ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه فیزیک بخوانیم و مطالعه صحیح فیزیک

چگونه فیزیک بخوانیم و مطالعه صحیح فیزیک

به اشتراک گذاری

اگر سوال چگونه فیزیک بخوانیم برای شما هم مطرح است و می خواهید در زمینه نحوه مطالعه صحیح درس فیزیک و خواندن اصولی و درست درس فیزیک که در نهایت منجر به موفقیت شما در امتحان و کنکور شود اطلاعات خوبی بدست آورید، ادامه این مطلب را بخوانید. برای خواندن و مطالعه درست درس فیزیک و در نهایت موفقیت در این درس موارد زیر را در نظر داشته باشید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: روش صحیح مطالعه درس فیزیک

1- در کلاسهای تدریس فیزیک حاضر باشید: حضور در کلاسهای تدریس فیزیک برای آموزش و یادگیری این درس بسیار مهم است. شما خودتان به تنهایی نمی توانید به خوبی کلاسهای درس، فیزیک را یاد بگیرید. در کلاسهای فیزیک روی مطالب بحث می شود و در زمان کمی مطالب آموزش داده می شود. در کلاس غیبت کنید بعدا باید وقت بیشتری برای یادگیری فیزیک اختصاص دهید.

2- در کلاسهای تدریس فیزیک حضور فعالی داشته باشید: فقط حضور فیزیکی در کلاس فیزیک کافی نیست. باید حضور شما در کلاس فعال باشد. سعی کنید خوب گوش دهید و یاد بگیرید. در غیر اینصورت فقط وقت خودتان را تلف کرده اید. در کلاس فیزیک جزوه بنویسید و سوال بپرسید. برای یادگیری فیزیک اشتیاق نشان دهید. با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید و نکات مهم را بنویسید.

3- در طول ترم درس فیزیک را بخوانید: یکی از مهمترین نکات برای موفقیت در امتحان فیزیک و کنکور فیزیک و قبولی با نمره خوب در امتحانات سایر دروس این است که در طول ترم درس بخوانید. شاید مهمترین نکته همین است. وقتی در طول ترم درس فیزیک را می خوانید و به مرور یاد می گیرید مطالب به خوبی برای شما جا می افتد و زمان بیشتری هم برای حل تمرین و مسئله دارید. در ایام امتحانات هم کار شما راحت تر خواهد بود و امتحان قبولی شما با نمره بالا هم بیشتر می شود.



مطالعه مقاله چگونه فیزیک را پایه ای یاد بگیریم هم مفید است.


4- بعد از کلاسهای تدریس فیزیک درس را مرور نمائید: اگر در طول ترم درس فیزیک را بخوانید و نکته قبلی که گفته شد را رعایت کنید، این مورد هم خود به خود برآورده خواهد شد. یکی از مواردی که در طول ترم لازم است انجام دهید این است که در طول ترم درس فیزیک را مرور نمائید. بعد از کلاسهای فیزیک درس را مرور کنید و مهمترین نکات را یادداشت نمائید. اگر اشکالی دارید بنویسید که بعدا بپرسید. همین مرور اگر کوتاه هم باشد جلوی فراموشی درس را می گیرد و جلسات بعد هم مطالب را بهتر متوجه خواهید شد.

5- درس فیزیک را مفهومی و عمقی بخوانید: فیزیک به صورت ذاتی یک درس مفهومی است. ممکن است شما در درس ریاضی مسئله ای را حل کنید و مفهوم آن را خیلی خوب هم متوجه نشوید و ندانید که کجا استفاده می شود. مثلا از رابطه ای بدون درک معنی ان مشتق بگیرید. اما در درس فیزیک باید معنا و مفهوم روابط که هر کدام از آنها توصیف کننده یک پدیده یا اتفاق فیزیکی است را باید خوب متوجه شوید و بتوانید توضیح دهید. اگر فیزیک را مفهومی بخوانید، وقتی در آینده سوالات جدید به شما داده شود، آن سوالات را هم می توانید حل کنید. اما اگر درس فیزیک را سطحی بخوانید، فقط تمریناتی را می توانید حل کنید که مشابه تمرینات کتاب درسی شما باشد. برای موفقیت در درس فیزیک مفهومی خواندن آن مهم و ضروری است.

6- هیچ سوال یا اشکالی را بدون پاسخ نگذارید: هر سوال یا اشکالی که بی پاسخ بماند ممکن است در جلسه امتحان و یا در کنکور فیزیک مشکل ساز باشد. بنابراین سعی کنید در کلاس درس و حین گوش دادن به مدرس فیزیک، حین حل سوال و تمرین و یا مرور درس و یا در هر حالت دیگری اگر سوالی برای شما پیش آمد و یا بخشی از درس را متوجه نشدید، آن را یادداشت نموده و بعدا از مدرس و استاد فیزیک خودتان و یا از مدرس خصوصی فیزیک خودتان بپرسید. خصوصا اگر می خواهید در درس فیزیک نمره بالایی بگیرید و یا در کنکور فیزیک درصد بالا و حتی 100 بزنید از کنار هیچ اشکالی با بی تفاوتی عبور نکنید و آن را برطرف نمائید.



این مقاله را هم بخوانید: راهکارهای عالی برای یادگیری مفهومی و عمقی درس فیزیک

7- برای یادگیری بهتر فیزیک تمرین و مسئله حل کنید: برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله کاملا حیاتی است. بعد از حضور مرتب در کلاس فیزیک، مرور درس و مثالهای حل شده در کلاس و همچنین خواندن متن کتاب درسی، نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد. هر چه بیشتر

8- در کلاس درس و حین مطالعه فیزیک خلاصه برداری کنید: همانطور که گفته شد، سعی کنید در کلاس تدریس فیزیک حضور فعالی داشته باشید. یکی از موارد این است که جزوه بنویسید و مهمترین نکات را یادداشت نمائید. یک فایده نوشتن جزوه این است که باعث می شود حواس شما جمع تر باشد و درس را بهتر یاد بگیرید. می توانید در انتهای همان جزوه ی کلاسی مهمترین نکات که حین مطالعه و حل تمرین به نظرتان می رسد را بنویسید تا در ایام امتحانات مرور نمائید.

9- نمونه سوال امتحانی حل کنید: البته قبل از حل نمونه سوال امتحانی فیزیک باید مثالهایی که در کلاس حل شده است را مرو نمائید. ببینید مدرس و استاد فیزیک شما چگونه سوالها را حل می کند. چه روشهایی استفاده می کند و چه فرمولهایی را به کار می برد. در ادامه تمرینات کتاب درسی را حل کنیدو بعد از آن سراغ سوالات امتحانی بروید. سوالات امتحانی باعث می شود با روند مطرح شدن سوال در امتحان آشنا شوید و در نهایت نمره بهتری می گیرید. اگر برای کنکور فیزیک در حال مطالعه هستید، قاعدتا باید تست کنکور هم بزنید. برای دانلود سوالات امتحانی فیزیک در همین سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت سوال امتحانی فیزیک کلیک کنید.

10- از جزوات موجود در اینترنت برای آموزش فیزیک استفاده کنید: برای مطالعه و یادگیری درس فیزیک بهترین منابع همان کتاب درسی و جزوه ای است که در کلاس یادداشت نموده اید. البته در کنار این موارد می توانید از کتابهای کمک آموزشی و جزوات موجود در اینترنت هم استفاده کنید. در همین سایت (ایران مدرس) جزوات، تست های کنکور، سوالات امتحانی و ... برای یادگیری بهتر درس فیزیک ارائه شده است. برای دانلود رایگان این موارد آموزشی بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال فیزیک کلیک نمائید.

11- کتاب درسی را قبل از هر کتاب دیگری بخوانید: همانطور که گفته شد، یکی از بهترین منابع و یا شاید بهترین منبعی که برای یادگیری بهتر درس فیزیک لازم دارید و در اختیار دارید همان کتاب درسی فیزیک است. سوالات امتحان هم خارج از مطالب ارائه شده در کتاب درسی نخواهد بود. اگر بر کتاب درسی فیزیک مسلط باشید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کرده باشید، مطمئنا در امتحان فیزیک موفق خواهید بود. کتاب های کمک آموزشی و .... به نسبت کتاب درسی در اولویت دوم قرار دارند.

12- از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک استفاده نمائید: اگر در مباحث درسی فیزیک اشکال دارید و یا در کلاسهای فیزیک به صورت کامل حاضر نبوده اید ... اگر متن کتاب درسی فیزیک را خوب متوجه نمی شوید و یا تمرینات را نمی توانید خوب حل کنید .... چنانچه روابط فیزیک را خوب و مفهومی یاد نگرفته اید .... در هر صورت می توانید برای یادگیری بهتر درس فیزیک از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش خصوصی فیزیک فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. در کلاسهای خصوصی فیزیک می توانید تمرینات بیشتری حل کنید و هر اشکالی را برطرف نمائید. این کلاسها خصوصا در ایام امتحانات که به مدرس و استاد اصلی خودتان دسترسی ندارید بسیار مفید و موثر است. در طول ترم هم برای یادگیری عمقی تر و مفهومی تر فیزیک می توانید از کلاسهای خصوصی استفاده نمائید.



مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می گردد: تدریس خصوصی فیزیک دانشگاه – آموزش خصوصی فیزیک 1 و 2 عمومی دانشگاه

با توجه به مطالب ارائه شده و به عنوان جمع بندی می توان گفت، اگر سوال چگونه فیزیک بخوانم برای شما مطرح است مجموعه ای از موارد را باید رعایت نمائید. در کلاسهای فیزیک غیبت نکنید و حضور فعالی داشته باشید. از وقت خودتان در کلاس به بهترین شکل استفاده کنید. در طول ترم درس فیزیک را بخوانید و مطالعه آن را برای ایام امتحانات باقی نگذارید. بعد از کلاسها درس را مرور نمائید. درس فیزیک را مفهومی بخوانید، اشکالات را برطرف کنید و با حل تمرینات و مسائل زیاد در طول ترم تسلط خودتان را افزایش دهید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید ولی در عین حال از جزوات موجود در همین سایت (ایران مدرس) هم استفاده نمائید. نمونه سوالات امتحانی را بررسی کنید و در نهایت اگر اشکالات زیادی داشتید و یا خواستید در درس فیزیک و یا هر درس دیگری پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید، از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید. تعدادی از مدرسین فیزیک را در پایین همین مطلب می توانید مشاهده کنید.

عبارتهای کلیدی: چگونه فیزیک بخوانیم، نحوه مطالعه درس فیزیک، مطالعه اصولی فیزیک، مطالعه درست فیزیک

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 750 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image