ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی دانشگاه را بخوانیم؟

چگونه ریاضی دانشگاه را بخوانیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه ریاضی در مقطع دانشگاه توضیحاتی ارائه می گردد. برای اینکه در مقطع دانشگاه بتوانید ریاضی را خوب بخوانید و با نمره خوب پاس کنید در طول ترم باید در کلاس ها حاضر باشید. ریاضی عمومی 1 دانشگاه بسیار به ریاضی دبیرستان شبیه است و فقط کمی از آن سطح بالاتر می باشد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دانشگاه



در ریاضیات 1 عمومی دانشگاهی مباحثی مانند انواع روش های انتگرال گیری (رایگان دانلود کنید: جدول انتگرالهای مهم)، حد و مشتق، کاربردهای انتگرال و مشتق و .... ارائه می گردد. اگر در دوره دبیرستان و متوسطه ریاضی را خوب خوانده باشید و با انتگرال و مشتق میانه خوبی داشته باشید کار شما در ریاضی 1 دانشگاه هم راحت خواهد بود. نکته ای که باید دانشجویان مد نظر داشته باشند این است که در مقطع دانشگاه به نسبت متوسطه تفاوت هایی وجود دارد که برای اینکه در این مقطع موفق باشید باید مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال در مقطع دانشگاه (در دانشگاه دولتی، آزاد، علمی کاربردی و یا هر دانشگاه دیگری که درس می خوانید فرق نمی کند) سرفصل های دروس مانند آنچه در دبیرستان واضح و مشخص بود شاید خیلی واضح نباشد. البته اساتید مراجع را معرفی می کنند. ولی مثلا برای همان درس ریاضی ممکن است استاد 3 یا 4 مرجع معرفی نماید. در ضمن همه ی فصل ها را ممکن است از یک مرجع تدریس نکند. البته از مراجع معرفی شده برای ریاضی و یا هر درس دیگری یکی از مراجع معمولا مرجع اصلی است ولی به هر حال شاید درس را از یکی از مراجع بگوید، یک فصل را از مرجع دیگری ارائه نماید و در ضمن تمرینات را از مرجع سوم به شما بدهد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در مقطع دانشگاه به نسبت دبیرستان و متوسطه حضور در کلاس بیشتر لازم است. - حتما ببینید: دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دانشگاه

وقتی در کلاس حضور دارید، اگر به یادگیری درس علاقه نشان دهید و سعی کنید از وقت خودتان به خوبی استفاده نمائید، هم درس را یاد می گیرید و هم جزوه خوبی می نویسید که بعدا از روی آن درس را مرور کنید و هم مهمتر از همه ی این موارد در جریان سرفصل هایی که تدریس می شود قرار می گیرید. همانطور که گفته شد، ممکن است هر جلسه از یکی از مراجع درس ارائه شود و مانند مقطع متوسطه نیست که فقط یک کتاب داشته باشید. در مقطع دبیرستان اگر دو یا سه جلسه غیبت هم می کردید در نهایت با خواندن متن کتاب درسی مطالب مرور می شد. ولی در مقطع دانشگاه کمی قضیه پیچیده تر است. بنابراین به عنوان جمع بندی می توان گفت در مرحله اول با توجه به توضیحاتی که داده شد تا جایی که ممکن است در کلاس حاضر باشید و غیبت نکنید. نکته دیگر اینکه فقط حضور در کلاس برای بحث حضور غیاب باشد. در کلاس فعال باشید. بالاخره شما زمان را که از دست می دهید چرا نتیجه خوبی از آن نگیرید؟ در همان کلاس درس مطالب را یاد بگیرید و برای اینکه تمرکز شما بیشتر شود و بعدا منبع خوبی برای مطالعه داشته باشید جزوه هم بنویسید. نوشتن جزوه به یادگیری بهتر درس بسیار کمک می کند. اگر در مباحث پایه ای انتگرال و مشتق اشکال دارید از مدرسین و اساتید تدریس خصوصی کمک بگیرید (مشاهده اساتید خصوصی ریاضی). با شرکت در کلاس های خصوصی ریاضی، اگر غیبتی داشته اید می توانید غیبت ها را جبران کنید، اشکالات پایه ای را یاد بگیرید و احتمال اینکه با نمره بالاتری قبول شوید را افزایش دهید.

برای درس ریاضی در مقطع دانشگاه و هر مقطع دیگری حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. البته درست تمرین کردن ریاضی هم مهم است. اینکه سوال را نگاه کنید و بعدا سریع راه حل را ببینید فایده ندارد. برای دروس دیگر مرتبط با ریاضی دانشگاه مانند ریاضی مهندسی، معادلات دیفرانسیل و ... هم همین است. شما باید خودتان روی تمرینات فکر کنید و سعی کنید راه حلی بنویسید. بعد راه حل خودتان را با حل درست مقایسه کنید و اگر اشتباه است آن را اصلاح نمائید. مرحله تفکر و تامل روی تمرینات و مسائل بسیار مهم است. تا وقتی فکر نکنید و برای حل سوال تلاش ننمائید ذهن شما قوی تر نخواهد شد. قوی تر شدن در درس ریاضی مستلزم زمان گذاشتن برای آن در طول ترم است. این روندی که برای حل تمرینات و مسائل گفته شد به شرطی عملی و اجرایی است که در طول ترم درس را بخوانید. سعی کنید با برنامه ریزی و نظم در طول ترم درس را بخوانید و بعد از کلاس ها درس را مرور نمائید. برای یادگیری ریاضی وقت بگذارید و تا جایی که ممکن است تمرین و مسئله حل کنید. در ریاضی عمومی 1 دانشگاهی انواع روش های انتگرال گیری ارائه می شود و در ریاضی 2 عمومی دانشگاه انتگرال دوگانه و سه گانه و کاربردهای آن هم اضافه می شود. یادگیری این مباحث به تمرین و مسئله حل کردن نیاز دارد.

منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 13615 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
سعید شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

ممنون مطلب خیلی خوبی بود