ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی موفقیت در تدریس ریاضیات و فیزیک ابتدایی تا دانشگاه

موفقیت در تدریس ریاضیات و فیزیک ابتدایی تا دانشگاه

به اشتراک گذاری

برای موفقیت در تدریس ریاضیات و فیزیک ابتدایی تا دانشگاه در مرحله اول سعی کنید تسلط خودتان را بر مطلب تدریسی بالا ببرید. ممکن است شما مبحثی را که می خواهید تدریس کنید بلد باشید. ولی به هر حال، بلد بودن با تسلط داشتن متفاوت است. وقتی که بر مبحث مسلط هستید، مطالب را روانتر هم ارائه می کنید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: روش ها و راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی

در مرحله بعد سعی کنید مطالبی را که در جلسات تدریس می خواهید ارائه کنید برنامه ریزی کنید. اینکه چه بخشی از کلاس را می خواهید درس بدهید و چه سهمی از آن را می خواهید تمرین حل کنید. البته برای جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس فیزیک شاید خیلی برنامه ریزی دست شما نباشد و جزوه کلاسی باید گفته شود. ولی به هر حال سعی کنید که کلاس متنوعی داشته باشید و با گنجاندن بخشهای مختلف در آن کلاس را از خسته کننده بودن نجات دهید.



پیشنهاد می شود مقاله چگونه فیزیک تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق فیزیک) را هم بخوانید.

حین تدریس ریاضی شاید یک روند خوب این باشد که ابتدا متن درس را ارائه دهید و مرحله به مرحله تمرین حل کنید. هر فرمول جدیدی که گفته شد از ان تمرین و مثال حل کنید. سوال بپرسید و ببینید که شاگردتان مباحث قبلی را که برای یاد گرفتن مبحث فعلی لازم می باشد بلد است. اگر بلد نیست، گریزی به آن مباحث هم بزنید. در نهایت شاگرد شما باید نتیجه بگیرد و شما باید تشخیص دهید که اشکال کار کجاست.

در جلسات تدریس و تدریس خصوصی فیزیک علاوه بر آموزش روابط و فرمولها ارتباط آنها با فیزیک مسئله را هم تشریح کنید. فیزیک یک درس مفهومی است و سعی کنید به صورت مفهومی توجیه کنید که مثلا فلان رابطه چرا می تواند این مسئله را تشریح کند. در نهایت حل مسئله و توضیح مفهومی آنها هم به درک درس کمک زیادی می کند.





مطالعه این مقاله هم مفید است: چرا تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر ریاضی مفید است؟



هم برای درس ریاضی و هم فیزیک حتی در حد یک سوال هم که شده به شاگردتان تمرین بدهید تا برای جلسه بعد حل کند و با جدیت از او نتیجه را بخواهید. حتی برایش نمره هم در نظر بگیرید. به این ترتیب در فاصله زمانی هر دو جلسه تدریس خصوصی، شاگرد شما مباحث جلسه قبل را مرور نموده و یاد خواهد گرفت.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 972 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image