانشگاه تحصیل کنیم ؟

فرزاد يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶

دوستان دعا کنین برای بهیاری قبول بشم

شیما1999 يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

سلام.. بنظرم بهترین رشته گرافیک رایانه هست..بازار کارشم خوبه..و کلا بر روح ادم تاثیر میذاره.. توصیعه میکنم براتون.

مملی آدينه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

اقا من امثال انتخاب رشته می خوام کنم خیلی با مشاور هم صحبت کردم اما به هیچ نتیجه نرسیدم چون:رشته ای که دوست دارم توش پول نیست رشته ای که توش پوله هم خیلی سخته مدتش زیاد و هم پول می خواد من الان چیکار کنم یه مشاوره بدین به من ممون .ایمیل:MOHAMADREZAKARIMI002200@GMAIL.COM

صادق پنج شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

به نظرمن بیاین بریم مدافع حرم بشیم حداقل به آخرتمون یه چیزی اماده کرده باشیم

مشگینی چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸

هررشته بخونی عاقبت خوبی نداردتواین شرایط الان من ودوستام پرستاری تموم کردیم میگن تااستخدامی نزنن نمیتونین کارکنین مطب هم ماهی 300تومن میده

M.t شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷

سلام من علاقه شدید به موسیقی دارم. و واقعا هم استعداد در این زمینه دارم اما پدر و مادرم قبول ندارن و میگن بدرد کار نمیخوره. ولی من فکر میکنم اینطور نیس... حالا اگه میشه شما بگید مادر و پدرم درست فکر میکنن یا من؟؟؟

عارف شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

سلام دوستان به نظر من استعداد علاقه وتوانایی برای خوندن یه رشته فاکتور های بسیار مهمیه وهمین طور تحقیق درباره ی وضعیت بازار کار ومیزان سختی رشته رو هم باید خیلی خوب در نظر بگیرید اما واقعیت امروز جامعه ما اینکه وضعیت اقتصاد افتضاحه که همین باعث خرابی بازار کاره اما یه نکته احتمال زیادی وجود داره که چند ساله آینده وضعیت بازار کار خیلی بهتر بشه به دلیل برداشته شدن تحریم ها پس فقط شرایط امروز جامعه رو نگاه نکنید به فکر سال های آینده باشید درسته الان به دلیل (رکود تورمی)که بدترین نوع اقتصاد هستش وضعیت خرابه اما نباید نا امید شد من با 1دکتری برق شریف حرف زدم مهمترین عامل برای بدست آوردن کار اینکه (کارتو خیلی خوب بلد باشی) یعنی تو کار خودت استاد باشی کار بلد باشی در این صورت مطمن باشید کار خواهید داشت نه اینکه فقط درس پاس کنید وکیلویی نمره بگیرید برید بالا

ملیکا پنج شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸

من که دارم هر کاری می کنم تا وکیل بشم واسم دعا کنین

سارا kh nnnnnnnnnnn چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

من الان كلاس نهم هستم نمي دونم جه رشتهاي انتخاب كنم دلم ميخواد برم تجربي ولا از رياضي خيلي خيلي بدم مياد بنضرتون انساني خوبه ..؟

محمد جواد سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

به نظر من همین که انتخاب رشته رو گذاشتن برا سال نهم بد ترین ظلمی بود که میتونستن در حق ما بکنن همه دارن چشم بسته انتخاب میکنن

ناشناس آدينه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰

بین این همه مزخرفات چه از اون احمقی که ادعا میکنه مهندس وبرا پوشک بچه گریه میکنه تا اون دروغ گو که فمر میکنه بازیگرا ملیاردی درآمد دارم لازم میدونم برای بچه هایی که می خوان کنکور بدن نظر شخصیم رو مطرح کنم. هیچ کس از توی هر زمینه مطالعه و تجربه نکرده که بتونه به راحتی در مورد همه چیز نظر بده ولی تا اونجا که من میدونم فقط کسایی موفق میشن که اولا از استعداد و توانایی های خودشون با خبرن بعد میدنن رشته ای که بهش علاقه دارن با این استعدادها جور در میاد من رشتم مهندسی مکانیک تو یه دانشگاه دولتی هستش بعضيا معلوم نیست چطوری وارد این رشته شدن شاید اولش فکر می کردن باید تو بهترین دانشگاه و بهترین رشته ادامه تحصیل بدن ولی الان بعد دوازده سیزده ترم درجازدن فقط میخوان از دانشگاه فرار کنن حتی کسای رو دیدم که تغییر رشته دادن من البته این رو هم بگم معدل و این چیزها ملاک استعداد نیست معدل دیپلم من 12/5 بود و سال سوم هم از مدرسه اخراج شدم ولی با شناختی که از خودم داشتم می دونستم فقط کافیه اراده کنم و اصلا قبولیم توی این رشته و دانشگاه رو بعید نمی دونستم مهمترین چیز اینه که خودتونو بشناسین و تصمیم بگیرین

سارا پنج شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

سلام . من الان تقریبا همه ی انتقاد هاتون رو خوندم . و لی نظر همه متفاوته و اکثرا حرف دکتری رو می زنن . من حالا 15 سالمه و سال بعد انتخاب رشته می کنم . و به تجربی و ریاضی هم علاقه دارم و هم قوی هستم و به درس خوندن علاقه دارم تا آیندمو بسازم و البته از تجربی دندون روبیشتر از همه علاقه دارم . به نظرتون من قبل اینکه پشیمون بشم کدوم رشته برم ؟

امیر پنج شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

س فک میکنین با این وضعیت مملکت به جایی میرسین نه هر چی بخونی توش بیکاری هست مگر اینکه فن بلد باشی همین پزشکیم که بعضیا میگن خوبه برو ببین چقدر بیکار داره در ضمن تا ۵-۶اینده رو نمیشه پیشبینی کرد تازه اگر پزشکی بخونی باید ۱۰۰درصد تخصص بگیری که تمام جوونیت به فنا رفته تو رشتاهای تجربی فقط دندون الان خوبه که تا ۱۰ سال ذیگه معلوم نیش چی میشه . بیخودی خودتونو درگیر درس نکنین تهش هیچی نیست فقط فن و مهارت یاد بگیرین .

علی چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

سلام من سال نهم هستم و میخوام انتخاب رشته کنم خودم استعدادم به هنر و نقاشی هستش ولی حسابداری رو هم مده نظر دارم ولی بین دوراهی موندم کدومشو انخاب کنم لطفا کمک کنین

فرهاد دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

وکالت خوبه؟بازار کارش چطوره؟ حقوقش چی؟

علی رحمانی يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

به نظر من همه آشغالچی بشن بهتره

جواد شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

سلام دوستان.من ۱۰سال پیش دررشته شیمی کاربردی دانشگاه ازاد فارغ التحصیل شدم حتی یک روز هم بعدازفارغ التحصیلی بیکارنبودم.همین الان هم هروقت بخوام کارجدیدپیدا می کنم شایدباورنکنید.زنگ تفریح من,ساعاتی هست که درحال کارکردن هستم وعلت ان هم این بوده به درس شیمی بسیارعلاقه مند بوده وهستم وان راباهیچ رشته عوض نمی کنم.زمان انتخاب رشته فقط به علاقه,استعداددراین رشته فکرکردم.الان هم کنارکاروزندگی دانشجوی.دوره دکتری هستم.به نظرمن به رشته ای قدم بگذاریدکه به اون رشته علاقه داشته باشید

نازنین آدينه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۹

هر کسی یه استعدادی داره ، انقدر ذهنتون رو محدود نکنید ، وقتی به موفقیت فکر کنی و واسش تلاش کنی بهش میرسی ، شغل آیندتون وابسته به رشته ایه که الان انتخاب میکنین و از اونجایی که بخش اعظمی از زندگی یک فرد کارشه ، پس زمانی که عاشق کارتون نباشین عاشق زندگیتونم نخواهید بود. برید دنبال رویاهاتون ! هر کسی میتونه مهندسی، پزشکی ... یا هر رشته دیگه ای قبول بشه . اما موضوع اینجاست که موفق بودن یا خوشبخت بودش رو هم تضمین میکنه ؟ مهم ترین چیز تو زندگی هر آدم اینه که احساس آرامش و خوشبختی کنه ، و این ربطی به پولدار بودن نداره . جدا از همه تفکراتی که جامعه و خانواده و.. بهتون تحمیل کرده، زمانی که رویاپردازی میکنین خودتون و چطور تصور میکنین ؟ فکر میکنین با چه آینده ای خوشبختین و از زندگیتون لذت میبرین ؟ برای خودتون هدف تعیین کنید و اون هدف باید از عشق به وجود بیاد . برید دنبال چیزی که به خاطرش به دنیا اومدین ..

امیر ارسلان زند سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

دوستان کمکم میخوام

ناشناس پنج شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به نظر من اصلا درس نخونید درس خوندن وقت تلف کردنه

pedram دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

سلام خسه نباشید مرسی از تموم نظراتتو ولی فقط عمل مهمه من 18 سالگی تو یه تعویض روغنی شروع کردم الان تو نمایندگی ماشین های القارومعو هستم مدرک دیپلم مکانیک ......

فرشاد آدينه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶

من ریاضی و فیزیک هستم ولی دوست دارم مهندسی برق، مهندسی مکانیک یا مهندسی شیمی بخونم تا بعد از لیسانس برای فوق لیسانس برم مهندسی هسته ای - راکتور شرکت کنم.

aida سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳

سلام من کلاس نهم هستم با معدل بیست و توی مدرسه ی نمونه دولتی درس میخونم .راستش من به رشته گرافیک خیلی علاقه دارم منتها نمیدونم درامد خوبی داره یانه ذهنم خیلی در گیره لطفا کمکم کنید.

ناشناس يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

سلام دوستالطفاکمکم کنیداماآگاهانه انتخاب رشته دارم بین رشته اقتصاد ومدیریت گیرماندم کدوم؟

شقایق.تبریز پنج شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶

سلام.من کنکوریم رشتم تجربیه...معدلم همیشه 20 ترازام 7000به بالا.تا دیروز میخواستم پزشک بشم ولی اخیرا که با زنداییم که پرستاره رفتیم بیمارستان هیچکدوم از کارشون راضی نیستن.هرچقدر پول بیشتر بخوان باید بیشتر هم بمونن.من هدفم شد علوم ازمایشگاهی یا بینایی سنجی وشنوایی سنجی وازاین قبیل رشته ها...بهت وام 3 یا 4 میلیاردی میددن میری وسایل ازمایشگاهو میگیری پولشم نوش جونت.الان پزشکایی هستن که جا ندارن مطب واکنن بیکارن.پزشک زیاد هست.تجهیزات نباشه پزشکی هم بدرد نمیخوره.راستی تا یادم نرفته بگم رشته مهندسی پزشکی هم جذبش زیاد ه وهم درامدش زیاده الان بیمارستان ها شدیدا به تجهیزات و وسایل اتاق عمل نیاز دارن.اینم بهتون بگم که اگه دوس دارین همش سرتون تو درس باشه و دائم درحال تلاش باشین.تجربیو انتخاب کنین اگه نه میخواین زندگی کنین خصوصا دخترخانوما انسانی بخونین.درخدمتتونم .خدا یارو نگهدارتون باشه.

جستجوگر چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳

امار همه چیز را مشخص میکنه در کشور ایران 9 هزار دفتر روانشناس 10 هزار قاضی 50 هزار وکیل و کار اموز 70 هزار پزشک عمومی 150 هزار پرستار 30 هزار دندانپزشک 17 هزار داروساز 7 هزار دفتر اسناد رسمی 30 هزار پزشک متخصص 120 هزار بنگاه معاملات املاک وجود دارد

بارانا اعتمادی يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸

سلام منم انتخاب رشته دارم تو این سایت که اومدم گیج تر شدم چون با رشته هایی اشنا شدم که حتی نمیدونستم وجود دارن .... لطفا یه تستی چیزی بزارید ادم خودشو محک بزنه و در مورد هر رشته مطلب بزارید . بازم مرسی فداتون

Ali دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

سلام بنظرتون تو رشته انسانی اد بین حقوق مدیریت روانشناسی کدوم بهتره؟

بیولوژیست يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

به نظر من هر کس با توجه به استعداد و هوش و حتی احساساتش باید انتخاب رشته بکنه البته قبل قبل از کنکور بدونید چی میخواید ک براش تلاش کنید مثلا اگه خون میبینی قش میکنی نرو پزشکی یا اگه از موش و مارمولک میترسی نرو بیولوژی ولی هر تصمیمی گرفتی براش تلاش کن

فرشته پنج شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴

سلام من سال نهم هستم معدلم ۱۹/۹۳هست،نمیدونم چه رشته ای برم.میخوام چندسال دیگه نگن این رشته دیگه بدرد نمیخوره درامد نداره دوستان لطفا خیلی روشن و درست راهنماییم کنید خیلی ممنونم.

نازنین دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰

بچه ها من سال دوم دانشگاهم رشته ام نرم افزار..فنی هم بودم..بچه ها اول اینکه رشته های فنی خیلی بهتره و درکل بگم که تو دانشگاه های ایران چیزی یاد نمیدن و شما برای کسب مهارت باید به کلاسای خوب بیرون برید..الان من خودم کلاسای طراحی وب سایت رفتم و کامل بلدم و حتی از کانادا و هلند هم پروژه دریافت میکنم درآمد خیلی خوبی هم داره البته برا افراد حرفه ای

سعید شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

سلام من سال نهم هستم و نمی دونم کدوم رشته برم واز طرفی دیگر بین دو رشته انسانی و تجربی شک دارم کدوم برم از بعضی دیگر دوستانم میپرسم که تجربی چطوره میگه تلاش بسیا میخواد و خیلی خیلی خیلی نیز سخت میباشد انسانی بری یه جوری میری ردش میکنی معدل من از پایه اول تا الان از 18.55 پایین تر نیامده حال باید چیکار کنم راهنمایی میخوام نه یکی نه دو تا بلکه خیلی خیلی زیاد چون سر نوشتم رو باید دراین سال رقم بزنم امیدوارم موفق بشم شما هم همینطور راهنمایی یادتون نره

Majid سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

رشته فقط ریاضی اونم هوافضادرآمدش توپه اگه هر کی بره دنبال علاقش موفق میشه . . .

نیما سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

بنظرمن بازیگری بهتره چون هم معروف میشی و هم ماهی 500.600میلیون دولت بهت میده

مریم دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰

در س خوندن نو ایران فقط واسه پر کردن اوقات قراغت و سرگرمیه ...ادم را به جای فوق العاده ای نمی رسونه.......نه از نظر علمی می شه خیلی بزرگ و مشهور شد...نه از نظر مالی می شه خیلی رشد کرد

محمد دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳

محمدهستم مهندس مکانیک از دانشگاه دولتی -در مملکتی که نه چیزی ساخته میشه نه تولید میشه مهندس میخواد چیکار .؟بچه ها گول نخورید من که عمرم تلف شد .با سیزده سال سابقه تا 18 ماه پیش ماهی 1500 میگرفتم آخرشم قراردادم رو تمدید نکردن . الان هم 18 ماهه دنبال کار میگردم حتی ماهی 1500 تومن .هر جا میرم میگن حقوق وزارت کار میدیم . امیدوارم نگید کار بلد نیستی چون حالا نمیخام بگم در چه سطحی از تخصصم .رویا پردازی نکنید ....خیلی از دوستان من که مهندس بودن به خاطر نداشتن پول شیرخشک و پوشاک بچه شون تو شرکت گریه میکردن .....من که تا وقتی شاغل بودم 6 ماه 6 ماه پول کرایه خونم عقب می افتاد .الانم مشغول کار با ماشینم هستم و روزی 80-70 تومن در میارم .

علی يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

اگه نمره هات همیشه بیسته هر رشته ای بخونی موفقی. اگه نمره هات کمتر از بیسته درس رو بزار کنار برو دنبال کار آزاد...اینو باید با آب طلا نوشت

محمد پنج شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹

با سلاام خدمت همه ی دوستان گلم من دارررم تو رشته ی فنی تحصیل میکنم و بهتون میگم که اگه میخواین بیان رشته ی فنی خوب فک کنید و هدفتون باید مشخص بااشه چوون وضع بازار خرابه و صد در صد به مشکل میخورید و این نکته رو هم بگم که کسی که با عرضه باشه و کار بلد مطمئن باااشید هر کجا باشه کار واسش هست و یه نکته دیگه که استادمون همیشه میگفت و به نظرم خیلی خیلی تاثیر گذاره اینه که کسانی که بی عرضه هستن میرن تو کاار دولتی وگرنه کسایی که با عرضه ان اکثرنشون واسه خودشون کار میکنن و خودتون میتونید وضعشون رو با کسانی که واسه دولت کار میکنن بسنجین.باازم میگم اگه میخواید بیایید فنی باید هدفتون مشخص باشه وگرنه قطعا شکست میخورید.موفق باشید عزت زیاد

ایدا چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹

سلام و خسته نباشید من امسال انتخاب رشته دارم و واقعا بین رشته ها گم شدم و سر گردون خیلی ها میگن برو سمت علاقت ولی باید بگم علاقه من ب همه چیزه منب نجوم علاقه دارم در حالی ک تو زمینه هنر فوق العادم ریضیم خوبه قدرت تجزیه و تحلیل و این چیزام هم حرف نداره و ب پزشتی یا عمران هم علاقه دارم موسیقی یا روانشناسی و مدریت ارتباطات هم دوس میدارم خلاصه بگم هر چیزی ک فکرشو کنی علاقه ددارم پس تو علاقه مشکلی ندارم الان مهم ترین موضوع واس من درامده دنبال یه رشتهپر درامد میگردم ک تو اینده دستم تو جیب خودم باشه لصفا کمکم کنید لطفا!!!!!

m.t دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

فقط تجربیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

ناشناس آدينه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

به نظرتون بازیگری خوبه یا نه دندون پزشکش چطور

Reza M.T آدينه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

سلام دوستان.لطفانظرتونوبه من بگین.من امسال سال نهمم وتابستون بایداتنخاب رشته کنم.همه بهم میگن علاقه اول٬دوم پول.من دیدم به رشته های تجربی و فنی حرفه ای علاقه دارم وهم درسم خوبه که برم تجربی وهم ازطرفی هم پدرم وهم پدربزرگم توکارفنین.پدربزرگم کولرماشین وپدرم سیم کشی وباتری سازی ومیشه گفت رشته ای مثل مکانیک توخون منه حالاکه موندم بین دوراهی تصمیم گرفتم ببینم درآمدکدوم بیشتره؟؟؟شمابگین٬کدوموبرم.اگه نظرتون تجربیه راحب رشته دانشگاهیشم نظربدین.ممنون

وحید پنج شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

فقط قلیون بکشید حال کنید.درس چیه!!!!والا بخدا

مهندس عمران دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶

سلام دوستان. وقتتون بخیر. روی سخنم با دوستان دبیرستانی هست. من یه دختری هستم که فارغ التحصیل رشته عمران هستم در مقطع کارشناسی. اینکه بعضیا میگن پول در رشته عمرانه بنظرم حرف کاملا بی خود و بی پایه و اساسیه. بعله اگر پدرتون کسی باشه که خودشون فیلد کاریشون عمران هست و شرکت مشاوره و طراحی و یا آزمایشگاه ژئوتکنیک دارن این حرف که عمرانیا پول پارو میکنن درسته ولی در غیر اینصورت یک مهندس عمران هم باید دقیقا مثل یک دانشجوی پزشکی که تا سی سالگی درس میخونه، درس بخونه. ولی یه تفاوتی داره و اونم اینه که دانشجوی پزشکی درآمدش فوق العاده بیشتر از یک دانشجوی عمران خواهد بود بعد از 30 سالگی. بعضی دوستان میگن که توی عمران اگه محاسباتت خوب باشه کار هست. ببینید دوستان الان دیگه بحث ساخت و ساز داره کم کم توی ایران هم تموم میشه(در کشورهای غربی از چندین سال قبل بحث ساخت و ساز از دور خارج شده). الان بیشتر بحث روی مهندسی محیط زیست و مدیریت منابع آب هست که از زیرشاخه های عمران محسوب میشن. و توی دنیا هم طرفداران زیادی دارن ولی متاسفانه در ایران تحصیل در این رشته ها مساوی با بیکاریه. به هر حال این اطلاعاتی بود

hichkas:| يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

من به کسایی که رشته هایی جز ریاضی ️و تجربی میخوان برن کاری ندارم اما اونایی که میخوان برن ریاضی یا تجربی باید بگم که من خودم به ریاضی علاقه دارم اما خواهرم خودش این رشته رو رفته ️️و الان خیلی پشیمونِِ ️.. به خاطر استعداد زیاد ️️️و علاقش رفت این رشته اما خب بازاار کار چندان خوبی نداره...دانشگاهم معماری خوند. .. ️ به من که خواهرشمم میگه برم تجربی چن سال سختی میکشی اما بعدش یه زندگی خوب داری اگه ریاضی میرید رشته مهندسی پزشکی خوبه اما تو ایران نه ️...رشته هایی مثل مدیریت هم درآمد خوبی دارن رشته تجربی هم چشم پزشک ها که فوق العاده درآمد دارن البته متخصصشون برای جراحی قلب هر جراحی 800 هزار تومن ️ رشته مامایی هم رشته خوبی هستش من که با یک پزشک چشم حرف میزدم 4سال عمومی ️️و 7سال تخصص خونده بود ️ جراح چشم هم بود که حدود حداقل ماهی5میلیون در میاورد تو هر رشته که میری باید توش بهترین باشی حالا چه رفتگر چه جراح وگرنه موفق نیستی ...همیشه مردم دنبال کسایی که کارشون خوبه میرن...اول ببینین چه شغلی دوست دارین بعد به خاطر اون شغل حتی اگه رشتتون ️ دوس ندارین تحمل کنین مثلا شاید درسای تجربی رو د

مهران چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱

سلام به نظر من بهتریت رشته برق قدرت چون من فوق دیپلمم والان استخدامم همه ای فوق دیپلم ها استخدام شدن چه برسه به لیسانس من الان هم که دارم تایپ میکنم شیفتم تو نیروگاه وماهی18000000میگیرم خدارو شکر البته از فنی رفتم نه از ریاضی این خیلی مهمه چون اصلا مهندسین برق که از ریاضی اومدم اصلا استخدام نمیشن مثل داداش خودم حتی اون هم لیسانسه برق ازمن بالا تره ولی چه فایده کار بلد نیست شب خوش برای کسای که به مشاوره نیازمندن در رشته ای برق درخدمتم09187994417

کیوان پنج شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸

به نظر من رشته مهندسیه برق بهترین رشته هست

shima يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

talabe beshid

مریم شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

پزشکی چیه همه میخوان پزشک شن که فقط پز بدن من دکترم برین دنبال هدفتون من رشته ام انسانی است و دارم تمام تلاشمو میکنم دانشگاه فرهنگیان رشته ادبیات قبول شم بازم میگم بهترین رشته انسانیییییی

neda شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

سلام میشه خواهش کنم درباره ی رشته آمار هم صحبت کنین مرسی

فارغ التحصیل آدينه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

دوستان کنکوری و دبیرستانی خواهش میکنم واقع نگر باشین و راحت با آینده خودتون بازی نکنین من ارشد مهندسی در دانشگاه دولتی ام ولی متاسفانه اوضاع کار بشدت خراب هست...نه تنها در رشته من بلکه در سایر رشته های مهندسی...کشور ما سومین کشور از نظر تولید مهندس هست...حتی گاهی تقاضای کار بدون حقوق دادم ولی قبول نکردن برین تجربی...من پشیمونم و الان هم نمی تونم برم تجربی چون مجاز نیستم برم روزانه و هزینه بین الملل رو هم ندارم برین تجربی و سعی کنین دندون،دارو پزشکی عمومی قبول شین...اگه نشد پیرا پزشکی پرستاری و حتی بهورزی اینا کار توش هست خیال بافی الکی نکنین...در صورتی هم که بازم فکر میکنین مهندسی خبری هست لطف کنید بیان مهندسی تا حرف من به قیمت تباهی چهار سال از جوانی تون اثبات بشه موفق باشین

عسل پنج شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

من رتبه ام سال نودو سه 44شده بود و الان دارم تو دانشگاه تهران پزشکی میخونم و تازه متوجه شدم که هیچی برای دختر استادی نیست چون پزشکی درسایی داره که مغز ادم درد میگیره برام دعا کنین که بتونم این چند سال بگزرونم

پیمان چهارشنبه ۳۰ دي ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

من به این نظریه معتقدم تو هر رشته ای تحصیل کنی اگه تخصص داشته باشی بیکار نمیمونی ولی امروز رشته های مهندسی کشش خوبی نداره به نظر من تجربی ( مشاغل بیمارستانی) تا حدودی درآمد خوبی داره.

محسن چهارشنبه ۳۰ دي ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳

تکنولوژی حرف اول میزنه پس کامپیوتر هیچ وقت اشباه بشو نیست البته به عرضه خوده ادم بستگی داره...اینم بگم کار فقط کار آزاد

عرفان آدينه ۲۵ دي ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

با سلام اول از همه بگم رشته ریاضی فیزیک و بعد تجربی من رشتم تجربی هست اگه تجربی میخونید برید به سمت داروسازی چون تو سال 94 به بعد خیلی خوب شده و 5 سال بیشتر در دانشگاه درس نمیخوانید و دکترا میگیرید و اگر ریاضی هستید برید هوافضا یا مهندسی نفت حقوق پایه شما در نفت از 7 ملیون شروع میشه من خودم داروسازی میخونم سال دیگه دکترا میگیرم و خیلی کارش خوبه راستی اینم بگم که اگه این رشته ها رو انتخواب میکنید چند سال باید گشت و تفریح رو کنار بزارید و درس بخونید تا آینده خوبی داشته باشید اولش سخته تو مدرسه ولی تو دانشگاه راحت هستین فقط درس بخونید

محمود چهارشنبه ۲۳ دي ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

بهترین شغل از رشته تجربی برای چند سال آینده چیه؟؟؟؟؟؟؟

زهرا چهارشنبه ۲۳ دي ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

من یه سوال دارم میشه بپرسم؟

بهزاد سه شنبه ۲۲ دي ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹

بهنظر من رشته علوم انسانی بهترین رشته

امیر آدينه ۱۸ دي ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲

ببخشید رتبه کنکور در استخدام شدن فرقی داره مثلا الان ما همه میدونیم پزشکی پر درامده و رو بورسه اگه یه کسی رتبه ی کنکورش خوب باشه میتونه به یه پزش برسه

حسین پنج شنبه ۱۷ دي ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶

بهتره اول به هدفمون فکر کنیم...من رشتم مکانیکه خودرویه(سوم هنرستان) و دوس دارم با این همه زحمت که 11 سال درس خوندم و چقدر پول خرج کردم و وقتما گذاشتم باید با انتخاب بهترین رشته تو دانشگاه به جایی برسم که درامد زیادی داشته باشم حتی اگه ده سال دیگه هم درس بخونم.....

hamid دوشنبه ۱۴ دي ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

salam bebeakhshid man farsi nemitunam benevisam rastesh man tamame reshteharo taghriban raftam va enseraf dadam diplome khodam riazi fizik bud albate be zure khunevadeh khodam badaz avaz kardane koli reshte be in natije residam ke agar mikhay pool dar shi ba dars khundan bayad riazi fiziket khub bashe age riazi fiziket khub nist kheyli ru dars khundan hesab nakon age vaghean mikhay dars bekhuni va poolesh mohem nist vasat kheyli boro donbale alaghat mersi.

ناشناس شنبه ۱۲ دي ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

به نظر من پر درامد ترین رشته تجربی است

شهرزاد شنبه ۱۲ دي ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

اگه یکی قوه تحلیل وتجزیه خوبی داشته باشه حتی اگه معدلش هم کم باشه وبره رشته انسانی موفقه چون انسانی باید هوش اجتماعی بالایی داشته باشی من که معدلم 19.97بودرفتم انسانی واصلاپشیمون نیستم اره اگه باهوش باشی بدون کم نمیاری تورشته انسانی واسه من که اسون بودچون هوش اجتماعی بالایی دارم وقدرت تجزیه وترکیب خوبی دارم واسه همینه که اگه مملکت چندتامدیرخوب وکاربلدمثل من داشت حل بودکشورای غربی واسه این پیشرفت میکنن که هرکس سرجای درست خودش قرارگرفته ومدیریت قدرتمندی دارن درضمن بچه های انسانی وبقیه رشته هارودست کم نگیرین همه واسه جامعه میتونن مهم وارزشمند باشن این اصول اولیه انسانیه که من خوب یادش گرفتم انسانیت.شرف .معرفت.

هیوا آدينه ۱۱ دي ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

سلام من سال نهم هستم و واقعا انتخاب رشته برام سخته ، معدلم از اول ابتدایی تا به حال 20 بوده... یه عده می گن علاقه و یه عده می گن پول حالا من که علاقم به رشته های گرافیک ، ریاضی ، کامپیوتر هست موندم چیکار کنم از طرفی به این نتیجه رسیدم که رشته ی حسابداری هم بد نیست و نسبت بهش بی علاقه نیستم حالا شما بگید چیکار کنم؟ یک مشاور گفت که کلا هنرستان و ببوس بذار کنار ... اما به نظرم حتی یک ذره هم به درد مشاوره نمی خورد... خودم علاقه ی شدیدی دارم به گرافیک و ریاضی ، و همونطور که گفتم به دو رشته ی کامپیوتر و حسابداری بی علاقه نیستم.. واقعا نمیشه دو رشته همزمان خوند؟ چون من کشش اینکه دو رشته همزمان بخونم رو دارم... خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید

MR.Khassam پنج شنبه ۱۰ دي ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

سلام به همگي وخسته نباشيد،.... من الان دوم دبيرستانم و رشته رياضي فيزيك.... ولي هنوز موندم رشته دانشگاهي ام رو سمته چ چيزي برم.... علاقه زيادي به الكترونيك دارم اما دنبال درامدي هستم ك حداقل درماه زير ١٢الي ١٣ ميليون نره....و از اين شغلاي ك همش بايد براش دويد نباشه من بابام خودش شغلش تعمييرات ECU وسيم كشي هاي خودرو هست...درامدشم در برج به حداقل ٨ميليون ميرسه حداكثر.... اما خيلي وقت گيره اين شغل.... كسي اگه ميتونه كمكم كنه و يك شغل ك درامدش بالا و خوش گذروني توش زياد باشه ممنون ميشم....

Rahmani چهارشنبه ۰۹ دي ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰

سلام دوستان. من بهتون پیشنهاد میکنم دنبال رشته هایی که مثلا کمتر کسی میره سراغش برین . ی خرده دل و جرئت داشته باشین.اصلا نترسین. من خودم میخوام هوا فضا بخونم.

عماد آدينه ۰۴ دي ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴

ایا رشته تاسیسات خوبه ودرامد خوبی دارد

ناشناس شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

اگه میخواهید سریع وارد بازار کاربشین زیست شناسی روبعنوان رشته تحصیلیتون انتخاب کنید...

محمد امین AMiN شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰

من ماندم چه رشته ای انتخاب کنم چکار کنم من یک رشته اسان می خواهم وپردرامد به خاطر هرکسی که دوست دارید بگید

Hadi پنج شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

به نظر من رشته ی فنی و حرفه ای رو بورسه چون هم یه سال زودتر دیپلم میگیری هم اینکه اگه ماهر باشی بازار کارشم خوبه.

میلاد چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷

سلام اگرکسی بخواد مهندسی نفت بخونه بایدتوکنکوررتبه چندبیاره تااستخدام بشه لطفاجواب بدین متشکرم

مهدی شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

باسلام خدمت همه بنظر من هرچی تلاش کنی نتیجشو میبینی.رشته پزشکی بااینکه باید خیلی تلاش کنی می ارزه چون بعدش درامدت حداقل ماهی پونزده میلیونه ومعمولا متخصصا بیشتر از پنجاه میلیون در ماه درامد دارن.درسته باید سختی بکشی تا به پزشکی دولتی برسی ولی نتیجش عالیه چون هم به مردم خدمت میکنی هم درامدش عالیه.

صادق پنج شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

بهترین رشته دنیا ریاضی-فیزیک است و دیگر هیچ

mohsen پنج شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳

سلام‏ ‏‏ ‏مهندس‏ ‏عمران‏ ‏بخون‏ ‏‏ ‏ففط‏ ‏محاسباتت‏ ‏دقیق‏ ‏باشه‏ ‏حله‏ ‏یارو‏ ‏میره‏ ‏پارتی‏ ‏مدرک‏ ‏میگیره‏ ‏میگه‏ ‏من‏ ‏مهندسی‏ ‏عمران‏ ‏دارم‏ ‏بیکارم‏ ‏‏ ‏نه‏ ‏داداش‏ ‏زحمت‏ ‏نکشیدی‏ ‏درس‏ ‏نخوندی‏ ‏عزیز‏ ‏

محسن‏ ‏ پنج شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱

رشته‏ ‏مهندسی‏ ‏عمران‏ ‏چون‏ ‏هم‏ ‏شخصیت‏ ‏داره‏ ‏همم‏ ‏بازار‏ ‏کار‏ ‏البته‏ ‏اگه‏ ‏محاسبات‏ ‏داشته‏ ‏باشی‏ ‏‏ ‏اونایی‏ ‏که‏ ‏میگن‏ ‏بیکارن‏ ‏فقط‏ ‏نمره‏ ‏گرفتن‏ ‏درس‏ ‏نخوندن‏ ‏‏ ‏

n چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۲

کسي موفق ميشه .که علاقه داشته باشه به کاري که داره انجام ميده.هر رشته ايي ميتواند بهترين ها باشد. با ارزوي بهترين ها.

ناشناس سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

من رشته م انسانیه و عاشقه رشتمم.با معدل بالا هم اومدم تو این رشته ومیتونستم برم تجربی و ریاضی اما عاشقه رشته انسانی بودم وهستم،فققط میترسم بازار کاره خوبی نداشته باشه،این تنها چیزیه که نا امیدم میکنه برای درس خوندنه بیشتر.میگم من این همه درس میخونم اخر سر کار گیرم نیاد چیکارکنم،فقط از همین میترسم.خیلی هم میترسم

فایزه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹

سلام دوستان من رشتم تجربیه وپارسال12000شدم ولی از تجربی خوشم نیومد ونمیاد بنابه دلایلی مجبور شدم من تو دبیرستان زرنگ ومعدل کتبی ام18و74ودیپلم19و60 دیگه حوصله ندارم ب نطرتون طبق علاقم امسال ریاضی شرکت کنم یا اشتباس وتجربی شرکت کنک

ابوالفضل آدينه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

کسی نیست راهنمایی کنه؟ کدام رشته تجربی با استعداد کم مناسبه منه؟

abas يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹

به نظرمن دراین دوروزمونه بایدرشته ی تجربی خون

ابوالفضل آدينه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴

سلام من ابوالفضل هستم.در تاریخ 27.8.94 هفده ساله شدم.ودر مدرسه نمونه دولتی امام خمینی ره واقع در شهرستان زرقان استان فارس مشغول به ادامه تحصیل در رشته تجربی هستم و معدلم شانزده است.من تو خودم استعدادی در این ضمینه نمیبینم و علاقه ای احساس نمیکنم (در هر رشته)بارها شده به ترک تحصیل فکر کنم ولی به این نتیجه رسیدم که ماله کاگری نیستم پس پیشه خودم گفتم درس بخونم شاید یه چیزی بشم.حالا از شما دوستان عزیز تمنا دارم به من کمک کنید که در اینده بهترین رشته دانشگاهی که هم درامد خوبی داشته باشه هم شاید تونست توش یه خدمتی به هم وطنی هام کنم با توجه به استعدادم پیدا کنم استعدادم تو تست از ده چارونیم بود البته در ساله اول.ممنون از دوستان گرامی.

نا امید آدينه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۲

سلام من ک کاملا نا امید هستم ناگفته نماند ک کارشناسی مدیریت هم دارم اما چی بگم وقتی ک بند پ نداشته باشی هیچ جا برا استخدامت جا نیست .کاش عوض مدرکم می مردم ک الان هر روز مرگ آرزوهامو ب چشم نمی دیدم

محمدرضا سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

سلام دوستان عزیز من امسال انتخاب رشته دارم ولی نمیدونم برم سمت چه رشته ای من با مشاور صبحت کردم بین رشته ی مدیریت بازرگان و آی تی مونم ولی باز به جواب قانع کننده نرسیدم رشته مدیریت بازرگانی خوبه به نظرتون یا آی تی این جیمیلم خواهش میکنم کمکم کنید m.honarmand2015@gmail.com

امیر ارسلان آدينه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۴

اگه بری دنبال علاقت 10 در صد احتمال داره به پول برسی ولی اگه بری دنبال پول 5 درصد احتمال داره بش برسی من الان لیسانس it ام ماهی 0 ریال درامد دارم تا حالا زیاد به خود کشی فک کردم نمیدونم کی تموم میشه . . .

ایمان پنج شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

به نظر من بهترین رشته رشته اسانسور این رشته فقط در اصفهان مشهد واراک هست با در امدی بسیار خوب کمتر کسی هست که بدونه رشته اسانسور حتی وجود داره

مهدی پنج شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

با سلام من با نظر شما کاملا موافقم . در فنی دو سال بعد میتونی وارد عرصه کار بشی و کاربلد میشی اما برایر تجربی . ریاضی و فیزیک 8 تا ده سال باید درس بخونی اخرش هیچی بلد نیستی و حرفه کار خاصی بقلد نیستی حتی اگه نمره هاتم بالا باشه و من برای کسانی که میخان فنی بردارندت پیشنهاد دمیکنم برق رو بردارند زیرا درل امد بسیار بالایی داره وخود من میخام برق مخابرات رو بردارم

سولماز پنج شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

هیچکدومتون درست نمیتوتین ادمو راهنمایی کنید.فقط،از رشته ی خودتون دفاع میکنید....بنظر من هرکس ارادش قوی باشه میتونه بهترین باشه.دختر عمم کامپیوتر خونده الان همه دارن براکار منتشو میکشن ماهی8میلیون درامد داره ولی پسر عموم با همین رشته بیکاره... میخام بگم ادم موفقیتش بستگی ب خودش داره...من خیلیا دیدم پزشکی خوندن رهاش کردن چون کشش نداشتن.همتون فقط به خودتون فکر میکنید...پس اگه در رابطه ب ی رشته اطلاعاتی ندارین حرف نزنید و نظر الکی ندین ک بقیه دلسرد بشن.شک نکنید هرکاری درامدش زیاااااده اگه خودتون ارادتون قوی باشه وعلااااااقه داشته باشبن....وسلاااااااام.تماااااااام......

.... شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴

سلا من دوم تجربیم ولی تکلیفم با خودم معلوم نیس تجربی دو ندارم من عاشق جهانگردیم دوست دارم دور دنیارو بگردم ولی پول میخواد خو @___@ برا همین دنبال یه شغلیم که بتونم پول خوب دربیارم بگین چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شاهرخ آدينه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹

سلام من خودم شخصا مکانیک و اینارو دوست دارم نمیدونم اخرش چی میشه .....درامد داره یاه نه......علاوه بر این میخوام برم رشته ریاضی فیزیک در کنارش میرم مکانیک یاد میگیرم نظر بدید امسال باید انتخاب رشته کنم

حسین چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

من دیپلم گرفتم .کنکورم رتبم بد بود الان موندم چیمار کنم رشته فنی دوس دارم بچه ها کمکم کنید ..نمیخوام ولگردی کنم ..

فاظمه احمدی يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

سلام.من دانشجورشته نرم افزارهستم.ترم دو.ولی هرزقت دزستامومیبینم که رشته های دیگه مثل معماری میخونن نسبت به رشته خودم دلسردمیشم.الان علاقه ای ندارم به درسخوندن نمرات افت کرده.وهرروزمیگم.اخرش این همه درسخوندن ازلکیه.وهمش میخابم وفکروخیال بیهوده میکنم .دیگه کلن هدفی ندارم.احساس پوچی میکنم.بچه هاکمکم کنیدلظفا.

امین پنج شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹

واسه پزشکی بین 500000 داوطلب باید رتبه فوق العاده خوب آورد ک سخته... مهندسی یا آخرش بیکاریه یا کارمند ساده در یه صورت هم اندازه دو سه تا پزشک درامد داره اگه علاقه و پشتکار داشته باشی و کار بلد باشی... من مهندسی و انتخاب کردم و امسال کنکورش و میدم... مکانیک یا عمران یا برق با پشتکار از 22 سالگی میشه ازشون خوب درامد کسب کرد ینی وقتی دوستم ک پزشکیه فارق التحصیل میشه من حدودا بیشتر از 100 میلیون درامد داشتم تو این چن سال

میلاد چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

من لیسانس برق دارم . تا امسال قبل از اینکه وارد صنعت بشم تنفر داشتم از برق .حالا که میبینم برق بهترین رشته و وقتی کارو یاد بگیری اونقدر شیرین که حرف نداره البته بگم کار پشت میزی دولتی نداره فقط باید از صفر حتی کارگری برقی یادش بگیری درامد داره ...

جواد يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹

سلام دانش اموز سال سوم ریاضییم شاااید بتونم لیسانس بگیرم... میخام بدونم واسم فایده ای هم داره؟ احتمالانم لیسانس عمران بگیرم با معدل پایین .. ممنون

nima شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

بهترین رشته درزندگی امروزه فقط برق است

عاشقم.. سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

فقط مدیریت....عالی..یعنی رفتی اونجا پشیمون نمیشی..

حسین دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵

بهترین رشته علاقه به رشته تحصیلی خود است

آندرانیک دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵

اون امینی که میگه من پرستارم و منهدسی ام خخخخخخ خب...یه مدت دیگه برای تحصیل به یه جای دیگه قراره برم...و...حقوقی که الان دارم میگیرم از مهندسی خیلی عالیه...نمیخوام بیخودی مبلغ بدمو بگم که آره منم پولدارم نه....ولی حداقل هفت برابر توعه پرستار دارم در میارم...خب....میتونم الان بگم پرستاری خخخخخخ؟؟؟؟

امیر رشیدی دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴

سلام.من دانش آموز پایه نهم.درسته ک ریاضی فیزیک علوم تجربی ب علوم پایه،انسانی و معارف یک رشته و کاررودانش و فنی و حرفه ای یکی شدند؟؟ آیا رشته های انسانی بهترینند؟؟؟ بازار شغلی شان چطور؟

محمدرضا صالحی يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

بهترین رشته موسیقی هستش.من ک عاشق این رشته هستم

محمد عیدی شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳

رشته ی پردر آمد میخواید برید مهندسی عمران پزشکی که مسخرست توی 30 سالگی تازه میشی متخصص اونم بادرآمد نه چندان زیاد.این در حالی که یه مهندس عمران از 22 سالگی کارشو شروع کرده و عملا توی 30سالگی بازنشسته میشه و پول و اعتبارش براش کار میکنه.ولی اگه پول براتون مهم نیست برید پی علایقتون.

محمد چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

با سلام من دانش اموز سال دوم رشته ی ساخت و تولید هستم. مییخوام برای سال سوم متوسطه وارد رشته تجربی بشم . میخواستم بپرسم باید چه درسایی از تجربی رو پاس کنم؟؟؟؟؟ لطف کنید جواب بدید خواهش میکنم

هستی چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

فقط مواظب باشید تحت تاثیر حرفای بقیه رشته ی دبیرستان رو انتخاب نکنین...نذارین جبر اطرافیان و البته جبر زمانه شما رو شکست بده...چون اگه با شناخت و علاقه رشتتون رو انتخاب نکنین بعد دو سه سال تازه میفهمین اشتباه کردین و زمانی میفهمین که تقریبا دیر شده و زمانی برای تغییر رشته ندارین...خوب فکر کنید...این تصمیم قراره آیندتون رو بسازه

صدرا دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

سلام من کلاس سوم متوسطه هستم امسال انتخاب رشته می کنم به نظر من بهترین رشته کامبیوتر هست ان هم از رشته فن وحرفه بروی وبرنامه نویسی بخوانی

آیدا شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

سلام من رشته ی دبیرستانمو می خوام ریاضی فیزیک بخونم چون عاشق فیزیکم. رشته ی دانشگاهم پرستاری چون یکی از دوستان نوشته بود خیلی پول توش هستو خودشم پرستاره من هوشبری هم دوست دارماااا ولی هر کدوم پولش بیشتر بود. هر کس هر علاقه ای داره بره دنبال علاقش من از 6سالگیم تا13سالگیم عاشششق فضانوردی بودم و تصمیمم جدی بود حتی نمی دونستم در آمد فضانوردی چقدره!می خواستم برم آمریکا اما...به دلیل مشکلات پزشکی نمی تونستم فضانورد بشم و فضانوردی رو ول کردم من عاشقانه فضانوردی رو دوست داشتم من همه چیم به فضا مربوط میشد همه ی کتابام کتابای علمی بود اما علاقم نابود شد هر کس هر علاقه ای داره بره دنبال علاقش به پولش هم فکر نکنه اما کسایی که علایقی ندارن که بخاطرش از همه چیشون هم بگذرن بچسبن به پول تا با پول حال کنن.

محمد سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

سلام به همه ی بچه ها.من بعد چهار سال درس خوندن تو یکی از رشته های نسبتا خوب تازه علاقه مو کشف کردم ببینید الان واسه هیچ رشته ای کار نیس .مثا شیمی دوست دارید برید دنبالش بشید رازی .تازه فهمیدم زندگی یعنی علاقه یعنی حال کردن با رشته خودتون برید دنبال علاقه تون هیچوقت پشیمون نخواهید شد فقط علافه

رضا دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳

مملکت زیردست انسانیا میچرخه بعدهرکی معدلش زیر13میشه مجبوره بره تواین رشته واسه همین مملکت پیشرفت نمیکنه اگه چهارتا باسواد توسیاست باشن مملکت بااین همه استعدادبرترین کشور دنیا میشد

من يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷

به نظر من مهم تر از رشته، تلاش و چسبیدن به کار هست. مهم نیست چه رشته ای می رید. همه ی انسانها توی هر زمینه ای که وارد میشن اگر به خودشون اعتماد داشته باشن استعداد رو دارن. بی علاقگی نسبت به یک موضوع هم از اطلاعات کم هست و اگر برید دنبال یادگیری و اطلاعاتتون نسبت به اون علم زیاد بشه علاقه هم در پی اون ایجاد میشه. پس در نتیجه وارد هر موضوعی میشید یک اصل مهم رو فراموش نکنید: تمام فکر و ذکر و گوشت و پوستتون رو باهاش عجین کنید و از پراکنده کاری و از این شاخه به اون شاخه پریدن پرهیز کنید. مطمینا در هر زمینه ای به اوج می رسید و پیشنهادهای کاری خودشون دنبالتون می آیند...با آرزوی پیشرفت ایران و ایرانی

مسعود يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

باعرض سلام خدمت دوستان به نظر من بهترین رشته تأسیسات هم درمدت کوتاهی فارغ التحصیل میشی هم بازار کارش خوب

مهران يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸

رشته تجربی که قبولیش سخته چون پذیرش نسبت به داوطلب خییلی کمه تجربی شرکت کننده کنکورش بیش از دو برابر انسانی و ریاضی هس انسانی هم میخوای بخونی چیکار کنی؟؟؟؟ یا باید بری تربیت معلم یا حقوق و روانشناسی که اینا رو این روزا همه میخونن فک نمیکنم صلاح باشه خوندنش رشته ریاضی هم شرکت کنندش نسبت به بقیه کمه هم تنوع رشته هاش عالیه هم ارزش خوندن رو داده رفیقم انسانی خوند با رتبه600 رفت تربیت معلم تو سنندج به نظرتون تو رشته ریاضی با این رتبه چی میتونه بخونه و کجا ؟؟ پسرخالم فوق لیسانس ادبیات داره ولی کاری پیدا نمیکنه یعنی فوق لیسانس عمران یا معماری یا یرق یا ... بیکار میمونه میمونه؟؟؟؟؟؟؟؟ تجربی هم که اولش گفتم نری بهتره چون شرکت کننده زیاد و همه واسه پزشکی دندون تیز کردن

اقا محمدرضا شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

دوستان عزیزی که میخواین انتخاب رشته کنین فقط و فقط به چیزی که علاقه دارید و فکر میکنید که تو اون درس میتونید موفق شید انتخاب کنید و کاری به اجبار های بزرگترا نداشته باشین یه خود اندیشی یا مشاوره میتونه زندگیتونو تغییر بده واینم توجه کنید که اکثر افراد به رشته تجرررررربی میرن که اخرش مجبور به تغییررشته میشن امید وارم دچار چنین مشکلاتی نشین و بدونین که رقابت خیلی زیاده.سربلندوپیروز

جواد آدينه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

ب نظر من بهترین رشته علوم انسانیست و این حرفمم با استدلال میزنم

عطا چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰

سلام.من دانش آموز سال نهم هستم ار شغل های رشته انسانی خوشم نمیاد و تجربی هم کمی برام سخته الان من دو راه موندم کدوم رشته رو انتخاب کم.حفظیاتم قوی ولی رشته انسانی رو دوست ندارم. چیکار کنم سر این هفته انتخاب رشته دارم لطا پاسخ بدین

narges سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

من در مورد انتخاب رشته خیلی سردرگمم.......واقعا برام سخته.....من معدلم امسال 19.87شد ولی الان نمیدونم چه رشته ای برم که هم بازار کار داشته باشه و هم اینده....؟؟؟؟؟؟

ho3na سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

دیگه از درس خوندن خسته شدم همین.......

آرمان پنج شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵

من دانش آموز سال سوم انسانی هستم و تمام هدفم قبول شدن در دانشگاه علوم قضایی و تحصیل در این دانشگاهه چون امتیازاتش فوق العاده عالیه.... لطفا اگه اطلاع بیشتری درباره ی این رشته دارین توضیح بدین ممنون

شبنم دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹

اونایی که دبیرستانی هستن رشته ای رو بخونین که توش استعداد دارین و علاقه بعضیا خوندنی شون عالیه برن انسانی اونایی که خوره ریاضی هستن برن ریاضی اونایی که خوره زیست هستن به اضافه فیزیک و شیمی برن تجربی اما ....... همینجا اضافه میکنم اوضاع کار بسیار بسیار بده فکرتون رو گسترش بدین و از الان راهی رو انتخاب کنین که تهش بیکاری نشه برای دانشگاه رشته ای رو بخون که دوس داری حسابداری کار هست اما الان لیسانس رو 99 درصد میگیرن واسه منشی .. کار توی روزنامه رو دورشو خط بکش فقط پارتی ........ فقط توی دانشگاه حسابی درس بخونین تا خوب تموم بشه از سال دوم حتما حتما برین سرکار صبر نکنین تا درستون تموم بشه این اشتباه بزرگــــــــــــــــــــیه

دانشجو آدينه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

هرکس غلاقه ای نسبت به یک رشته داره بنظرمن کسی که هدف داره ویک رشته روانتخاب میکنه برای موفق شدن باید تاجایی که میتونه تلاش خودشوبکنه همه رشته هامثل هم شدن بازارکارشون اینجاس که کسی که رقابت کنه موفقه چه تو رشته انسانی چه ریاضی چه تجربی وچه فنی و...موفق باشید وباشیم

جواد پنج شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷

به نظر من رشته های مدیریت بازار کار خوبی داشته باشن

shiva پنج شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲

من پیش ریاضیم امسال ولی ن پارتی دارم ن سهمیه ن هیچ چیز دیگه ای ......بهترین کار اینه بری بازار ازاد درس خوندن وقت تلف کردنه الانه ارایشگرا برا ی اطلاح ساده 10-15تومن کم کم میگیرن اگه روزی10مشتری داشته باشن از10تومن حساب کنیم میشه100تومن ماهی 20روز کار کنن 2ملیون حالا هر عروسی 1ملیونه و بقیه چیزا صرف نظر شده یا خیاطه ب همین ترتیبن

محمد سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

امین شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ خیلی حال میکنی با خودتا والا ماهم پرستاری خوندیم و درحال کار اصلا این چیزایی که تو گفتی درست نیست زیادی امیدوارو خوشحالی خوشبحالت!!!!کسی برامون تو بیمارستان ارزش قائل نیست

هانیه دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸

سلام دوستان من رشته تجربی انتخاب کردم ولی دارم پشیمون میشم چون فکرمیکنم که همه شغلایی که داره بایدتااخرعمربخونی من دوس دارم یه شغلی روتورشته تجربی انتخاب کنم که زودتربهش برسی میتونیدمنوراهنمایی کنین ممنون

عالم دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

با توجه به علاقه ی شدیدم بهترین رشته ومتنوع تر ین رشته علوم انسانیه .رشته های ریاضی وتجربی فقط اسم در کردن البته همه ی رشته ها باازشن. بااطمینان وارد این رشته شویدواقعا عالیه

مرتضی دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴

سلام دوستان ب نظر شما دندون پزشکی واسه 10 سال دیگه بده ی رشته خوب با خون کم مس دندون پزشکی که بازار کارش واس 10سال دیگه خوب باشه سراغ ندارید ممنون

ایرج صبری يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

با سلام.من خودم مهندسی نرم افزارم مشاوره بکنید و رشته مورد علاقه خود را نسبت به بازار کار انتخاب کنید.

امین شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

با سلام باید بهتون بگم که سخت در اشتباهید . بهترین رشته و پر بازده ترین و با کلاس ترین رشته پرستاری هستش . من کارشناسی ارشد پرستاری دارم . سوپر وایزر بیمارستان هستم با حقوق ماهی 4 میلیون و دانشگاه هم تدریس میکنم 2/5 تومن . میخوام بگم که 6 سال درس خوندم که به اینجا رسیدم و اگه کلا بیمارستان رو بیخیال بشم حقوقم از دانشگاه به 5 میلیون هم میرسه . شما کدوم رشته رو میشناسی که با کارشناسی ارشد عضو هیئت علمی بتونه بشه هنوز ؟؟؟؟ برید پزشکی بخونید و مهندسی های بیخود و دهن پر کن . دکترای عمومی پزشکی و دندان و دارو نمیتونن عضو هیئت علمی بشن و رشته های مهندسی هم که خخخخخخخخخخ

آیدا شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

الان میشه بپرسم علوم تجربی بهتره یا ریاضی فیزیک؟البته در حالی که به ریاضی علاقه داری

meysam آدينه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸

خواهشا اگ زحمتی براتون نمیشه برید تو سایتو درمورد مهندسی صنایع ی مطالعه ای کنید---اونوقت میفهمید ک کدوم رشته ی مهندسی بهتره------

محمد آدينه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

به نظر من هر کسی را بهر کاری ساختند.اگه همه آدما رشته ای که توش استعداد دارن و علاقه دارن رو برن قطعا 2تا اتفاق میفته:1- به درآمد مناسب و خوبی میرسه که با گذشت زمان افزایش پیدا میکنه 2-کمبود یک شغل و گرانی در جامعه بوجود نمیاد. اگه شما هم خدا رو قبول دارین باید بدونین که هیچ وقت خدا کسی رو بی استعداد نمیزاره و اگر کسی به استعدادی که خدا بهش داده تکیه کنه و توکل واعتماد به نفس داشته باشه، علاوه بر اینکه وقتش رو به بیهودگی نگذرونه و تلاش کنه موفق میشه و این یعنی موفقیت واقعی!! مثلا الان یه مکانیک معمولی رو نگاه کنید شاید اول کارش یخورده وضعش خوب نباشه اما کم کم به درآمد بالاتری میرسه و مشتری هاش زیاد میشن. من به اینایی که گفتم ایمان دارم و میدونم که دروغ نگفتم اما بازم انتخاب با خودتونه! موفق باشید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

عسل پنج شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱

بی انصافی میکنید درباره ی بچه های انسانی,من خیلی زحمت کشیدم تا حقوق قبول شدم.در ضمن تا پیش دانشگاهی تجربی بودم,حقوق از بهترین و سخت ترین رشته هاست.و اگه از پزشکی بهتر نباشه کمتر نیست.

ابوالفضل سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴

سلام من مجبور شدم برم رشته انسانی حال نمی دانم چه کار کنم ولی من میخواهم وارد نظام بشم.

ناشناس دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰

بهترین زشته رشته اشی اصفهانه ...

بی نام يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

اهای مهندسایی که میگین بیکارین اخه کی با مدرک لیسانس(فقط 4 سال درس خوندن) کار درست و حسابی پیدا کرده که شما ها دومیش باشید کی تا دکترا خونده؟ (در دانشگاه ملی) اون بیاد اینجا شکایت کنه اصن وجود نداره

مهتا شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

درس سخته فرقی نمیکنه چه رشته ای همه تلاش میکنن ولی الان فقط بازارکارمهمه

mohammad شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

تروخدا

همشهری آدينه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳

سلام علیکم بنده به صورت اتفاقی مطالب فوق را مطالعه نمودم و متوجه شدم نویسنده ی عزیزمان متاسفانه بچه های حقوق را مورد کم لطفی قرار دادند و رشته ی دبیرستان ما را کوچک شمرنده اند. لطفا در نظر داشته باشید حقوقی ها از هر لحاظ شخصیت های موثر کشور هستند .

زهرا آدينه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳

سلام.دوروزه جواب کنکورمو گرفتم.مهندسی مکانیک قبول شدم دانشگاه مازندران بابلسر.رشتمو خیلی دوس دارم بازار کار خوبی داره ولی فقط از سختیش میترسم.آخه من واسه کنکور فقط یک هفته خوندم

مصطفی پنج شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۵

مهندسی کامپیوتر خوبه ?

انسانی چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲

باعرض سلام به همه ی دوستان ازجمله شاگرزرنگااگه واقعا به رشته ی علوم انسانی علاقه داریدشک نکنید که این رشته انتخاب بسیار عالی ای است وحتما در این راه موفق میشوید

نفس چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

با سلام لطفا بگید که حقوق خوبه یا روانشناسی

عارف چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸

اوففففف انقد جو ندین فقط ریاضی فقط مهندسی تازه قبول شدی کلت داغه.بعدم ریاضی پاسخنامت خالی باشه هم قبولی چه طرف خنگ باشه چه باستعداد خجالت داره دیگ توریاضی قبول نشی.پس الکی پزمهندسسسسی ندین.من ارشدمکانیکم ولی کوکار؟؟موفق باشید

عرفان سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

سخنم با کسانی است که می خواهند به ر شته علوم انسانی بروند.ازنظربنده همه ی رشته ها خوب هستند مهم این است که به چه رشته ای علاقه داری چون اگر بر خلاف علاقه ات تصمیم بگیری هیچ گاه موفق نخواهی شد من خودم با معدل 20به این رشته رفتم وخیلی در این رشته موفقم وامیدوارم که این رشته ی بسیار عالی ومهم راارج نهیم

ناشناس سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

از روزی که دانشگاه ازاد اومد همه روی اوردند به ازاد کسی دیگه درس نمیخونه

دامپزشک سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

من پدرم هر ویزیت مرغداری را کمتر از یک میلیون نمیگیره /

مهسان يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹

دانشگاه ازاد چقدر راحت حق خیلی ها رو پایمال میکنه دوستم که 7سال پشت کنکور پزشکی بود و7سال پول خرج کرد وکلاس رفت(ببینید چقدر خنگ بود)دست اخر دیگه بهتر از ازاد زاهدان قبول نشد وبعد منتقل شد شاهرود و بعد راحت اومد شهر خودمون اون وقت یه شاگرد زرنگ که براش شرایط مهیا نیست بره زاهدان فکر می کنه اگه بزنه زاهدان باید حتما بره همونجا واون دانشگاه رو انتخاب نمی کنه وهمچنان پشت کنکور پزشکی بمونه واقعا که ....

ولش کن شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

اصلا نخوندم

Ali سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

به نظرتون رشته حقوق امروزه در کشور ایران اشباع نشده

علی سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

به نظر من بهترین رشته ، رشته ی مهندسی پزشکی است.

محسن يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱

رشته... فقط مکانیک اونم سیالات.. بقیه ولللللللش.

میثم يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

خودم فارغ النحصیل رشته مکانیک خودرو هستم،یکی از بیخودترین رشته ها هست،هیچ جایگاهی نداره،هیچ شرکتی به این رشته احتیاجی نداره،اصلا مگه ما صنعت خودروسازی داریم؟ اخرش باید برید روغن عوض کنید

شبنم شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲

فقط علاقه مهمه برید دنبال علاقتون , چون اونوقت با انرژی وجون و دل تا آخرش میرید

علی شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

بنظر من بهترین رشته علوم تجربی

عقل کل آدينه ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

یعنی خاک عالم تو سر همه ی دانشجوهایی که بدون علاقه رفتن سراغ یه رشته و همش از رشتشون بد میگن مخصوصا خیلی از دامپزشکا که انقدر از رشتشون بد میگن یعنی خاک بر سرتون بمیرید بهتره تا ... حیف اکسیژنی که مصرف میکنین...

ناشناس شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

به نظر من بهترین رشته رشته آش است

هومن چهارشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

اونايي كه ميگن رشته هاي پزشكي فلانه رشته هاي مهندسي چلانه خب وقتي معلومات تو زمينه ي رشته هاي فني نداريد اصلا اظهار نظر نكنيد خواهشا رشته فني كسي حسابداري بخونه بعد بتونه مديريت مالي يا هر مديريتي كه به مالي ربط داشته باشه بخونه فقط و فقط با مشاوره مالي دادن درآمدي كسب ميكنه كه خيلي از دكتر مهندسا نميتونن به درامدش فكر كنن البته منظورم اين نيست كه درامدش پزشكا كمه ولي اون پزشكايي هم كه درامدشون زياده اغلب شهرت دارن و معروفن تو همين رشته هاي مالي هم همينطوره اگه زرنگ نباشي و كار بلد نباشي نميتوني مشاور مال خوبي بشي ولي اگه بشي ديگه تموووومه پس لطفا كسي انقدر رشته هاي فني و نكوبه حداقل بازار كارش از خيلي از رشته ها بهتره همين حسابداري ساده ترين درامدش همين روزنامه هاس كه همييشه هم حسابدار لازم دارن ساده ترين حقوقشم از ماهي يه ميليون شروع ميشه تازه اگه زرنگ نباشي يكم زرنگ باشي تا ماهي ٣ ،٤ ميليونم ميرسه تا اينم زياد نيست

سعید سه شنبه ۲۷ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

دندونپزشکی داره اشباع میشه..اشتبا نکنید برید دنبال علاقه رشته های زیادی هستن که پول توشونه به راحتیکفیزیوتراپی...کاردرمانی تغذیه..مکانیک برق حسابداری

علی شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

ریاضی»مکانیک برق عمران تجربی»پزشکی دندانپزش دارو انسانی»حقوق بقیه رشته ها رو بیخیال شین.وگرنه عمرتونو تلف میکنین آخرشم هیچی

امین چهارشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹

بهترین رشته ها به نظر من مهندسی و پزشکی هستش و ارزوی هر کس هستش من خودم انتخاب رشته دارم امسال و میخوام برم ریاضی

امیر یل سه شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

هرکی بتونه بره بانک با هر رشته ای موفق ترین ادم میشه بدون دردسر و سختی

فاطمه دوشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸

بازم مثل همیشه رشته انسانی نادیده گرفته میشه متاسفم

ناشناس دوشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

یعنی چی که هرکی نخبه و بااستعداده میره رشته ریاضی؟! مشکل از فرهنگ ماست که همچین تصوری رو تو جامعه ایجاد کردید وگرنه اینطور نیست,هر رشته ای به نوبه خود سخته و فقط علاقه ست که باعث میشه موفق بشی یا نه..من دانش آموز فارغ التحصیل از مدارس سمپاد( تیزهوشان) هستم و دقیقا با این طرز فکر که هرکی باهوشه و استعداد داره میره رشته های تاپ وارد رشته تجربی شدم..بعد از این همه سال اکنون علاقه خودم رو کشف کردم اینکه عاشق رشته مترجمی هستم! ..با اینکه پایه درسی قوی ای در درسهای ریاضی و فیزیک و.. دارم ولی میخوام برم دنبال علاقه ام..همیشه طوری انتخاب کنید که بعدها پشیمون نشین...موفق باشین

اشکان يکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲

در جواب عزیزانی که میگن دامپزشکی درآمد نداره باید بگم درآمد بستگی به خود شخص داره و این که حال داشته باشه کار بکنه نه این که منتظر باشه تا از آسمون براش پول بباره

ناشناس شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲

چه رشته ای در ریاضی پردرامدترازپزشکی ست ؟

ناشناس آدينه ۱۶ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

در دانشگاه آزاد هیچ پذیرشی برای رشته های تخصص پزشکی وجود ندارد به این دلیل ارزشمند است ،اما در رشته های ریاضی تا بالاترین سطح مورد پذیرش هستند ، درس هایی که در رشته های ریاضی خوانده میشه با شغلشان ارتباط چندانی ندارد کاربردشان بعضا محدودتره جز بعضی رشته هاچون سطح پیشرفت فناوری از کشور ما بالاتره ،ولی پزشکی با علم روز دنیا در کشور ما قابل تطبیق بوده چون با جان مریض سر و کار دارد مطالب یاد گرفته شده در بیمارستانها و دانشگاه ها بیشتر مورد استفاده است و کاربردی ترند

ناشناس پنج شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

آینده چه می شود هیچ کسی نمی داند ، در حال حاضر پزشکی بورسه افرادی در این رشته ماهی در آمد میلیاردی دارند ، همواره وزیر بهداشت از صنف پزشکان انتخاب می شود نه از دندانپزشکان و داروسازان ،و رییس سازمان نظام پزشکی به عنوان قدرتمندترین نهاد صنفی از پرشکان انتخاب میشود، خوب حمایت قدرتمندی از هم صنفان خود دارد،مشکل رشته دندانپزشکی محدود بودن آن است و اینکه تخصص های دندانپزشکی کارایی زیادی مثل تخصص های پزشکی ندارند در واقع اغلب همان کار دندانپزشکان عزیز عمومی را دارند ، البته در بعضی موارد از تخصص خود بهره می گیرند،اگر اشباع شد چه آینده ای برایش متصور است؟ اما در پزشکی میری تخصص اگر اشباع شد در بعضی رشته ها فوق تخصص وجود دارد ، در آمد تخصص پزشکی و فوق تخصص ها هم قابل مقایسه با سایر رشته ها حتی دندانپزشکی نیست ماهی ده ها میلیون تا بالای میلیارد تاکیدا فقط در یک ماه لیست درآمد پزشکان است البته اکنون اینگونه است شاید آینده فرق کند، در رشته مهندسی تا بالاترین سطح خود دانشگاه آزاد دست برده و این رشته ها را نابود کرده انگیزه ادامه در اینها کم شده ،اما در پزشکی برای تخصص و بالاتر در دانشگاه آزاد پذی

جواب به پزشک محترم چهارشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

اقای پزشک محترمی که از کلاس رفتن گلایه میکنی اگه خیلی سختته کلاس بری یه دوره جدید اومده پزشکی در خواب میخای سی دی هاشو بگیر بخواب بعد بیدار شی پزشک شدی جیگرم کباب میشه اینطوری که میگی اخه فقط پزشک ها کلاس میرن بقیه دانشجو ها که تو دانشگاه تفریح میکنن...!

zahra دوشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

سلام من میخوام برم دوم دبیرستان خییییییییییییییییییییییییییییلی دوس دارم از فنی حسابداری اما چون درسم خوبه بهم میگن بروریاضی حالا خواهش میکنمممممممممممممممممممممممممممممممممممممم کسایی ک ریاضی خوندن بهم بگن ایا ریاضی حسابداری بهتر یا فنی حسابداری خواهش میکنم زود جوابمو بدید تا قبل 13 مرداد اخه قراره ثبت نام کنم توی این تاریخ راستی فقط در صورتی میتونم برم دانشگاه ک دانشگاه سراسری قبول بشم اخه بابام این شرطو واسم گذاشته...بخاطر همین میترسم اگه از فنی برم محیطش یه ذره خرابه میترسم درسم افت کنه وخراب شم

کامران آدينه ۰۹ امرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲

من دامپزشکی خوندم ولی چون کار نبودش الان پرستاری از سالمندها رو انجام میدم یعنی گلاب به روتون . . . هشتصد تومان هم حقوق میگیرم . دیگه زندگی همینه دوستان

فاطمه آدينه ۰۹ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳

من بیشتر از اینکه رو رشته خاصی بخام مانور بدم میخام بگم باهدف پولدار شدن نرین دانشگاه.اولین علاقه برادانشگاه رفتن تو هررشته ای علاقه به درس خوندن و تلاش کردنه.برا پول دراوردن باید مخ اقتصادی داشت وزحمت کشید. ادم امیدوار همیشه میتونه تو هر شرایط و سختی پیشرفت کنه.اگه هرکی ارزوهاشو و حرص زدنشو تو زندگی کنترل کنه میدونه به چقد پول و رفاه تو زندگیش رضایت میده.سعی کنین کنین زندگی کردن یاد بگیرین گاهی پولدارترین ادمام زندگی کردن بلدنیسن.مواظب خنده هاتون باشین روزگاربکام

پزشک(ادامه...) آدينه ۰۹ امرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶

بعد از 2.5 سال و گذروندن امتحان جامع علوم پایه وارد دوره ی بالینی شدیم که بازم حجم درسا و کلاسا همین بود ضمن اینکه هر ماه یه امتحان از بخشای مختلف میدیم. تعطیلات تابستونم که سه سال اول حداکثر دو ماه تابستون داشتیم و بعد از اونم هیچی یعنی کل تابستون رو از شنبه تا پنجشنبه بیمارستانیم و امتحانات ماهانه هم همچنان ادامه داره بماند که در دوره ی اینترنی کشیک هایی میگذرونیم که تو بعضی بخشا به 10 روز در ماهم میرسه و این فقط ماجرای پزشکی عمومیست که اکثر شما دوستان عزیزم اعتقاد به بیسوادیش دارید!!!!!!!!!! حالا هرکس اعتقاد داره که پزشکی پول مفت پارو کردنه بفرمایید وارد شید.راه بازه اگه میتونید....

پزشک آدينه ۰۹ امرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷

من دانشجوی سال 6 پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستم.لازم میدونم به دوستان عزیز اطلاعاتی رو بدم: دو و نیم سال اول این رشته که علوم پایه هست و از نظر واحد های درسی به صورتی بود که بدون استثنا از شنبه تا چهارشنبه و هر روز از 8 صبح کلاس داشتیم.علاوه بر اون حداقل دو روز در هفته تا 4 بعد از ظهرم کلاس بود.و چند ترمم حتی 5شنبه ها هم صبح تا ظهر سر کلاس بودیم...

موفق پنج شنبه ۰۸ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

اننحاب رشته یعنی انتخاب شغل آینده حواسمان باشد گول اسم های پر طمطراق را نخوریم. من دانش آموز رشته تجربی بودم کتابداری قبول شدم. اوایل این رشته را نمی شناختم اما با دیدن افرادی که به راحتی در این رشته در آمد مناسب و گار راحتی دارند به شماهم توصیه می کنم از این رشته غافل نشوید

دیبا چهارشنبه ۰۷ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

من دوم ریاضی هستم و فکرمیکنم که خیلی ها بخاطر نداشتن اطلاعات کافی از این رشته میرن تجربی خیلی نیاز به اطلاعات از رشته ریاضی دارن

نسیم چهارشنبه ۰۷ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

به نظر من برای دخترا بهترین رشته ریاضیه....من خودمم رشتم ریاضیه کنکورمو بدون اینکه ذره ایی بخونم دادم بهترین رشته های دولتی و غیرانتفایی قبول شدم

شقایق چهارشنبه ۰۷ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

این که ادم چی بخونه مهم نیست مهم اینه که تو رشته ای که داره تحصیل می کنه موفق باشه

روژینا سه شنبه ۰۶ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵

سلام من امسال می رم دوم دبیرستان و فعلا رشته تجربی رو انتخاب کردم.اما به هیچ کدوم از مشاغل تجربی علاقه خیلی زیادی ندارم. به مشاغل انسانی علاقه بیشتری دارم. و خیلی باستان شناسی رو دوست دارم که متاسفانه تو ایران اوضاع درآمدش واقعا بده. حقوق‌ و روان شناسی هم برام جالبن.اما مادرم عقیده داره که درآمد از همه چیز مهم تره و الان نمی دونم چی کار کنم.لطفا کمکم کنید.

اباذری دوشنبه ۰۵ امرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

ضمن عرض سلام وخسته نباشید من انتخاب رشته ام شروع شده طبق گفته ی مشاورم من می توانم تمام رشته های مهندسی را انتخاب کنم فقط محدودیت مکانی دارد و علاقه ی من به رشته های عمران برق مکانیک و کامپیوتر است به نظر شما من کدام رشته را ابتخاب کنم با تشکر

delsooz دوشنبه ۰۵ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

تو دبیرستان فقط به نخبه ها اجازه می دادن برن ریاضی. اما حالا بعد از اینکه ارشد کامپیوتر نرم افزار رو هم گرفتم، موندم باهاش چیکار کنم. خیلی هنر کنم و شانس بیارم استاد دانشگاه می شم. اونم بعد از دو تا مصاحبه علمی و عقیدتی-سیاسی. اونم تو شهرهای دور افتاده با حقوق 3 تومان. به جز این باید برم با حقوق یک تومن کار کنم. بعضیا که خوش شانسن 3 تومن می گیرن. بعد از دانشگاه باید از اول بشینی برنامه نویسی و هزار جور تکنولوژی جدید بخونی و همش به روز باشی و همش بخونی. تازه من زبان انگلیسیم خوبه. وای به حال اونایی که نمی تونن تو اینترنت مظالب انگیسی بخونن و علم خودشون رو بروز کنن. کارش هم که فکرییییییه و تو خونه هم درگیری. واسه یه عده خاص شاید خوب باشه. باور کنید مدرک کامپیوتر فقط واسه قاب کردنه. بله به خود ادم هم بستگی دارههههههههههههههههههه. اما اگه می دونستم در رشته کامپیوتر فقط واسه خوندن تئوری وقت می زاری و وقتی می خوای وارد بازار کار بشی یه کلمه از اون چیزا به دردت نمی خوره، نمی رفتم دانشگاه. مثلا تو دانشگاه که برنامه نویسی در حد بازار کار یاد ندادن. وقتی میای بیرون خیلی همت کنی، می تونی وبسا

دلسوز شما دوشنبه ۰۵ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

تو دبیرستان فقط به نخبه ها اجازه می دادن برن ریاضی. اما حالا بعد از اینکه ارشد کامپیوتر نرم افزار رو هم گرفتم، موندم باهاش چیکار کنم. خیلی هنر کنم و شانس بیارم استاد دانشگاه می شم. اونم بعد از دو تا مصاحبه علمی و عقیدتی-سیاسی. اونم تو شهرهای دور افتاده با حقوق 3 تومان. به جز این باید برم با حقوق یک تومن کار کنم. بعضیا که خوش شانسن 3 تومن می گیرن. بعد از دانشگاه باید از اول بشینی برنامه نویسی و هزار جور تکنولوژی جدید بخونی و همش به روز باشی و همش بخونی. تازه من زبان انگلیسیم خوبه. وای به حال اونایی که نمی تونن تو اینترنت مظالب انگیسی بخونن و علم خودشون رو بروز کنن. کارش هم که فکرییییییه و تو خونه هم درگیری. واسه یه عده خاص شاید خوب باشه. باور کنید مدرک کامپیوتر فقط واسه قاب کردنه. بله به خود ادم هم بستگی دارههههههههههههههههههه. اما اگه می دونستم در رشته کامپیوتر فقط واسه خوندن تئوری وقت می زاری و وقتی می خوای وارد بازار کار بشی یه کلمه از اون چیزا به دردت نمی خوره، نمی رفتم دانشگاه. مثلا تو دانشگاه که برنامه نویسی در حد بازار کار یاد ندادن. وقتی میای بیرون خیلی همت کنی، می تونی وبسا

پینار دوشنبه ۰۵ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

من 18 سالمه .بچه ها باید مطابق زندگی و سطح علمی که دارن همچنین چه محیط کاری رو دوست دارن و مبتونن توش کسب درامد کنن شغل و در نتیجه رشته را انتخاب کنن وگرنه موفق نمیشن .

alireza دوشنبه ۰۵ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

با رتبه 3200 ریاضی چه رشته ای پیشنهاد میکنید؟

محمد رضا يکشنبه ۰۴ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

لطفا پر درآمد ترین رشته ی مهندسی رو بهfatemimr110@gmail.comبرام ایمیل کنین ممنو از همتون

123 شنبه ۰۳ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲

اول دبیرستان 18/8 خوبه؟؟؟؟؟؟؟ واااااای مگه میشششششششه! فنی نری میخوای چی بری

مرجان شنبه ۰۳ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

سلام چیزیزی ک طبق نظرات دوستان متوجه شدم اینه ک رشته ی معماری بازارکار نداره و بدردنمیخره متاسفانه

فاطمه شنبه ۰۳ امرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۵

سلام،من چند روز دیگه انتخاب رشته دارم ... به نظرتون رشته رادیولوژی خوبه؟کسی در مورد حقوقش اطلاعی داره؟لطفا کمکم کنید

fatemeh آدينه ۰۲ امرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

من معدلم امسال ک اول دبیرستان بودم شد 18.80 دارم میرم فنی!!! اون وخ اونقدر فنی سطحش پایینه ک اونی ک معدلش پایینه ام میاد اه نمیدونم چیکار کنم

مهسا پنج شنبه ۰۱ امرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷

سلام..بچها بارتبه12000ریاضی چی میتونم بیارم؟

دکتر امید چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸

سلام به دوستام من رشتم تجربی هس خیلی دوس دارم ولی یه بار شکست خوردم ازلخاظ درسی ولی نا امید نشودم ومقاوت کردم در برابر تخقیر همه الان که ترم اول پزشکی هستم

مرجان چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶

من امسال کنکوردادم واسه انتخاب رشته ی معماری ک خوبه یابده حتی تویه شهردورویه دانشگاه مزخرف دودل شدم میشه کمکم کنید...

به تو چه سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

به نظر شما دوستان هسته ای چه طوره........... آخرش ترور میشیم وبعد هم مشهور.

saede چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵

به نظر من باید یه رشته ای برین که 1-علاقه2-استعداد3بازم علاقه داشته باشید در کنارشم میتونید کاری یاد بگیرید که اگه شغل مناسب رشته تون پیدا نشد بیکار نباشید......

دامپزشک دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸

رشته دامپزشکی نروید که واقعا بد بخت می شوید هم رشته های ما دلشون و خوش کردند دکترند .

عرفان يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹

من خودم سال اول دبیرستانم و بعد از مدت ها تحقیق و پرسو جو تصمیم گرفتم هنرستان بروم و با قبولی در هنرستان ازادی فلسطین که بهترین هنرستان ایران است راه یافتم خییلی مدرسه ی خوبی است فقط ساعات کاری ان زیاد است چون هر روز باید تا ساعت پنج مدرسه باشیم ولی در کل عالیه چون من رشته تاسیساتم و ان مدرسه اینده دانش اموزان را برای راه یابی به دانشگاه های عالی با بهترین رتبه را تضمین میکند او من به شما پیشنهاد میکنم به هر رشته ای که دوست دارید بروید و به حرف دیگران توجه نکند چون اینده شما است و این مهم نیست که به بهترین رشته بروید این مهم است که در هر کاری که وارد میشوید بهترین باشید موفق باشید

نفیسه يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

علاقه+استعداد+تلاش=موفقیت

عرفان يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

من اصلا نفهمیدم چه سالی باید انتخاب رشته کنم با این وضعیت اموزش پرورش تازه میخوام برم درباره رشته ها تحقیق کنم هههه

آرش شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴

اگه دنبال پول هستین بهترین رشته دلالیه ، اگه علمو دوس دارین برین سراغش

محمدرضا شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

بهترین رشته از لحاظ درامددندانپزشکیه فعلا بعدش داروسازی بعدش پزشکی و بعد مهندسیا

خضرهدايت آدينه ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

من فارغ التحصيل رشته مهندسى كامپيوتر هستم وبيكار هستم به نظر من در ايران رشته هاى مهندسى عمران و معمارى ساختمان ازبقيه رشته هاى مهندسى بهتر هستند چون در هرشهرى چه صنعتى وچه غير صنعتى بازار كار خوبى دارند

ناشناس آدينه ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

در آمد فقط ارتباط با عرضه ی شخص داره نه با رشته تحصیلی بنده کارشناسی ارشد مدیریت دارم اما هر چقدر در آمد داشتم از قدرت تکلمم بود اما میخوام برم از ایران پزشکی بخونم احساس میکنم همه جای دنیا جایگاه پزشک والاست و ضمانت داره

خوشنویس پنج شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳

بهترین و پول ساز ترین کار یادگیری بورس است.درآمد نامحدود.از ماهی یک میلیون الی نامحدود.

علی سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

ما که با شنیدن حرفاتون کلا نا امید شدیم قید درسو زدم

نگين اميرين دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶

سلام من اول دبيرستانم نمي دونم رشته ي رياضي را انتخاب كنم يا تجربي را

نسیم دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

به نظر من بهترین رشته ریاضیه درضمن دخترو پسرهم نداره من به شخصه عاشق کارای پسرونم فقط مهندسی ................

ناشناس دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

ینی اگ میخواین ایندتون تضمین بشه برین پزشکی هررشته ای برین پشیمون میشین برمیگرین سمت این رشته پووووووول احتراممممم امنیتتتت ینی پزشکی تواین مملکت من دانشجو پیراپزشکی دانشگاه تهرانم میخوام دوباره کنکوربدم پزشکی برم رشته های دیگ تحقیرشدن اگ عقل دارید بخونیدپزشکی

س يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴

به نام خدا سلام عرض میکنم خدمت دوستان نمیخام زیاد سزدرد بدم بهتون فقط اینو بگم همتون از رشته خودتون فقط تعریف میکنید عرضض کنم خدمتون بنظر من هرکس ی کششی داره الان هرکوچه ای میری میگن میخام دکترشم من دوستایی داشتم که ترم4میکانیک بودن انصراف دادن به امید پزشکی ولی قبول نشدند هرکسی هررشته ای بخونه میتونه پولدار شه مثلا تو پزشکی بیکارم داریم پوبدارم داریم دندان پزشکی ام اینطوره کلا ادم هررشته ای بخونه باید به جایی برسونتش بنظر من بهترین رشته ها رشته هایی هستند که تازه بوجود امدندوتعداد افراد کمی میخونند الان رشته راه اهن تازه شنیدم اسمشو ولی بنظر من رشته راه اهن بهترین رشتس پزشکی ام بخونین باید 40سالگی به بعد دنبال پولدارشدن باشید ولی ادم میبینه اکثرا همه50سالگی میمیرند نتیجه:به عرضه طرف مونده ازهررشته ای میشه پولدار شد فرقی ام نداره فقط تا ته رشتت بری

مهدی يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

با سلام ،من الان اول دبیرستانو با معدل 19.23تموم کردم .می خواستم بدونم برای کنکور باید چه برنامه ای داشته باشم.

شعله يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

من یه دامپزشک بیکارم، تو رو خدا اصلا دامپزشکی رو انتخاب نکنید، تو ایران فقط پول و پارتی مهمه، اصلا مهم نیست چی خوندی و چی بلدی، تو دبیرستان و دانشگاه یه عالمه فکرای خوب داری از رشته ای که داری میخونی ولی وقتی میای بیرون تازه میفهمی که این همه مدت عمرتو تلف کردی...

پیر روزگار يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

به این داستان توجه کنید لطفا.روزی شخصی پیش بزرگی رفت و راز موفقیت راخواست بزرگ گفت بیا به فلان رودخانه شخص امد بزرگ سرشخص را گرفت وزیر اب کرد شخص تاحدمرگ رفت بزرگ سراورا بیرون اورد گفت دران لحظه به چه فکر میکردی شخص گفت فقط به تنفس بزرگ گفت اگر باتمام وجود مانندلحظه ای که دراب بودی موفقیت رابخواهی حتما بدان میرسی.

hamidreza يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۹

flight attendant captain enginier of airplan e&e A&p

مهدی پنج شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

من رشته ریاضی سال دوم هستم لطفا یه مهندسی درست حسابی به من معرفی کنین.ممنون.

مصطفی چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

باور و دید شما اینده شما را معلوم میکند این یک واقعیت است / تلاشگر باشید موفق میشوید بنده میتونم به صورت رایگان به شما مشاوره بدم 09398243602

محمد چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

بابا تو این دوره زمونه سنگ برداری پرت کنی میخوره تو سر یه مهندس من خودم امسال کنکور دادم رشتم ریاضیم. انقدم کنکور سخت شده. فقط رشته های که به پزشکی مربوطه خوبن اونم نه دکتر عمومی من کلی تحقیق کردم الان دیگه فرق کرده کاری به مدرکت ندارن میگن چی بلدی تموم شد و رفت بعضیا میگن فلان رشته خوبه ببین جز پزشکیو اینا اگر رشته دیگه ای میخواید برید رشته ای برین که علاقه دارین و میدونید میتونید ازش پول بسازید رشته خوب رشته ایه که بشه ازش پول در بیارید رشته ای برید که یه آشنا توش داشته باشید مثلا اگه باباتون یا عموتون یا هر کسی یه شرکت عمرانی داره خوب برو عمران اما دیروز داشتم با یه نفر صحبت میکردم میگفت الان همه دنبال آدم کار بلدن مدرک زیاد مهم نیس هر چیم روابط اجتماعی بهتر باشه بهتر کار گیرتون میاد هر دانشگاهی رفتید توی هر رشته ای در کنار درس برید کارای عملیش یاد بگیرید الان بحث سر اینه چیکار بلدی بکنی همینو بس به دانشگاه ان درسا اکتفا نکنید خواستید برید کار ... که ازتون نمیخان پس برید کار یاد بگیرید...

نانا سه شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

براي همه دوستاني كه ميخوان انتخاب رشته كنن يك نصيحت و شايد بهتر باشه بكم يك وصيت دارم اصلأ رشته هاي كشاورزي رو انتخاب نكنن. اكه ديبلمه بيكار باشين خيلي بهتره تا يك مهندس كشاورزي بيكار.من خودم كشاورزي خوندم تازه از يك دانشكاه معتبر ولي هيجوقت كار بيدا نكردم خدارو شكر كه ارشدشو نكرفتم

کردیا دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵

سلام.من دانش آموزان اول دبیرستانم میشه هرکدومتون یه چیزی نگیدوراست احسانی یه باسواد پردرآمدبیادبگه رشتش چیه

مهندس يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

دوستان یه نصیحت پولدار شدن زیاد سخت نیست فقط باید تو کارتون 1باشید البته به احترام سخن بعضی دوستان بستگی به منطقه زندگی هم داره

زهرا شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳

باسلام.پسر من امسال انتخاب رشته داره.طبق نظر مشاوران ونمراتش فنی وحرفه ای ورشته ریاضی وفنی بهش پیشنهادشده.اولا کدوم اینده کاری بهتری داره؟اگه هنرستان،کدوم رشته بره که به مشکل بیکاری برنخوره.لطفا کمکم کنید.درضمن دوتا برادر لیسانس الکتروتکنیک بیکارتوخونه دارم!اینم ایمیلمz.fallah05@yahoo.com

پانی شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

سلام. بچه ها هر رشته ای که برین باید توش خلاقیت و نو آوری داشته باشین و یه چیزه تک ارائه کنین...این روزا مردم دنبال چیزای خاصن عقلتونو بکار بندازین.همین.پزشکی دیگه به جایی نمیرسه .ریاضی ام بخواین برین باید فقط و فقط از رو علاقه باشه وگرنه دانشگاه دیوونه میشین حالا تو هر رشته ایش...برین سراغ رشته هایی که دیگران تا حالا نرفتن یا متقاضیش کمه و بعد با هوش و خلاقیت خودتون ترکیبش کنین بعد ببینین پولدار میشین یا نه.حالا اون رشته هر چی که هست باشه.:)

سجاد آدينه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶

ببینید دوستان اصلا ربطی نداره شما چه رشته ای هستین که نگران درآمدش باشید،اصلا با درس خوندن تو این کشور پول در نمیاد، بابا برید شغل آزاد و دلالی و ... یاد بگیرید اگه میخواید پولدار شید، والا، در ضمن هر کی باباش پولداره و پشتش پره آینده موفق داره و ثروتمند میشه، وگرنه با تحصیل خالی کسی به جایی نمیرسه، هر چی هم گفتم تجربه شخصی خودمه، من فوق لیسانس شیمی از صنعتی شریف با معدل نوزده و نیم میشناسم ولی باید ببینید این آدم تو چه فقر و فلاکتی بعد فارق التحصیلیش زندگی میکنه، یا حق

محمد تاجیک آدينه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵

سلام ٬ به نظر من بهترین رشته کامپیوتر ؟

اشرف آدينه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۲

من دو سال دانشگاه تهران هنر خوندم الانم ازدواج کردم میخوام برم الکترونیک یا تجربی عاشقشونم اسون ترین کار دنیا فقط درس خوندنه فقط واسه سرگرمی خوبه با این اوضاع مملکت

سعید چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

به نظر من هر رشته ای بری خوبه ولی باید دوستش داشته باشی و تا آخرش بری حتما توش موفق میشی

سعید چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

به نظر من هر رشته ای میری خوبه و باید اونو دوست داشته باشی و تا آخرش بری 100 درصد موفق میشی

ریحانه چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

اگه به جای نظر دادن بشینی درس بخونی موفق میشی

مرجان چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۹

توروخدا ی رشته بگید توش پول باشه خیلی زیاد

حداقل منطقی دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

و کشوری مثل ایرانکعلاقه رو بریزید سطل اشغال من در بهترین دانشگاه ایران درس میخونم و درسم همیشه عالی بوده. بدون این که بدای کنکور بخونم قبول شدم و استعداد بالایی داشتم اما اشتباه کردم اشتباه من این بود که رفتم ریاضی به خاطر علاقه و مهندسی ولی الان حالم از همه چی بهم میخوره تو دانشگاه کلی درس خوندیم و زحمت کشیدیم درامد مهندسی ها به جز در موارد نادر ناچیزه و یک سی ام درامد یک پزشک متخصص هرچند ما هم کمتر از اونا زحمت نکشیدیم تو دانشگاه اشتباه نکنید شما دو ساعت تو مطب پزشک معطل میمونید و اون فقط ده دقیقه کار میکنه و 40 تومن از شما میگیره و یک مهندس خوب و ماهر با مدرک عالی از دانشگاه عالی در شرایط خیلی خوب و اگه شانس بیاره ماهی 3 تومن عقلتون به کار بندازید من تیزهوشان بودم تمام بچه های باهوش ما اومدن ریاضی و تنبل ها و خرخون هایی که با پول مامان باباهاشون تیزهوشان قبول شدن رفتن تجربی تهش تقریبا همه اونا یه جوری بلاخره رفتن پزشکی یا چند سال کنکور دادن یا سهمیه یا خارج الان هم پول دارن هم پرستیژ در حالی که همیشه دنبال ..... و ولگردی بودن و ما دنبال کار میگردیم ...

اسی جون دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

فقط رشته موسیقی باحال

اسی جون دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

خب میدونی؟ک زنگی شده پول وهمه همامیکشن بخاطرپول کبهترین باشندوبالا ترازهمه ویکیم میگه بیخیال دنیاهرچی شدک شد...اماانسان عاقل فکرمیکنه بایدچطوری باشم وبه اطرافم احترام بزارم تابیجای برسم.امامتصفانه توکشورمارشوه خواهی وپارتی بازی مدشده وکسی بفکرکسی نیست...............مملکت خراب وطرزفکرمردم وجواناااااااااااااااااااا...........................

نیلوفر يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱

من خیییلی به درس ریاضی فیزیک علاقه دارم از زیستم بدم میاد حوصله خوندنشم ندارم پس میخوام برم رشته ریاضی ولی میگن رشته ریاضی بیشتر کاراش پسرونس!!!گیج شدم واقعا نمیدونم چکار کنم؟!لطفا راهنماییم کنید ممنون.

Sayna شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶

من اول دبیرستانم تا پارسال معدلم 20 بود امسال افت تحصیلی شدید پیداد کردم واسه رشته هم فقط کارو دانش و فنی اوردم نمیدونم چیکار کنم :(((

محمد78 شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

باسلام من تمام نظرات دوستان رو خوندم و به این نتیجه رسدم که اول زشته ی ریاضی و بعد رشته ی تجربی چون رشته ی تجربی متقاضیان زیادی داره و تا موقعی که ما حداقل لیسانسمون رو بگیریم همه وارد کار شدن و اشباح میشه و کاری واسه ی ما نمیمونه با تشکر از همه ی دوستان با نظرات عالیشون خاحافظ

سحر شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

به نظر من ادم باید دنبال علاقش باشه من هم که از دکتری متنفرم

ali شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

عزیزان هر کس هر رشته ای را ادامه بده موفق است میگم هر رشته ای می خواد باشه

امیر شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

فقط مهندسی نفت

سروش پنج شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

سلام.من عاشق برق کنترل و مهندسی عمران هستم سال سوم ریاضیم نمیدونم برم کدوم لطفا کمکم کنید

شیلا چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲

من خودم دانشجوی سال اول معماری هستم وخیلی هم ازرشتم راضیم.چون به نظرم رشته خیلی جذاب وباکلاس وپردرامدیه البته اگه استعدادشو داشته باشی. من خودم دانشجوی سال اول معماری هستم وخیلی هم راضیم.چون رشته ی خیلی جذاب وباکلاس وپردرامدی هس.

ناشناس چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

به نظر من ادم تو هر رشته ای که باشه میتونه شاخ باشه و برای یک ادم شاخ همیشه کار هست ..به سلامتی خودم

هانیه چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴

سلام بچه ها درمورد انتخاب رشته نظرشخص خودم اینه که برای یه اینده روشن علاقه وسواد هردو موثر هستن,من انصرافی عمران دانشگاه تهرانم درسته هم رشته وهم دانشگاهم خوب بود علاقه ای بهش نداشتم واینکه سواد ینی ادغام نیازای جامعه باهم مثلا درجواب اون خانمی که گفتن پزشکی اتلاف وقته باید بگم ترکیب دو علم پزشکی وکامپیوتر تحت عنوان ممز در دسترسه

کیمیا سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲

از نظراتتون اصلا خوشم نیومد هرکی رشته ی خودشو میگه بهترینه و رشته ای که بدش میادو میگه بده . توی جامعه ی ما درسته که رابطه و پارتی جای همه ی ضوابط رو گرفته ولی اگه با عرضه باشی، مختو به کار بگیری، نا امید نشی، به رشتت علاقه مند باشی و استعدادشم داشته باشی موفقی! اگه از الان به فکر پول باشین موفقیتی در کار نیست اگه هدفتون پوله کلا بیخیال شید ما اینجا بازی نمیکنیم اگه انقد قراره سطحی نگر باشید برید تا جا واسه بقییه باز شه(ببخشید این حرفو زدم ولی واقعیته . منظورم کس خاصی نبود!) هیچ رشته ای پولساز نیست و همه ی رشته ها پولسازن این فقط بستگی به خودتون داره که تا کجا میتونین پیش برین و برای رسیدن به هدفتون چه کار هایی حاضرید انجام بدین. شما میتونین خیلی راحت همونطور که مریم جون گفت با کسب مهارت های جانبی و یکم زرنگ بازی در حالی که بقیه دارن وقت تلف میکنن از اونا سبقت بگیرید! در مورد رشته هایی که بازار کار و درآمد دارن هم باید گفت همه چیز در حال تغییره و به هیچ آمارو اطلاعاتی هم نمیشه اطمینان کرد شرایط اجتماعی ما روز به روز در حال تغییره. ببخشید زیاد حرف زدم در ضمن من اول دبیرستانم و میخوام

حمید سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

فقط الکتروتکنیک من در این رشته هستم حقوقم الان 20میلیون شاید باور نکنید من هر دستگاهی که درست میکنم واسه صاحب شرکت قبض می نویسم

abdoreza دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳

سلام دوستان عزیز من هنوز رشته انتخاب نکردم میشه یه نفر راهنماییم کند

میلاد البرز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

سلام من ازدرس هیچ نظری ندارم خدافظ

الهه دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

هر رشته ای میرین برین.فقط کافیه یه ذره شانس با پارتی داشته باشی iهمینو بس....

ابوالفضل دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

رشته فقط و فقط الکترونیک موفقیت 100درصد تضمینی در بقیه رشته ها اگه برید فقط وقت خودتون رو الکی تلف میکنید زنده باد الکترونیک زنده باد هنرستان زنده باد ایران

مسعود/ارشدمدیریت دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۷

سلام.اگرسوالی در حوزه مدیریت بود بفرمایید Masoud_na@ymail.com

محم د آدينه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

به نظرم همتون بزنین برین کارگری فوق بیکار هستم دانشگاه دولتی

علی فوزی موزی آدينه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۷

بنظر من پوردرامد ترین رشته اول دندون پزشکی بعد داروسازی تو تجربی

سلام چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵

بهترین رشته ریاضی است

فرحناز چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

من به پزشکی خیلی علاقه دارم و حس میکنم میتونم توش موفق باشم. سختیهاشم به جون میخرم چون دوست دارم به مردم کمک کنم و این تنها راهیه که هم میتونم واسه جامعه مفید باشم و هم درآمد داشته باشم.

عسل دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

سلام من امسال انتخاب رشته دارم وعاشق ریاضی وتجربی هستم ونمیدونم کدومو برم و توی هردوی این ها فیزیک هست که من از فیزیک متنفرم وریاضی ضریب فیزیکش بالاس اما تجربی نه .ترو خدا کمکم کنید من محتاجم به کمک شما اینم ایمیلمه لطفا راهنماییم کنید www.faezeh.bb.79@gmail.com

یک معلم دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

من رشته ریاضی بودم شدم معلم اونم ابتدایی با حقوق ماهیانه 1400000 تومن ولی کنارش مغازه زدم نصب نرده های استیل و الومنیوم با ماهی 7 ملیون به بالا درآمد دارم فقط شغل ازاد

@REZA@ پنج شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷

من شخصا عاشق تجربی ام.

abo ghazab چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

بابا درس رو ول کنید داعش نزدیکه کار با سلاح رو یاد بگیرید.

خشایار سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱

دوستان دوستانه بهتون بگم بحث علاقه رو بذارید کنار انسان خودش رو اماده و مجبور کنه علاقه مند میشه خودتونو علاقه مند درس کنید تا یه چیزی بشین حالا بحث اینجاست ممکنه از یه رشته متنفر باشید اون رشته رو نرید ولی اگه از زیست بدتون نمیاد و فقط تنبلی میکنید این مشکلتونو حل کنید تا پزشک شین مطمئن باشید به حرفام زمانی میرسید که 40 سالتونه خودم 40 سالم نیست ولی استدلالم اینو میگه رشته عوض کردم حتی واسه کلاسشم شده پزشک بشم دیدم این بود و خیلیا شدیدا مخالفا ولی یادتون باشه احساس موفقیتو صلب میکنه و علاقه از احساسه موفق باشید

ali شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳

رشته فقط برق همین

mohammad آدينه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

یه مدرک یه پارتی که نداریم چاره کاره این چیزا چرته که کدوم رشته خوبه کدوم بد فقط آقای پارتی

خانوم اقا سوال دارم اسمو وللش؟ پنج شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶

ازتون خواهش میکنم بگین زنتیک و نانو تکنولوزی چه جور رشته هایی هستن .به شدت نیازمندم به جواباتون دلمو نشکونید بگین

alireza پنج شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

تو همه ی رشته ها ((همه)) هم میلیاردر هس هم بیکار باید ببینی خودت چی کاره ای : یکی که ب زور مدرکشو با هزار بدبختی گرفته و مخواد ماهی فلان تومن در بیاره(هاها) یا اونی که از همون اول هم کشیده از اون مغزش استفاده کرده و ماهی خدانومن در میاره بقول معلممون اگه رفتگرم بشی و تک باشی رو هوا مزننت شخصا به بیکاری اعتقاد ندارم همینطور به نظر بعضی ها

ویکتوریا چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹

خب الان من از نظر دوستان به این پی بردم که مهندسی نفت که یه رشته ی کاملا پسرونه هست بهترینه و همین طور کامپیوتر و مهندسی پزشکی و عمران من از انسانی و تجربی بیزارم و عاشق ریاضی و فیزیک هستم ولی هیچ کدوم ازین شغل هایی که دوستان میگن خوبه رو دوست ندارم اگه میشه راهنمایی کنید چه شغلی خوبه من برم در صورتی که اکثر شغل های ریاضی پسرونه هست

عليرضا چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

سلام.به نظر من بهترينو پر در امد ترين رشته تو ايران کشاورزيه چون اقتصاد بعد نفت که الان داغونه. فقط کشاورزيه نوين است.گياهپزشک

فرزانه دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴

ببینید دوسای عزیزبذارید یه موضوعی ی روبگم چراخودمونوگول بزنیم؟؟؟اگ واقعادنبال پولید درسوبیخیال شیدوبرید دنبال کاروپول جمع کردن تواین کشورهرچقدم که درس بخونیدآخرباید بیکار بشینید توخونه اینوتجربه ثابت کرده

علیرضا دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷

اقا فقط برین تو نظام عشق کنین مخصوصا دانشگاه افسری

اوا آدينه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

من کلاس هشتمم وباید2سال بعدانتخاب رشته کنم.ازیه طرف دوست دارم دکترشم وازطرف دیگرهم به ریاضی علاقه زیادی دارم وهمیشه هم 20میشم بین دوراهی گیرکردم.خواهش میکنم بهم کمک کنید.البته اینم بگم که علومم هم خوبه.مهدلم:19.83

cloner سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸

یک کلام......مهندس با سواد بیکار نمیمونه........ختم کلام

محمدحسین شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵

من دانش.اموزاول دبیرستانم.من سال روبامعدل ۱۹.۸۷گذروندم به نظر شما رشته ی تجربی برم یا ریاضی لطفا راهنماییم کنید.ممنون

حامد چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

من خودم ریاضیم فوق العادس ولی با علاقه میخوام برم انسانی .چه ربطی داری که هرکسی باهوش تره میره ریاضی و تجربی؟

محمدرضا چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶

عالی ترین رشته و پولسازترین رشته حقوق فقط برین حقوق

عارف سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹

با سلام.اغا بزار راحت باشیم من هنگ کردم با این همه نظر و پیشنهاد از عقل کل های اینجا یکی میگه فلان یکی میگه بسان اگه بخوایین منم یه پیشنهادهایی دارم: تجربی:دندانپزشکی.داروسازی.جراح زیبایی ریاضی:مهنسی های نفت(به سختیش بازم ارزش داره).کامپیوتر.مکانیک(عالیه).و غیره بقیه رشته ها هم بدرد خودتون میخوره بای

مریم سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

من کارشناسیمو مهندسی هسته ای گرایش راکتور خوندم.همه میدونن چقدر رشته سختیه.دارم برا ارشد میخونم.بیشتر هدفم فیزیک پزشکیه.بازار کار کمی داره.ولی درآمدتون رو محدود به رشتتون نکنید.من از اول دانشجوییم کار عکاسی و طراحی میکردم و درآمد خوبی داشتم.کاردانی کامپیوتر هم گرفته بودم.تو کار عکس خیلی با تجربه شدم و میدونم اگه با رشتم کار پیدا نکردم تو اون یکی میتونم پیدا کنم.عاقلانه تصمیم بگیرید.الان که فکر میکنم میبینم اگه زندگیم فیدبک داشت برق میخوندم یا رشته هایی مثل پرستاری و پزشکی که علاقه دارم.اگر میخواهید کار پیدا کنید آپشن هاتون رو بالا ببرید.برای مثال اگه کامپیوتر خوندید و میگن بازار کارش اشباعه خب شما در کنارش انگلیسیتونو تقویت کنید.اگه انگلیسیتون فول شد برنامه نویسی.یا فیلدهای مختلف مثل طراحی و امنیت اطلاعات و..با افزودن اپشن روی اطلاعاتتون هی غربال میکنیین ادمارو و اونوقت برای جذب کار تو ۵% نیرو قرار میگیرید.

خشایار دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴

من رشته مهندسیه نفتم هفت ساله دارم میخومم دیگه دیوونه شدم.ولی کار برام نیست حتی یبار میخواستم با گاز خودکشی کنم.من الان سیگاری شدم و علاقم ب همه چی کم شده.یبار به پسر داییم گفتم اسمت چی بود؟اصلا فکر نفتو بندازید دور

parisan9494 يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

نظراتتون جالب نبود همه رشته ها قابل احترامن.ولی الان حرفه پارتیه.جامعه شده پراز افرادی میخوان درپی بهترین دانشگاه ها باشن برا پز دادن0من میخوام حسابداری بخونم برا لیسانس برم تو bank

نوید يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲

سلام؛ من امسال کنکور ریاضی خواهم داد و به دعای شما محتاجم می خوام در این نظر به داداش ها و آبجی های کوچیکترم که درمورد انتخاب رشته دبیرستان پرسیدن، بخشی از دونسته هامو بگم: اول اینکه هیچ گاه علاقتون رو بیخیال نشید! بهش بها بدید اما چند مسئله دیگه رو هم مدنظر داشته باشید. معلم زبان ما سخنی زیبایی داشت: « در انتخاب رشته برید دنبال علاقتون، اما میتونید در انتخاب شغل، برید سراغ شغل پردرآمد» البته این برای همه افراد صادق نیست! دوما این رو درنظر داشته باشید که اگه واقعاً اهل درس و تلاش هستید و به تجربی علاقه دارید، به رشته های تجربی برید اما این دید رو هم داشته باشید که در تجربی فقط پزشکی نیست که درآمدش زیاده! به رشته های دیگه ای مثل فیزیوتراپی یا رادیولوژی یا بینایی سنجی یا شنوایی سنجی و... هم فکر کنید که در آمدشون خوبه اما نه در حد دندانپزشکی و پزشک متخصص! اما اگر واقعاً به زیست علاقه ای ندارید(مثل خود من) یا می خواید راحت تر وارد دانشگاه بشید، برید سراغ ریاضی! ریاضی شاید بیکار زیاد داشته باشه اما قبولی در رشته های تاپ و تنوع شغلیش بیشتر از تجربیه! این نکته کلیدی رو هم فراموش نکنید:

احسان فولادی يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴

به نظر من بهترین رشته رشته ای که بهش علاقه داشته باشی ودنبالش بری ♡♥پارتی هم لازمه

امیررضا شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵

من سال سوم تجربی ام معدلم هم نیمسال اول شده 17.43 هههههههه

z.m شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

سلام دوستان این که میگید چه رشته ای خوبه و درامدزاس کار اشتباهیه باهم تعارف ک نداریم هیچ کس ب اندازه ی زحمتش اینجا نتیجه نمیگیره.دوستانی ک میگید پزشکی باید ب اطلاعتون برسونم ک من رادیو زیاد گوش میدم اکتشافاتی ک مهندسین در زمینه ی پزشکی داشتن اخیرا باعث اعتراف دکترا شده ک گفتن ما میترسیم تا چند دهه ی بعد کامپوتر و ربات ها جای مارو بگیرن.با این حساب پزشکی وقت تلف کردنه نه به این راحتی قبول میشید نه کشش ادامه دادنشو دارید.عمرتونم هدر میره.اما سخت ترین رشته ها علوم پایه هستن که جالب اینجاس الان مدرس کنکور میتونه روزی سی,میلیون بیشتر دربیاره اما ی پزشک ایا میتونه. شغل های ازاد بهترین انتخابن لزومی,نداره استخدام جایی بشین فقط باید فکرتونو خلاق کنید از همه چی میشه پول دراورد روزی شما تعیین شده است اما عشق و علاقه رو نه,برید دنبال علاقتون

ممد آدينه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷

به نظر من بهترین رشته تجربی حتی پرستاریش ریاضیم بد نیس

عا دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵

بلا

شهرام آدينه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰

بهترین وپرسودترین شغل توی کشور ما،دلالی هست.حالا توی هر زمینه ای باشه.مسکن .خودرو و....اگه دنبال پول زیاد هستید وقت تون را برای درس هدر ندید.

محمد آدينه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶

با سلام بهترین رشته هم از لحاظ سطح علمی و هم درامد فقط مهندسی برق قدرت و الکترونیک

Amir Rapid پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

سلام به دوستان عزیز من اول دبیرستانیم میخوام برم کامپیوتر به نظرتون کدوم گرایش از همه بهتر است و بازارکار داره لطفا راهنمایی کنید

رضا يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵

چه رشته برم ها

h يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸

من در این زمینه تجربم زیاده.خودمم این روزارو گذروندم.به کنکوری ها پیشنهاد میکنم اگه تجربی هستین فقط دندانپزشکی.اگه نمیتونین برید پرستاری مدیریت بیمارستان یا رادیولوژی.اگه ریاضی هستید عمران.اگه انسانی هستید حقوق.دیگه همه بیکارن.من خودم یکی از 4 رشته ی خوب تجربی رو خوندم(پزشکی-دندانپزشکی-داروسازی-دامپزشکی)

محمدرضا8477 يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

چ رشته ای انتخاب کنم؟

سجاد يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹

من دانش اموز سال اول دبیرستانم ریاضیمم خوبه به نظر شما مهندسی نفت چه طوره اسونه با سخته لطفا راهنمایی کنید Please

رها چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱

سلام به نظر من تنها رشته ای که باعث پول دار شدن میشه حقوق. میگی نه بروببین

بهروز سه شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳

بهترین رشته خود شناسیه و بهترین کار تلاش و بهترین راه خلاقیته و بدددددددددددددترین در هر رشته ای نا امیدیه. تا کی می خوایم برای پول در آوردن درس بخونیم بیایم درسو برای خودمون بخونیم.البته ازین به بعد داره اینطوری می شه!

majid سه شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۰

هیچ کدوم اینا پول ساز نیست بجز مهندسی نفت ولی مهم اراده داشتن وزرنگ بودنه والبته پارتی

رسول 23 شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

من الکترونیک ابزار دقیق برق می خوندم به نظر من رشته خوبی هست ؟؟

حامد آدينه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰

سلام خواهشن نظر قطعی چندین که فلان رشته بهترینه نه ما بهترین نداریم همه رشته ها خوبن برا اهلش برا کسی که درکش میکنه وتواناییشو داره بهترین رشته رشته ای که وقتی واردش میشی احسساس زندگی کردن بهت دست میده و خسته نمیشی و مطمئن باش موفق میشی.

Yashar Aria آدينه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

سلام به نظر من اونایی که رفتن رشته ی ریاضی دنبال مهندسی عمران و معماری نرن رشته ی ریاضی خوبه اونم به شرطی که شغلی که میخوای بری پر درامد باشه من خودم سال اول دبیرستانم ولی اونقدر تحقیق کردم که میدونم چه شغلی پر درامده به نظر من رشته ی ریاضی خوبه شغل مهندسی نفت و پتروشیمی عالیه الان تو ایران یه مندس نفت ماهی15میلیون حقوق میگیره یعنی میشه سالیانه180میلیون حقوق میگیره دیگه کشور های خارجی رو نگم بهتره چون اگه بگم بیهوش میشین

شقایق آدينه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

به نظر من تچربی سخت ترین رشتس چون هم باید حفظیاتت خوب باشه هم هوشت و ریاضیت .من الان خودم تجربیم .یه ماه دیگه کنکور دارم ارزوم دندونپزشکیه اما انقد شرکت کننده هاش زیادن کهاسترس گرفتم.توروخدا دعام کنید.چون اگه قبول نشم باید یه سال دیگه بمونمو عمرمو تلف کنم

صبا پنج شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

رشته من در دبیرستان تجربی بود اما رشته دانشگاهی ام نرم افزار است ولی الان که تموم کردم و بیکار هستم واقعا پشیمان هستم و میخام دوباره برگردم سر همون رشته تجربی،پزشکی بخونم. خواهش میکنم کسانی که رشتشون پزشکیه بنده رو راهنمایی کنن چون واقعا تو دوراهی گیر کردم نمیخام یه روزی پشیمان بشم و عمرم برای این تردید و پشیمانی تلف بشه.

parnian سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

پزشکی هم تا تازه عمومیت رو بگیری بعد بری طرح بعد بری سرکار،معروف بشی،تازی نخوای تخصص بگیری شدی سی و خورده ای و جوونیت تموم شده،شیفت شب و سر و کله زدن با مریضای بدحال و.... کار هرکسی نیست واقعا تا تخصص هم نگیری اونجور که باید متخصص و بامعلومات نشدی،بنظرم کسی که دکتری فیزیک داره بیشتر از یه پزشک عمومی لقب دکتر بهش میاد چون به نهایت علم ودانش تو فیلد خودش رسیده تو دنیا الان رشته های زنده و پویا رو بورس هستن

پرنیان سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

توی ایران واقعا شرایط خیلی کارق داره،مثلا رشته زمین شناسی که بسیار سخت هست چه از لحاظ تئوری و چه عملی،در اکثر کشورها بسیار مورد توجه هست و دانشمندان زیادی دا ه،اما تو ایران هیچکس اطلاعی راجع بهش نداره،البته در سازمان صنایع و معادن خیلی استخدام میشن فارغ التحصیلاش و حتی اگه کسی دست به ابتکار و اکتشاف بزنه بدون شک درآمدی به اندازه یک پزشک داره،یک رشته مهندسی کامل هست،درس های معدن،نقشه برداری،کامپیوتر،آب،نفت،محیط زیست،فسیل شناسی،شیمی،فیزیک،ریاضی و... همه باید پاس بشه،یک رشته بسیار به روز و پردرآمد که اکثرا اطلاعی راجع بهش ندارن،مشکل از خودمون و تنبلیمونه که تحقیق نمیکنیم و فقط کار پشت میزی میخوایم !! بیاید به روز باشیم

مریم سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

تو کشوری مثل ایرانکعلاقه رو بریزید سطل اشغال من در بهترین دانشگاه ایران درس میخونم و درسم همیشه عالی بوده. بدون این که بدای کنکور بخونم قبول شدم و استعداد بالایی داشتم اما اشتباه کردم اشتباه من این بود که رفتم ریاضی به خاطر علاقه و مهندسی ولی الان حالم از همه چی بهم میخوره تو دانشگاه کلی درس خوندیم و زحمت کشیدیم درامد مهندسی ها به جز در موارد نادر ناچیزه و یک سی ام درامد یک پزشک متخصص هرچند ما هم کمتر از اونا زحمت نکشیدیم تو دانشگاه اشتباه نکنید شما دو ساعت تو مطب پزشک معطل میمونید و اون فقط ده دقیقه کار میکنه و 40 تومن از شما میگیره و یک مهندس خوب و ماهر با مدرک عالی از دانشگاه عالی در شرایط خیلی خوب و اگه شانس بیاره ماهی 3 تومن عقلتون به کار بندازید من تیزهوشان بودم تمام بچه های باهوش ما اومدن ریاضی و تنبل ها و خرخون هایی که با پول مامان باباهاشون تیزهوشان قبول شدن رفتن تجربی تهش تقریبا همه اونا یه جوری بلاخره رفتن پزشکی یا چند سال کنکور دادن یا سهمیه یا خارج الان هم پول دارن هم پرستیژ در حالی که همیشه دنبال ..... و ولگردی بودن و ما دنبال کار میگردیم ...

saeed 75 دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

به نظر من بهترين رشته فقط مهندسي نقشه برداري مطمئن باش

دانیال آدينه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

باسلام و خسته نباشید خدمت همه ی دوستان.من یک دانش آموز سال اول دبیرستان هستم.که همه ی درس هام درحد عالی هستن.تاچند روز دیگه باید انتخاب رشته بکنم.ولی نمیدونم ریاضی برم بهتره یا تجربی ؟؟بازار کار کدوم بهتره؟؟لطفا راهنمایی کنید.باتشکر

نسیم پنج شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶

آقای فرهاد لطفا شما آقایون ... بودنتونو تقصیر خانومها ندونین،میتونین شما آقایون هم تلاش کنین و مثل خانوما وارد بهترین دانشگاها و بازار کار بشین

علی چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷

به نظر من بهترین رشته مهندسی مکانیکه.

علیپور چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

روانشناسی بالینی رشته بسیار تخصصی-حرفه ای-کارامد و پردرامد میباشد...

ش.ن سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳

باسلام.نظرات همه دوستان قابل احترامه. بنظرمن آدم باید توی هر رشته ای که میره بهترین باشه اونوقته که پول زیادیم در میاری!که لازمه بهترین بودن علاقس!حالا اگه پولم در نیوردی اونقدرا حداقل علاقه داری بش و داری لذت میبری ازش!

یه نفر سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸

بچه ها فقط اینو بدونین هرچی بگین از ارزش رشته ی مدیریت کاسته نمیشه چون جزو سه رشته ی برتر دنیاس و بدون مبایغه یکی از پولسازترین وبه درد به خرترین رشته هتس به شرطها وشروطها اینکه واقعا مهارت داشته باشی. برید فکراتونو بکنید....

کمک کنین دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲

کمک کنین کدوم رشته رو انتخاب کنم

فرهاد يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

اگه این خانوما رشته ها و شغل ها رو اشباع نکنن همه رشته ها تو ایران خوبه و پر درامده...همش تقصیر این خانوماس..دانشگا میری 80 درصدشون خانومه..تو استخدامی ها باز خانوما اولن..تا جایی رسیده این قضیه که تو رشته های پسرونه هم میرن..بعد پسر بدبخت میره خاستگاری میگه کارت چیه میگه ارشد بیکار.غافل از این که کار پسر رو دادن دختره.

علی يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

من هنوز نمیدونم کدوم رشته رو دوس دارم.

morteza آدينه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

اگه واقعا به پول علاقه دارید باید درنظر بگیرید روزی میرسه شهرتون ساخت و ساز میشه دیگه زیاد نیاز به مهندس نیست ولی همیشه در زندگی نیاز به هرنوع پزشکی هست پس اگه پولدار شدن دوست دارید سراغ رشته های پزشکی بروید ولی اگه به فور پول نیستید اون رشته ای که علاقه دارید بروید

ابراهیمی پنج شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

بنده با نظر اقای طاهری موافقم.بسیار لوکس و پر درامد هست.

م.م پنج شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

سلام.داشتم توضیحاتتونو میخوندم همین اول نوشته هاتون مطلبی دیدم که اصلا خوشایند نبود با شاید بهتر بود به طرز بهتری مینوشتید.میگید کسایی که معدل بالاتری دارند میرن تجربی و ریاضی و کسانی که راه انتخاب دیگه ایی ندارن میرن انسانی.ینی چی ینی هر کی در راه مونده میره انسانی.واقعا چرا دیدتون انقد نسبت به این رشته بده.شما خودتون یه وقت تو کارتون به مشکل بر میخورید میرید سراغ یه وکیل .هر جایی که برین یه مدیر داره ادارش میکنه.مشکلاتتونو با یه روانشناس میتونید در میون بذارید نه با یه مهندس.دلم میخواد بدونم تو یه مدرسه دولتی که حدود300تا دانش اموز تجربی داره چند نفرشون پزشک میشن.همشون به عشق دکتر شدن میرن ولی شاید از بین اونهمه 1نفرشون بتونه قبول بشه بقیه چی.مجبورن برن سراغ رشته های دیگه ک زیادم جالب نیس.بعضیاشونم اخرش دست به دامن همین رشته های انسانی میشن.پس یکم طرز فکرامونو عوض کنیم و وسیع تر نگاه کنیم بهتره.

سروش پنج شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

من از همین جا از همه تجربی ها خواهش میکنم کلا طرف بیوتکنولوژی تو ارشد نرن خیلی شیرینه اما تا ابد بیکاری

ترنم چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

من ترم 6 شیمی هستم کارم براش نیست باید اسم مهندسو فقط یدک بکشم میرم رشته بهتر تر

دکتر کهدوئی سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

به نظر من بهترین با کلاس ترین و پردر امد ترین رشته پزشکیه چون وزیر بهداشت خودش دکتره و وزیر علوم هم خودش دکتره و کلا همه جامعه بهشون نیاز دارن

محمد سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

فقط پزشکی تخصص مغز و اعصاب یا هیچ چی

0912447576 دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

با توجه به بازار كار و پول ساز بودن در گروه رياضي فيزيك 1- عمران ( بهترين گرايش عمران عمران) 2- مكانيك (بهترين گرايش سيالات ) 3- برق(بهترين گرايش كنترل)

طاهری يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸

یکی از لوکس ترین و با کلاس ترین رشتها در جهان روانشناسی بالینی هست.

ناشناس شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

همه خونه نشین میشیم، انقد جوش نزنین

رضا آدينه ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

سلام دوستان من به رشته ی ریاضی علاقه دارم ولی نمی دونم درامد کدوم رشته دانشگاهیش زیاده؟

pardis.s شنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

اگه میشه راهنمایی کنین ! بین رشته ریاضی و تجربی موندم.. اگه بخوام ریاضی رو انتخاب کنم باید برم نفت اگه هم بخوام تجربی رو انتخاب کنم باید برم پزشکی، انتخاب دیگه هم نمیتونم داشته باشم.. ولی بشخصه خودم ب هنر علاقه دارم.. ی خواهشی هم ک از پدر مادرا دارم اینه ک خواهشا بچه هاتونو مجبور نکنین رشته باب میل خودتونو انتخاب کنن.!!!

ناشناس چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

دوستان توجه داشته باشند دیگه دوران مهندسی نفت به پایان رسیده بازار کارش هم تعریفی نداره گول نفت و پول را نخورید من خودم 5 سال تو مناطق عملیاتی نفتی هستم .

lalezar دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲

به نظر من علوم انسانی بیشترین پول رو در میاره همین پریروز یک وکیل با دفاعه یک ساعته یه بنز سی کلس به نامش زدن

جوادخان قاجار دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸

فقط رشته الکتروتکنیک

علی يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

فقط مکانیک ساخت و تولید

MARYAM يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۷

سلام ببخشید من رشتم ریاضیه ومیخوام بدونم دقیقا کدوم رشته واسه من که خانومم پولساز تره شرمنده ولی من برا یه انتقام دارم همه تلاشم رو میکنم لطفا دقیق گاسخ بدید بهم

مسعود يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۴

من که رشته عمران خوندم از بازار کارش راضی نیستم تازه پنج شش سالی میشه دارم کار میکنم. نمیدونم این کسایی که با علاقه از این رشته تعریف میکنن چی ازش دیدن البته از حق نگزریم این رشته برای ادمایی با سرمایه بالا واقعا میتونه خوب باشه تجربه به من نشون داده که. این شرایط رو داشتن برای جوانایی که تازه از دانشگاه میان بیرون نیست. مخصوصا الان که سرمایه پانصد میلیونی هم برای شروع کمه

پریسا شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰

والا سختی ها ها بدبختی ها رو ما بچه های ریاضی میکشیم اونقت پزشکا......هعی من عاشقه کامپیوتربودم اصن کاش ازاول رفته بودم هنرستان که حالا این همه بدبختی نکشم

علی شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶

من رشته ریاضی ام ولی میخام بعد از دیپلم برم برق کار ماشین)باطری ساز() بشم پسر عمم همین کاره هس سیکل هم بیشتر نداره ولی خیلی درامدشه

قاسم پنج شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

فقط داروسازی

ناکام سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۲

علی الرغم میل باطنی ام باید بگم در این جامعه فقط دنبال پول پول باشیم تا علاقه

رضا دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷

یه چی میگمو بس.ببین خودت چقد عرضه داری ببین چقد همت داری اگه عرضه داشته باشی آشغال هم جمع کنی به جایی میرسی.من فوق دیپلم ساخت وتولیدم به من گفتن بازار کار نداره.الان اومدم تهران ماه اول حقوقم چهارصد بود بعد شدپونصد بعد پنجاه اومد روش الانم شده یه تومن.هنوز هفت ماه هم نشده اوستام میگه تا پنج تومن بهت میدم فقط خوب کار کن.قصد تعریف از خودم نداشتم.موفق باشید

علیرضا دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷

جای حرف عمل کنین بیرون گود ایستادن میگوید پاشی بکش حمل کنید

سمانه يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

تو ایران هیچ شته ارزش نداره

آی سو شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

توایران که هنرریده وگرنه من عاشق هنرم بین تجربیو ریاضی هم موندم کدومو بردارم دنبال یه رشته ام که زودتموم بشه همه میگن دندان ولی اونم داوطلب زیاد داره لطفا کمکم کنین

م.ز دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

فقط رشته پرشگی

محمد يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷

من دیپلم تجربیم ولی ترم 6 عمرانم و الان تصمیم گرفتم ک دوباره کنکور شرکت کنم برای پزشکی....ام نظری ک میخوام به همه بچه ها بدم اینه:تمام رشته های تحصیلی اشباح شده است پس خودتونو خیلی اذیت نکنین ک چی بخونین.....عمران و ساختوساز کاریه ک همیشه بهش نیاز هست مخصوصا کشوری مث ایران ک درحال پیشرفته .....اما پزشکیو دندونو دارو اینا رشته های مهمین چون همه بهشون نیاز دارن . اینا همه رو گفتم ک برین دنبال علاقه ن کلاس.

سلام پنج شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

بدون شک در وضعیت کنونی بهترین رشته ها، رشته های علوم پزشکی هستن یه سری رشته ها که هم بازار کار دارن و هم از لحاظ آکادمیک آینده خوبی دارن این چن تا هستن: داروسازی،پزشکی،علوم آزمایشگاهی،بهداشت حرفه ای و رادیولوژی یه سری رشته هام که بیشتر از لحاظ کاری ارزشمند هستن اینان: دندانپزشکی،فیزیوتراپی،پروتزهای دندانی، پرستاری، بینایی سنجی

javad.k.i سه شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲

برید درستونو بخونید این نظرای بی منطق رو نخونید.من خودم رشتم معماری هستش ولی میخام راننده ترانزیت بشم.خخخخخ

امیر حسین سه شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

اقااااا بزشکی و دندون و مهندسی رو بیخیال.من حسابداری میخونم.استادام که دکترای حسابداری دارن در حد یه بزشک درامد دارن. بهترین کار اینه توو رشته ای که میخونی شااااخ باشی.اوج نگر باش مثه عقاااب.موفق باشید

hiden دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰

سلام میخواستم بگم که امور گمرکی هسم و دوره ی دبیرستان با معدل 21.80 ا بودم و این که الان درامد سالانم 71.900 دلار هست

مرجان شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

بابا من خودم ترم 6 مهندسی عمرانم.دانشگاه دولتی.زدم تو موج بیخیالی چون با این رشته سختم و این همه دردسر آخرشم بیکارم اول خواستم ارشد بخونم دیکه نمیخونم.وقت تلف کردنه درس خوندن.خدا میدونه چقد خودمو اذیت کردم .ابا چه امیدی امیدم دانشگاه ای خدا....اصلا فکر جوانا نیستن

کاظم دانش آدينه ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴

سلام من موندم بین علوم وریاضی کدتم انتخاب کنم اگر ریاضی برم ریاضی خوب نیست ولی علوم 20تم و همه میگن دکتر خوبه ولی من از جراحی بدم میاد چیکار کنم

علی پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴

فقط نرم افزار و بس..........

فتاح احمدی سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴

سلا م من لیسانس نرم افزار کامپیوتر دارم ولی در شهر کوچکی مثل بوکان به در بخور نیست میخواستم ببینم برای ارشد چی,بخونم

من.همیشه اولینم پنج شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۲

همتون ادعا دارید و هیچی هم نمی شید حتی رشته پزشکی ها و مهندسی نفت ولی تربیت معلم به همراه مدیریت و گرایش هایش وکامپیوتر تواین دوره زمونه فوق العادس

نگین چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

سلام من سال اولم تو مدرسه تیزهوشان شیراز درس میخونم .تو انتخاب رشتم موندم چون ریاضیم خوب نیس و به هنر علاقه دارم به نظرتون باید ریسک کنم برم تجربی یا هنرستان

محمد آدينه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸

سلام دوستان گلم سعی کنید به رشته ها بادیدپول نگاه نکنیدودرهررشته ای که تحصیل میکنید به فکرفتح قله هاش باشین.واقعا تاسف میخورم ازاین دیدگاها.

ترنج پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴

سلام من لیسانس ادبیات نمایشی دارم؛ و به هنر علاقه داشتم ولی مدتی ک درسم تموم شده و خیلی سردرگم هستم چون اصلا ب این رشته کار نیست؛ برای ارشد هم تغییر رشته دادم و ارتباطات شرکت کردم ک بهش علاقه دارم؛ من فقط از آینده شغلیم میترسم ک این همه بخوام زحمت بکشم و در آخر خونه نشین شم.بدبختی ما از آینده نا معلوم تو ایرانه

شاه پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

به نظر من ادم باید رشته ای رو باید انتخاب کرد که توش استعداد داره وبعد انتخاب تو رشتش پشتکار داشته باشه و پشتکار حتما به موفقیت میرسه

محمد چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲

عشقست مهندس برق الکترونیک

فاطمه دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱

سلام درجواب آقامحمدکه میخواستن رشته نفت روانتخاب کنند بایدبگم که رشته فوق العاده ای یه من خودم پسرعموم رشته نفته الان توکانادا زندگی میکنه ازنظرمالی هم وضعش توپ توپه

رضوان آدينه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

بابا برو رشته حقوق بخون با معدل بیست بدون زحمت وکالت شرکت کن حالش ببر

مهندس ای ال چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶

اما مختصص کامپیوتر ینی نرم افزار پولسازترین و پردرامد ترین رشته هس. یادتون بیارین که یکی از پولدارترین های جهان "بیل گیتس "هست که رئیس مایکروسافته و خودش از نوجونی برنامه نویسی میکرده. من خودم رشته ام نرم افزاره به نظرم فوق العادست،هم هوش میخواد هم اینکه خیلی جذاب هست ... هرگز تو رشته کامپیوتر یکنواختی وجود نداره و به روزترین رشته هس. درضمن اول علاقه مهمه حالا رشته هرچی باشه مهم نیس مهم علاقه هس که آدمو تو یه کاری موفق میکنه.موفق باشین

الناز سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

من نمیدونم چه رشته ای بردارم لطفا کمکم کنید

محسن سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸

مهندسی پرت. خودم مهندس بیکارم

مازو18-19 پنج شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱

باسلام خدمت پریسا خانم و ati. نمیدمنم چرا دوبار نظر گذاشتید ولی به هر حال... تو ایران اگه کسی وضع مالیش خوب باشه باید بره دنبال علاقه... در غیر این صورت از من میشنوی باید علاقه رو کنار بذاری و فقط به فکر درآمد باشی(دقیقا مثل من)... یادت باشه اینجا اگه پول نداشته باشی آدم حسابت نمیکنن...

ati پنج شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۶

سلام من رشتم ریاضیه,امسال کنکور دارم ولی نمیدونم چ رشته ایی برم خودم ب هنرعلاقه دارم ولی میگن حیفه بخام ازدانشگا این رشترو بخونم تاالانم واس کنکور هیچ امادگی ندارم,میش ی نفر راهنماییم کنه واقعا سردرگمم....

پریسا پنج شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۳

سلام من رشتم ریاضیه,امسال کنکور دارم ولی نمیدونم چ رشته ایی برم خودم ب هنرعلاقه دارم ولی میگن حیفه بخام ازدانشگا این رشترو بخونم تاالانم واس کنکور هیچ امادگی ندارم,میش ی نفر راهنماییم کنه واقعا سردرگمم....

Ali0098 پنج شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۵

بنام خدا من سال سوم دبیرستان رشتمم ریاضیه هرفردی برای این ک پول دارشود باید اولا راهکارهای پولدارشدن روبلد باشه2ب هدف اون فردبستگی داره ک اون فرد باانتخاب رشته خواستش چیه3اگه هم اگه هیچ راهی ب ذهنش نمیرسه بهتره بیخیالش بشه وزیادبا این چیزا ور نره میترسم ذهنش کلا بخوابه ودیگه کارنکنهB-)

مازو18-19 چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶

من خودم 6 ماهه پیش رشته ی خلبانی بالگرد قبول شدم. از همون اول حقوق میدادن... ولی چند روز بعد انصراف دادم به امید اینکه تا آخر عمر آزاد زندگی کنم و خودم آقای خودم باشم...بر خلاف نظر دوستان و آشنایان از انتخابم راضییم... درسم بد نیست تقریبا توی هر رشته ای استعداد دارم ولی میخوام برم سراغ رشته ای که فقط پولساز باشه... بلکه ی پولی به دست بیارم و از ایران برم... دیگه هم پشت سرمو نگاه نکنم...

MH چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵

من سال اولیم معدلم 19.85 . بنظرم تجربی اصلا به درد نمی خوره چون به جز پزشکی و دامپزشکی و دندانپزشکی بازار کارش خوب نیست.کاردانشم که هیچ چون مال تنبل هاست.میمونه ریاضی و فنی حرفه ای که مهندسی هستن و کارشون نسبتا بهتره.البته فنی و حرفه ای خدماتش به درد نمی خوره به جز کامپیوتر

مهدی دوشنبه ۲۹ دي ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۹

به نظر من هر رشته ای میخوای برداری به بازار کارش نگاه کن

امیر يکشنبه ۲۸ دي ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶

به نظر من بهترین رشته رشته ای که توش استعداد منحصر به فردی داری.

کامیار ایرانی شنبه ۲۷ دي ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲

من رشته ریاضی و فیزیک میخونم اگه خدا بخواد میخوام خلبان بشم واقعا رشته خوبیه

زنی غریبو بیکار شنبه ۲۷ دي ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

با سلام.دوستان رشته زیست شناسی را برای رشته دانشگاهی به هیچ وجه انتخاب نکنید.من بانادانی وارداین رشته شدم وبازبانادانی مدرک کارشناسی ارشدم رانیزدرگرایش بوم شناسی به پایان رساندم.ولی هیچ کاری برایم پیدانشد.مدرک زیست شناسی مخصوصابدون پارتی یعنی خانه نشین شدن:'(,باآن همه درسهای سخت:'(

امیر سه شنبه ۲۳ دي ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

به نظر من تو پزشکی خیلی پول هست

محمد سه شنبه ۲۳ دي ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

هرانكسي كه در اين حلقه نيست زنده به عشق بر او نمرده به فتواي من نماز كنيد

آرش دوشنبه ۲۲ دي ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳

همه ی رشته ها خوبن من خودم مهندسی شیمی هستم.یه نظر من برای پول در آوردن مهم اینه که راه کلاهبرداری بلد باشی.

گیسو آدينه ۱۹ دي ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

بهترین رشته از دید هر کس متفاوت است. بهترین رشته برای هر فرد رشته ای است که بتواند از پس رشته بربیاد و با موفقیت آن را به پایان برساند.

متین آدينه ۱۹ دي ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۴

من خودم دوم ریاضی فیزیکم باقبولی درمرحله اول المپیادریاضی بنظرم ریاضی یعنی عشق به زندگی امااینوبدونیدکه دررشته تجربی فقط وفقط پزشکیش خوبه که صبح تاشب باخون واستخوان ومریضی وجنازه سروکاردارید وبایددردوره هایی که عمل جراحی روی جنازه انجام می دهندشرکت بکنی من خودم یک ازاشنایانمون متخصص کالبدشکافی خونده وقسم خورده که ازمایش هایی انجام داده روی جنازه 6ساله لب به گوشت نزده ویکی دیگرازاشنایانمون طبق گفته مادرش شباکابوس می بینه(جنازه).مگه انسان چندسال عمرمی کنه اخه حیف نیست همین زندگی چندروزه روبااینابسرببری امامهندسی بامصالح ساختمانی وسیم و...وخلاصه بافناوری سروکارداری امااینوبدونیدکه مهندسی درکاناداوامریکا ماهانه حدود90میایون ایرانی درامدداردوبمظرم فقط مهندسی هوافضاخوبه.

vahid پنج شنبه ۱۸ دي ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷

این ک دیگ پرسیدن نداره پزشکی بهترین رشته از نظر درآمد،وجهه اجتماعی،پرستیژ فقط و فقط پزشکیالبته خیییییییییییییییییییییییلی عرضه میخاد .و .....

محمد چهارشنبه ۱۷ دي ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶

دوباره سلام من خیلی فکرم مشغوله به خدا دیونه شدم الان ترم1 حسابدارم میخوام بعد فوق دیپلم انشاالله تغیر رشته بدم نمیدونم چه رشته ایی برم شنیدم روانشناسی بازار کار خوبی نداره و حقوق هم سخته هم وکیل زیاد شده خودمم تمایل زیادی به رفتن به رشته حقوق رو ندارم پزشکی هم نمیتونم بخونم الان نظرم رو مهندسی نفت به نظرتون برم نفت یا ر شته دیگری مد نظر شما دوستان عزیز هست لطفا کمکم کنید از نگرانی درم بیارید و اونایی که رشتشون نفت حتما جواب بدن در ضمن به رشته های فنی علاقه خواسی ندارم ممنون از همه

مهسا چهارشنبه ۱۷ دي ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

من رشتم تجربیه کنکوریم ولی هنوز نمیدم چی بخونم علاوه بررشتم پولشم برام مهمه چون این همه درس میخونم اون وقت بیکار شم ولی واااقعا نمیدونم ؟؟؟

مهناز دوشنبه ۱۵ دي ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴

به نظر من درآمد اصلا ربطی به رشته ی دانشگاهی نداره و به هوش خود فرد بستگی داره. الان اکثر پولدارهای این مملکت دیپلم هم ندارند! بیچاره پزشکا و دندون پزشکا که تا بیان تخصص بگیرن که بتونن با رشتشون پول بسازن که تمام موهای سرشون ریخته و 40 سالشون شده. مهندسی ها که همه بیکار. روانشناس که پر شده . وکیل که تو هر خیابونی 1000 تا دفتر وکالت می بینی همشون تو دفترشون مگس می پرونن خرج اجاره دفترشونم نمی تونن در بیارن!

حسین يکشنبه ۱۴ دي ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸

بهترین رشته دامپزشکی هستش روزی 200و1 درآمدش هست برو بخون حالشو ببر

محسن جان شنبه ۱۳ دي ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

به خداتوکل کنیدان شاالله همه چیز درست مشه یه خوب میاد

محمد آدينه ۱۲ دي ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷

من دانشجوی کاردانی حسابداریم و میخوام بعد از گرفتن فوق دیپلم رشتمو عوض کنم چون علاقه ندارم حالا نمیدونم چه رشته ایی برم روانشناسی&مهندسی نفت&وکالت&واقعا خودمم گیر کردم توش

رضا آدينه ۱۲ دي ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵

رشته های تجربی حرف ندارن.خصوصا داروسازیش...

زینو شنبه ۰۶ دي ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶

بهترین رشته بیکاری هه هه هه

امین آدينه ۰۵ دي ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱

سلام دوستان من خودم سال اول که کنکور دادم ریاضی بودم وخوشبختانه یا متاسفانه مهندسی برق شبانه قبول شدم.ولی من پی مهندسی نفت بودم نرفتم دانشگاه تصمیم گرفتم ی بار دیگه کنکور بدم3ماه گذشت ومن فقط پی این بودم که کدوم رشته پردرامدهنفت از3تومن شروع میشه تا15رو دیگه سابقه کارت بالا داشته باشی میگیریولی پزشکی دانشجو باشی شیفت شب300هزارتومن میگیری ماهی9تومنمتخصص میشناسم تخصص قلب ماهی400میلیون درامدشه....خلاصه ایران فعلا پزشکیش فقط خوبه واین شد که من تو 6ماه پزشکی تهران آوردم.....

علی چهارشنبه ۰۳ دي ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

رشته های دانشگاه فرهنگیان که حقوق ماهانه به دانشجو میدن

داش رضا دوشنبه ۰۱ دي ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹

من 28 سالمه و فوق لیسانس جامعه شناسی دارم ولی هنوز بیکارم.صرف ورود به یه رشته کسی رو در مسیر ثروتمند شدن قرار نمیده. بنظر من مهم پول درآوردنه حالا بدون تحصیلات یا با تحصیلات دانشگاهی. هرکی قراره ادامه تحصیل بده بباید فقط و فقط بایدد بخاطر علاقه اش باشه وگرنه وقتشو تلف کرده.

هژیر شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶

خوبه

علی آدينه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

من مهندس نفت هستم از لحاظ در آمد خیلی خوبه ولی رشته ی مردونه س . بدرد خانوما نمیخوره

دانیال چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹

هر کس یه نظر و عقیده ای داره یکی میگه هنرستان یکی انسانی یکی ریاضی ولی فقط یه رشته فوق العاده وجود داره اونم تجربی .... اونم چه شاخه ایش یا دندان پزشک یا دارو سازی و یا دکتر عمومی همین و بس....

j4v4d دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

حامد دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳

فقط مهندسی نفت

علی دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲

من خودم دانشجوی دندونپزشکی هستم به نظرمن دندون بهترین وسخت ترین رشته کنکوره.البته قبولیش کارهرکسی نیست.

علی يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶

من خودم دانشجوی دندونپزشکی هستم.ب نظر من بهترین رشته و همچنین سخت ترین رشته برای قبولی توی کنکوره.

سپهر يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۷

بازار کار همه مهندسیا خرابه.فقط گروه پزشکی دندون پزشکی و دارو سازی.من خودم ادلان دانشجوی مکانیکم علیرغم سختیای زیاد داره اصلا بازار کار خؤبی نداره چونکه حقوق نمیدن نه که نیاز نداررررن!!!

محمد آدينه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

چقدر مهندس داریم تو مملکت ما

محمد.ص چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵

من که سه داداشم فوق لیسانس دارن خودم دارم علوم کامپیوتر میخونم دیگه خدا بدادم برسه.تو ایران هیچکس به هیچ جا نمیرسه

میلاد دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۳

پر درآمدترین رشته کامپیوتر هست,چون روز به روز مردم وابسته به تکنولوژی و اینترنت می شوند,و تا چند سال آینده(5الی10)همینطور که مردم به برق وابسته هستند به اینترنت وابسته خواهند بود.

علیرضا پنج شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲

امروزه یکی ازرشته هایی که هر کشوری شدیدا به ان نیاز داره کامپیوتر هست وسعی کنید درهررشته ای که میرین متخصص باشیدخصوصا کامپیوتر

بی نام سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷

پارتی داشته باش همه رشته ها موفقی

محمد سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

بهترين كار فوق تخصص مغز و اعصابه چون روزي يه مليون سود خالص ميكنه

mohandes دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

به نظر من پولدارترین رشته مهندسی نفت و شیمی و مکانیکه.من خودم رشتم ریاضیه ، ریاضیمم عالیه و میخوام انشاالله یا نفت برم یا مکانیک یا مهندسی شیمی

مهرگان يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

جالب بودامامنوکلاناامیدکردچون انسانی رشته جغرافیاهستم ازروی علاغه زیادانتخاب کردم امابازارکارش خیلی برام مهمه

علیرضا چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸

دوستان من دانشجویه مهندسی مکانیکم یعنی واقعا کمر شکنه اگه علاقه ندارین بیخود سر بازاره کارو این حرفا نرین چون بسیار رشته سختیه مخصوصا چون از ساله 90 به بعد هم که گرایش سیالات و جامدات یکی شده درسا خیلی سنگینه

دکتر سامان هستم چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۴

با سلام به به‌ بچه ها ی گلم عرض کنم که من دانشجوی ارشد رشته حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز هستم به نظره من پولس پر درامدترین رشته تو مملکت ما کلاهبرداری و قاچاق کلاستدرس خوندین تا آخرش برین معمولی نباشین فوق عالی باشید تو رشته خودتون تا بتونید یه زندگی ایده‌آل امروزی داشته باشید . تا 28 سالگی هم ازدواج نکنید . رفیق بازی هم نکنید . مخلصیم شاد باشید و شاداب موفق باشید.

محمد چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹

هر رشته ای میرین سعی کنین توش طراح باشین سعی کنین دنبال علت بگردین سعی کنین خودتون اختراع کنین و در اخر دقت فقط دقت

علی چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

دوستانی که میگن رشته مکانیک خوبه، منظور از کدوم شاخه مکانیکه؟ کدومش تو ایران موفق تره؟

ناشناس دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲

بهترین رشته رشته ایه که بهش علاقه وهمچنین استعداد داشته باشی

محمدحسین دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳

بهترین رشته مهندسی نفت در ایران

حمید يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

سلام.به نظر من مهم پیدا کردن راه و تلاش سالم برای رسیدن به هدفه.من سالهاس که تو داروخانه مشغول کار هستم خیلی از دکترهارو دیدم که لنگ مخارج زندگیشون هستن ولی خیلی هاشون هم دیدم با پیدا کردن راه درست واراده آهنین دارن پول پلرو میکنن ونوش جونشون

سحر آدينه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

به نظر من هرکس تاوقتی که انتخاب رشته نکرده باید فکر شغلش هم باشه ولی وقتی یه رشته رو انتخاب کردی دیگه باید تاتهش بری چون تغیررشته دیگه فایده نداره فقط وقتت تلف میشه

اشکان آدينه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

پولساز ترینا طراحی وحسابداری هستش

امیر دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳

سلام بوقوران من محندسی عمران رو دوست دارم ایا فردی با معدل 18.05 در سوم راهنمایی میتونه موفق بشه؟؟؟؟؟؟؟؟

علیرضا چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴

فقطکیاه پزشکی

Ali پنج شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۹

Be dostemon ali mikham bgam ke bishtare gereha ba mekanik baz mishe na omran chon tamam reshtahay mohandesi zir shakhe mekanik has gheyr az shimi

امیر سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶

فقط مکانیک

حمیدرضا يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

سلام من ریاضی می خونم وکنکور۹۵مال منه به نظر من بهترین رشته مکانیک و برق که بازارکاری خوبی دارن هرجا کارخانه بزنن مکانیک وبرق لازم دارن باتشکر

جواد دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷

راستش من ریاضی خوندم وکنکور آینده مال منه مطمئنم رتبه خوبی میارم ولی نمیدونم چی انتخاب کنم لطفا راهنمایی البته راهنمایی که واقعا با شناخت بازار کار ایران باشه

مهراد دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴

1همه دنبال پول دويدن-پول فراركرد2مگه تاالان واس زندگيت توتصميم گرفتي؟ادامشم ظاهرن توتصميم ميگيري3سعي كن بهترين باشي رشتت مهم نيس بهتريني مهمه-4ازرشته پولساز شروع كن به علاقت ك واس من موسيقي يا...برس-كسي خواس باهم حرف بزنيم آدرس ايميل بده

ساحل2afm يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱

من امثال انسانی زدم ... واسه حقوق میخوام برم ... ولی باز دو دلم میخوام عوض کنم برم تجربی خودمم نمیدونم چی کار کنم الان دو هفته میگذره از انسانی من حفظیاتم عالیه ولی ریاضی ... خوب نیس اصلا نمیدونم چیکار کنم از ی طرف دلم تجربیه

یوسف شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸

به نظر من بهترین رشته وکالت است

علی شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

متاسفانه تو کشور ما هیچکس قبول نداره که هرکسی را بهر کاری ساختند ...هر کسی تو جامعه بایدسرجای خودش قراربگیره تا بهترین عملکرد رو داشته باشه...اگه دنبال عشق و علاقت بری مطمینا پول وموفقیت هم دنبالش میاد..خیلی پولدارا هستن الان حاضرن درامد کمتری داشته باشن ولی با عشق و احساس مفید بودن زندگی کنن

لولو چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴

هرکی فک میکنه رشته خودش بهترینهولی واقعیت اینکه الان تو ایران پولساز ترین رشته ها به ترتیب دندانپزشکی پزشکی و دارو سازی ان که هرسه رتبه زیر 2000 تو پرجمعیت ترین جامعه کنکور ینی علوم تجربیو دارنمهندسی هام که اشباع شدن کار ندارن که درامد داشته باشنمدیریت هم خارج از ایران اولین رشتس تو ایران دنبال مدیریت نرین

ali سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰

رشته پزشکی هم با هیچ رشه ای قابل مقایسه نیست و مجزاست . فقط عمران چون بیشتر زیر ساختهای رشته های دیگه اول با گره عمران باز میشه دوم مکانیک سوم برق و......

میلاد سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

رشته مهم نیست علاقه و استعداد مهمه شاید یه مهندس عمران نتونه تو رشتش موفق باشه بدلیل در نظر نگرفتن استعداد و علاقه و ....

علی اکبر دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵

فقط مهندسی مکانیک چون هرچیزی طراحی بشه از موبایل گرفته تا اسباب بازی یا هرچی طراحی وساختش بر عهده مهندسی مکانیکه

پانیذ شریفی دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

به نظر منم بهترین رشته موزیقی ه موزیقی. من که می میرم براش

نرگس شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

فقط زبان

علیرضا آدينه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۰

رشته فقط مهندسی برق!!!

صادق محمدی چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

فقط مهندسی برق با لیسانس مدیریت مختص ب الکترونیک

حدیث چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

ب نظرمن بهترین رشته فنی هم راحته هم درامدش خوبه البته این نظرمنه این رشته واسه کسی خوبه زیاد حال و حوصله درس خوندن نداره مث خودم

محمد شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

واقعا مطلبی که در رابطه با رشته علوم انسانی نوشتید مسخره هستش.من خودم با علاقه ی شخصی خودم رشته ی انسانی رو با نمره ی ریاضی19.5 انتخاب کردم و دردبیرستان تیزهوشان انسانی درس خوندم والآن هم رشته ی حقوق در یکی از بهترین دانشگاه ها می خونم و خیلی از دوستانم از تیزهوشان ریاضی تغییر رشته دادن و کنکور انس

صادق محمدی چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲

راستش من هنوز گیجم دنبال ی رشته پول ساز هستم از شاخه فنی .کسی میتونه کمک کنه .تشکر

بردیا چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

هر کس یه چیز میگه...ولی تا جایی که من میدونم رشته های مدیریت از همه پولساز تره و خب اگر از تفکّر عارفانه بگذریموهمه باید دنبال پول باشیم و درستش هم همینه!!!لیلا جان، تو که دیگه وضعت خیلی وخیمه به فکر باش!!آخه حقوق و حق چیه؟؟!!!گذشت اون دوران،اون کسی هم که میگه پول چرک کف دسته،خدا به دادش برسه!!!

shoka آدينه ۳۱ امرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵

Man nemidinam chera hame jazbe reshte pezeshkiuan,doroste daramad dare,vali vaghti time baraue zendegi kardan nadaran,time vase kharje polashon,vase zendegi kardan nadaran v...che sodTahala az ue pezesh porsidin az zendegish raziue ua na?motma-aen bashid tahe harfash ine k az zendegi hichiro nafah

نیلوفر شنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳

من تجربی خوندم و الان میخوام انتخاب رشته کنم ولی میترسم چون نمیدونم رشته ای که من الان انتخاب میکنم جامعه ده سال دیگه که من میخوام تو اون رشته کار کنم بهش نیاز داره یا نه... شاید باید میرفتم ریاضی

زهرارحیمی آدينه ۱۷ امرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶

بنظرمن الان شانس قبولی دررشته تجربی خیلی کمه.بخاطرهمین سخت میشه دکتر شد.من خودم رشتم ریاضی فیزیکه و بنظظر خودم بازارکارخوبی هم داره

ليلا پنج شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۹

به نظرمن بهترين رشته حقوقه بتوني از حق خودت و همه دفاع كني بدوني حق يعني چي و با احترام به حقوق همديگه به حق هم برسيم.

پروانه سه شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲

نظرتون راجب رشته شیمی چیه

محسن سه شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

مهندسی نفت با ماهی45میلیون تومان بهترینه

مسعود يکشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵

بهترین رشته دندانپزشکی هستش

mina يکشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۰

ba nazare man too IRAN vase ye dokhrar,azal daramade dovom alaghe..movafegham ke modiriat ha khoobe

سپیده آدينه ۱۰ امرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲

ب نظر من ریاضی بهترین رشتس من خودم که عاشقشم ایتی هم که هم بازار کار خوبی داره هم درامد خوب

prof.M پنج شنبه ۰۲ امرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۶

به نظر من بهترین رشته توی ریاضی هسته ای است هسته ای را که بیاری دیگه تمومه با بهترین درامد و همچنین بادیگاردها خدایی واسه خودش دنیایی داره

zahra چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹

من رفتم ریاضی امانمیدونم چه شغلی هدفم باشه بااین رشته؟؟؟؟؟

حامد يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

سلام،نظرمن اینکه قبل از درآمد به رضایت روانی و توانایی و علاقه به شغل فکر کنیم

ss چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱

بهترین رشته مهندسی عمران و مهندسی پزشکی هس

باور سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

من عاشق داروسازیم پس تجربی بهترینه

نسترنم يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰

شمانظرنده بهترین رشته رشته ایه که بهش علاقه داریم

amirhossein چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

Pas chera enghad kar bara reshte khubi mese mohandec pezeshki kame?hame bayad karmand beshn inja?

صدف چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱

پزشکی خوبه اما کار هر کسبی نیست مهندسی بهترین انتخابه از دیدگاه من

سجادحسنی پنج شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰

به نظرمن بهترین رشته علوم تجربی است.