ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه درس های دانشگاه را پاس کنیم

چگونه درس های دانشگاه را پاس کنیم

به اشتراک گذاری

در این مقاله به صورت خلاصه در رابطه با نحوه موفق شدن، قبولی با نمره خوب و پاس کردن درس های دانشگاه توضیح داده شده است. در این راستا موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- در طول ترم درس بخوانید. دروس دانشگاهی شوخی بردار نیست و حجم بالایی دارد. باید برای یادگیری این دروس وقت بگذارید. خصوصا در ترم های اول که هنوز با روند امتحان گرفتن در دانشگاه و تفاوت های آن با مقطع متوسطه آشنا نیستید باید بیشتر وقت بگذارید تا مشروط نشوید و کار شما سخت تر نگردد. مطالعه کنید: چگونه ریاضی دانشگاه را بخوانیم؟

2- از دانشجویان ترم های بالاتر مشورت بگیرید. دانشجویان معمولا در رابطه با هر استاد و نحوه درس دادن و امتحان گرفتن ایشان نظراتی دارند که برای پاس کردن دروس مختلف می تواند برای شما مفید باشد. حتی بعضی از دانشجویان ممکن است نمونه سوال امتحانی ترم های پیش را داشته باشند که بسیار راهگشا است.

3- از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کنید. حتی می توانید در دروسی که ضعیف هستید از دانشجویان ترم بالایی خودتان کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین دانشگاهی بر روی عبارت تدریس خصوصی دانشگاه کلیک کنید. مطالعه مقاله
نرخ و قیمت تدریس خصوصی دروس دانشگاهی هم در زمینه قیمت تدریس خصوصی دروس دانشگاهی مفید است.

4- از مقالات دیگری که در همین سایت ایران مدرس ارائه شده است استفاده نمائید. به عنوان مثال در زمینه پاس کردن دروس مهمی مانند فیزیک 1 و یا استاتیک مطالعه مقالات
چگونه فیزیک 1 را پاس کنیم و چگونه استاتیک بخوانیم و آن را یاد بگیریم و پاس کنیم؟ مفید است.

5- حتما در کلاس های اصلی خودتان در دانشگاه حاضر باشید و جزوه بنویسید. حضور در کلاس بسیار مهم است چرا که دروس دانشگاهی معمولا مراجع مختلفی دارد و وقتی در کلاس حاضر هستید و جزوه می نویسید هم درس را یاد می گیرید، هم استاد شما را در کلاس می بیند و هم اینکه متوجه خواهید شد کدام مباحث مهمتر است. به این ترتیب با احتمال بیشتری دروس را با نمره خوب پاس خواهید کرد.


6- از سوالات امتحانی و جزواتی که به صورت رایگان در همین سایت ایران مدرس ارائه شده است استفاده نمائید. بر روی عبارت های جزوه های آموزشی مقطع دانشگاه و نمونه سوالات امتحانی دانشگاه کلیک کنید تا مطالب آموزشی خوبی را مشاهده کنید. استفاده از این جزوات و سوالات امتحانی در کنار جزوه اصلی خودتان برای قبولی در دروس مختلف بسیار کمک کننده است.

7- با برنامه ریزی خوب از همان ابتدای ترم درس ها را بخوانید. برای دروسی مانند ریاضی، فیزیک، استاتیک، مدار، مکانیک خاک، ریاضیات گسسته و سایر دروس دانشگاهی اگر درس به موقع خوانده نشود، در ایام امتحانات کار شما سخت خواهد شد و احتمال پاس شدن دروس خیلی کم خواهد شد. چون دروس دانشگاهی حجم بالایی دارند و برای یادگیری به زمان نیاز دارند. - حتما بخوانید: راه های افزایش معدل در دانشگاه

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 17658 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image